Strona 1 z 6 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 109
  1. #1
    Awatar szerszen

    Dołączył
    Dec 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie LOT w grupie Air France-KLM?


    Polecamy

    LOT w grupie Air France-KLM? - Biznes w Onet.pl

    Wśród trzech inwestorów zainteresowanych zakupem akcji Polskich Linii Lotniczych LOT nie ma niemieckiej Lufthansy, a największe szanse na ich nabycie ma sojusz Sky Team czyli KLM i Air France - informuje "Dziennik Gazeta Prawna".
    Na pierwsze wezwanie resortu skarbu odpowiedziało trzech chętnych: linie lotnicze i dwie firmy finansowe. Jak dowiedzieli się dziennikarze gazety, owym jedynym inwestorem branżowym pragnącym zakupić akcje LOT jest grupa Air France-KLM, najgroźniejszy rywal Lufthansy, z którą teraz polski przewoźnik jest w sojuszu Star Alliance.
    Wiadomości z kraju i ze świata
    Wśród cytowanych przez gazetę specjalistów przeważa opinia, że jest to korzystne dla LOT rozwiązanie. Warszawa może uzyskać status portu przesiadkowego dla Air France-KLM, a LOT odegrać zasadniczą rolę w ekspansji sojuszu na Wschód.

  2. #2
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Brzmi rozsądnie jak tak na chłodno popatrzeć.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  3. #3
    Awatar szerszen

    Dołączył
    Dec 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Ciekawe co na to Lufthansa? ;>
    Z drugiej strony skoro nie odpowiedzieli na ofertę to chyba nie zależy im aż tak bardzo.
    Ciekawe czy rzeczywiście KLM-Air France planowałoby w Warszawie port przesiadkowy - byłyby może jakieś ciekawe nowe połączenia

  4. #4
    Awatar szerszen

    Dołączył
    Dec 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Specjaliści rynku lotniczego uważają, że alians z francusko-holenderskim partnerem byłby korzystny dla LOT-u i pasażerów. – Amsterdam i Paryż to dwa wielkie huby przesiadkowe, które otworzyłyby nam drogę na połączenia afrykańskie, azjatyckie i południowoamerykańskie, czyli wszystkie te, które są od dawna w obszarze zainteresowań LOT-u – mówi Zbigniew Sałek z Międzynarodowego Stowarzyszenia Menedżerów Lotnisk. Część tras LOT mógłby obsługiwać bezpośrednio z Warszawy, zwłaszcza że prawdopodobnie pod koniec 2011 r. w końcu otrzyma nowe boeingi 787 dreamliner.

    Grupa Air France – KLM jest w tej części Europy reprezentowana przez czeskie linie CSA w ramach sojuszu lotniczego SkyTeam. Air France – KLM zrezygnowały z zakupu CSA w 2009 r., bo rząd Czech chciał za nie równowartość 750 mln zł. W przypadku LOT-u warunki będą znacznie korzystniejsze. Resort skarbu nie chce sprzedawać akcji, lecz wprowadzić inwestora przez podwyższenie kapitału spółki – tak pozyskane pieniądze zasilą LOT. Do przejęcia kontroli nad polską firmą wystarczy ok. 220 mln zł. Tyle Air France – KLM był gotowy zapłacić za CSA.
    Jest trzech kupców na LOT. Nie ma Lufthansy - Gospodarka - Dziennik.pl

  5. #5
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Oczywiście pozostaje pytanie, dokąd miałby latać Lot w ramach Sky Team żeby to miało ręce i nogi.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  6. #6
    Awatar Finch

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    A jakby LOT został zakupiony przez Air France-KLM to zarobki by się wrównały w LOT z tymi z AirFrance-KLM?? :]

  7. #7
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    LH nie musi nic robić żeby na tym zyskać. Jest na tyle dobrze okopana w portach regionalnych żeby zgarnać dużą część rynku po zawirowaniu jakie powstanie przy zmianach.

  8. #8
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez szerszen Zobacz posta
    220 mln zł. Tyle Air France – KLM był gotowy zapłacić za CSA.
    To jest mniej więcej w przybliżeniu 1/3 zadłużenia LOT'u. Ciekawe co by było jakby do tego doszło.

  9. #9
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bosspawel Zobacz posta
    A jakby LOT został zakupiony przez Air France-KLM to zarobki by się wrównały w LOT z tymi z AirFrance-KLM?? :]
    A skąd przekonanie że na pewno są wyższe ?
    KZ

  10. #10
    Awatar Finch

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    KZ, zgaduję
    Nie wiecie kiedy by mogło do tego dojść?

  11. #11
    Awatar alfsky

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Zywiec, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    Oczywiście pozostaje pytanie, dokąd miałby latać Lot w ramach Sky Team żeby to miało ręce i nogi.
    Zważywszy że Aerofłot jest w SkyTeam i właśnie kończy budować spory terminal w Moskwie to chyba nie ma się co podniecać. Bez porozumienia z Rosją nie ma co myśleć o ekspansji na wschód. Czy to bliższy (Gruzja, Tadżykistan) czy dalszy (vide przykład Pekinu). W dodatku Warszawa jako Hub skoro w tej części Europy maja już Pragę? Jakoś nie bardzo to widzę.

  12. #12
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Dla LOTu pozostaje duży kawałek rynku. Cała Polska, Ukraina i znacząca część Bałkanów. A co do Kaukazu to LOT mógł by uzupełniać się z CSA.
    Maxima debetur CracoviaE reverentia.

  13. #13
    Awatar eu01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UE

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez raffij Zobacz posta
    220 mln zł. Tyle Air France – KLM był gotowy zapłacić za CSA.
    To jest mniej więcej w przybliżeniu 1/3 zadłużenia LOT'u. Ciekawe co by było jakby do tego doszło.
    Kupuje się z długami, czyż nie? Długi się spłaca.

  14. #14

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Ciekawa wiadomość i rodząca wiele pytań.

    1. Czy AF/KLM potrzebuje do czegoś LOTu czy oferta jest po to, żeby podbić cenę lub zmusić LH/Star do działania?

    2. Mając CSA dość dobrze zintegrowane ze Sky Team po co w tym wszystkim miałby być LOT? Czy CSA okazało się za małe, żeby mieć sensowny udział w tej części Europy? Może przejęcie LOTu miałoby sens po ty, żeby połączyć go z CSA i stworzyć średniej wielkości linię potrafiącą konkurować w regionie z LH/OS/LX? Jaka jest struktura własności CSA, czy jest to linia kontrolowana przez AF/KLM i jaki pakiet LOTu mogliby przejąć?

    3. A może nie chodzi o LOT a o próbę wyrwania ze Star Alliance części pasażerów. Integracja pasażerów LOT ze Star Alliance jest bardzo silna przez program M&M, który jest programem LH. Przejęcie LOT pozwoliłoby dobrać się najwyżej do części pasażerów warszawskich, a to jest napewno najcenniejsza grupa. Często podróżujący pasażerowie LOT z portów regionalnych pewnie pozostaliby przy M&M i LH. Tak więc przejęcie przez AF/KLM oznaczać będzie fragmentację grupy stałych pasażerów LOTu.

    4. W używanie LOT przez AF/KLM do jakiejkolwiek ekspansji poza regionem nie uwierzę. Trasy do obu Ameryk obsługiwane są przez CDG/AMS, gdyby była potrzeba rozwijania tras na Daleki Wschód czy do Azji to lepiej nadaje się do tego Aeroflot z nowym terminalem na SVO.

  15. #15
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Hub jest w Wawie a nie w Moskwie, Polska jest w UE a Rosja nie, Polska ma 38mln obywateli a Czechy ułamek tego. Między Warszawą a Moskwą jest całkiem sporo lotnisk, do których z Paryża, Amsterdamu czy szeroko pojętej Europy jest jednak bliżej lecąc przez Polskę a nie przez Moskwę (w sensie odległości i czasu).
    Życzę powodzenia, może się udać.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  16. #16
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciek krk Zobacz posta
    Dla LOTu pozostaje duży kawałek rynku. Cała Polska, Ukraina i znacząca część Bałkanów. A co do Kaukazu to LOT mógł by uzupełniać się z CSA.
    Czyli peryferia jakby na to nie patrzeć.

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    Hub jest w Wawie a nie w Moskwie, Polska jest w UE a Rosja nie, Polska ma 38mln obywateli a Czechy ułamek tego.
    Hub w WAW to dość optymistyczne powiedzenie jednak. Przynależność do EU w kontekście wschodnich lotnisk nie ma znaczenia za bardzo. Liczba ludności do AF/KLM za bardzo też nie przemawia, skoro mają zdaje się mniej połączeń dziennie z całej Polski (a w zasadzie z waw tylko chyba?) niż LH z jednego regionalnego lotniska.

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    Między Warszawą a Moskwą jest całkiem sporo lotnisk, do których z Paryża, Amsterdamu czy szeroko pojętej Europy jest jednak bliżej lecąc przez Polskę a nie przez Moskwę (w sensie odległości i czasu).
    Nie bardzo rozumiem - dlaczego do tych destynacji nie możnaby latać bezpośrednio z CDG czy AMS (z zachodu) czy SVO (ze wschodu)?

  17. #17

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    OK, poczytałem trochę więcej i dowiedziałem się z artykułu z Dziennika, że przejęcie CSA rok temu nie powiodło im się, bo było za drogo. Podobno cena za przejęcie kontroli nad LOTem ma być dużo niższa. Więc jednak przejęcie nie po to, żeby połączyć z CSA (miałoby to sens, według mnie), tylko zamiast CSA.

    Przypomnę, że AF/KLM brał też udział w przetargu na akcje Austrian Airlines i odpadł.

  18. #18
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    @ L4: może lot ma odpowiedniejsze do tego celu samoloty? Jakkolwiek spojrzeć łatwiej zapełnić E170 niż A320... No chyba że zgodzimy sięco do tego, że niezależnie kto, kiedy i za ile kupi PLL Lot - interesować go będzie jedynie feedowanie. To w takim razie faktycznie Lot jest tylko zbędnym balastem.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  19. #19
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    @ L4: może lot ma odpowiedniejsze do tego celu samoloty? Jakkolwiek spojrzeć łatwiej zapełnić E170 niż A320...
    LOT chyba nie ma monopolu na mniejsze samoloty. Mi się po prostu nie widzi sytuacja z połączeniami typu dwie przesiadki, XXX-CDG/AMS-WAW-XXX.

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    No chyba że zgodzimy sięco do tego, że niezależnie kto, kiedy i za ile kupi PLL Lot - interesować go będzie jedynie feedowanie. To w takim razie faktycznie Lot jest tylko zbędnym balastem.
    No niestety, na tym się chyba skończy.

  20. #20

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Air France i KLM (wraz z Alitalią wkrótce) jako grupa kapitałowa W OGÓLE nie są obecne na wschód od swoich rodzimych rynków.

    Współpraca z CSA i Aerofłotem ma charakter wyłącznie marketingowy. Jeśli LOT znalazłby się w Grupie AF/KLM wygrałby moim zdaniem los na loterii.

    KLM i AF nie miałyby najmniejszego interesu kierować jakikolwiek ruch przez Pragę czy peryferyjną, Moskwę z całym jej wspaniałym image, ponieważ na ruchu z Warszawy zarabialiby wprost, a CSA i Aerofłot to niezwiązane z nimi kapitałowo byty. Tak jak Lufa nie ma teraz interesu by kierować pasażerów przez WAW - nie ma udziałów w LO i nie zarabia na tym.

    AF, KLM i AZ mają fatalne położenie jeśli chodzi o połączenia:

    1. Daleki Wschód - Niemcy, Austria, Zurych, Skandynawia i wszystko na wschód

    2. Północ-Centrum-Południe Europy

    3. Wschód Europy, zakaukazie - wszystko na wschód od Francji i Holandii

    CSA i Aerofłot, podkreślam jeszcze raz, to współpraca w ramach aliansu, ale AF i KLM nie zarabia na tym kasy.

    Wracając ze wschodu, by dolecieć do Amsterdamu albo Paryża samolot potrzebuje półtorej-dwie godziny dłużej minimum.

    W tym szansa. I myślę, że ruch Atlantyki - Wschód też by się obronił.

Strona 1 z 6 1 2 3 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •