Pokaż wyniki od 1 do 17 z 17
  1. #1
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie Lot i Air Berlin


    Polecamy

    Tak na czwartkowy poranek: co sądzicie o takim mariażu? Lufa ponoć się nie kwapi do bazy w BBI, za to Air Berlin jak najbardziej. Oferty Lotu i AB są w dużej części komplementarne, może to wcale nie byłby taki dziwny pomysł gdyby te linie pożenić?
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  2. #2
    Gość
    Goście

    Domyślnie

    To jakaś "szutka" dziennikarska czy Twoje przypuszczenia ?

  3. #3
    Awatar szerszen

    Dołączył
    Dec 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Flota Air Berlin

    flota wygląda na dosyć sporą, głównie średniodystansowa. Ale za to ich partnerzy mogą obsługiwać bardziej odległe kierunki.

    Ciekawe na jakich zasadach miałaby wyglądać ewentualna współpraca Air Berlin i LOT.

  4. #4
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    To czysto hipotetyczny scenariusz. AB kupuje 22 B787
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  5. #5
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez szerszen Zobacz posta
    Ale za to ich partnerzy mogą obsługiwać bardziej odległe kierunki.
    Obstawiam, że nawet z tymi partnerami to możliwości są jednak sporo mniejsze od Lufthansy, a co dopiero całego *A.

    Tak czy siak - możliwość takiego aliansu mogłaby jednak motywacyjne wpłynąć na LH w kwestii zainteresowania kupna LOTu.

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Gratulacje Atco że podjąłeś się spekulowania, wydaje mi się niemniej że akurat Air Berlin to niedobry pomysł.

    Jak tylko otwarte będzie BBI, Air Berlin otworzy tam wielki hub, bedzie mnóstwo połączeń na cały świat i na bank do Warszawy parę razy dziennie będą latać.

    Jaki interes Air Berlin miałby mieć w robieniu dealu z LOTem? Ano duży, prawda, przejąwszy kontrolę nad nim mógłby sobie zagwarantować, że WAW nigdy się nie rozwinie na tyle by zagrozić Berlinowi.

    Partner z hubem w Berlinie to porażka absolutna, i jedynym warunkiem powodzenia ewentualnego deal'u z Lufą jest to, że ona nie zakładałaby hubu w Berlinie.

    Z perspektywy budowania hubu do obsługiwania ruchu na Wschód (a do tego wyłączenie Warszawa jest geograficznie predestynowana) Warszawa ma idealne położenie, którego nie ma ani Frankfurt, ani Monachium ani Wiedeń. Z Berlinem sprawa nie jest już taka oczywista, biorąc jeszcze pod uwagę że jest dużo większy od Warszawy i bogatszy...

    Za to mój autorski pomysł to wejście w deal z airBaltic, które mimo wielkiej woli ekspansji ma dość utrudnione zadanie ze względu na wielkość i zamożność miasta, w którym mają hub

  7. #7
    Awatar jareczek

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    LOTowi chyba nie jest potrzebny partner tylko nowy właściciel.

  8. #8
    Gość
    Goście

    Domyślnie

    Stoarn popłynął z AirBaltic a ja popłynę z AirNewZealand
    Dlaczego ? Bo nie ma swoich połączeń w Europie - tylko LHR. A tak by ANZ miało obszernie rozwiniętą Australię i Azję oraz zachodnią część USA a LOT by dorabiał na Europie

    Ale to tylko życzenie

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Spoza Europy to Asiana jak dla mnie byłaby idealna, ewentualnie Air China

  10. #10
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    LOT + Lufthansa
    LOT + Air Berlin
    LOT + Air Baltic
    LOT + Turkish
    LOT - AF-KLM
    LOT - ASIANA
    LOT - AIR CHINA
    LOT = UPADŁOŚĆ
    LOT = PRZEKSZTAŁCENIE W ELO PRZEZ UPADŁOŚĆ
    Nie prościej sondę założyć?

    Można się pogubić w tych dywagacjach w tym dziale. Stoarn, zdecyduj się na jakąś opcję bo już mam naprawdę problem z identyfikacją twojego zdania na temat przyszłości LOT'u. Jak bardzo Cię lubię, tak coraz mniej rozumiem. Wszyscy już likwidowali LOT, łączyli LOT z większością linii, przekształcali w ELO. Wystarczy byle jakie info prasowe.

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez raffij Zobacz posta
    Stoarn, zdecyduj się na jakąś opcję bo już mam naprawdę problem z identyfikacją twojego zdania na temat przyszłości LOT'u.
    A czemu niby mam się decydować na jedną opcję? Moje zdanie na temat przyszłości LOTu jest dość skomplikowane Taak, uważam że trzeba przekształcić najpierw EuroLOT Sp. Z.o.o. w SA i doprowadzić do sytuacji, w której właścicielem operatora "LOT Polish Airlines" nie będzie spółka Polskie Linie Lotnicze LOT S.A., tylko EuroLOT S.A. A potem EuroLOT sprzedać w całości chętnemu, pod warunkiem, że chętnym nie będzie linia które wiąże jakiekolwiek poważne plany z lotniskiem w Berlinie. Kropka.

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    '

    Domyślnie

    Zawsze można te same błędy w "nowej" firmie powtórzyć

    KS
    Deluxe Limited Edition with Bonus Track & DVD

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez k_sko Zobacz posta
    Zawsze można te same błędy w "nowej" firmie powtórzyć

    KS
    Ano można Ale po to się sprzedaje interes, żeby już właściciel nie powtarzał błędów...

  14. #14
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    doprowadzić do sytuacji, w której właścicielem operatora "LOT Polish Airlines" nie będzie spółka Polskie Linie Lotnicze LOT S.A., tylko EuroLOT S.A.
    I na tym ja bym zakończył. Budować od zera na podwalinach ELO. Niekoniecznie trzeba trzeba sprzedawać ELO. A już tym bardziej nie patrzeć w stronę Air Berlin a już tym bardziej Lufy, która zmarginalizowałaby rolę LOT'u do minimum.

  15. #15
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez EnLuki Zobacz posta
    Stoarn popłynął z AirBaltic a ja popłynę z AirNewZealand
    Ja o ANZ już jakiś czas temu wspominałem. Ideał - żadnej możliwości wzajemnej konkurencji na dowolnym kierunku, jaki LO zechciałby kiedykolwiek otworzyć. Pytanie, czy realny. Pytanie, czy w gronie do którego zostały wysłane oferty ANZ w ogóle się znajdował.

  16. #16
    Gość
    Goście

    Domyślnie

    No to by było coś !

  17. #17

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez EnLuki Zobacz posta
    No to by było coś !
    Sympatyczna linia. Ostatnio intensywnie ją testuję, ale spójrzmy na to realistycznie.

    Dlaczego ze wszystkich możliwości tego świata NZ miałoby inwestować akurat w LO, na bardzo odległym w sensie odległości i strefy czasowej rynku, bez dużych powiązań imigracyjnych? Jakkolwiek jest dużo pozytywnych stron, to ryzyko i tak byłoby duże. W tak małym kraju jak Nowa Zelandia, wymagałoby to niemal narodowej debaty.

    Nie ma jednak wątpliwości, że LO od NZ mógłby się bardzo dużo nauczyć. 20 lat temu obie linie oferowały podobny produkt i pożyczały sobie samoloty. Ale od tamtej pory LO praktycznie się cofnął, podczas gdy NZ bez przerwy wdraża innowacje i walczy o klienta jakością.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •