W sytuacji gdy AF-KLM przejmują LOT(a tym samym znaczną część rynku) mogły by na tym zyskać połączenia do AMS i CDG porty regionalne.
W sytuacji gdy AF-KLM przejmują LOT(a tym samym znaczną część rynku) mogły by na tym zyskać połączenia do AMS i CDG porty regionalne.
Maxima debetur CracoviaE reverentia.
Hihi - też tak pomyślałem czytając post Stoarna
Witam Was po przerwie w czasie której za sprawą grupy AirFrance-KLM wygrzewałem cielsko w słonecznej Kalifornii. Cóż powiedzieć? Wracam, a tu taka radosna niespodzianka!!! Wejście grupy AF-KLM to byłby strzał w dziesiątkę. Nie mówię już o moich osobistych zyskach, ale o interesie dla SP i LOT. Grupa AF-KLM to najbardziej prężnie rozwijająca się firma lotnicza w Europie. Pomimo pewnego - normalnego dla krajów rozwiniętych - skostnienia organizacyjnego, jest to firma ewidentnie mająca pomysł na biznes. Jednocześnie, zupełnie nieobecna na rynkach wschodnich. Przeglądałem wczoraj w czasie lotu mapkę połączeń. Na wschodzie latją do: Rygi, Moskwy. Petersburga, Kijowa i Bukaresztu. KROPKA!!! Ogromna biała przestrzeń. Zarówno CSA jak i Aeroflot są w SkyTeamie ale nie w grupie AF-KLM. Popatrzcie na moje ukochane Królewskie Holenderskie. Ile to było płaczu, ile dyskusji, że AF zje KL i zajmie jego rynek. Nic takiego się nie stało. Jeszcze w 2002 roku w KLMie latały 747clasic, nie było ani jednego 777 czy A330. Zobaczcie teraz na ich siatkę i flotę oraz szanse rozwojowe. Najmniejsza nawet szansa wejścia LOTu do grupy (oczywiście na gorszych warunkach niż KLM) to wielka radość - moim zdaniem
W
„Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"
Myślę,że to obecnie i tak bardzo duża szansa dla LOTu- na rozwój, koniec pasożytniczej współpracy z Lufthansą i możliwość współpracy i zaistnienia w Sky Team. KLM i Air France nigdy nie prowadziły ekspansji w Europie Srodkowo-Wschodniej, więc LOT idealnie wpasowąłby się. Na pewno mógłby też pozyskać skandynawski kawałek tortu, natomiast pozostaje pytanie o rolę Aerofłotu i CSA w tym sojuszu. Też mam wrażenie, ze KLM/AF są zainteresowani przejęciem LO ponieważ nie wyszło im z CSA i raczej pokładają nadzieję ze LO byłby przewoźnikiem obsługującym przewozy do Europy Srdk-Wsch., Europy Pn i może coś na wschód,o ile SU pozwoli.
Nie bardzo natomiast widzę co z lotowskimi połaczeniami za Atlantyk. KLM i AF moglbyby chcieć przejąć tych pasażerów bo obaj przewoźnicy mają bardzo szerokoą sieć połączeń transatlantyckich i wieloletnią ugruntowaną współracę z Delta/Northwest.
Myślę, że ORD i JFK by się obroniło. ORD ze względu na duży ruch p2p do/z Polski, JFK tak samo plus możliwości połączeń tranzytowych Deltą. Za to moglibyśmy dostać ATL WAW
Inny aspekt wykupienia LOT przez grupę AF/KLM to wymuszenie na LH większych starań o rynek polski. W tym momencie mają rynek oddany bez walki i prawie za darmo. Gdyby KRK/WRO/POZ/GDN dostały po 2-3 połączenia dziennie do AMS lub CDG powstałaby prawdziwa alternatywa dla LH.
Wtedy KLM i AF walczyłoby o pasażerów z portów regionalnych , a dla LH duża konkurencja.
Połączenia KRK/POZ/WRO/GDN-CDG/AMS by KLM & AF
EDIT:konrad777 uprzedził mnie.
Ostatnio edytowane przez Gabec ; 20-01-2010 o 13:35 Powód: ort. w tedy
Stoarn i WitekZ powiedzieli w zasadzie wszystko, co miałem powiedzieć. Ze swej strony dodam tylko, że mocno trzymam kciuki aby AirFrance KLM (bo tak ta firma się poprawnie zwie ) wygrała. Dzięki temu w Warszawie wylądują wszystkie transfery na Bliski i Daleki Wschód ze wschodniej części Europy Zachodniej, Skandynawii i Europy Centralnej.
A dzięki temu LOT może stać się znaczącym przewoźnikiem w tej części Europy, kierowanym przez odpowiednich ludzi.
No i pasażerowie będą mieli do wyboru dwie opcje Sky Team i Star Alliance, a nie jak obecnie tą druga i długo długo nic.
Maxima debetur CracoviaE reverentia.
Matko to by było coś !
Trzymam kciuki ! auuuuuhh
Wszyscy się tutaj rozpędzili, a tymczasem AF-KLM zdążyło już zdementowac informacje o swoim zainteresowaniu LOTem.
No właśnie:
Air France-KLM Hasn't Expressed LOT Polish Airlines Interest - WSJ.com
Szampana trzymamy na inną okazję!
Zły Dziennik.pl
A co gdyby im zależało głównie na flocie LOT-u w tym na 787 które podobno LOT ma dostać jako pierwszy w Europie?
Czy taki scenariusz Waszym zdaniem jest możliwy? :>
Ciekawy scenariusz, może się udać. Co do LH to po prostu zrobi więcej promocji itd, oraz przyśle większe samoloty ew doda rejsy..
Tylko ciekawe jak to flotowo wyjdzie, bo AF/KL nie ma już 767, dominują A330/340 i 777-200/300. Chyba 787 nie zamówili, więc LO byłby rodzynkiem w tej kwestii. Co do krótko- i średniodustansowej floty to jest prawdziwy mix: od Avro przez Airbusy, Embraery, Fokkery (jeszcze) i Benki.
Oby z korzyścią dla konkurencji i pasażera.
KS
Deluxe Limited Edition with Bonus Track & DVD
Zakładki