Strona 1 z 7 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 138
  1. #1
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie Zmiany w serwisie pokładowym PLL LOT


    Polecamy

    Z kronikarskiego obowiązku dodam że na podobny krok się zdecydowała również Lufthansa.

    Jako marketer uważam że to bardzo zła decyzja. W 90% znanych mi przypadków produkt się psuje tylko raz i nawet po poprawie sytuacji przedsiębiorstwa niemożliwe jest odzyskanie utraconych klientów. LOT w swojej obecnej sytuacji może walczyć o klienta właśnie za pomocą dobrej jakości serwisu pokładowego. Utrata takiego wyróżnika to utrata sporej części klientów, zwłaszcza biznesowych. O oczywistościach w postaci postrzeganej wartości wspominał nie będę.

    Lepszym rozwiązaniem byłoby podwyższenie o 5PLN ceny jednostkowej biletu. Bo ludzie lubią mieć coś 'za darmo'. Natomiast jak mają płacić za coś, co gdzie indziej mają w cenie to idą właśnie tam.
    Za co jeszcze dopłacić

    British Airways, które nadal uważają się za linie luksusowe, każe (z nielicznymi wyjątkami) płacić za wybór miejsca w samolocie. Tajemnicą poliszynela jest, że tnący wszystkie możliwe koszty LOT już niedługo będzie kasował pasażerów klasy ekonomicznej za alkohol podawany dotychczas w ramach darmowego poczęstunku. Tak robi już kilka innych linii europejskich i wszystkie amerykańskie. Przy tym Amerykanie zdzierają z podróżnych nadających bagaż 30 – 70 dol. oraz ok. 50 dol. za podróżowanie w szczycie sezonu.
    Lata? b?dziemy dro?ej i cia?niej - Rzeczpospolita
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Wśród innych linii które to uczyniły jest Finnair, który zastanawia się, czy nie wprowadzi na Europie płatnego bagażu rejestrowanego.

    Coś mam wrażenie że LOT wprowadza chyba politykę równania w dół: skoro już nawet Lufa, to i my... Zniknie ta linia z nieba wkrótce, oby młodzi pracownicy znaleźli szybko pracę...

    Wniosek z artykułu Walewskiej smutny:

    Mamy drugi efekt RYANAIRa: za te same pieniądze coraz mniej, mniej i mniej...

  3. #3
    Awatar pR0SiAczek

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Gorzów Wlkp.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Mamy drugi efekt RYANAIRa: za te same pieniądze coraz mniej, mniej i mniej...
    W rzeczy samej, a efekt dotyczy niemal każdej dziedziny życia: płać więcej, zarabiaj mniej, nie oczekuj niczego Globalizacja i "jej ideologiczna polityka maksymalizacji zysku" (samo obniżenie dynamiki wzrostu firmy jest dziś uważane w korporacjach za porażkę, regres dochodów za zupełną klęskę, a strata zwana gdzieniegdzie "zyskiem ujemnym" niesie za sobą apokalipsę dla Klientów i pracowników) ma swoje istotne minusy dla przeciętnego mieszkańca globu.

  4. #4
    Awatar Arthur1975

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Belfast

    Domyślnie

    Coraz mniej za,by kupic bilet na rejs LOTu.Niedobrze
    Come on Arsenal--))

  5. #5
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    W LO motyw jest dużo bardziej prozaiczny - cięcie kosztów, tak jak napisała Walewska w tym artykule. Program oszczędności obejmuje kwotę ponad 300 mln zł, które mają być zaoszczędzone w 2010.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  6. #6

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Przecież nikt nie kupuje biletu żeby się napić w samolocie, tylko żeby nim dolecieć do celu podróży. Alkohol w samolocie nie jest konieczny. Może być za odpłatnością dla klasy Y i serwowany nadal "za darmo" w klasie C i tej zapowiadanej, chyba przez prezesa, przyszłej klasie "ekonomicznej plus". Austrian już dawno na krótkich trasach europejskich serwował gratis tylko wodę niegazowaną i wafelek, a za przekąski, sałatki, słodycze, piwo i wino trzeba było płacić. Pasażerowie masowo nie rezygnowali z latania Austrian tylko dlatego, że nie serwowano im alkoholu ! Nie podzielam też poglądu Stoarna, że za te same pieniądze jest coraz mniej. W moim odczuciu bilety relatywnie tanieją. Latam ostatnio głownie po Europie ale o ile mnie pamięć nie myli za przelot LOT-em do Toronto w roku 1996 zapłaciłem więcej, niż za zeszłoroczny przelot do Nowego Jorku. Fakt, kiedyś były ciepłe bułeczki, wędlinki, sałatki, słodycze itd. itp. Teraz w Y mamy kanapkę (smakowitszą niż np. w LH) i napoje - da się przeżyć przez te 1,5 - 2 h po Europie. Większości pasażerów to wystarczy. A tym wymagającym zaproponujmy produkt economy premium, gdzie dostaną to czego pragną (alkohol też) ale zapłacą za to więcej niż ci, którzy uciech podniebienia podczas lotu nie potrzebują. Jeśli dopłata do serwisu pokładowego premium wyniesie 100 PLN za jeden odcinek podróży, to chętni się znajdą a i LOT zarobi. Ja dopłacę.

  7. #7

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    EPWA/WAW

    Domyślnie

    Jeśli to prawda to LOT strzela sobie samobója... W 100% zgadzam się z egonem - lepiej podnieść cenę biletów o te 5zl, ale nadal oferować ten sam, czy nawet ulepszony serwis pokładowy. Z tanimi liniami LOT i tak nie wygra więc powinien przynajmniej wyróżniać się jakością usług.

  8. #8
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AM_06 Zobacz posta
    Austrian już dawno na krótkich trasach europejskich serwował gratis tylko wodę niegazowaną i wafelek, a za przekąski, sałatki, słodycze, piwo i wino trzeba było płacić. Pasażerowie masowo nie rezygnowali z latania Austrian tylko dlatego, że nie serwowano im alkoholu !
    Trochę tak, ale u nas największym bezpośrednim konkurentem LO jest LH i LX (mówię o w miarę lojalnych klientach w ramach *A). Każdy w miarę uświadomiony pax jednak będzie wybierał ofertę korzystniejszą z jego punktu widzenia.

    Takie ograniczenie oferty wpływa bardziej na psychikę klienta i ten koszt moim zdaniem jest niewspółmierny w stosunku do zysków z oszczędności i sprzedanego alkoholu. Jeżeli musiałbym wprowadzić płatny alkohol zrobiłbym to z wizerunkowego punktu widzenia po LH.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  9. #9
    Awatar cart

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Ale wtopa. Kolejny argument, zeby nie latac LOTem. A prezes mowil, ze nie chce sie upodabniac do LCC.
    SWISS tez mnie ostatnio zawodzi, bo na rejsach przesiadkowych daja po 125 mil najczesciej w najnizszej klasie, mimo ceny z klasy wyzszej innego dnia.
    Jeszcze rok-dwa i bagaz nadawany bedzie platny...
    Moje podróże - http://www.piotrwasil.com


  10. #10
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez cart Zobacz posta
    Ale wtopa. Kolejny argument, zeby nie latac LOTem. A prezes mowil, ze nie chce sie upodabniac do LCC.
    SWISS tez mnie ostatnio zawodzi, bo na rejsach przesiadkowych daja po 125 mil najczesciej w najnizszej klasie, mimo ceny z klasy wyzszej innego dnia.
    Jeszcze rok-dwa i bagaz nadawany bedzie platny...
    No cóż, miejmy nadzieję, że status będzie skutecznie chronił przed takimi wybrykami.

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Słabo z tym alkoholem - prezes mówił, że na pewno jedzenie będzie w cenie, mam nadzieję że to się nie zmieni.
    Tak jak pisał egon, oszczędnosci w sumie niewielkie, ale mozna duzo stracic. Jak to kiedyś klasyk polskiego kina określał "co ty mi tu będziesz robic gów*** oszczędności" (przepraszam, ale po przeczytaniu pierwsze o czym pomyślałem)

  12. #12

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Hehe, Polacy i alkohol. Nie dziwię się, że potem Europejczycy nas widzą w takich barwach.
    Mi alkohol do szczęścia nie jest potrzebny.
    Najlepiej, żeby została wprowadzona klasa Economy+ z zapewnionym alkoholem i wtedy będzie i wilk syty i owca cała.

  13. #13
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Program oszczędności obejmuje kwotę ponad 300 mln zł
    Zbierają na PPL?

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Przeczytałem sobie właśnie artykuł w Rzepie i zacząłem się zastanawiać nad tym co kieruje statystycznym pasażerem przy wyborze linii lotniczej i kupnie biletu. Za statystycznego pasażera wziąłem siebie, lepszych przykładów nie znalazłem Na przestrzeni ostatnich kilku lat podróżowałem samolotami w różnych celach ok. 2-4 razy w roku. Powiedzmy, że daje to 30 lotów w ostatnich 10 latach. I zawsze pierwszym kryterium, jakim się kierowałem była cena. Na drugim miejscu stawiałem odległość do lotniska wylotu. Nigdy za to nie zastanawiałem się nad jakością serwisu pokładowego. Owszem, bardzo miło mi się leciało Qatar Airways, ale wybrałem te linie ze względu na... cenę. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że LOTowi nie pozostało zbyt wiele miejsca do popisu jeśli chodzi o walkę z konkurencją. I również jestem zdania, że zbliżanie się do modelu LCC nie jest dobrym posunięciem. Jeśli LOT chce istnieć na rynku za 2-3 lata, to management zamiast organizować konferencje prasowe i informować o Dash`ach, Air France i KLM oraz o odpłatnych drinkach, niech się lepiej zamknie w szklanej pułapce i odchudzi stan osobowy o 30 %. Innej drogi nie ma.

  15. #15
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zasieki1 Zobacz posta
    odchudzi stan osobowy o 30 %
    Właśnie...wogóle nie rozumiem czymże takim może być picie alkocholu na 1,30 h locie? Miałbym się przez to bardziej "cool i trendy" poczuć? Jak ktoś musi to niech sobie "małpkę" kupi na bezcłowym i daje w kocioł. No, co innego gdyby żarełko zabrali!

  16. #16
    Awatar SWISSboi

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez raffij Zobacz posta
    Właśnie...wogóle nie rozumiem czymże takim może być picie alkocholu na 1,30 h locie? Miałbym się przez to bardziej "cool i trendy" poczuć? Jak ktoś musi to niech sobie "małpkę" kupi na bezcłowym i daje w kocioł. No, co innego gdyby żarełko zabrali!
    Nie chodzi tu o bycie cool, ale fajnie jest sobie przy lekturze wypic wino lub piwo dla relaksu podczas tej 1h30min nudzie... szczegolnie jesli ktos czesto lata i patrzenie przez okno juz nie jest atrakcja.

    A pamietaj, ze picie wlasnego alku z wolnoclowki jest nielegalne.

  17. #17
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez SWISSboi Zobacz posta
    Nie chodzi tu o bycie cool, ale fajnie jest sobie przy lekturze wypic wino lub piwo dla relaksu podczas tej 1h30min nudzie..
    Może tak, może nie... 300 baniek na tym nie znajdą....ale mówienie o obniżeniu produktu z punktu widzenia "przeciętnego" pax'a i ew. jego utracie jest chyba na wyrost...

  18. #18
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez SWISSboi Zobacz posta
    ... szczegolnie jesli ktos czesto lata ...
    Ten niech raczej uważa, żeby się nie rozpił. I niech sławi błogo dobroczyńców z 17 stycznia.
    For every solution there is a problem.

  19. #19

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Jeśli chodzi o LOT to uważam, że nie tędy droga. Płatne alkohole (napoje) to nie jest wielka oszczędność, a dla prestiżu firmy ogromna strata.

  20. #20

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie


    Polecamy

    Ale w całej dyskusji nie chodzi o alkohol, ale o działanie, które pasażerowi "coś zabiera". Tak jak kiedyś zlikwidowano "prince polo" w lotach krajowych - niby szczegół, ale wszyscy to zapamiętali - to pokazało, że pasażerom "coś zabrano". Tak naprawdę można w ten sam sposób pozbawić pasażerów jedzenia, gazet itp. Tylko co wtedy będzie wyróżniać linie tradycyjne od tanich poza cenami i możliwością przesiadek? Zgadzam się, że lepiej gdyby bilet był 5 zł droższy, ale z tym serwisem, który jest.
    To w skali makro mogą być całkiem duże kwoty, ale przeliczając na pojedynczy bilet lepiej walczyć z większymi pozycjami kosztowymi.
    Tym bardziej zaskakująca propozycja biorąc pod uwagę ostatnie udane akcje marketingowe (świąteczne jedzenie itp) oraz deklaracje prezesa, że jedzenie na pewno zostanie (myślałem, że dotyczy to szerzej całego serwisu).
    Dobre jest to, że to na razie tylko plotki - oficjalnie nadal jak rozumiem alkohol nadal jest?

Strona 1 z 7 1 2 3 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •