Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 26
  1. #1
    Awatar Rudi

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie Czy Zarząd pochwali się wreszcie swoimi sukcesami?


    Polecamy

    Już za chwilę kwiecień. Nawet za krótką chwilę, bo za 2 minuty, a wyniku finansowego Lotu za 2009 jak nie było tak nadal nie ma. Podobno Egon pisze jakieś podsumowanie tego roku, moim zdaniem całkowicie straconego przez Lot. Chyba się domyślam, co w tym "podsumowaniu" będzie, więc ja chętniej zobaczyłbym jednak jakieś cyfry, które będą dużo bardziej obiektywną oceną 12-tu miesięcy tego Zarządu. Czy te dane zostały utajnione, czy po prostu nie ma czym się chwalić? Myślę, że warto byłoby zobaczyć jakie są sukcesy tego managementu, który po zwolnieniu kilkuset osób natychmiast podniósł sobie swoje wynagrodzenia. Zapewne były do tego solidne podstawy finansowe - czy zobaczymy kiedyś jakie? Przecież to jest spółka Skarbu Państwa, więc po części należąca do każdego z nas. Mamy po prostu prawo do takiej wiedzy.
    Rudi

  2. #2
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rudi Zobacz posta
    Już za chwilę kwiecień. Nawet za krótką chwilę, bo za 2 minuty, a wyniku finansowego Lotu za 2009 jak nie było tak nadal nie ma.
    Za 2006 był 29 marca, ale za 2007 był 15 kwietnia więc znaczy że o spóźnieniu nie ma mowy.



  3. #3
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś zdobył takie informacje i nam je podał.

    PS. Może nie zauważyłeś, ale nie jest to intranet PLL LOT, tylko forum dyskusyjne miłośników lotnictwa. Każdy z nas ma swoją pracę, a rzeczy, które tu robimy, robimy charytatywnie. Więc zamiast trollować, może w końcu zrobiłbyś coś pożytecznego dla społeczności forumowej?
    Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 01-04-2010 o 11:30
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    LUBLIN

    Domyślnie

    Wg. Ustawa z dn. 29 września 1994 r. o rachunkowości

    Każda organizacja musi sporządzić sprawozdanie finansowe za rok ubiegły do 31 marca (jeśli jej rok finansowy pokrywa się z rokiem kalendarzowym )
    Sprawozdanie musi być zatwierdzone przez uprawniony do tego w statucie organ zatwierdzający (np. komisję rewizyjną lub walne zgromadzenie członków) do 30 czerwca.

    Kierownik jednostki, zobowiązany jest złożyć: wprowadzenie do sprawozdania finansowego stanowiące część informacji dodatkowej, bilans, rachunek zysków i strat, zestawienie zmian w kapitale własnym oraz rachunek przepływów pieniężnych za rok obrotowy do ogłoszenia w ciągu 15 dni od dnia ich zatwierdzenia, wraz z opinią biegłego rewidenta oraz odpisem uchwały bądź postanowienia organu zatwierdzającego o zatwierdzeniu sprawozdania.
    Ogłoszenie następuje w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski”

  5. #5
    Awatar mick

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Luxemburg/Bolesławiec/Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mallard Zobacz posta
    Wg. Ustawa z dn. 29 września 1994 r. o rachunkowości

    Każda organizacja musi sporządzić sprawozdanie finansowe za rok ubiegły do 31 marca (jeśli jej rok finansowy pokrywa się z rokiem kalendarzowym )
    Grupa kapitałowa ma 2 miesiące dłuższy termin.
    UL986, UP861, UP733, UN869, LASIS-DIBED

  6. #6
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    OK. Jest Wielka Sobota, to może rzeczywiście trzeba zluzować. Napiszę więc Ci merytorycznie. Najpierw jednak musimy ustalić pewne punkty odniesienia. W ekonomii nie ma prostych odpowiedzi. Proszę Cię zatem, żebyś napisał mi, którą z trzech sytuacji opisanych ponieżej uznałbyś za dobrą, a którą za złą:

    Sytuacja A
    Rok 2008
    Strata = -100
    Obroty = 3000
    Struktura zobowiązań = długoterminowe 30% krótkoterminowe 70%
    Struktura kosztów = bieżące 70%, inwestycyjne 30%
    Rok 2009
    Strata = -10
    Obroty = 4000
    Struktura zobowiązań = długoterminowe 30% krótkoterminowe 70%
    Struktura kosztów = bieżące 90%, inwestycyjne 10%


    Sytuacja B
    Rok 2008
    Strata = -100
    Obroty = 3000
    Struktura zobowiązań = długoterminowe 30% krótkoterminowe 70%
    Struktura kosztów = bieżące 70%, inwestycyjne 30%
    Rok 2009
    Strata = -200
    Obroty = 2000
    Struktura zobowiązań = długoterminowe 50% krótkoterminowe 50%
    Struktura kosztów = bieżące 60%, inwestycyjne 40%


    Sytuacja C
    Rok 2008
    Strata = -100
    Obroty = 3000
    Struktura zobowiązań = długoterminowe 30% krótkoterminowe 70%
    Struktura kosztów = bieżące 70%, inwestycyjne 30%
    Rok 2009
    Strata = -300
    Obroty = 5000
    Struktura zobowiązań = długoterminowe 40% krótkoterminowe 60%
    Struktura kosztów = bieżące 70%, inwestycyjne 30%

    Nie wiem jakie cele stawiałeś przed PLL LOT, więc trudno podać jednoznaczną odpowiedź. Ale jeśli mi podasz, którą z sytuacji opisanych uznałbyś za najlepszą i uzasadnił, to będziemy mieli punkt wyjścia do merytorycznej rozmowy
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  7. #7

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek Z Zobacz posta
    Struktura kosztów = bieżące 70%, inwestycyjne 30%
    Co to są koszty inwestycyjne?

  8. #8
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Co to są koszty inwestycyjne?
    Google - polecam.
    W skrócie: koszty poniesione na inwestycje. Np. grunty, działki itp.
    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    PS. Podaj mi proszę z łaski swojej, w którym miejscu się ocieram, bo na ile znam ustawę (a znam ją całkiem nieźle) to do ocierania się o nią jest jeszcze dobrych parę odległości.
    A ja ją znam całkiem więcej niż dobrze, i gwarantuję ci Rudi, że teraz naprawdę przygrzałeś post! Jak nie podajesz żadnych faktów i na niczym się nie opierasz, to źle. Ale jak już zaczynasz rzucać ustawami, to jeszcze gorzej!
    Pozdrawiam,
    ABI,ADO
    Ostatnio edytowane przez Raffij ; 03-04-2010 o 17:38

  9. #9
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Co to są koszty inwestycyjne?
    Nie rozumiesz przekazu? Czy próbujesz być purytaninem terminologicznym? A może chciałbyś pouczyć mnie w zakresie ekonomii? Jeśli jednak nie wiesz rzeczywiście to proszę o PW - wyjaśnię Ci sens podziału kosztów na bieżące i inwestycyjne zarówno w ujęciu kasowym, jak i memoriałowym, zarówno w ujęciu miko, jak i makroekonomicznym, w działalności podmiotów gospodarczych i jednostek samorządowych, w ujęciu Szkoły Chcagowskiej (w szczególności Miltona Friedmana) i w ujęciu ekonomii politycznej socjalizmu (w szczególności Oskara Langego). Do usług
    Ostatnio edytowane przez Witek Z ; 03-04-2010 o 18:06
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  10. #10
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie

    Prosze o trzymanie sie tematu dyskusji. Posty nie na temat zostana skasowane badz przeniesione do Kacika Rudi´ego. Wesolych Swiat.
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

  11. #11
    Awatar Rudi

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek Z Zobacz posta
    OK. Jest Wielka Sobota, to może rzeczywiście trzeba zluzować. Napiszę więc Ci merytorycznie. Najpierw jednak musimy ustalić pewne punkty odniesienia. W ekonomii nie ma prostych odpowiedzi. Proszę Cię zatem, żebyś napisał mi, którą z trzech sytuacji opisanych ponieżej uznałbyś za dobrą, a którą za złą:

    Sytuacja A
    Rok 2008
    Strata = -100
    Obroty = 3000
    Struktura zobowiązań = długoterminowe 30% krótkoterminowe 70%
    Struktura kosztów = bieżące 70%, inwestycyjne 30%
    Rok 2009
    Strata = -10
    Obroty = 4000
    Struktura zobowiązań = długoterminowe 30% krótkoterminowe 70%
    Struktura kosztów = bieżące 90%, inwestycyjne 10%


    Sytuacja B
    Rok 2008
    Strata = -100
    Obroty = 3000
    Struktura zobowiązań = długoterminowe 30% krótkoterminowe 70%
    Struktura kosztów = bieżące 70%, inwestycyjne 30%
    Rok 2009
    Strata = -200
    Obroty = 2000
    Struktura zobowiązań = długoterminowe 50% krótkoterminowe 50%
    Struktura kosztów = bieżące 60%, inwestycyjne 40%


    Sytuacja C
    Rok 2008
    Strata = -100
    Obroty = 3000
    Struktura zobowiązań = długoterminowe 30% krótkoterminowe 70%
    Struktura kosztów = bieżące 70%, inwestycyjne 30%
    Rok 2009
    Strata = -300
    Obroty = 5000
    Struktura zobowiązań = długoterminowe 40% krótkoterminowe 60%
    Struktura kosztów = bieżące 70%, inwestycyjne 30%

    Nie wiem jakie cele stawiałeś przed PLL LOT, więc trudno podać jednoznaczną odpowiedź. Ale jeśli mi podasz, którą z sytuacji opisanych uznałbyś za najlepszą i uzasadnił, to będziemy mieli punkt wyjścia do merytorycznej rozmowy
    A dlaczego każesz wybierać pomiędzy tylko takimi scenariuszami? Czy według ciebie nnie był rok temu realny na przykład taki?

    Sytuacja A
    Rok 2008
    Strata = -100
    Obroty = 3000
    Struktura zobowiązań = długoterminowe 30% krótkoterminowe 70%
    Struktura kosztów = bieżące 70%, inwestycyjne 30%
    Rok 2009
    Zysk= +50
    Obroty = 5000
    Struktura zobowiązań = długoterminowe 30% krótkoterminowe 70%
    Struktura kosztów = bieżące 90%, inwestycyjne 10%

    Taki scenariusz nawet w kryzysie jest możliwy dla Spółki, która ciągle ma bardzo dużo nieuruchomionych rezerw.

    Rudi

  12. #12
    Gość
    Goście

    Domyślnie

    W oczekiwaniu na dobre informacje z biurowca LOTu życzę wszystkim kolegom z forum wszystkiego co najlepsze z okazji Świąt.
    Dużo odpoczynku i myślenia o naszej wspólnej fascynacji samolotami i LOTem.
    Pozdrowionka !!

  13. #13
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    No to dla mnie sytuacja "twoja" jest bardzo zła! Wzrost obrotów o 65% i skokowy spadek inwestycji, przy barku zmiany struktury finansowania jest jednoznacznym dowodem na finansowanie rozwoju poprzez degradację majątku. To równia pochyła. Taka sytuacja jest z resztą nie do osiągnięcia w sytuacji kryzysu i spadku ruchu globalnego. Wiara w to, że można jednocześnie zwiększyć obroty o 65% i zwiększyć zysk to dziecinada. Nie w ekonomii. To są sny związkowców. Zwiększenie obrotów możesz uzyskać:
    a) poprzez zmniejsznie radykalne (sic!) ceny a to oznacza stratę a nie zysk
    b) poprzez wprowadze nie nowej jakości, a to musi się wiązać z kosztami inwestycyjnymi
    c) w sposób magiczny - np. wynajdując nową usługę, nowy sposób sprzedaży itd - w przypadku LOTu i lotnictwa raczej niemożliwe
    d) w sposób resuscytacyjny - czyli sztuczny, np. dzięki zwiększeniu zobowiązań krótkoterminowych i dźwignię kapitału operacyjnego lub poprzez likwidację kosztów inwestycyjnych. Ta ostatnie możliwość - proponowana przez Ciebie - to niestety norma w PLL LOT. Zwiększają się koszty, lata więcej pasażerów płacących mniej, więc trzeba zrónoważyć rachunek wyników redukując do zera inwestycje. Przez rok, dwa to działa. A później grób lub dokapitalizowanie przez Skarb Państwa
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  14. #14
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    W obecnej sytuacji LOT'u, optymalny jak dla mnie wariant: B. W kryzysie warto: inwestować, inwestować i jeszcze raz inwestować.

  15. #15
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez raffij Zobacz posta
    W obecnej sytuacji LOT'u, optymalny jak dla mnie wariant: B. W kryzysie warto: inwestować, inwestować i jeszcze raz inwestować.
    Zwłaszcza wykorzystując finansowanie długookresowe. Tak naprawdę zysk i wolumen sprzedaży to czynniki najbardziej narażone na zjawiska rynkowe. Struktura kosztów czy struktura źródeł finansowania, to jest dowód na sprawność zarządzania. Spadek rotacji ściągania należności, spadek wskaźnika rotacji zapasów! To są mierniki jakości zarządu. Ale to trzeba wiedzieć, WIEDZIEĆ
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  16. #16
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Stąd, metoda "na przetrwanie" i przejadanie wszelkich dostępnych źródeł finansowania (choćby wyprzedaż akcji PKO itp.) bez jednoczesnej redukcji kosztów bezpośrednich i pośrednich oraz inwestycji w rozwój produktu, jest samobójstwem. Nie tylko dla LOT, ale także dla producenta spinek i gwoździ. Albo w obliczu zmniejszającego się popytu na rynku inwestujemy, żeby z kryzysu wyjść umocnionym i gotowym do odrabiania strat, albo od razu dochodzimy do wniosku że nie damy rady i nie przetrwamy, zwijamy interes, bo prędzej czy później (a później to z większym hukiem) padniemy. Aktualnie popyt na usługi przewozów lotniczych jest na fali rosnącej i ci, którzy przetrwali ten okres bez straty jakości produktu, dużo szybciej staną nogi po okresie bessy. Natomiast ci, którzy weszli słabi i walczyli tylko o przetrwanie, bez jakiejkolwiek restrukturyzacji kosztów, wyjdą jeszcze słabsi o ile w ogóle. Kryzys - idealny czas na restrukturyzację przedsiębiorstwa i zmianę w dystrybucji kosztów zarówno tych pośrednich jak i bezpośrednich. Niestety, w LOT przez ostatnie dwa lata wszystko co się działo, działo się za wolno, choć kilka pomysłów było błyskotliwych. Jeśli dużo szybciej przeprowadzono by a przede wszystkim efektywniej a nie efektowniej zmiany, w strukturze i zarządzaniu przedsiębiorstwem, kładąc nacisk na większą swobodę i przesunięcie środka decyzyjności poza zarząd, może byłby dzisiaj wyższy pułap startu na rynku w okresie zwiększającego się popytu. Ale tutaj, jak sam pewnie Witku wiesz, można by już elaborat napisać nt. efektywnego zarządzania przedsiębiorstwem z udziałem Skarbu Państwa. Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez Raffij ; 04-04-2010 o 19:12 Powód: interpunkcja

  17. #17
    Awatar Rudi

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez raffij Zobacz posta
    W obecnej sytuacji LOT'u, optymalny jak dla mnie wariant: B. W kryzysie warto: inwestować, inwestować i jeszcze raz inwestować.
    Ale co inwestować? Środki własne czy z kredytu? Czy jakiś bank da dziś Lotowi kredyt? Jeżeli nawet da, to chyba na spłatę gigantycznych zobowiązań.
    Rudi

  18. #18
    Awatar Rudi

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek Z Zobacz posta
    Wiara w to, że można jednocześnie zwiększyć obroty o 65% i zwiększyć zysk to dziecinada. Nie w ekonomii. To są sny związkowców.


    Szybkie zwiększenie obrotów i zysku to nie są sny związkowców. Nie możesz mówić o mechanizmach wzrostu bez uwzględnienia poziomu odniesienia. Zwróć uwagę, że w poprzednim okresie nastąpiło katastrofalne obniżenie rentowności działalności podstawowej poprzez rozdmuchanie kosztów i zwykły nieprofesjonalizm w realizacji wcale niegłupio zdefiniowanych celów (np. potworna wpadka na Pekinie i paru innych połączeniach). To, co nazywasz "sposobem magicznym" w przypadku Lotu jest całkiem możliwe: to wcale nie muszą być nowe rewolucyjne produkty - wystarczy zabrać się w sposób fachowy za te obszary, które w sposób szczególny zostały zaniedbane i zdegradowane i gdzie w ostatnim okresie nastąpiły największe spadki. Na przykład Północny Atlantyk. I można to zrobić w sposób niemal całkowicie bezinwestycyjny! Wystarczy odbudować zerwane w ostatnim okresie relacje z agentami sprzedaży, jeżeli oni w ogóle jeszcze będą chcieli mieć coś wspólnego z Lotem po tym, jak ich potraktowano. Do tego wszystkiego żelazna dyscyplina kosztowa i restrukturyzacja. Kiedy Zarząd spacyfikował niedawno związki zawodowe, wyglądało, że są na dobrej drodze i teraz zrobią z kosztami to należało zrobić już dawno. Niestety rozeszło się to po kościach. Są duże, nawet bardzo duże rezerwy zarówno po stronie wpływów jak i kosztów.
    A wiara w to, że można firmę uzdrowić "strukturą kosztów" albo "wskaźnikiem rotacji zapasów" jest równie naiwna jak czekanie na cud. Może w pierwszej fazie recesji było to możliwe, ale nie w tak głębokiej zapaści jak dzisiaj. Tam bardziej od księgowego jest potrzebny dziś manager z wizją.
    Rudi

  19. #19

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Na razie Lufthansa opublikowała wyniki, złe wyniki. Więcej tu: Lufthansa -
    Straty samej LH jak i wszystkich lini z grupy (z wyłączeniem Swiss'u)

  20. #20

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Na razie Lufthansa opublikowała wyniki, złe wyniki.
    Straty samej LH jak i wszystkich lini z grupy (z wyłączeniem Swiss'u)
    Tak, tylko w przypadku LH to oznacza operating margin zaledwie na poziomie -5.4% w kwartale, który w Europie jest zawsze słaby.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •