Informacja prasowa
Warszawa, 7 marca 2010 – Pasażerowie przyznali trzy nagrody Polskim Liniom Lotniczym LOT w VI edycji Plebiscytu „Najlepsza Linia Lotnicza” organizowanego przez portal branżowy Pasazer.com we współpracy z Kraków Airport. LOT został uznany za lidera w kategoriach „Najlepsza tradycyjna linia lotnicza” oraz „Najlepsza czarterowa linia lotnicza”. Zajął również trzecie miejsce w kategorii „Najlepsza biznesowa linia lotnicza”.


Od 1 grudnia 2009 roku do 28 lutego 2010 roku pasażerowie mogli głosować na najlepsze linie lotnicze operujące w Polsce oceniając poziom świadczonych przez nie usług w czterech kategoriach: najlepsza tania linia lotnicza, najlepsza tradycyjna linia lotnicza, najlepsza biznesowa linia lotnicza oraz najlepsza czarterowa linia lotnicza. W plebiscycie udział wzięło 11,5 tysiąca pasażerów, których oceny zdecydowały o wynikach plebiscytu.


LOT został przez pasażerów uznany za najlepszą tradycyjną linię lotniczą, wyprzedzając w tej kategorii niemieckie linie lotnicze Lufthansa – zwycięzcę tej kategorii w ubiegłorocznej edycji plebiscytu oraz linie Air Berlin. Zwyciężył również w kategorii „Najlepsza czarterowa linia lotnicza” oraz został jednym z liderów w kategorii „Najlepsza biznesowa linia lotnicza”, w której pojawił się obok linii lotniczych Lufthansa i Swiss.


Uroczysta gala, która już na stałe wpisała się do kalendarza ważnych wydarzeń lotniczych odbyła się 5 marca 2010 r. w krakowskim hotelu Park Inn, gromadząc ponad 200 gości zawodowo związanych z lotnictwem, w tym Przewodniczącego Rady Nadzorczej PLL LOT Pana Jacka Krawczyka oraz Członka Rady Nadzorczej PLL LOT Pana Wojciecha Bańkowskiego. Nagrody w imieniu Polskich Linii Lotniczych LOT odebrał Sebastian Mikosz, Prezes Zarządu PLL LOT.


Jesteśmy niezwykle mile zaskoczeni faktem, że nasze wysiłki są tak doceniane przez pasażerów – mówi Sebastian Mikosz, Prezes Zarządu PLL LOT. Fakt, że zostaliśmy w tym roku również wyróżnienie w kategorii najlepszej linii biznesowej to kredyt zaufania będący dla nas motorem napędowym do dalszej pracy nad jakością oferowanych przez nas usług oraz walki o klientów. Nagrody, szczególnie te przyznawane przez samych pasażerów, bardzo nas cieszą, nie spoczywamy jednak na laurach. Wiemy, że mamy jeszcze wiele do zrobienia”.


Nie są to jedyne nagrody, jakie zostały przyznane PLL LOT w ostatnim czasie. Pod koniec 2009 roku LOT został wyróżniony tytułem „Best Airline in Eastern and Central Europe 2009” przez amerykański magazyn „Business Traveler USA”, oraz tytułem „Szczególnie Rekomendowanej Linii Lotniczej z Siedzibą w Europie Środkowo-Wschodniej” w prestiżowym plebiscycie OAG Airline Industry Awards 2009. W tym roku Polskie Linie Lotnicze LOT po raz drugi z rzędu otrzymały pierwsze miejsce w kategorii “Najlepsza Linia Lotnicza w Europie Wschodniej” w plebiscycie nagród “GT Tested Awards 2009” organizowanym przez prestiżowy amerykański magazyn Global Traveler oraz nagrodę pasażerów Portu im. Fryderyka Chopina w Warszawie dla linii lotniczej zapewniającej najwyższy poziom satysfakcji ze świadczonych usług.