Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 52
  1. #1
    Awatar mick

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Luxemburg/Bolesławiec/Wrocław

    Domyślnie [Forsal/Gazeta Prawna] LOT bankrutem już w marcu?


    Polecamy

    Związkowcy: już za miesiąc LOT może być bankrutem

    Pracownicy polskiego przewoźnika LOT twierdzą, że procedura bankructwa spółki ma się rozpocząć już w marcu. Aktywa linii bez dużej części załogi miałby przejąć EuroLot.


    Taki wariant restrukturyzacji narodowego przewoźnika ma według związków zawodowych nabrać rozpędu po 17 marca. Tego dnia sąd pracy ma rozstrzygnąć, czy w sporze o zakładowy układ zbiorowy pracy mają rację pracownicy, czy zarząd spółki.
    Przypomnijmy, 1 lipca 2009 r. zarząd LOT jednostronnie wypowiedział zakładowy układ zbiorowy pracy dający pracownikom liczne przywileje. W ten sposób zarząd chciał wymusić na załodze zgodę na zwolnienie grupowe 800 osób i cięcia w pensjach. Plan powiódł się częściowo. Porozumienie w sprawie zwolnienia 400 osób zawarto w październiku 2009 r., ale wtedy zarząd podpisał także aneks przedłużający trwanie układu w okrojonym zakresie do 31 marca 2010 r.
    Wbrew oczekiwaniom zarządu LOT Państwowa Inspekcja Pracy odmówiła rejestracji tego protokołu i w przesłanym do firmy piśmie stwierdziła, że stary układ obowiązuje do czasu podpisania nowego.
    – Według prezesa Mikosza nawet decyzja o zabezpieczeniu naszych roszczeń do czasu prawomocnego orzeczenia przez sąd spowoduje złożenie przez niego wniosku o upadłość spółki – mówi anonimowo jeden z szefów związkowych w LOT.
    Pracownicy wytaczają też inne działa przeciw zarządowi.
    – Nie rozumiemy prowadzonej w spółce restrukturyzacji. Z jednej strony zwalniani są pracownicy, a z drugiej strony przyjmowani za ciężkie pieniądze nowi – mówi związkowiec.
    W LOT krążą legendy na temat kilkudziesięciu tysięcy euro, jakie miesięcznie zarabia jeden z zagranicznych ekspertów, który ma zmodyfikować siatkę przewoźnika. Ostatnio spółkę poruszyła także sprawa zmiany wynagrodzeń ponad 30 dyrektorów. Dawne umowy o pracę zamieniono im na kontrakty menedżerskie z płacami wyższymi o 100 do 150 proc.
    – Dodatkowo trwa radosna twórczość w zatrudnianiu firm doradczych i kancelarii prawnych – mówi związkowiec.
    Wątpliwości związkowców podziela także Zbigniew Sałek, wiceszef Międzynarodowego Stowarzyszenia Menedżerów Lotnisk.
    – W ostatnich latach w spółce pojawiło się mnóstwo firm doradczych. Jestem bardzo ciekaw, jaką procedurę opracowaną np. przez McKinsey'a spółka wdrożyła – zastanawia się Zbigniew Sałek.
    Zarząd spółki nie chce ujawnić ani ile spółek doradczych zatrudnia, ani też tego, jakie ich doradztwo przynosi efekty. Nie komentuje także negocjacji z pracownikami.
    Jak twierdzą pracownicy, grudzień 2009 r. był najgorszy w 81-letniej historii firmy. W rezultacie zeszły rok firma zakończyła stratą operacyjną na poziomie 150 mln zł. Do tego należy jednak także doliczyć blisko 700 mln zł zobowiązań.
    Autor: Cezary Pytlos

    Artykuły z: Dziennik Gazeta Prawna



    Zwi
    Zwi
    UL986, UP861, UP733, UN869, LASIS-DIBED

  2. #2
    E-Jet KRK
    Goście

    Domyślnie

    No proszę, kolejny "sensacyjny" artykuł na temat PLL LOT opublikowany przez Dziennik (Gazeta Prawna przejęła przecież Dziennik). Mam nadzieję, że to znowu tylko fantazja albo typowo związkowy bełkot.
    Według związkowców najlepiej byłoby gdyby dyrektorzy zarabiali np 20 % więcej od pracowników. Nigdy nie zrozumieją tego, że ktoś kto jest dobry w tym co robi i ma do tego predyspozycje nie będzie pracował za tyle ile chciałby mu zapłacić taki związkowiec. Ciekawe ile zarabia związkowiec... i za co te pieniądze dostaje. Chyba nie za wypowiedzi szkodzące pracodawcy?
    Co ciekawe artykuł zbiega się w czasie z artykułem w Rzeczpospolitej o zainteresowani LO przez TK.

  3. #3
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Ktoś kiedyś znający tematy Lotu powiedział mi - " ta firma morze nie dotrwać do marca". Nie dowierzałem. Ale teraz szacunek dla mojego rozmówcy.

  4. #4
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    ...a niech upada! Ja za nieLotem płakał nie będę. Stuprocentowa prywatyzacja albo śmierć. Innego wyjścia nie ma.

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Dobrze dobrze, widzę że rozwiązanie mojego autorstwa z wykorzystaniem EuroLOTu jako wolnej od niewygodnych zobowiązań nowej podstawy do odrodzenia LOTu ma szansę na realizację

  6. #6

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    W Locie, "im gorzej, tym lepiej". Tak jak pisze ojcie_c prywatyzacja jest konieczna.


  7. #7
    Awatar Katowiczanin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    Mam pytanie natury technicznej, bo się na tym nie znam. Zakładając, że LOT odrodzi się na bazie euroLOTu, jak by się taki twór nazywał? Czy jest możliwe użytkowanie marki Polskie Linie Lotnicze LOT, czy nie i wtedy usłyszymy np. "Pasażerowie rejsu euroLOT do Moskwy" ... to samo jest z kodami, czy dalej można będzie używać kodu LO czy będzie to K2? Z góey dziękuję
    ..::WizzAir::..
    Now We Can All Fly :)

  8. #8
    Awatar jareczek

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Katowiczanin Zobacz posta
    Czy jest możliwe użytkowanie marki Polskie Linie Lotnicze LOT, czy nie i wtedy usłyszymy np. "Pasażerowie rejsu euroLOT do Moskwy" ...
    To zależy co syndyk masy upadłościowej z prawami do nazwy, loga itd. by zrobił. Cy na przykład sprzeda to EuroLOTowi?
    Ostatnio edytowane przez jareczek ; 26-02-2010 o 21:05 Powód: literówka

  9. #9
    Gość
    Goście

    Domyślnie

    Każdy ciągnie w swoją stronę - ja już tych historii o związkach zawodowych nie mogę czytać !
    Jeśli ktoś oglądał "Dzień Świra" i pamięta scenę jak rozrywana jest Polska Flaga to ja właśnie mam przed oczami tą właśnie sytuację - tyle że na fladze jest napis "LOT"
    Żenua w naszym narodowym wydaniu - jakże typowym i łatwym do przewidzenia

  10. #10
    Awatar airbus340

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Z tego artukułu niewiele wynika. Czy decyzja o upadłości to efekt tego,że PIPa nie zatwierdziła wypowiedzenia Układu Zbiorowego przez Zarząd, czy jest to poprostu element przyjętej strategii która zakłądała zbudowanie LOTu od nowa na bazie Eurolot? Czy te rewelacje z Dziennika to potwierdozne wogóle? Mozna to trkatować poważnie?

  11. #11

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Stoarn, prawniku mój, powiedz jak można sprzedać firmę do firmy, która jest od nas zależna, i w wyniku takiego geszeftu pozbyć się jakichkolwiek zobowiązań?

  12. #12
    Awatar protz

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez E-Jet KRK Zobacz posta
    Według związkowców najlepiej byłoby gdyby dyrektorzy zarabiali np 20 % więcej od pracowników. Nigdy nie zrozumieją tego, że ktoś kto jest dobry w tym co robi i ma do tego predyspozycje nie będzie pracował za tyle ile chciałby mu zapłacić taki związkowiec.
    Gdzie jest napisane w artykule, ze związkowcy w LOCIE chcą, żeby dyrektorzy zarabiali 20% więcej od szeregowych? Kto w zarządzie Lotu jest tak dobry w tym co robi, ze Lot ma tyle milionow straty co miesiac?
    Protz


  13. #13

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez protz Zobacz posta
    Kto w zarządzie Lotu jest tak dobry w tym co robi, ze Lot ma tyle milionow straty co miesiac?
    Dlatego, iż LOT miał upaść (według tych samych ludzi) już rok temu a jeszcze ma się dobrze?

    Nie zaskakuje mnie ta informacja zaraz potem jak Turkish chce wchodzić w układy - po Austrianie nic mnie nie zdziwi...

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Stoarn, prawniku mój,
    słodkie...

    powiedz jak można sprzedać firmę do firmy
    Co??? Firmę do firmy chciałbyś sprzedać??? Firma to oznaczenie przedsiębiorcy, np. spółki Polskie Linie Lotnicze LOT S.A. Nie można sprzedać firmy...

    i w wyniku takiego geszeftu pozbyć się jakichkolwiek zobowiązań?
    czymkolwiek jest geszeft Spółka PLL LOT S.A. może zbyć część swych aktywów (przedmiotów) innemu podmiotowi. Zobowiązania wobec pracowników zostają po stronie PLL LOT S.A., ale co z tego, skoro ten jest niewypłacalny? W tym momencie PLL LOT S.A. nas już nie obchodzi, zarządza nim syndyk...

    Obchodzi nas przekształcony w S.A. EuroLOT, który nabył część aktywów i zobowiązania z nimi związane.

    Ale przy takiej operacji EuroLOT może nabyć tylko wygodne z jego punktu widzenia aktywa...

    Tak powstał SWISS z Crossair'a i Brussels Airlines z DAT.

    Zawiłą pozostaje kwestia utrzymania AOC i praw z nim związanych w związku z operacjami do krajów typu Ukraina albo Rosja...

    Ale ponieważ Mikosz ma swoich prawników od tego i ich nie mnie opłaca, im tę kwestię pozostawię

  15. #15
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    @ stoarn
    A te zobowiązania których Lot nie musiałby spłacać czy jak je tam nazwać to są wobec kogo? Bo chyba CZYJEŚ te pieniądze są, czy może mówimy o obiedzie za darmo?
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    @ stoarn
    A te zobowiązania których Lot nie musiałby spłacać czy jak je tam nazwać to są wobec kogo? Bo chyba CZYJEŚ te pieniądze są, czy może mówimy o obiedzie za darmo?
    Zobowiązania LOT musi spłacać, ale ponieważ nie ma na to kasy, to jest niewypłacalny... Bankrut. Ale to musi stwierdzić Sąd... Kontraktowanie z podmiotem, który podobno od lat ma więcej pasywów i aktywów, jest ryzykowne, także dla tych, których kontrakty dotyczą pracy...

    Nie dysponuję listą zobowiązań lotowskich, zobowiązania są wobec pracowników (te podobno wynikłe ze starych układów zbiorowych bolą), wobec dostawców paliwa, wobec leasingodawców, wobec portów lotniczych etc. W końcu szereg ograniczeń, które ciążą na LOT jako na przekształconym przedsiębiorstwie państwowym (tam są te wszystkie uprawnienia związkowców).

    Żeby przewoźnika ktoś chciał kupić, trzeba trochę syfu odfiltrować...

  17. #17
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Pytam w istocie o to, kto ma wyjąć te pieniądze z kieszeni. Kontrahenci, pracownicy, czy może jeszcze kto inny. I niby czemu mieliby to robić.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Będą musieli wyjąć te pieniądze Ci których wymieniłeś. Bankructwa to niestety element życia, każde kontraktowanie wiąże się z ryzykiem niewypłacalności...

    LOT zbankrutuje i tak, i tak, nie bój nic... Kwestia tego jak dużo będą mieli wierzyciele do podziału. Chodzi o to, żeby jak najwięcej uratować...

  19. #19

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    casus Az sie klania caly syf w tym MD zostly w tzw starej AZ a nowa spolka wziela to co najlepsze nazwe ..sloty... A32O .. i nowe kontrakty z pracownikami juz bez takich fajerwerkow tego wlasnie boja sie zwiazki w LOT ze TO sie skonczy ... ale to juz konczy na naszych oczach jedyna wat pliwos to czas

  20. #20

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Szkoda, że egon nie zadał mojego pytania Mikoszowi, to może by się dało coś wyczytać między wierszami

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •