Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 24
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie Porty regionalne a LOT


    Polecamy

    Nie wiem co egon ustalił podczas wywiadu z prezesem, ale tu mam ciekawy artykuł:

    LOT chce zwiększyć liczbę połączeń z portów regionalnych

    LOT chce wzmocnić swoją pozycję w krajowych portach regionalnych. Zamierza skierować przynajmniej na trzy lotniska od kilku do kilkunastu samolotów i odzyskać pasażerów utraconych na korzyść tanich linii.
    Dziś w Krakowie narodowy przewoźnik i porty regionalne mają omówić szczegóły tworzenia tzw. baz regionalnych, czyli małych portów przesiadkowych LOT. Dziś firma na stałe bazuje tylko na Okęciu.
    Niewykluczone, że już dziś będzie wiadomo, które lotniska wchodzą w grę. Na razie wiadomo , że największe szanse mają trzy: Katowice, Kraków i Gdańsk. Dzięki temu wzrosłaby liczba połączeń LOT-u z tych lotnisk. Kraków liczy na pięć samolotów. Katowice i Gdańsk zadowolą się dwoma, trzema maszynami. LOT oczekuje jednak od lokalnych samorządów, które są akcjonariuszami portów, wsparcia przy uruchamianiu nowych połączeń. – Jakaś forma wsparcia będzie potrzebna – mówi Andrzej Kozłowski, rzecznik LOT. – Na razie mogę mówić tylko o tym, czego oczekujemy – mówi Włodzimierz Machczyński, prezes lotniska Gdańsk-Rębiechowo.
    W Gdańsku liczą nie tylko na skomunikowanie tego miasta z niektórymi zagranicznymi portami, np. z Brukselą, ale przede wszystkim na bezpośrednie połączenia z Gdańska do innych miast w Polsce. Teraz z Gdańska do Krakowa można dolecieć tylko z międzylądowaniem w Warszawie. Włodzimierz Machczyński uważa, że takie trasy mogłyby obsługiwać ATR-y. – Budowa miniportów przesiadkowych w regionach jest konieczna. Do tego zachęca Unia, no i rząd – mówi Jan Pamuła, prezes portu Kraków-Balice. Jak twierdzi, jeżeli LOT chce to zrobić, to musi być zdecydowany na skierowanie na wybrane lotniska przynajmniej po trzy samoloty. – Możemy przejąć z Warszawy nawet pięć maszyn, i to od najbliższego sezonu – mówi Jan Pamuła.
    Sprawa miniportów przesiadkowych była już trzy lata temu lansowana przez Centralwings, spółkę zależną LOT-u. Z tamtych planów nic nie wyszło, a Centralwings nie wytrzymał konkurencji z zagranicznymi przewoźnikami i upadł. Pojawiają się też głosy, że LOT nagłaśnia sprawę minihubów, bo chce wzmocnić swoją pozycję w Warszawie. – Obawiam się, że to tylko kolejny pomysł LOT-u na wywarcie nacisku na PPL, żeby wynegocjować lepsze stawki na Okęciu – mówi Zbigniew Sałek, wiceszef Międzynarodowego Stowarzyszenia Menedżerów Lotnisk.
    źródło: http://forsal.pl/artykuly/397762,lot...ionalnych.html

  2. #2
    L4
    L4 jest teraz aktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Miejmy nadzieję, że wyjdzie z tego coś sensownego.

  3. #3
    Moderator
    Awatar lucasmadi

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    No to ciekawe co ustala.. wlasnie przylecieli do KRK

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Małopolska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lucasmadi Zobacz posta
    No to ciekawe co ustala.. wlasnie przylecieli do KRK
    A te spotkanie ma być w porcie lotniczym

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Do artykułu jest jeszcze część graficzna mówiąca ile połączeń mogłoby otrzymać każde z miast:
    Kraków - 5 samolotów i 15 do 20 połączeń
    Katowice - 3 samoloty i 9-12 połączeń
    Gdańsk - 2 samoloty i 6-8 połączeń

    Cieżko mi jednak sobie wyobrazić oddelegowanie przez LOT 10 samolotów z W-wy, bo nowych aż tyle nie będzie. Do tego te połączenia częściowo kanibalizowałyby strukturę hubową. A już zuepłenie dziwne jest umieszczanie "mini bazy" w Katowicach i Krakowie - te lotniska są naprawdę dość blisko siebie.

  6. #6
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Prezes się w wywiadzie trochę na ten temat rozwinął - właśnie przeklepuję część odnośnie portów regionalnych i tego, co będzie na tym spotkaniu.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  7. #7

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Cieżko mi jednak sobie wyobrazić oddelegowanie przez LOT 10 samolotów z W-wy, bo nowych aż tyle nie będzie. Do tego te połączenia częściowo kanibalizowałyby strukturę hubową. A już zuepłenie dziwne jest umieszczanie "mini bazy" w Katowicach i Krakowie - te lotniska są naprawdę dość blisko siebie.
    Dlatego trochę podejrzanie to brzmi. Może próba wywarcia nacisku na PPL, wywalczenia lepszych warunków na Okęciu?

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    '

    Domyślnie

    A ciekawe jak z serwisem samolotów i podmiankami w rejsach ? Divert do WAW czy długie czekanie na dolot maszyny z innego miasta ?

    KS
    Deluxe Limited Edition with Bonus Track & DVD

  9. #9
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez k_sko Zobacz posta
    A ciekawe jak z serwisem samolotów i podmiankami w rejsach ? Divert do WAW czy długie czekanie na dolot maszyny z innego miasta ?
    W Krakowie można by było wykorzystać część hangaru zaplecza technicznego lotniska.
    Maxima debetur CracoviaE reverentia.

  10. #10
    E-Jet KRK
    Goście

    Domyślnie

    Pożyjemy, zobaczymy. Oby się udało.

  11. #11

    Dołączył
    May 2009

    Domyślnie Jak będzie tym razem?

    Dwa lata temu LOT otwierał i nie otworzył, LOT chciał (za 1033 PLN w obie strony) ale pasazerowie nie chcieli.
    Czy teraz to tez PR i pozorowane działania, czy też może interes dla LOT-u i pasażerów?

    TAK BYŁO:
    za trojmiasto.pl z 18 ltego 2008
    Bezpośrednie połączenie lotnicze Gdańska z Krakowem otwierają Polskie Linie Lotnicze LOT. To pierwsza trasa krajowego przewoźnika, która omija stolicę kraju.

    Pierwszy samolot wystartuje z Rębiechowa 30 marca i na lotnisko w podkrakowskich Balicach będzie latał 7 dni w tygodniu. Odlot z Gdańska przewidziany jest na godzinę 9.50, natomiast z Krakowa na godzinę 11.55. Podniebna podróż z Trójmiasta do stolicy Małopolski potrwa 1,5 godziny.

    Linię obsługują samoloty ATR 42 należące spółki Eurolot - regionalnego przewoźnika PLL LOT. Maszyny będą mogły zabierać na pokład 46 pasażerów.

    Bilety można już zamawiać na stronie internetowej LOT-u. W obie strony ze wszystkimi opłatami kosztują 1033 zł (517 zł w jedną stronę). Dla porównania 8-godzinna podróż w dwie strony pierwszą klasą pociągiem Intercity kosztuje 278 zł (139 zł w jedną stronę).

    Do tej pory z Gdańska do Krakowa można się było dostać samolotem z przesiadką w Warszawie. W zależności od dnia i pory lotu bilety były nawet dwa razy tańsze niż na nowe bezpośrednie połączenie.

  12. #12

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    hmmm interesujace.
    Okęcie strasznie niszczy "the LOT flying experience".
    Jesśli to straszak to mam nadzieje, że chociaż podziała.

    Nie widze możliwości utworzenia dwóch baz na raz.
    5 samolotów w KRK wydaje się być pomysłem
    i tak dosc rewolucyjnym. KTW to chyba straszak na KRK.

  13. #13
    Zbanowany
    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    lot. to kraj zakłamania

    Domyślnie

    Takim myśleniem , to nawet pub oddalony od Was 500 m , upadnie w w pół roku . Jakmawiał benhaker : Polska cudny kraj , wiecej trenerów niż zawodników . ot takie podsumowanie. A tak powaznie malkotenctwu mowimy stanowcze nie , szczegolnie jak jestes tym z 23 zwiazkow zrzeszonych w PLL LOT .
    Ostatnio edytowane przez Fijas ; 14-02-2010 o 05:10

  14. #14
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Dobry pomysł. Tylko czemu na tej liście nie ma Wrocławia i Poznania? Chyba, że maszyny warszawskie "wrzucą" do rotacji na tamte lotniska.

  15. #15
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c Zobacz posta
    Tylko czemu na tej liście nie ma Wrocławia i Poznania? Chyba, że maszyny warszawskie "wrzucą" do rotacji na tamte lotniska.
    Są brane pod uwagę...
    Cytat Zamieszczone przez Airliner Zobacz posta
    Na razie brane są pod uwagę największe lotniska regionalne wśród których na razie nie ma Łodzi.
    Maxima debetur CracoviaE reverentia.

  16. #16
    Awatar trabin

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPRU

    Domyślnie

    Napisał egon.olsen
    Prezes się w wywiadzie trochę na ten temat rozwinął - właśnie przeklepuję część odnośnie portów regionalnych i tego, co będzie na tym spotkaniu.
    jest już gdzieś ten wywiad? miał być koło piątku :P chyba, że coś przeoczyłem:P

  17. #17

    Dołączył
    Nov 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciek krk Zobacz posta
    Są brane pod uwagę...
    A skąd ta wiedza i pewnosc, ze POZ i Wro brane pod uwagę? Krakow i Gdańsk sa portami waznymi pod wzgledem strategicznym dla LOT i tutaj jest mozliwosc oddelegowania kilku maszyn. LOT moze oprócz Okecia 2-3 bazy i to wszystko tak jak jest w Niemczech czy Szwajcarii

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    '

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lotnik20 Zobacz posta
    LOT moze oprócz Okecia 2-3 bazy i to wszystko tak jak jest w Niemczech czy Szwajcarii
    No może tak, ale nie ta skala działalności.

    KS
    Deluxe Limited Edition with Bonus Track & DVD

  19. #19
    Zbanowany
    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    lot. to kraj zakłamania

    Domyślnie

    I tu sie mozesz mylić . Pozyjemy zobaczymy . Chyba ,że wolisz styl Rudie-go

  20. #20

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie


    Polecamy

    Zapowiedź otwarcia bezpośredniego połączenia GDN KRK świadczy o tym, że oprócz gadania rzeczywiście coś zmienia się w podejściu do portów regionalnych. Trzymam kciuki za to połączenie, to już chyba druga próba, ale jeżeli najniższe ceny będą takie jak teraz na krajówkach oraz będzie odpowiednia reklama to powinno się wypełnić.

    Przy okazji mam dla prezesa i planistów LOTu dwa pomysły połączeń z regionów:

    1. Berlin TXL z Gdańska i Krakowa na ATR z codeshare LH i przy odpowiednio zachęcających taryfach powinien się sprzedawać. Można nawet latać "po trójkącie", np. GDN-KRK-TXL-GDN-TXL-KRK-GDN i załatwić w ten sposób w jakieś 12 godzin 3 połączenia powrotne. Myślę, że mając codeshare LH można spokojnie powalczyć z Air Berlin na tych trasach.

    2. Embraer E70/ER4 na nocowanie w Sztokholmie przylatuje o 21:45. Mógłby w ten sam dzień zrobić jeszcze ARN GDN, np. 22:30 23:30, rano następnego dnia GDN ARN 06:20 07:20 i o 7:55 wracać do Warszawy. Zamiast stać w ARN nocowanie wypada w GDN (taniej?), dodatkowe połączenie ARN GDN w codeshare z SK.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •