Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 42
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Mielec

    Domyślnie Polski LOT odleci pod tureckie skrzydła?


    Polecamy

    Beata Chomątowska , Danuta Walewska 25-02-2010, ostatnia aktualizacja 25-02-2010 21:59
    Turkish Airlines chciałyby utworzyć spółkę z naszym przewoźnikiem - ustaliła nieoficjalnie "Rzeczpospolita"


    – Turkish Airlines rozglądają się po Europie, aby wzmocnić swoją obecność – mówi austriacki analityk europejskiego rynku lotniczego Kurt Hofmann. Dzisiaj to siódma co do wielkości linia lotnicza w Europie. Ma ambicję, aby przeskoczyć co najmniej o trzy miejsca do przodu i znaleźć się za Lufthansą, British Airways i Air France/KLM. W ubiegłym roku przewiozła 26 mln pasażerów. Polski przewoźnik PLL LOT – ponad 3,6 mln.
    Według informacji "Rz" Turkish Airlines są jednym z dwóch inwestorów branżowych, którzy wyrazili zainteresowanie wstępną ofertą prywatyzacyjną Ministerstwa Skarbu Państwa. Nieoficjalne potwierdzenie tej informacji otrzymaliśmy w centrali TA w Stambule.– Na razie nie dostaliśmy oferty od linii tureckich – mówi tymczasem Maciej Wewiór, rzecznik resortu skarbu. Dlaczego? Bo przygotowania do prywatyzacji spółki, w której ponad 90 proc. akcji ma państwo, a resztę pracownicy, są na wstępnym etapie. Potencjalni inwestorzy otrzymali jedynie informacje zachęcające ich do udziału w tym procesie.
    Są już efekty – nadzorujący spółkę wiceminister skarbu Zdzisław Gawlik mówił "Rz" w ubiegłym tygodniu, że wstępne zainteresowanie wyraziło dwóch inwestorów branżowych i jeden finansowy. – Jeden z nich wysyłał poważne sygnały dotyczące chęci zakupu spółki. Wymienialiśmy w tej sprawie korespondencję i prowadzimy bardziej intensywne rozmowy, ale na razie nie możemy ujawnić, o jaką firmę chodzi – powiedział "Rz" Gawlik. Wiadomo, że wśród dwóch chętnych nie ma Air FranceKLM ani Lufthansy.
    – Mogę powiedzieć tylko tyle, że prezesa Turkish Airlines Temela Kotila znam i lubię, rozmawialiśmy kilkakrotnie podczas konferencji szefów linii należących do Star Alliance. To dobra linia. Ale nic poza tym – ucina Sebastian Mikosz, prezes LOT.
    W 2009 roku Turcy chcieli przejąć Austrian Airlines i utworzyć centrum przesiadkowe w Wiedniu. Ubiegła ich Luft-hansa. Zdaniem Kurta Hofmanna LOT, którego na własnym rynku dusi konkurencja silnych przewoźników, także przyda się mocny partner z kraju, gdzie rynek się dynamicznie rozwija. – Przez Warszawę do Europy Środkowej i Wschodniej latałoby nie tylko więcej pasażerów z Turcji, ale także z Bliskiego Wschodu oraz Afryki – mówi Hofmann.
    Polski LOT odleci pod tureckie skrzyd

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Równie piękne byłoby to, trzymam kciuki...

  3. #3
    Gość
    Goście

    Domyślnie

    Rozum mówi TAK a ja mentalnie nie znoszę Turkisha. Leciałem z nimi parę razy i nie byłem zadowolony. Zaczynając od totalnie "zfochowanej" obsługi a skończywszy na tym że mieli mega syf w samolotach (np. pod moim siedzeniem były zużyte chusteczki jednorazowe po obiedzie kogoś kto siedział wcześniej na tym miejscu"

    No ale umówmy się - dobro LOTu ważniejsze. Nie narzekam

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    mieszkaniu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez EnLuki Zobacz posta
    Rozum mówi TAK a ja mentalnie nie znoszę Turkisha. Leciałem z nimi parę razy i nie byłem zadowolony.
    Ale na avatarze i tak jest TK

  5. #5
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Fajnie. Oni wiedzą jak się rozwijać dynamicznie. Jestem za.

  6. #6
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Ja się trochę boję, że TK możesz skończyć jak SwissAir, chcą się rozwijać za szybko za wszelką cenę (takie przynajmniej mam wrażenie) i mogą się na tym potknąć.

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Ja od 1,5 roku mówię o Turkish więc to byłaby rewelacyjna wiadomość Ten sam sojusz, możliwość wykorzystania Okęcia jako bazy na ten region. Czyli moglibysmy pozostać w tym samym sojuszu (a to olbrzymie oszczędności), ale dość zdrowo konkurować z LH. Z punktu widzenia pasażera Turkish to (moim zdaniem) duzo bardziej przyjazna linia niż Lufthansa. No i dość regularnie linia ta przynosi zyski i się rozwija.
    3mam kciuki

  8. #8
    E-Jet KRK
    Goście

    Domyślnie

    Byłoby to lepszym rozwiązaniem niż przejęcie przez LH, która w najlepszym razie zrobiłaby z LOT tylko i wyłącznie swojego feedera do FRA, MUC, DUS i pewnie też do BBI. Z Turkish jest przynajmniej szansa na jakikolwiek rozwój.

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Mielec

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez E-Jet KRK Zobacz posta
    Byłoby to lepszym rozwiązaniem niż przejęcie przez LH, która w najlepszym razie zrobiłaby z LOT tylko i wyłącznie swojego feedera do FRA, MUC, DUS i pewnie też do BBI. Z Turkish jest przynajmniej szansa na jakikolwiek rozwój.
    Otóż to. Poza tym mają pieniądze, a to też się liczy. Wariantów współpracy z Turkish jest pewnie kilka. Trzymam kciuki.

  10. #10
    Awatar airbus340

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Jakoś ciężko mi wyobrazić sobie żeby TureK stał się teraz głównym parterem LOT...Jaką wartość dodaną dla TK byłby Lot i jego siatka z Warszawy? większość ruchu z polskich portów idzie teraz przez huby Lufy i dalej do Ameryki Pn i Azji, Istambuł tak jakoś nie po drodze.. AF/KL byłby dla LOTu znacznie lepszym,wymarzonym rozwiązaniem.

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Przewaga TK nad AF jest taka, że nie trzebaby zmieniać aliansu, i nie oddalibyśmy bez walki dochodowych tras do Niemiec, Austrii, Szwajcarii i Belgii, to kawał ruchu jak na razie...

  12. #12

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    Atlantyki bezpieczne, TK ma słabą pozycję w Ameryce, szanse na połączenia do Azji typu Seul, Pekin, Tokio, a może i Bkk i Sajgon.

  13. #13

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Kanada

    Domyślnie

    ATW Daily News

    Turkish Airlines was asked by the Polish government to make a major investment in LOT Polish Airlines, a source close to the THY board told ATWOnline, but the carrier rejected the offer because it is focused on its own expansion plans.
    W skrocie Turkish zostal zaproszony przez Polski rzad do inwestycji w LOT. Zrodla zblizone do zarzadu THY mowia ze Turkish odmowil ze wzgledu na inne plany rozwojowe. Dalsza czesc artykulu mowi o rozwoju na rynek Azji i Australi i partnestwie z Thai Airways.

  14. #14

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez westjet Zobacz posta
    ATW Daily News



    W skrocie Turkish zostal zaproszony przez Polski rzad do inwestycji w LOT. Zrodla zblizone do zarzadu THY mowia ze Turkish odmowil ze wzgledu na inne plany rozwojowe. Dalsza czesc artykulu mowi o rozwoju na rynek Azji i Australi i partnestwie z Thai Airways.
    szkoda

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    '

    Domyślnie

    Może i szkoda. Dla TK to może lepiej, bo po co im zadłużona firma z masą problemów.

    KS
    Deluxe Limited Edition with Bonus Track & DVD

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Z ATW nie wynika jeszcze nic definitywnie. Swoją drogą ciekawe kto oprócz Turkisha może być jeszcze chętny do kupna, jak nie AF, nie BA i nie LH. Finnair, airBaltic albo Aerofłot?

  17. #17
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Turkish Airlines was asked by the Polish government to make a major investment in LOT Polish Airlines, a source close to the THY board told ATWOnline, but the carrier rejected the offer because it is focused on its own expansion plans.
    Last week, THY responded to press speculation that it was pursuing the Polish airline, saying, "There is no board of directors' decision taken regarding the acquisition. . .However, our [company] is open to consider any possible opportunities as part of our growth strategy and [we have] no specific motivation for this matter."
    The Polish state currently holds 68% of LOT, the Towarzystwo Finansowe Silesia investment group has 25.1% and airline employees hold 6.9%. The treasury said in January that several bidders were interested in a potential investment but nothing concrete has materialized (ATWOnline, Jan. 21). Lufthansa, likely LOT's preferred partner, has no plans to add to its stable of carriers.
    Meanwhile, THY is looking to expand its presence at Bangkok Suvarnabhumi and to partner with fellow Star Alliance member Thai Airways in an effort to penetrate more of Southeast Asia and Australia. THY GM-Thailand, Vietnam and Cambodia Adnan Aykac told the Bangkok Post that the airline is negotiating a codeshare agreement with Thai that would give it access to Australia and New Zealand, where TG serves a combined five destinations.
    "While we are hopeful we can strike a deal with Thai later this year, we do have alternatives to support our growth in this region," he told the paper. THY reportedly plans to serve Ho Chi Minh City via BKK from the fall and also is considering flying to Kuala Lumpur and Manila.
    ATW Daily News

    Wygląda że jednak Turcy nie wezmą Lotu w jasyr.
    no risk, no fun ;D


  18. #18

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    There is no board of directors' decision taken regarding the acquisition. . .However, our [company] is open to consider any possible opportunities as part of our growth strategy and [we have] no specific motivation for this matter."
    Nic nie jest jeszcze wykluczone, zwłaszcza że Skarb Państwa nie złożył jeszcze oferty sprzedaży, o ile mi wiadomo? (bo jeśli miałby złożyć, to musiałby określić przede wszystkim ile procent akcji chce sprzedać)

  19. #19
    Gość
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Z ATW nie wynika jeszcze nic definitywnie. Swoją drogą ciekawe kto oprócz Turkisha może być jeszcze chętny do kupna, jak nie AF, nie BA i nie LH. Finnair, airBaltic albo Aerofłot?
    Wypluć to słowo !! Żaden Aerofłot !!
    To by była dopiero porażka !

  20. #20

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez EnLuki Zobacz posta
    Wypluć to słowo !! Żaden Aerofłot !!
    To by była dopiero porażka !
    Aerofłot byłby porażką gwarantowaną ideologiczno-historyczną na bank, być może tak jak MALEVowi (który zresztą z racji tego że jest na powrót rządzony pośrednio z Kremla mógłby się na stary dobry MaSzovLET przechrzcić), tak i nam wtrynianoby na siłę wszelkie "nowinki technologiczne" ich kraju typu SSJ... Czesi woleli porażkę prywatyzacyjną niż Rosjan, trochę byłem zdziwiony, bo przecież kochają się nawzajem do bólu.

    airBaltic byłby porażką prestiżową, która niektórych bolałaby tak bardzo, że aż usunęli mi raz posta który o tym wzmiankował, twierdząc że to od rzeczy Taaak, pamiętam czasy jak ta linia miała 4 maszyny a LOT miał ich ponad 30. Minęły te czasy bezpowrotnie, ostatnio Łotysze po renacjonalizacji i w okresie wielkiego przewozowego boomu oferowali Skandynawom, że są zainteresowani kupnem SAS w całości lub w części Póki co wzrosty mają na poziomie 30 procent rocznie, przynoszą zysk i już zaczynają deptać LOTowi po piętach jeśli chodzi o ilość przewiezionych pasażerów.

    Politykę ekspansywną prowadzą jeszcze w Europie Turkish, niezainteresowane nami Lufa i AF, Finnair może?

    Ktoś ma jakieś przypuszczenia w tej materii?

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •