Strona 1 z 11 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 211

Wątek: AT5/7 vs ERJ

  1. #1
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie AT5/7 vs ERJ


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Dash7 Zobacz posta
    Z krótkich połączeń dojdą jeszcze BTS i więcej KTW.
    Ale chyba nie na ATR'ach?

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zennnek Zobacz posta
    nie bardzo wiem co masz na myśli, Uwagi są tylko ewentualnie do samolotów, bo przeciętny Kowalski jak widzi turbopropa to ma skojarzenie z Antonowem czy Iłem.
    Tyle starczy. Sam sobie odpowiedziałeś Ogromne zastrzeżenia wobec LOTowskiego serwisu na trasach z WRO i POZ do Niemiec zgłaszała sama Lufthansa. Miła załoga i dobre jedzenie to nie wszystko.

    A maszyna tańsza - fakt... Czy ktoś wie na jakiej odległości przestaje się opłacać ATRkami?

  3. #3
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    A maszyna tańsza - fakt... Czy ktoś wie na jakiej odległości przestaje się opłacać ATRkami?
    Wg broszury ATR w ktorej porownywal go do EMB170 to do 400NM. Zakladajac optymizm producenta to powiedzialbym, ze 300-350NM

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Różnica jest taka, że SR to był wujek, a LH - stary dziad który uzurpuje sobie pozycję bycia wujkiem, choć nie łączą go z nami żadne więzy krwi-kapitału

    Niemniej nie sądzę, by na skutek zmiany ATRów na EMBy LOTowi odpłynęli nagle pasażerowie do Lufthansy.

    Musi być jakaś logika w tym posunięciu, skoro prezes tak zdecydował.

  5. #5
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Musi być jakaś logika w tym posunięciu, skoro prezes tak zdecydował.
    Bedziesz wzorowym pracownikiem w kazdej firmie

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Trzeba zakładać dobrą wolę Nie mówię, że za prezesury któregoś z poprzednich gości powiedziałbym to samo

  7. #7
    Awatar Dash7

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Różnica jest taka, że SR to był wujek, a LH - stary dziad który uzurpuje sobie pozycję bycia wujkiem, choć nie łączą go z nami żadne więzy krwi-kapitału

    Niemniej nie sądzę, by na skutek zmiany ATRów na EMBy LOTowi odpłynęli nagle pasażerowie do Lufthansy.

    Musi być jakaś logika w tym posunięciu, skoro prezes tak zdecydował.
    Ależ nikt nie twierdzi że odpłyną. Po pierwsze z tym POZ/WRO/MUC/FRA poruszamy się w sferze domysłów. Ale jeżeli już, pytanie czy pax "przypłyną" na tyle aby uzasadnić operowanie EMB z z WRO/POZ do MUC/FRA, biorąc np. pod uwagę większe koszty związane z tym że z WAW do POZ i WRO będą czasem latały EMB (no będzie musiał zrobić krajówkę żeby polecieć do Germanów).
    Logika na pewno jest, tu pasuje pojęcie 'logika rozmyta', która dotyczy wprawdzie innego obszaru. No tak po prostu wyszło, tu małe EMB powinny zostać bo z oddaniem ich to.., tu akurat kończy się leasing ATR, duże EMB nie chcą być "wzięte" do woja, w totalu "lepiej" jest wywalić ATR, bo załogi LOTu, bo związki, bo etc. Taki raczej "crisis management". Jeżeli jednak wszystko się spina - bardzo się cieszę.
    A co do LH to mniej więcej wiem jak owa "czysto" marketingowa współpraca wyglądała - czas temu pewien LH starała się najwyraźniej nadać nowe znaczenie pojęciu marketing.
    Pozdrawiam

  8. #8
    Awatar cart

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Ja tam sie ciesze, ze jest ta zmiana. U mnie ludzie w pracy np. do Rygi woleli jechac samochodem niz ATR. Jak jest mix ATR/EMB na jednym kierunku to zawsze wybieralismy EMB (np. Berlin).
    Dla mnie rewelacja, ze tym szitem nie bede musial juz latac.
    Moje podróże - http://www.piotrwasil.com


  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Myślę że dla większości osób będzie to dobra wiadomość Co do Rygi - lepiej pokonkurujemy z airBaltic

  10. #10
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Woleli ? czy im kazano ?

  11. #11

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez cart Zobacz posta
    Ja tam sie ciesze, ze jest ta zmiana. U mnie ludzie w pracy np. do Rygi woleli jechac samochodem niz ATR. Jak jest mix ATR/EMB na jednym kierunku to zawsze wybieralismy EMB (np. Berlin).
    Dla mnie rewelacja, ze tym szitem nie bede musial juz latac.

    Czytelnikiem tego forum jestem już prawie od dwóch lat. Do tej pory nie logowałem się, a ograniczałem się tylko do czytania. Jednakże tego rodzaju maile zmusiły mnie do zalogowania. Po prostu nie mogłem wytrzymać. Zupełnie nierozumiem tej niechęci do samolotów ATR. Wczoraj w tym samolocie spędziłem prawie 3h (powrót z VNO, odladzanie, śnieżyca itp). Do mikrusów nie należę (188 cm), a pomimo to podróż wspominam bardzo pozytywnie (nie mówię tu tylko o obsłudze, bo niemal za każdym razem jak lecę LOTem, to gotów jestem oświadczyć się obsługującym stewardesom. Obok mnie siedział też dosyć pokaźny murzyn, a pomimo to było wystarczająco dużo miejsca. Może osoby siedzące naprzeciwko skrzydła odczuwają jakiś dyskomfort, ale np w samolotach mających silniki z tyłu (vide emb 145) siedzący z tyłu też odczuwają dyskomfort. Natomiast przykład wyboru samochodu zamiast ATR w podróży do Rygi jest już zupełnym nieporozumieniem. Chyba kolega ostatnio nie jechał drogą na Białystok.
    ATR powinny być i są wykorzystywane na krótkich trasach. Można je porównać do takiej komunikacji miejskiej. Chyba nikt nie wymaga, aby Ikarusy (no dobra Solarisy) miały komport Neoplanów obsługujących trasy dalekodystansowe.

  12. #12

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Myślę że dla większości osób będzie to dobra wiadomość
    Dokładnie. Cieszy też fakt, że pierwszy raz od dłuuuuuuugiego czasu widzę jakieś oznaki zainteresowania portami regionalnymi - ktoś się wreszcie przejął zdaniem pasażerów spoza Warszawy. Nie wiem, czy zamiana samolotu z ATR na Embraera przyciągnie nowych klientów, ale może powstrzyma odpływ "starych" do LH, która podsyła do Poznania jednak przyjemniejsze maszyny (włącznie z DH4 - moim zdaniem znacznie wygodniejszy od ATR, ale to tylko moja osobista opinia). Ba, LH też zamienia jeden z dwóch rejsów do MUC z DH4 na CR7 od nowego rozkładu...

    @dziadek27 - A jeśli miałbyś lecieć ATRkiem albo CR7 czy 735, to co byś wybrał? Pytam serio, bez złośliwości. Jasne, że lepiej jest mieć połączenie choćby ATRem niż nie mieć go w ogóle. Ale to nie powód, by nie liczyć na poprawę komfortu podróży, zwłaszcza, jeśli konkurencja oferuje wygodniejsze maszyny na tej samej trasie...

  13. #13

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    Bez złośliwości powiedziałbym, że ATR. Dlaczego, bo wolę dwa siedzenia w rzędzie a nie trzy. Oczywiście w zestawieniu z EMB 70/75 odpowiedź nie jest już taka prosta. Zgadzam się, że komfort powinien być zwiększany, ale powinno to się odbywać z uwzględnieniem rachunku ekonomicznego (zwłaszcza w przypadku LOTu). Też bym chciał nawet na krótkiej trasie (np VNO) latać samolotem z siedzeniami typu Flat, ale to nie byłoby ekonomiczne. Należy porównać, jak zwiększony koszt droższego samolotu przełoży się na zwiększenie przychodów (więcej pasażerów). Jeżeli większe koszty nie zrekompensują zwiększenia przychodów/dochodów, to zamiana nie ma sensu.

  14. #14

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dziadek27 Zobacz posta
    Bez złośliwości powiedziałbym, że ATR. Dlaczego, bo wolę dwa siedzenia w rzędzie a nie trzy. Oczywiście w zestawieniu z EMB 70/75 odpowiedź nie jest już taka prosta.
    Popieram dziadka! W zestawieniu z EMB oczywiście EMB ze względu na komfort, ale już w porównaniu z CRJ (-100 i -200) już napewno ATR. Nie lubię trzymać głowy między kolanami, żeby móc popatrzeć przez okno. CR7 i CR9 już jest OK.

    Zaryzykuję tezę, że pozbycie się małych ATRów jeszcze bardziej ograniczy loty WAW-POZ/SZZ. Wolałbym inne podejście, więcej ATRów (najchętniej nowych -500), loty krajowe co 2-3 godziny jak WRO i GDN i niskie ceny, które pozwolą je zapełnić.

  15. #15
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Niskie ceny zapełniają niejako posrednio , podstawa jest po co masz lecieć w dane miejsce?.Niestety mały procent polakow zarabia na reke 1000 dolarów miesięcznie. Stąd trudno moim zdaniem zapełnić samolot. Ilośc podrózy słuzbowych jest też ograniczona,lub firmy karżą jeżdzić w kilka osób samochodem.

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Może lepiej nie mieszać kwestii lotów krajowych z międzynarodowymi...

    Cytat Zamieszczone przez AND 170 Zobacz posta
    Niestety mały procent polakow zarabia na reke 1000 dolarów miesięcznie.
    Ile wynosi przeciętne wynagrodzenie w PL

  17. #17

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dziadek27 Zobacz posta
    Bez złośliwości powiedziałbym, że ATR. Dlaczego, bo wolę dwa siedzenia w rzędzie a nie trzy. Oczywiście w zestawieniu z EMB 70/75 odpowiedź nie jest już taka prosta. Zgadzam się, że komfort powinien być zwiększany, ale powinno to się odbywać z uwzględnieniem rachunku ekonomicznego (zwłaszcza w przypadku LOTu). Też bym chciał nawet na krótkiej trasie (np VNO) latać samolotem z siedzeniami typu Flat, ale to nie byłoby ekonomiczne. Należy porównać, jak zwiększony koszt droższego samolotu przełoży się na zwiększenie przychodów (więcej pasażerów). Jeżeli większe koszty nie zrekompensują zwiększenia przychodów/dochodów, to zamiana nie ma sensu.
    Zgoda, wszystko musi się finansowo kalkulować, co do tego nie ma wątpliwości. Ale mam wrażenie, że wszyscy z góry zakładają, że z portów regionalnych samoloty na pewno będą latały puste, więc na wszelki wypadek podsyłamy najtańsze, co mamy i byle nie za duże...

    LH lata na CR7/735/DH4. Jak to skalkulowali, że im się opłaca - nie będę spekulował. Ale latają.

    @konrad777 - Ale ja nigdy nie sugerowałem Embraerów na krajówki! Pisałem już kilka razy, że na trasy typu POZ-WAW ATR jest dla mnie OK. Ja od samego początku narzekam na ATRki na trasach do FRA/MUC. Za długo, za głośno, za ciasno. A to, że Embraer musi do POZ/WRO dolecieć na dalszy lot do Niemiec to już inna bajka. Zostawię kalkulowanie opłacalności tego przedsięwzięcia tym, co mają dostęp do odpowiednich danych i wiedzę, pozwalającą z tych danych właściwie skorzystać. Ale tymczasem nie dziwcie się, że następnym razem, kiedy przyjdzie mi lecieć z Poznania, będę starał się tak ułożyć podróż, żeby trafić na maszyny LH...

  18. #18
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Ile wynosi przeciętne wynagrodzenie w PL
    Ponad 3 tys. ! Ale to jest brutto, więc na rękę nie wyjdzie raczej 1000 dolców.

  19. #19
    Awatar Dash7

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    No tak, to że jety są cichsze (czy wygodniejsze - widziałem w propach fotele lepsze niż w EMB), czy szybsze - no to akurat juz wiadomo juz od jakichś 50 lat i nie jest to specjalne odkrycie. No ale to że moda na wywalanie na zbity pysk propów i zastępowania ich 40-60 miejscowymi jetami na KRÓTKICH trasach też minęła - o tym już pamięta mniej osób. Pewnie że tak było, do II połowy 2001, kiedy paliwo i ogólnie koszty były nieco mniejsze. Wszyscy brali małe EMB i CRJ na potęgę. No ale chyba życie lekko już ten temat zweryfikowało.. Ile sprzedano w zeszłym roku EMB145 czy małych CRJ? Taak.. A turbopropów? No nie ma bata - jak coś pali mniej, jest tańsze w leasingach, opłatach, itp - no to według klasycznej ekonomii raczej zawsze lepiej sprawdzi się na krótkich trasach. Takich do 400-500 km. A że hałasuje, że wolne - no jak ktoś strzela focha to zawsze można autobusem albo pociągiem.
    Pozdrawiam

  20. #20

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Dash7 Zobacz posta
    - no jak ktoś strzela focha to zawsze można autobusem albo pociągiem.
    Albo samochodem

Strona 1 z 11 1 2 3 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •