Strona 1 z 5 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 83
  1. #1
    Awatar szerszen

    Dołączył
    Dec 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie Lot z Teneryfy bez ogrzewania


    Polecamy

    Lot_mrozacy_krew_w_zylach

    Było tak zimno, że kostniały nam ręce i nogi – mówią pasażerowie samolotu LOT, lecącego z Teneryfy. Chociaż w maszynie zepsuła się instalacja grzewcza, pilot wystartował do Warszawy. – Nikomu nic nie groziło – twierdzi przewoźnik.

    Przemarznięci do szpiku kości, kaszlący i kichający. Tak przez pięć godzin około 100 turystów wracało do kraju z upalnej hiszpańskiej wyspy.
    – Samolot LOT-u przyleciał po nas z opóźnieniem. Kiedy wsiedliśmy, pilot poinformował nas, że będziemy lecieć zepsutym samolotem i musimy przygotować się na to, że będzie bardzo zimno, bo nie działa ogrzewanie – relacjonuje Hubert Łusiak, jeden z pasażerów. I pyta: – Dlaczego skazano nas na lot niesprawnym samolotem?

    Steward oddaje ubranie

    Zamiast o godz. 15.30 w niedzielę, boeing 767 wystartował z Teneryfy dopiero o godz. 23.30.
    Gdy maszyna była już w powietrzu, ludzie wyciągnęli z bagaży podręcznych kurtki, czapki i szaliki. Niektórzy jednak ciepłe rzeczy mieli w lukach bagażowych. – Najgorzej było z dziećmi, bo wiele z nich wracało w krótkich spodenkach i bluzach. Steward rozebrał się do koszulki i swoimi rzeczami przykrywał maluchy – opowiada kobieta wracająca z Teneryfy.
    Inny pasażer dodaje: – Nie dostaliśmy nawet kubka darmowej herbaty, musieliśmy za nią zapłacić, zresztą dla wszystkich i tak jej nie wystarczyło. Nie było też kocy, którymi moglibyśmy się przykryć.
    Żeby na pokładzie było chociaż odrobinę cieplej, stewardesy włączyły kuchenki do podgrzewania posiłków. Przy nich zmarznięci ludzie rozgrzewali dłonie.
    – Całe szczęście, że mieliśmy też alkohole kupione w strefie bezcłowej, to rozgrzewaliśmy się od środka – wspominają z sarkazmem pasażerowie.

    Ręczny system padł

    Jak ustaliliśmy, problemy z systemem ogrzewania w samolocie pojawiły się jeszcze przed jego startem z Okęcia na Teneryfę. Jednak maszyna dostała pozwolenie na lot.
    Piloci liczyli na to, że uda im się ręcznie sterować ogrzewaniem. W połowie lotu okazało się jednak, że i to jest niemożliwe, bo padł cały system.
    Dlaczego więc niesprawny samolot dostał pozwolenie na powrotny lot? – Ponieważ awaria systemu sterowania ogrzewaniem nie zagrażała bezpieczeństwu pasażerów – twierdzi Jacek Balcer, rzecznik PLL LOT. – Mogliśmy naprawiać samolot tam na miejscu, ale to oznaczałoby opóźnienie lotu o co najmniej dobę – wyjaśnia.
    A dlaczego nie było darmowej herbaty? – Na lotach czarterowych posiłki i napoje są płatne, jednak to była wyjątkowa sytuacja i pasażerowie powinni byli dostać herbatę. Będziemy wyjaśniać sprawę i zmienimy wytyczne dla personelu pokładowego. Przepraszamy za wszystkie niedogodności – mówi rzecznik.

    Kto zwróci pieniądze?

    Samolotem podróżowali turyści kilku biur podróży, m.in. Ecco Holiday oraz Triady. – Będę domagał się zwrotu pieniędzy – zapowiada pan Hubert.
    Jednak Triada odbija piłeczkę. – Za to, w jakim stanie był samolot, odpowiada przewoźnik. Jeśli klienci wystąpią do nas o rekompensatę, to my wystąpimy o nią do LOT-u – mówi Jacek Dąbrowski z Triady.
    – Już dwie osoby pytały, jak złożyć reklamację. Wszystkie będziemy rozpatrywać indywidualnie. My reklamację złożymy w liniach lotniczych – dodaje Agnieszka Lipowczyk z Ecco Holiday.
    Bartosz Głowacki z miesięcznika „Skrzydlata Polska“ komentuje: – Z czarterami często są różne problemy, bo te samoloty są bardzo intensywnie eksploatowane. Według mnie, w tej sytuacji pilot wybrał mniejsze zło, bo na zastępczą maszynę pasażerowie musieliby czekać klika godzin.

  2. #2
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez szerszen Zobacz posta
    eśli klienci wystąpią do nas o rekompensatę, to my wystąpimy o nią do LOT-u – mówi Jacek Dąbrowski z Triady.
    Triada i uwzględnianie reklamacji !!!!
    Cytat Zamieszczone przez szerszen Zobacz posta
    Bartosz Głowacki z miesięcznika „Skrzydlata Polska“ komentuje: – Z czarterami często są różne problemy, bo te samoloty są bardzo intensywnie eksploatowane.
    Dobre

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    To niedzielny SP-LPC był?

    Dlaczego tylko 100 osób leciało w 763??

    Bartosz Głowacki z miesięcznika „Skrzydlata Polska“ komentuje: – Z czarterami często są różne problemy, bo te samoloty są bardzo intensywnie eksploatowane. Według mnie, w tej sytuacji pilot wybrał mniejsze zło, bo na zastępczą maszynę pasażerowie musieliby czekać klika godzin.
    No ale nie w LOT drogi Bartoszu...

    Przykra historia.

  4. #4
    Awatar szerszen

    Dołączył
    Dec 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    To niedzielny SP-LPC był?

    Dlaczego tylko 100 osób leciało w 763??



    No ale nie w LOT drogi Bartoszu...

    Przykra historia.
    Dokładnie...czarter czarterem ,ale przecież ten 763 nie należy do LOT Charters :>

    Przykre, przykre, nie chciałbym 5 godzin lecieć bez ogrzewania

  5. #5
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez szerszen Zobacz posta
    Mogliśmy naprawiać samolot tam na miejscu, ale to oznaczałoby opóźnienie lotu o co najmniej dobę – wyjaśnia.
    Biorąc pod uwagę paśnik żurawi na płycie, nie można było po prostu podstawić innej maszyny? Przygotowanie jej do lotu zajęłoby chyba znacznie mniej niż dobę...

  6. #6

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    wawa

    Domyślnie

    W niedziele nie bylo żadnego innego 767 wolnego/zdatnego do wykonania rejsu. 3 atlantyki, Tel Aviv i jeden na przeglądzie

  7. #7
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    PF jeszcze nie wrócił z PEK??
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  8. #8
    Awatar Rudi

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    A dlaczego to musiał być właśnie 767? Przecież nawet najmniejszy z 737, czyli pięćsetka zabierze bez problemu 100 pax. O rachunku ekonomicznym już nawet nie wspomnę, bo to zbyt trudny temat w Locie.
    Rudi

  9. #9
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    To jeszcze powiedz Rudi wszystkim na forum jaki był booking do TFS. Odnośnie wysyłania mniejszej maszyny - jak pokazały przykłady tegoroczne 734 nie da rady wrócić do WAW bez kucania po paliwo.
    Tak więc po raz kolejny uprzejma prośba o niemijanie się z prawdą.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  10. #10
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rudi Zobacz posta
    A dlaczego to musiał być właśnie 767? Przecież nawet najmniejszy z 737, czyli pięćsetka zabierze bez problemu 100 pax.
    Rudi, ale to są Kanary! Z międzylądowaniem mieli puszczać tą pięćsetkę?

  11. #11

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    wawa

    Domyślnie

    PF wrócił pod koniec lutego. Rudi nie zastanowileś sie ze wiecej niz pojemość 737 lecialo na Teneryfę ??

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    LOT ma po prostu pecha. Jakakolwiek decyzja kosztowałaby firmę w takiej sytuacji. Wysłanie pustego 734 i jednoczesny powrót pustego 763 i odszkodowania za dalsze opóźnienie kosztowałyby więcej, niż 100 potencjalnych zadośćuczynień i odszkodowań z tytułu lotu we mrozie...

  13. #13
    Awatar Rudi

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Przepraszam, zrozumiałem że w obydwie strony była tylko setka pax. A ile było do TFS? Wiecie, czy tylko tak teoretyzujecie? Może też tyle samo?
    Natomiast co do trasy, to nawet 400-ka z koniecznym międzylądowaniem jest znacznie tańsza niż 763. O ile pamiętam, to lądowanie po paliwo wychodzi w Lyonie.
    Rudi

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    LOT na początku zimy ustawił i zakontraktował czartery na Teneryfę na 763, biura podpisały z nim umowę m. in. dzięki tej przewadze, nie dość że maszyna większa i doleci bez kucania, to jeszcze wygodniejsza od wąskich.

  15. #15
    Awatar Rudi

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    LOT na początku zimy ustawił i zakontraktował czartery na Teneryfę na 763, biura podpisały z nim umowę m. in. dzięki tej przewadze, nie dość że maszyna większa i doleci bez kucania, to jeszcze wygodniejsza od wąskich.
    No tak, ja to wszystko rozumiem. Ale tutaj przecież była sytuacja awaryjna i to jeszcze przed wylotem z WAW. Nikt mi nie udowodni, że 763 z temperaturą wewnątrz jak w Suwałkach w zimie na zewnatrz, jest wygodniejszy od 734, nawet z międzylądowaniem. Tym bardziej, że wyszłoby to dużo taniej za lot i jeszcze bez odszkodowań. Niestety tam gdzie trzeba coś policzyć, to case robi się już zbyt skomplikowany dla Lotu.
    Rudi

  16. #16

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    Wolałbym sobie tą wygodę darować jakbym miał marznąć...
    Generalnie zawiodło normalne zachowanie. Skoro wiadomo było że jest tak zimno, można było uruchomić wszelkie drogi kontaktowe aby powiedzieć pasażerom na lotniskach przed oddaniem bagaży na check-in że powinni wyjąć z nich ciepłe rzeczy. Mogliby też na lotnisku zabrać dodatkowy zapas wszelkiego typu ciepłych trunków i powinny one być rozdawane za darmo! Skoro o klienta dba się tak, że steward rozbiera się do koszulki, to sądzę że takie przygotowania na 3 godziny przed lotem nie stanowiłyby problemu.

  17. #17
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    To jeszcze może przypomnę o takim małym drobiazgu, a mianowicie o fakcie, że to CPT podjął decyzję o wykonaniu lotu.
    Gdyby odmówił wykonania rejsu z przyczyn technicznych pax zostaliby wysłani 2x 734 z kucnięciem w MAD z jeszcze większym opóźnieniem (skompletowanie czterech załóg w niedzielny wieczór, bo dwóm załogom nie wystarczyłoby godzin do wykonania tej rotacji).

    @amnesia: trafiłeś w samo sedno problemu.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  18. #18

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    wawa

    Domyślnie

    Rudi,
    Samolot dlatego wyleciał z Wawy z opoznieniem poniewaz usterka była naprawiana. Poleciał ze sprawnym ogrzewaniem, a ze podczas lotu padło ponownie to juz inna kwestia....

  19. #19
    Mef
    Goście

    Domyślnie

    A mnie zastanawia skąd w bagażach pasażerów wracających z Kanarów czapki i szaliki??

  20. #20
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Mef Zobacz posta
    A mnie zastanawia skąd w bagażach pasażerów wracających z Kanarów czapki i szaliki?? Click here to enlarge
    A myślisz że z polski w marcu wylatywali na kanary w bikini i bokserkach?

Strona 1 z 5 1 2 3 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •