Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 25
  1. #1
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie ATR72-600 vs.Q400


    Polecamy

    LOT stawia teraz na ujednolicenie floty i wymianę starszych samolotów...
    ... Przewoźnik chce zrezygnować z wysłużonych już ATR 42, a ATR 72 zamienić bądź na nowszy model lub na samoloty Bombardier Q400.
    Jak uważacie który typ byłby lepszy we flocie LOTu.
    Maxima debetur CracoviaE reverentia.

  2. #2
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    ATR 72-600. Bo można je wprowadzić do służby 'z biegu'.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  3. #3
    Awatar Rudi

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciek krk Zobacz posta
    Jak uważacie który typ byłby lepszy we flocie LOTu.
    Oczywiście, że ATR! Q400 to jakiś kolejny pomysł z cyklu "co jeszcze możemy zrobić żeby koszty w Locie wzrosły?"
    Rudi

  4. #4

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    ATR serii 600. Zmiana na Q400 to tak jak napisali przedpiszący tylko kolejny generator zbędnych kosztów.

  5. #5
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Egon ,nic bardziej mylnego. Co najmniej rok .Jak bedzie dobrze,,, zarło,,.

  6. #6
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Czy ja wiem.
    ATR serii 200, a 600 to zupełnie inne maszyny.
    Tak więc koszta i tak będą duże, a może jednak warto zastanowić się nad Q400.
    Zabiera przeszło 10 paxów więcej, prędkość przelotową ma większą.
    No i Bombardier chwali się, ze ma najniższe koszta na jednego paxa.
    Maxima debetur CracoviaE reverentia.

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    ATR 72-600 zabiera 68 paxów, DH4 - 76 (w wersji napakowanej).

    ATR 72-600. ZA incydenty z podwoziem Dasha i beznadziejny PR w krajach, do których LO miałby nimi latać. Nawet przeciętny miłośnik lotnictwa (nie mówię o wytrawnych znawcach, może oni widzą różnicę) nie da sobie wmówić, że nowe DH4 to jakaś ulepszona wersja tych co latały w SASie.

  8. #8

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciek krk Zobacz posta
    Jak uważacie który typ byłby lepszy we flocie LOTu.
    Jeżeli te samoloty mają latać tylko po kraju a trasy typu POZ-FRA, WAW-VNO mają być robione EMB to zdecydowanie wystarczy ATR72-600.

    Dash 8 Q400 trochę większą prędkość pozwala odczuć na dłuższych trasach - 1h30-2h. Przy przelotach do 1h czas jest ten sam a ATR jest tańszy w eksploatacji.

  9. #9

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    ATR ma dużo większe szanse z prostego powodu. Dash jest tak naprawdę konkurencyjny do Embraera 170, bo to od niego jest dużo bardziej ekonomiczniejszy, nie jest dużo wolniejszy a cała Europa Środkowa jest swobodnie w jego zasięgu.
    A jak wiemy LOT majac pozamawiane jeszcze x Embraerów zamknął sobie wybór. Mógłby na Dashu latać swobodnie na trasach w stylu, Hamburg, Sztokholm, Helsinki czy Bukareszt (proste z Wawy), gdzie czas lotu byłby 15-20 minut dłuższy od jeta. No a to są trasy w tym momencie przeznaczone dla Emb. Dash z kolei na trasach krótkich w stylu KRK, WRO, KTW odpada z ATR w przedbiegach.

    Dash ma szanse jedynie, jeśli cena u producenta będzie korzystniejsza, a to wcale nie jest niemożliwe. Jeszcze niedawno rząd Kanady dopłacał do każdej sztuki wyprodukowanej coś około 10 mln dolarów, jeśli się nie myle.
    Przewaga Dasha to przede wszystkim silnik (moc jednego ma prawie taką samą moc jak oba na ATRze) - czyli bezpieczeństwo, a 2. na DASHu jest APU - tak bardzo potrzebny załogom kokpitowym i kabinowym, w szczególności latem . Kto doświadczył kompletów w upalny dzień na ATRze na okęciu, gdzie działa chyba jeden cooler, wie o czym mówie... pozdrawiaw

  10. #10

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    bardzo celnie to ujales zennek wg mnie dash moglby spokojnie dac mozliwosc walki z low costamii na krotkich -srednich trasach a 10 miejsc w okresie walki cenowej i koniecznosci ograniczenie kosztow to calkiem sporo ,niestety wyglada na to ze wybor padniee na 600 z wyzeej wymienionych wzgledow min latwosci jej wprowwadzenia, w Bombardierze pracuje chyba nawet jeden czlowiek z ex Lotu widzialem go na facebooku... wiec weejscie do rozmow powinno byc..

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Mógłby na Dashu latać swobodnie na trasach w stylu, Hamburg, Sztokholm, Helsinki czy Bukareszt (proste z Wawy), gdzie czas lotu byłby 15-20 minut dłuższy od jeta. No a to są trasy w tym momencie przeznaczone dla Emb
    Dash'em do Sztokholmu? Żaden Szwed nie wsiądzie do Dash'a bo już wiedzą że to nie Dash tylko Crash. Dlatego SAS nie posyła do Szwecji żadnych maszyn bombardiera.

    LOTowska przewaga jest taka właśnie, że lata wygodnymi i szybkimi odrzutowacami Embraerami.

  12. #12
    Awatar Rudi

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zennnek Zobacz posta
    Przewaga Dasha to przede wszystkim silnik (moc jednego ma prawie taką samą moc jak oba na ATRze) - czyli bezpieczeństwo, ...
    Bezpieczeństwo??? Chyba to jest właśnie najgorsza strona Dasha. Nie żeby on był jakiś dużo bardziej niebezpieczny od ATR-a, ale to co się wydarzyło w SASie w zasadzie skreśliło ten samolot na długie lata. W Skandynawii na pewno, ale i w reszcie Europy zrobiło mu opinię zawodnego i niebezpiecznego. Lotowi w jego obecnej sytuacji jeszcze tylko tego potrzeba do szczęścia: oprócz wizerunku linii w stanie upadku, to dodatkowo latającej na samolotach lądujących na brzuchu...
    Ale żeby odpowiedzieć na pytanie który lepszy, to trzeba by poznać głębiej założenia planu floty Pana Prezesa, które ciągle są dosyć mgliste. Jeżeli teraz na kraju on chce używać jety, to właściwie po co w Locie w ogóle jakieś wiatraki? Wiem, że to głupie i ja bym tak nigdy nie doradzał, ale jeżeli już to wykorzystanie turbopropów ma i tak jego decyzją maleć z roku na rok, to może całkowicie z nich zrezygnować kiedy 72-ki zakończą służbę? Wtedy nowy zarząd, który z pewnością odwróci tę tendencję, będzie miał zupełnie wolną ręke w wyborze turbopropa na przyszłość?
    Rudi

  13. #13
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie

    A ja kibicuje Q400 - mowcie sobie co chcecie, ale 10000 Koni pod maska jak dla mnie eliminuje wszystkie jego wady :-)

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rudi Zobacz posta
    w reszcie Europy zrobiło mu opinię zawodnego i niebezpiecznego
    Napisz o tym do FlyBe, Augsburg Air, Austrian, Maleva, Air Berlin, Croatia Airlines, FLyBaboo, Olympic, Luxaira i Wideroe. Może dowiedzą się czegoś nowego.

    To co sie wydarzyło w SASie dotyczy raczej SASu a nie DH8, który jest z powodzeniem operowany na całym świecie. Zreszta sam SAS kupił nowe egzemplarze dla Wideroe.

    Co do pytania który dla LOTu to nie da się na to odpowiedzieć bez szczegółowej analizy ofert. Ale widać, ze LOT od razu założył ze musi być ATR i tylko ATR. Na pewno w ATR będą o tym wiedzieć i cena będzie taka jaka będzie.

    Generalnie dziwie ze wycofaniem AT5 i zastąpieniu ich ER4 LOL .

  15. #15
    Awatar Rudi

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Danny Zobacz posta
    Napisz o tym do FlyBe, Augsburg Air, Austrian, Maleva, Air Berlin, Croatia Airlines, FLyBaboo, Olympic, Luxaira i Wideroe. Może dowiedzą się czegoś nowego.

    To co sie wydarzyło w SASie dotyczy raczej SASu a nie DH8, który jest z powodzeniem operowany na całym świecie. Zreszta sam SAS kupił nowe egzemplarze dla Wideroe.

    Generalnie dziwie ze wycofaniem AT5 i zastąpieniu ich ER4 LOL .
    Ja też nie mogę nadziwić się decyzji z wycofaniem AT5, ale dzisiaj nie wszystko w Locie musi być dla wszystkich zrozumiałe. Tyle to już zrozumiałem.

    Natomiast pozostałych operatorów DH4 nie muszę wcale informować o zdarzeniach w SAS, bo oni sami dobrze o tym wiedzą. Jeżeli mi powiesz, że nie wiedzą, to dopiero wtedy ja również zacznę bać się nimi latać. To była korozja siłowników produkcji BFGoodrich, nic w żaden szczególny sposób nie związane z SASem. To się mogło zdarzyć wszędzie, również w Locie, gdyby miał te samoloty zamiast ATR-ów

    Rudi

  16. #16
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Kto wie czy Q400 nie jest lepszym wyborem w perspektywie kilkunastu lat eksploatacji. Co nie zmienia fakty że LOT ma większe doświadczenie z ATRem.
    Cokolwiek by nie wybrali to będzie wielki plus w porównaniu do ATR72-200.
    Maxima debetur CracoviaE reverentia.

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Augsburg Air
    Ta linia o tym bardzo dobrze wie, bo sama miała identyczny problem z samolotem z Florencji kiedyś Podobnie jak parę innych linii.

    Więc nie wiem na ile uzasadnione jest pisanie że
    To co sie wydarzyło w SASie dotyczy raczej SASu a nie DH8,
    Zreszta sam SAS kupił nowe egzemplarze dla Wideroe.
    Kupił bo nie miał wyjścia. Zrobił z Bombardierem deal, a wszystkie dashy poszły dla airBaltic i Wideroe, żeby generalnie nie drażnić pasażerów w Danii i Szwecji.

    WF jest zresztą monopolistą na trasach, na które latają DH4.

    Z punktu widzenia opinii pasażerów DH4 to absolutnie chybiony wybór w świetle wydarzeń z 2007. LOT nie będzie latać nimi ani do UK, ani do Kanady. Wszyscy w Polsce dobrze pamiętają akcję z DH4 i nie wątpię że gazety rozpisywałyby się kilometrami o tym, jak niebezpiecznie teraz latać LOTem.

    I merytoryczne argumenty nie mają znaczenia, tak jak na początku lat 90. było z Airbusami.

  18. #18
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Wszyscy w Polsce dobrze pamiętają akcję z DH4 i nie wątpię że gazety rozpisywałyby się kilometrami o tym, jak niebezpiecznie teraz latać LOTem.
    A przypadkiem Austrian nie robi WAW na Dashu? Nie wiem jaki konkretnie model, bo się nie wyznaje, ale sam leciałem ze dwa razy i przeżyłem (choć unikam wiatraków po tym doświadczeniu). Zresztą "akcja" też mi niezbyt dobrze znana, a pewnie wyjątkowy w Polsce nie jestem.

  19. #19
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    OS lata na Q400, a LO lata na E75/735.

    PS. OS dostaje od LO maksymalne bęcki na tym kierunku pod kątem rozkładu klas rezerwacyjnych, a co za tym idzie rentowności rejsów.
    Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 24-01-2010 o 23:59
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  20. #20

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Kupił bo nie miał wyjścia.
    SAS miał wyjście - zwiększyć ilość ATRow w Cimber ale się na to nie zdecydował.

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Z punktu widzenia opinii pasażerów DH4 to absolutnie chybiony wybór w świetle wydarzeń z 2007.
    Pasażerowie linii które wymieniłem tak nie sadza. Zresztą przeciętny Johan Johansen czy Jan Kowalski już dawno o tym zapomniał.

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    LOT nie będzie latać nimi ani do UK, ani do Kanady.
    Do Kanady mam nadzieje, ze nie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    I merytoryczne argumenty nie mają znaczenia, tak jak na początku lat 90. było z Airbusami.
    I co przestali ludzie latać Airbusami?

    Flotę powinno się dobierać w rezultacie chłodnej analizy ekonomicznej a nie subiektywnych odczuć kilku osób.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •