Gdyby to ode mnie tylko zależało Zapodane, ale jestem niemal pewien że skorzysta ktoś inny...
CSA wystawiło na sprzedaż dwie pary okienek na LHR. Stoarn/Egon - działajta. Taka okazja może się nie powtórzyć, a na KRK/GDN - LHR możnaby zarobić.
Źródło.
Sloty na LHR? Za co miałby je kupić? „On 23 September 2003, BA purchased access to eight more slots owned by Swiss Airlines at Heathrow... for 22 million GBP”. W 2003 BA kupiła 8 slotów których właścicielem był Swiss za 22 mln. W 2004 jedna para slotów w tzw. „peak hours” była oceniana na 6-10 mln GBP. Flight z końca 2008 pisze: In its analysis Deloitte valued a peak-time Heathrow slot at around £25-30 million (wartość slotu na LHR 25-30 mln GBP w godz. szczytu). Pod koniec 2009 wprawdzie ich wartość nieco spadła, ale wciąż jest potężna. Już to widzę, LOT nie ma kasy na samodzielny odbiór Embraerów, ale kupuje sloty na Heathrow o wartości samolotu czy dwóch. Dobre, ubawiłem się..
Pozdrawiam
Prędzej kupi BMI (z plecami od LH), albo jakiś LH z Azji lub linia z USA lub Ameryki Płd.
KS
Deluxe Limited Edition with Bonus Track & DVD
Witam wszystkich.
To mój pierwszy post na tym forum.
Skoro pojawił się temat slotów, to mam kilka pytań.
1. Co się stało ze slotami LOT-owskimi w Dublinie i Manchesterze? W końcówce działalności CO przejął te połączenia i wkrótce po tym (ok 1 - 1,5 miesiąca) zamknął.
2. Były sprzedane?
3. Prze LOT czy przez CO?
4. Komu?
5. Za ile?
O ile pamiętam, to LF na większości rejsów, w czasie gdy połączenia do Dublina i Manchesteru było obsługiwane przez LOT, przekraczało 75%.
Rozumiem, że połączenie nie było opłacalne dla LOT-u i jak się wkrótce okazało dla C0? A co ze slotami?Break even point to ok. 86% LF.
Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 03-03-2010 o 18:07 Powód: edycja
Z rozmowy z Prezesem wynikło, że Lot rozważa powrót na wyspy, ale nic nie jest przesądzone w tym momencie.
Odnośnie slotów - może ktoś kompetentniejszy się wypowie - nie mam wiedzy na ten temat.
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
Obawiam się że to tajemnica spółki, ale osobiście obstawiam jakieś 25-30% w postaci LHR, SVO i tego typu połączeń.
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
Wbrew pozorom przy bieżących kosztach to wartość dla całej siatki
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
W 2007 roku Manchester i Dublin miały obłożenie znacznie większe niż 86% (w rejsach które ja pamiętam).
A czy rejsy, które pamiętasz, da się skorelować ze statystyką?
Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 03-03-2010 o 18:43
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
Masz rację Egon, że nie da się skorelować, ale BEP był chyba mniejszy niż 86% w roku 2007?
Danych nie mam. I nie bronię kierunku - jedynie wskazuję na 'business rationale'. Czy ono wystąpiło, czy nie - nie wiem. Ale jeżeli chodzi o Wyspy to niestety Lot zebrał tęgie lanie od przewoźników LCC i nie ma się co dziwić że z ostrożnością podchodzi do reaktywacji tych kierunków.
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 03-03-2010 o 19:05
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
Zakładki