Strona 1 z 5 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 82
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie Mediolan jednak wspólnie z Lufą


    Polecamy

    LOT podjął właśnie współpracę code-share z Lufą na trasie WAW-MXP. Lufa kasuje lot w niedzielę rano i w sobotę wieczorem. Obydwa loty Lufy będą operowane w c/s z LOTem i SWISSem.

    Loty 317/318 i 319/320 będą operowane w c/s z Lufą, nocka 321/322 (która pokrywa się mniej więcej godzinowo z LH 1838/1847) na razie tylko na LOTowskim kodzie, ciekawe czy to połączenie będzie zlikwidowane?

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Zastanawiam się kto na tym bardziej skorzysta - LOT ma na tej trasie bardzo mocną pozycję, LH dopiero się pojawia a dzięki C/S uzyska wielu pasażerów. LOT zapewne skasuje nocne połączenie. Dzięki C/S LOT będzie jednak woził także pasażerów tranzytowych lecących dalej LH Italia.
    I ciekawe że C/S jest także ze Swiss'em

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Ponieważ Malpensa to najbardziej dostępne lotnisko dla szwajcarskiego kantonu Ticino i częściowo Wallis i Gryzonii, to SWISS ofertę na wyloty z MXP reklamuje także w Szwajcarskich zakładkach swych stron i dlatego pewnie mają codeshare...

  4. #4

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Za czasów Centrala, to był kanibalizm. Teraz to się nazywa code-share...

  5. #5

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Dokladnie....kanibalizm....jak wszystko sie zmienia...NO COMMENT ON THAT !
    Time flies, so do I.

  6. #6
    E-Jet KRK
    Goście

    Domyślnie

    Jak Central z LOT-em to kanibalizm. Jak LOT z "najwspanialszą" Lufą, to code-share. To jest po prostu chore, żeby w ramach jednego sojuszu jedna linia wchodziła drugiej linii w paradę. A może LOT wykorzystałby wolne 737 do obsługi jednej z lepszych tras Lufy. Może i z tego powstałby jakiś code-share?

  7. #7
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Z drugiej strony, MXP jest teraz hubem LH i ciężko im zakazać takiego latania - podobnie, jak ciężko by było puścić nieużywane 737 na trasy LH, bo jednak LO z Frankfurtu do np. Hiszpanii sobie nie polata. Trasa WAW-FRA i WAW-MUC też są robione CS przez obu przewoźników naraz, a od powstania LH Italia WAW-MXP chcąc nie chcąc też podchodzi pod tę regułę. Pewnie, fajnie by było gdyby LH sobie odpuściła tę trasę, ale z ich punktu widzenia - niby dlaczego?

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Problem jest taki, że gdy LOT wybierał Star Alliance obiecywano mu że będzie dowoził ruch ze Wschodu i będzie wschodnią flanką stara w europie.

    Jedyny lot poza Polskę/Niemcy/Mediolan LOTu który Lufthansa kładzie w code-share z nami to Wilno (chyba jeszcze), dla pasażerów z Berlina.

    O tyle rozumiem, że LOT pozostają poza grupą kapitalową Lufy sam sobie zawinił (Skarb Państwa), o tyle nie rozumiem, czemu LOT Lufthansie żadnych numerów nie wykręca.

    LOT kawał ruchu do Włoch, Szwajcarii, Portugalii, Hiszpanii, Francji, UK kierunkie przez Niemcy zamiast przez Warszawę, Wiedeń, Zurych, Brukselę, Kopenhagę, cokolwiek, przywiązali się do tej marki Lufthansy i Niemiec nie wiadomo dlaczego...

    Ciekaw jestem czy przy ewentualnym - co daj Boże - przejściu do grupy kapitałowej AF/KLM udałoby się LOTowi domyślnie skręcić do FlyingBlue wszystkich uczestników Miles&More którzy mają domicyl w Polsce...

  9. #9
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Ciekaw jestem czy przy ewentualnym - co daj Boże - przejściu do grupy kapitałowej AF/KLM udałoby się LOTowi domyślnie skręcić do FlyingBlue wszystkich uczestników Miles&More którzy mają domicyl w Polsce...
    To chyba oczywiste, że przytłaczająca większość pasażerów zostanie w MM - choc to zalezy od oferty przenoszenia statusów, bo wiadomo, że w FlyingBlue o nie dużo łatwiej. Moim zdaniem, nie ma co o tym myślec inaczej niż wyższy status o 1 oczko dla każdego kto się przenosi. Na pewno prawie wszyscy nie mieszkający w Wawie nie będa nawet myślec o FlyingBlue. No chyba, że każdy port regionalny dostanie 3-4 połaczenia dziennie do AMS lub/i CDG - do czego oczywiście by nie doszło. Podróżowanie z 2 przesiadkami i pierwszą w 2 nie ma szans konkurowac z ofertą LH z portów regionalnych.

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    To chyba oczywiste, że przytłaczająca większość pasażerów zostanie w MM - choc to zalezy od oferty przenoszenia statusów, bo wiadomo, że w FlyingBlue o nie dużo łatwiej. Moim zdaniem, nie ma co o tym myślec inaczej niż wyższy status o 1 oczko dla każdego kto się przenosi. Na pewno prawie wszyscy nie mieszkający w Wawie nie będa nawet myślec o FlyingBlue. No chyba, że każdy port regionalny dostanie 3-4 połaczenia dziennie do AMS lub/i CDG - do czego oczywiście by nie doszło. Podróżowanie z 2 przesiadkami i pierwszą w 2 nie ma szans konkurowac z ofertą LH z portów regionalnych.
    To chyba jasne, że LOT zamknąłby loty do Frankfurtu i Monachium a otworzył razem z KLM i AF te do Paryża, Rzymu i Amsterdamu...

  11. #11
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    To chyba jasne, że LOT zamknąłby loty do Frankfurtu i Monachium a otworzył razem z KLM i AF te do Paryża, Rzymu i Amsterdamu...
    LH dałaby MUC i FRA 2x więcej (i tak dominuje w tych połączeniach).
    Dla mnie to nie jest absolutnie oczywiste, że LO daje 3-4x dziennie AMS i CDG z KRK, KTW, WRO, POZ i GDN na raz i od ręki - wręcz przecwinie - wg. mnie to niemożliwe i absolutnie nierealne.

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Nie musi dawać LOT, może robić wspólnie z KL i AF...

    Zresztą, skoro dziś Poznań nie lata przez Warszawę tylko przez Niemcy, to i tak nie będzie, także powiedzmy utrata tych pasażerów nie będzie miała dla LOTu dużego znaczenia.

    Gorzej jakby na M&M przerzuciły się te porty regionalne, w których LOT ma znaczny udział w tranzytach, no i Warszawa...

    Nic tam, może i się Państwu należy bankructwo LOTu jako nauczka za te wszystkie zaniechania w restrukturyzacji...

  13. #13
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    KL i AF w regionalnych to większa fikcja niż LO latających do AMS i CDG.
    Mowa byla o MM, a nie o pasażerach LO - dlatego napisałem, ze oni w regionalnych zostaną przy MM. Jeśli chodzi o pasażerów to alternatywą dla LH może byc tylko dobre połaczenie z AMS i CDG czyli przynajmniej 4x dziennie.

  14. #14

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Gorzej jakby na M&M przerzuciły się te porty regionalne, w których LOT ma znaczny udział w tranzytach, no i Warszawa...
    I pewnie dlatego LH zaczęła latać do RZE a nie zdziwiłbym się gdyby przyglądali się także LCJ i BZG.

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    A czy LO zaproponowal LH "bedziemy latac 3 razy dzienne na 734 do MXP - zrobcie z nami codeshare" ? Nie!

    LO siedzial cicho latajac Embraerami i koszac wysokie ceny korzystajac z monopolu. Ale alians nie polega na tym ze nie ma konkurencji.

    Owszem LO mialbyc reka na wschod ale tej szansy nie wykorzystal. Siatki na wschod nie rozwinieto wiec LH rozwinela swoja. I to jest tylko wina LO a nie LH.

  16. #16
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez E-Jet KRK Zobacz posta
    To jest po prostu chore, żeby w ramach jednego sojuszu jedna linia wchodziła drugiej linii w paradę.
    Chore to są ceny jak sobie "jeden sojusz" podzieli rynek. Konkurencja na tych samych trasach to nic nadzwyczajnego.

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    ...
    Ciekaw jestem czy przy ewentualnym - co daj Boże - przejściu do grupy kapitałowej AF/KLM udałoby się LOTowi domyślnie skręcić do FlyingBlue wszystkich uczestników Miles&More którzy mają domicyl w Polsce...
    Oczywiście, że by się dało. Tylko co z tego, skoro większość by pewnie odpadła po pierwszej rekwalifikacji?

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    To chyba oczywiste, że przytłaczająca większość pasażerów zostanie w MM - choc to zalezy od oferty przenoszenia statusów, bo wiadomo, że w FlyingBlue o nie dużo łatwiej.
    Bo ja wiem, 25% mil na większości tanich taryf to jednak o połowa mniej od minimum 50% na LH/LO itd (nie mówiąc już o 100% dostępnych od trzeciej taryfy od dołka cenowego).

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    To chyba jasne, że LOT zamknąłby loty do Frankfurtu i Monachium a otworzył razem z KLM i AF te do Paryża, Rzymu i Amsterdamu...
    Nie ma w tym nic jasnego.

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Nie musi dawać LOT, może robić wspólnie z KL i AF...
    Jeżeli dotychczas sama AF, KL, AZ/AP czy inne linie sojuszu na to nie wpadły, to ja bym się nie spodziewał cudów.

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Zresztą, skoro dziś Poznań nie lata przez Warszawę tylko przez Niemcy, to i tak nie będzie, także powiedzmy utrata tych pasażerów nie będzie miała dla LOTu dużego znaczenia.
    Obstawiam, że z każdego lotniska regionalnego większość osób jednak lata transferem przez Niemcy niż Lotem.

  17. #17
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Bo ja wiem, 25% mil na większości tanich taryf to jednak o połowa mniej od minimum 50% na LH/LO itd (nie mówiąc już o 100% dostępnych od trzeciej taryfy od dołka cenowego).
    W programach SkyTeam chyba łatwiej o status na podstawie ilości lotów, w FB wystarczy 15 segmentów - o to mi chodziło. Dlatego moim zdaniem promocja w stylu każdy niebieski MM staje się silver w FB i każdy FT w MM staje się goldem w FB wcale nie jest jakąkolwiek przesadą.

    Nie wiem kto by na tym skorzystał bardziej: ale ruch z regionalnych przez WAW mógłby zyskac na tym, gdyby Swiss zaczął sprzedawać swoje bilety z regionalnych na code-share z LO na segmentach dolotowych do WAWy. Gdyby cena była nawet sumą LO+LX oferta ta mogłaby byc atrakcyjniejsza od LH i LO z regionalnych (i doszłyby dodatkowe atrakcje typu business saver). Dziś na LX nie da się nawet odprawic przynajmniej z POZ.

  18. #18
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    W programach SkyTeam chyba łatwiej o status na podstawie ilości lotów, w FB wystarczy 15 segmentów - o to mi chodziło. Dlatego moim zdaniem promocja w stylu każdy niebieski MM staje się silver w FB i każdy FT w MM staje się goldem w FB wcale nie jest jakąkolwiek przesadą.
    Niebieski na srebro to bez przesady. Chociaż srebro w FB to wydaje się na pierwszy rzut oka jednak mniej wartościowe od FTL.

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Nie wiem kto by na tym skorzystał bardziej: ale ruch z regionalnych przez WAW mógłby zyskac na tym, gdyby Swiss zaczął sprzedawać swoje bilety z regionalnych na code-share z LO na segmentach dolotowych do WAWy. Gdyby cena była nawet sumą LO+LX oferta ta mogłaby byc atrakcyjniejsza od LH i LO z regionalnych (i doszłyby dodatkowe atrakcje typu business saver). Dziś na LX nie da się nawet odprawic przynajmniej z POZ.
    Swissem już można kupić dolot krajowy na jednym bilecie, tyle, że w Y'ku, więc cenowo słabo wychodzi. Ja skrycie liczę, że LX otworzy się na nasze regiony jak flotę krótkodystansową odświeży/rozszerzy.

  19. #19

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Obstawiam, że z każdego lotniska regionalnego większość osób jednak lata transferem przez Niemcy niż Lotem.
    W przypadku np. Krakowa tak dokładnie jest, taniej, szybciej, wygodniej. Pomysł latania po Europie przez CDG czy nawet AMS to kompletny absurd.

  20. #20

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Krasnall Zobacz posta
    W przypadku np. Krakowa tak dokładnie jest, taniej, szybciej, wygodniej. Pomysł latania po Europie przez CDG czy nawet AMS to kompletny absurd.
    Nie widzę żadnej różnicy w lataniu z Krakówa przez Frankfurt gdzieś dalej i Krakowa przez AMS gdzies dalej jeśli powstanie takie połączenie (przy założeniu że LO wchodzi do AF/KLM). Może tylko taką, że AMS jest dużo bardziej przyjazny niż FRA, a KLM jest dużo przyjemniejszy niż LH. A czy latanie LH jest tanie to też bym polemizował.
    Poza tym, moim zdaniem (patrząc na własne loty GDN-WAW i to gdzie odprawaili się pasażerowie oraz na liczbę lotów z tych miast to W-wy), z lotnisk typu GDN czy WRO nadal jest duży ruch przez Warszawę, sam wolę leciec przez WAW niż FRA - cenowo w moim przypadku najczęsciej jest porówywalnie, dużo więcej lotów do WAW niż do FRA

Strona 1 z 5 1 2 3 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •