Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 50
  1. #1
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie Wiadomo już, kto "podebrał" 787 z kolejki dla LO


    Polecamy

    Od pewnego czasu nurtowała mnie kwestia, czemu pierwszy 787 pojawi się u nieLota dopiero (a nie "już" jak życzyłaby tego sobie p. Haller) w 2012 roku, a nie ok. 3 kwartału 2011, jak to wychodziło w moich prywatnych szacunkach, publikowanych tutaj nieraz.

    Panie i panowie - wyszło szydło z worka. Jak to mówią w trakcie pewnej ceremonii: "...and the winner is": Qatar Airways!!!

    Mieli dostać 2 w 2011, dostaną 6. Mam dodawać, czyim kosztem?

    No i co Seba? Gdzie jest to Twoje "jesteśmy w kolejce pierwsi po ANA"? Heh...

  2. #2
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Z tego co na a.net piszą Qatar miał dostać pierwszą maszynę LN057, Seba mówił że pierwszy z lotowskich Dreamlinerów będzie też miał LN ok 50. Aby QR dostał maszynę wcześniej musiałby wejść wcześniej w kolejkę. Katarczyk jednak chyba nie kosztem LO dostanie swoje maszyny
    no risk, no fun ;D


  3. #3
    Awatar damian1982

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    SKAVI

    Domyślnie

    Boeing miał chyba drugą fabrykę otworzyć ze względu na znaczne opóźnienia w programie Dreamliner jak i długą kolejkę oczekujących. Trzeba mieć na uwadze, iż umowy są ustalane indywidualnie z każdym i raczej o "wskoczeniu w kolejkę" nie może być mowy. Bardziej chodzi tu o dywersyfikację i możliwość podziału dostaw, ale to już kwestia negocjacji dostawca VS odbiorca lub bardziej odbiorcy. W każdym bądź razie przy tego typu opóźnieniach istnieje możliwość znacznej negocjacji ceny w dół oczywiście, ciekawe jaka była początkowa cena dla LOT-u a jaką mamy teraz.

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Jakby nie było, LOTowi wcale się nie spieszy do odebrania tych Dreamlinerów, z postronnych obserwacji można dojrzeć...

  5. #5
    Awatar damian1982

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    SKAVI

    Domyślnie

    Do tej pory myślałem, iż tylko Airbus wraz ze swoim Super Jumbo miał tak poważne opóźnienia w dostawach. Teraz jednak widzę, że Boeing plasuje się podobnie i nie nauczył się wiele na przykładzie konkurencji. Nie wiem czy pamiętacie ile głów poleciało i jakie czasem błahe problemy miały wpływ na opóźnienie w programie Super Jumbo.

  6. #6
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    z postronnych obserwacji można dojrzeć...
    Co można dojrzeć? Ja nic takiego nie dostrzegam. Mógłbyś rozwinąć myśl?
    Cytat Zamieszczone przez damian1982 Zobacz posta
    Do tej pory myślałem, iż tylko Airbus wraz ze swoim Super Jumbo miał tak poważne opóźnienia w dostawach.
    Od paru lat już wiadomo że B. ma opóźnienie w dostawach, trochę późno to dostrzegłeś
    Ostatnio edytowane przez Raffij ; 05-05-2010 o 11:37

  7. #7
    Awatar damian1982

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    SKAVI

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez raffij Zobacz posta
    Od paru lat już wiadomo że B. ma opóźnienie w dostawach, trochę późno to dostrzegłeś
    raffij Ty chyba lubisz łapać za słówka ;D, o opóźnieniach w programie Dreamliner wiem od dłuższego czasu. Tak przyznaję się - dopiero niedawno dostrzegłem, iż skala tego zjawiska jest niezwykle podobna jak w przypadku programu A380.

  8. #8
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez damian1982 Zobacz posta
    Tak przyznaję się - dopiero niedawno dostrzegłem, iż skala tego zjawiska jest niezwykle podobna jak w przypadku programu A380. tel: +48609658678 GG: 1601410
    B. jednak ma większy poślizg. A na pewno więcej zamówień w kolejce niż miał A.

  9. #9
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gabec Zobacz posta
    Z tego co na a.net piszą Qatar miał dostać pierwszą maszynę LN057, Seba mówił że pierwszy z lotowskich Dreamlinerów będzie też miał LN ok 50. Aby QR dostał maszynę wcześniej musiałby wejść wcześniej w kolejkę. Katarczyk jednak chyba nie kosztem LO dostanie swoje maszyny
    No, nie wiem...
    Na mój chłopski łeb to LO miał raczej LN<050 w oryginale. Pierwsza dostawa do ANA miała być w maju-czerwcu 2008, pierwsza dostawa do LO w chyba sierpniu 2008 (oidp), przy planowanym ówczesnym tempie rozruchowym szacowanym na ok. 10 dostarczonych egzemplarzy na miesiąc dawałoby to LN# w okolicach 035 - 040.

    QR miał LN057 wg oryginalnego harmonogramu; a.net szacuje ich pierwszy egzemplarz w okolicach LN030. NieLot ewidentnie przesunął się do tyłu w kolejce dostaw...

  10. #10
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c Zobacz posta
    NieLot ewidentnie przesunął się do tyłu w kolejce dostaw...
    może się to bardzo opłacało ?



  11. #11

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Quantas Zobacz posta
    może się to bardzo opłacało ?
    To może bardziej by się opłacało jako działalność mieć zamawianie jako pierwszy samolotów, a następnie odstępowanie ich za prowizję, zamiast przewozy lotnicze? Gdyż te ostatnie nadal LOTowi idą słabo.

    Tu albo Qatar Airways działałby zupełnie nieracjonalnie, albo LOT zakłada, że na nowych samolotach mało zarobi, a przynajmniej znacząco mniej niż Qatar.

    To może nowe samoloty wcale nie są LOTowi potrzebne?

    Jest to właściwie pytanie retoryczne, ponieważ przy tak wolno idącej restrukturyzacji (porównajmy z BA, bmi, Aer Lingus), LOTu w momencie dostawy samolotów już nie będzie, albo nie będzie miał jak ich sfinansować. Czyli poprzez przesunięcie na ochotnika dostaw na później, dają sobie jeszcze więcej komfortu, trochę za dużo komfortu, na wykonanie restrukturyzacji. Niestety konkurencja nie czeka na LOT.

  12. #12

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Ktoś na forum wspominał kiedyś - lub nawet był to ktoś z LOT-u w jednym z wywiadów, że LOT-owskie 787 mają mieć numery ok. LN30. Sam prezes mówił, że dostaniemy maszyny trochę później, ale bardziej dopracowane.

    Poza tym oprócz Qatar było jeszcze kilka (jedna?) amerykańskich linii, które miały dostać 787 po ANA a przed LO. LO miało być pierwsze w Europie, co nie znaczy drugie na świecie.

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez raffij Zobacz posta
    Co można dojrzeć? Ja nic takiego nie dostrzegam. Mógłbyś rozwinąć myśl?
    LOT z jednej strony deklaruje że zależy mu na jak najszybszym wprowadzeniu B787 do floty, a z drugiej okazuje się, że przed marcem 2012 na 787 w regularnym serwisie nie ma co liczyć. Tak duże opóźnienie w pierwszym locie 787 w LO wcale nie jest wyłącznie rezultatem opóźnienia w produkcji Boeinga.

    Ewidentnie LOT, starając się dogadać z Boeingiem, przesunął się w kolejce do tyłu, w zamian za jakieś inne korzyści. Ciekaw jestem za jakie korzyści, skoro skłoniły LOT do ustępstw w kwestii, która uchodziła za priorytetową.

  14. #14
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Ewidentnie LOT, starając się dogadać z Boeingiem, przesunął się w kolejce do tyłu, w zamian za jakieś inne korzyści. Ciekaw jestem za jakie korzyści, skoro skłoniły LOT do ustępstw w kwestii, która uchodziła za priorytetową.
    Nie wiem skąd taka teoria, że LOT przesunął się do tyłu? Bo ojcie_c coś sobie policzył i porachował? Do mnie to nie przemawia.

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Nie, nie bo ojcie_c...

    Od wyjazdu Mikosza do Seattle nagle nam się zrobił marzec 2012, choć wcześniej była mowa o 2011, a żadnych opóźnień w międzyczasie nie było.

    Chyba zresztą sam prezes mówił, że z Boeingiem ugadali się, że LOT się przesunie trochę do tyłu. Ciekaw jestem co dostaliśmy w zamian?

    Ja już przestałem być fanem LOTu w obecnym kształcie...

  16. #16
    Awatar mArT

    Dołączył
    May 2009

    Domyślnie

    A ja slyszalem (wczoraj), ze 4 sztuki ( z zamowionych 7,8 potwierdzonych ) zostaly odsprzedane. Wiadomosc z dobrze poinformowanego zrodla.
    money for nothing ...


  17. #17
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Znaczy nieLot odsprzedał? Jeśli zrobili leasing zwrotny, to nic wielkiego. Jeśli zaś innej linii, to możemy pożegnać się z szumnie i hucznie zapowiadaną ekspansją na Daleki Wschód...

  18. #18
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Od wyjazdu Mikosza do Seattle nagle nam się zrobił marzec 2012, choć wcześniej była mowa o 2011, a żadnych opóźnień w międzyczasie nie było.
    Szczerze powiedziawszy 4 kwartał 2011 a 1 kwartał 2012 (pierwotnie było założenie na III kwartał) nie robi już wielkiej różnicy w obecnej sytuacji LO. Zresztą, w obecnej sytuacji 787 są najmniejszym zmartwieniem LOT'u skoro ta firma walczy o przetrwanie z dnia na dzień. Na dzień dzisiejszy i tak notujemy raczej odpływ a nie przypływ floty. Czy o czymś to świadczy? Być może początek końca. Ale póki co gdybanie...

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c Zobacz posta
    Jeśli zaś innej linii, to możemy pożegnać się z szumnie i hucznie zapowiadaną ekspansją na Daleki Wschód...
    Tą ekspansję trzeba było już zacząć, a nie czekać aż przyjdą Dreamlinery i zbawią LO. A że nie bardzo jest czym, to dla mnie jest porażką wycieczki do B. Zamiast retrofitu 767, trzeba było się skoncentrować na leasingu nowszych maszyn typu 772 lub 332, a nie brnąć w odnawianie 767 mając w perspektywie 787. A jak przyjdą nowe 787, to zapewne w pierwszej kolejności pójdą za wielką wodę a nie na wschód. Ale póki co nikt nie potwierdził informacji o oddaniu 4 787, więc można tylko pogdybać.

  19. #19
    Awatar mArT

    Dołączył
    May 2009

    Domyślnie

    a mozna dokonac leasing zwrotny przedmiotu trwalego ktorego:

    1) fizycznie nie ma
    2) nie jest sie jego prawnym wlascicielem

    ???
    money for nothing ...


  20. #20
    Awatar damian1982

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    SKAVI

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez mArT Zobacz posta
    a mozna dokonac leasing zwrotny przedmiotu trwalego ktorego: 1) fizycznie nie ma 2) nie jest sie jego prawnym wlascicielem
    Jeśli ma się dobrych księgowych, którzy znają się na robieniu tzw. inżynierii księgowo-finansowej to wszystko się da

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •