Pokaż wyniki od 1 do 15 z 15
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie Połączenia regionalne z pominięciem W-wy


    Polecamy

    Czytają informacje w innej sprawie znalazłem taki artykuł, ciekawy. Idea naprawdę interesująca, może także przynieść korzyści dla LO, pytanie tylko co z flotą, bo LO małych samolotó się pozbywa

    Związek Regionalnych Portów Lotniczych chce stworzyć siatkę połączeń lotniczych między regionalnymi portami. Czy z Bydgoszczy odlatywać będziemy również do Krakowa i Wrocławia?
    Jeśli Związek Regionalnych Portów Lotniczych nie dojdzie do porozumienia w sprawie zwiększenia liczby połączeń z LOT-em, można spodziewać się, że do negocjacji przystąpią mniejsi przewoźnicy / Fot. Dariusz Bloch
    Pomysł jest formalnie prosty. ZRPL rozmawia już z LOT-em na temat uruchomienia połączeń. Z jakich portów do jakich, nie ujawnia. Jeśli do lutego LOT nie zdecyduje się na współpracę (może okazać się, że nie ma wystarczająco dużo niewielkich samolotów, by obsługiwać połączenia), ZRPL ogłosi przetarg, w którym wziąć będą udział mogli inni przewoźnicy. Nikt nie ma jednak złudzeń, że projekt wypali tylko, gdy w akcję zaangażują się marszałkowie województw. A to jest niemal przesądzone.
    - Prawo nie dopuszcza finansowania połączeń lotniczych, tak jak jest choćby z regionalnymi połączeniami kolejowymi - mówi Edward Hartwich, wicemarszałek województwa. - Ale mamy fundusze na promowanie regionów poprzez wspieranie rozwoju portów lotniczych. Jako województwo będziemy uczestniczyć w tym programie aktywnie rozmawiając z LOT-em. O konkretnych połączeniach na razie trudno mówić, jest na to za wcześnie. Ale patrząc na mapę wiadomo, że pewne połączenia są nieracjonalne. Musimy znaleźć odpowiednie relacje między nakładami a korzyściami z uruchomienia nowych połączeń.
    W bydgoskim przypadku odpadłyby zapewne połączenia z najbliższymi portami w Gdańsku i Poznaniu. Prawdopodobne to z Wrocławiem, Katowicami i Krakowem. - Jeśli nie porozumiemy się z LOT-em, otworzy to drogę do rozmów z innymi przewoźnikami. Nie oznacza to, że z LOT-em współpracować nie będziemy, tylko to, że możliwe jest porozumienie z kilkoma przewoźnikami jednocześnie - twierdzi marszałek.
    - Dobrze byłoby, gdyby wsparcie Urzędu Marszałkowskiego nie było tylko werbalne. Bo jesteśmy zainteresowani rozwojem połączeń krajowych, ale wiem, co powie szef LOT-u. Że nie mają pieniędzy, co w czasach dekoniunktury tajemnicą nie jest. Musi być wola polityczna i finansowa, by ten projekt wszedł w życie - nie kryje Krzysztof Wojtkowiak, prezes PLB
    źródło: Express Bydgoski - Alicante nie dla nas

  2. #2

    Dołączył
    May 2009

    Domyślnie

    kilka dni temu słyszałem coś w radiu o połączeniu RZE-POZ, może to nawiązywało do tego pomysłu?

  3. #3
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Rzeszów - Poznań to byłoby naprawdę od czapy.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  4. #4
    Awatar airbus340

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Właściwie,to nic nowego, bo o takiej inicjatywie słychac już od ładnych kilku lat. Kiedyś w Poznaniu było nawet zorganizowane spotkanie przedstawicieli portów regionalnych i przewoźników, jakaś firma-krzak- chyba Adviser Air - chciała latać kilkunastomiejscowymi samolotami na krajówkach z pominięciem Warszawy. miało być pięknie, wyszło-jak zawsze... :-/

  5. #5
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    To ja na początek proponuję
    - Katowice-Gdańsk
    - Katowice-Szczecin
    - Wrocław-Rzeszów

    czyli:
    - Górny Śląsk leci nad morze
    - Górny Śląsk leci na zakupy do Niemiec
    - Dolny Śląsk leci w Bieszczady i na Ukrainę dalej
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ

    Domyślnie

    Witam
    Z punktu widzenia podróży służbowych połączenie RZE-WRO jest ciekawe, ale niedługo autostrada (2 lata) znacznie skróci czas jazdy samochodem, natomiast podróż do POZNANIA, SZCZECINA, GDAŃSKA zawsze będzie trochę dłużej trwała, gdyż nie będzie bezpośrednich połączeń autostradami. Za dawnych czasów samoloty z Rzeszowa latały nad morze z pominięciem Warszawy. Dlatego obstawiałbym lotniska nadmorskie i Poznań. W Poznaniu mieszka całkiem sporo ludzi rodem z Podkarpacia.

  7. #7
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pilotlb Zobacz posta
    Z punktu widzenia podróży służbowych połączenie RZE-WRO jest ciekawe, ale niedługo autostrada (2 lata) znacznie skróci czas jazdy samochodem
    Nawet autostradą do Wrocławia to i tak będzie co najmniej 4h w jedną stronę przy założeniu, że nie będzie korków/robót/remontów.

  8. #8
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    może okazać się, że nie ma wystarczająco dużo niewielkich samolotów, by obsługiwać połączenia),
    Skoro chcą się pozbyć ATR'ów to faktycznie mogą mieć za mało niewielkich samolotów.
    No proszę, a tak pięknie można je zagospodarować na krajówkach. Zresztą sam LOT też buńczucznie zapowiada rozwój połączeń regionalnych. Chyba jest tu jednak jakaś sprzeczność z decyzjami flotowymi.

  9. #9
    BN
    BN jest nieaktywny
    Awatar BN

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie

    Na Śląsku przynajmniej wakacyjnie tak od czerwca do września przydałoby się połączenie Katowice - Gdańsk, najlepiej codziennie. Dobra reklama i porównanie do czasu przejazdu koleją z Katowic do Gdańska i LOT zyskuje od groma klientów

  10. #10
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Ja nie twierdzę, że nikt nie lata z Poznania do Rzeszowa i vice versa, ale z całą pewnością dodanie na tej trasie lądowania w Wawie jakoś znacząco nie wydłuża całej podróży, ani też pasażerów nie ma aż tylu, żeby uzasadnić puszczenie tam 2 razy dziennie ATRa.
    Jestem całym sercem za rozwojem połączeń regionalnych ale może bardziej z głową.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ

    Domyślnie

    Nie bądźmy niewolnikami rozkładu powtarzalnego przez cały tydzień. Samolot może zrobić trasę np. WAW-POZ, potem POZ-RZE i RZE-POZ, a potem POZ-coś. I tak można ze sobą powiązać kilka portów regionalnych. Więc "puszczanie tam 2 razy dziennie ATR-a" nie musi się wcale zdarzyć, wystarczy 1 raz. I nie twierdzę, że codziennie, ale np. co drugi dzień, a w pozostałe drugie dni np. RZE-GDA w podobnej formule. Tak lata Ryanair i jakoś daje radę. Tak lata Jet-Air KRK-GDA.
    Co do przelotu przez Warszawę - z tym jest różnie -czasami jednak traci się godzinę lub dwie w oczekiwaniu na przesiadkę. No i cena też wtedy jest wyższa, bo chociażby opłaty lotniskowe są naliczane.
    Specjalistą od logistyki nie jestem, ale obserwując inne linie widzę takie możliwości.

  12. #12
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Owszem, ale dla PLL Lot polskie lotniska poza Warszawą nie istnieją więc bijemy pianę. Jest Jetair i bardzo dobrze.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pilotlb Zobacz posta
    Nie bądźmy niewolnikami rozkładu powtarzalnego przez cały tydzień. Samolot może zrobić trasę np. WAW-POZ, potem POZ-RZE i RZE-POZ, a potem POZ-coś. I tak można ze sobą powiązać kilka portów regionalnych. Więc "puszczanie tam 2 razy dziennie ATR-a" nie musi się wcale zdarzyć, wystarczy 1 raz. I nie twierdzę, że codziennie, ale np. co drugi dzień, a w pozostałe drugie dni np. RZE-GDA w podobnej formule. Tak lata Ryanair i jakoś daje radę. Tak lata Jet-Air KRK-GDA.
    Co do przelotu przez Warszawę - z tym jest różnie -czasami jednak traci się godzinę lub dwie w oczekiwaniu na przesiadkę. No i cena też wtedy jest wyższa, bo chociażby opłaty lotniskowe są naliczane.
    Specjalistą od logistyki nie jestem, ale obserwując inne linie widzę takie możliwości.

    Ale jeśli takie połączenie krajowe ma mieć sens to właśnie dwa razy dziennie, tak aby móc rano polecieć i wieczorem wrócić. I tak własnie lata JetAir z Gdanska do Krakowa: rano i wieczór - gdyby loty były raz dziennie zupełnie nie miałoby to sensu.

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ

    Domyślnie

    To prawda, ale od czegoś trzeba zacząć. Pamiętam, że jeszcze parę(naście?) lat temu LOT latał do RZE raz dziennie i podróże biznesowe też się zdarzały.
    Ale gdybanie czas zakończyć. Pozdrawiam.

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    109

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez BN Zobacz posta
    Na Śląsku przynajmniej wakacyjnie tak od czerwca do września przydałoby się połączenie Katowice - Gdańsk, najlepiej codziennie. Dobra reklama i porównanie do czasu przejazdu koleją z Katowic do Gdańska i LOT zyskuje od groma klientów
    Najlepiej to wyszłaby rotacja:
    poranny WAW-KTW biznesowy, około 8 KTW-GDA urlopowicze, potem normalny GDA-WAW, i powrótczynając od GDA. Jeden samolot, a ile do zyskania.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •