Strona 1 z 250 1 2 3 11 51 101 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 5000
Like Tree3225Likes

Wątek: [ARCHIWUM] PLL LOT - dyskusje o finansach, restrukturyzacji, prywatyzacji i inne

  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie [ARCHIWUM] PLL LOT - dyskusje o finansach, restrukturyzacji, prywatyzacji i inne


    Polecamy

    Ostateczny wynik za 2009 obciążyły poważnie koszty restrukturyzacji — 139 mln złotych. Złożyły się na to redukcje zatrudnienia, nowy program emerytalny, zmiany płacowe w firmie.
    Zrestrukturyzowany został także dług spółki, który wynosi 1,867 mld zł, ale jego obsługa jest mniej kosztowna dzięki umowom wynegocjowanym z bankami. Zdaniem właściciela przewoźnika — Ministerstwa Skarbu Państwa restrukturyzacja postępuje zbyt wolno. — Chętnie bym ją przyspieszył, skoro mam przyzwolenie, ale nie mam za co — powiedział „Rz” Sebastian Mikosz.
    - Jeśli tylko otrzymam od państwa niezbędne środki, jestem gotów przyspieszyć te procesy - dodał. Na dodatkowe pieniądze jednak Lot nie ma co liczyć. Minister Skarbu Aleksander Grad zapowiedział, że Lot nie ma co nawet marzyć o wsparciu państwa, jeśli Lot nie zostanie dostatecznie szybko przekształcony w dochodowego przewoźnika. Z tymi pieniędzmi nie jest najgorzej. Na koniec roku Lot miał 119 mln złotych zapasów gotówki, o 77 mln złotych więcej, niż rok wcześniej. To jest kluczowe w sytuacji, kiedy trwa kosztowna wymiana floty przewoźnika.

    Liczba przewiezionych pasażerów wyniosła w 2009 4,102 mln łącznie na trasach regularnych i czarterowych. Przy tym na trasach regularnych Lot przewiózł o ok 300 tys. pasażerów mniej, niż rok wcześniej. Mniejsze były także przychody — 2,724 mld złotych wobec 2,856 mld rok temu. Powody takiej sytuacji są dwa. Po pierwsze: rok ubiegły był dla europejskiego lotnictwa wyjątkowo trudny. Po drugie: Lot wszedł na rynek z agresywnymi promocjami, które z jednej strony pomogło lepiej wypełnić samoloty (do powyżej 70 proc), ale zmniejszyło jednostkowe ceny biletów. Z kolei utrzymywanie do końca wysokich cen ostatnich miejsc w samolotach, czego już nie robi większość konkurencji, spowodowała, że najdroższe miejsca w Locie najczęściej pozostają puste.

    Spadły za to koszty sprzedaży dzięki szerszemu, niż dotychczas wykorzystaniu Internetu. Wyniki I kwartału 2010 pokazują, że i ten rok będzie niełatwy. Wprawdzie wzrosła liczba pasażerów z 705 do 896 tys. (łącznie z czarterami — 59 tys.), ale jednocześnie spadły przychody ze sprzedaży z 596 do 559 mln złotych, zaś koszty paliwa są o 23,5 mln złotych wyższe, niż w pierwszych trzech miesiącach 2009. Efektem tego jest strata w I kwartale 60 mln złotych. Nadal jest ona jednak o 250 mln złotych mniejsza, niż przed rokiem.

    Kolejny kwartał zapowiada się nie najlepiej. Dobre wyniki przewozowe z początku kwietnia zostały zdominowane przez straty wywołane wybuchem islandzkiego wulkanu. Przy tym Polska była jednym z krajów, gdzie przez dłuższy czas utrzymywało się najwyższe stężenie pyłu. Lot został zmuszony do skasowania prawie 1200 połączeń, a ponad 100 tys. pasażerów pozostało na ziemi. W efekcie kwietniowe wpływy Lotu są niższe o 52,8 mln złotych, co pogorszy wynik w stosunku do roku 2009 o 31 mln złotych.

    Jak już informowała „Rz” w tym roku Lot otworzy łącznie przynajmniej 11 nowych połączeń, lub też zwiększy ich częstotliwość . Będzie można polecieć z Warszawy m.in do Bejrutu, Erywania, Kairu i Damaszku, a nawet do Hanoi. Ta trasa, ze względu na rosnącą w naszym kraju społeczność wietnamską ma szanse na dużą popularność. Plany na kolejne lata, to powrót na trasę do Dubaju i Bangkoku oraz loty do Delhi. Taki rozwój siatki połączeń umożliwi wcześniejsza dostawa Dreamlinerów, które Lot będzie odbierał od października 2011, a nie dopiero wiosną 2012.
    rp.pl

    Stoarn@ Nie jest tak tragicznie, acz w kwestii połączeń nowych zapowiada się wątpliwa polityka sentymentalna, babć Halinek i dziadków Zbyszków, czyli wracamy tam, skąd uciekliśmy... ech...
    Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 20-05-2010 o 11:50 Powód: wyboldowanie
     

  2. #2
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Jeszcze w ramach dodania kontekstu:
    To był prawdziwy koszmar - tak miniony rok finansowy podsumował prezes linii Air France-KLM Pierre-Henri Gourgeon. Największe w Europie linie lotnicze straciły w minionym roku półtora miliarda euro netto. Wyniki spółki pogrążył globalny kryzys, powodujący zarówno spadek sprzedaży biletów, jak i wpływów z przewozów cargo. Kulą u nogi Air France-KLM okazały się też wysokie ceny paliwa lotniczego i katastrofa samolotu lecącego z Rio de Janeiro do Paryża sprzed roku, w której zginęło 228 osób.

    W samym tylko minionym kwartale - czyli ostatnim kwartale roku finansowego spółki - linie straciły netto prawie 700 milionów euro. To największa kwartalna strata od 15 lat. Prezes linii na określenie ostatniego roku użył łacińskiego określenia annus horribilis (straszliwy rok).

    Przewoźnik ma nadzieję, że cięcie kosztów - w tym zwolnienie 1700 osób - i ograniczanie zdolności przewozowych pozwoli mu w tym roku wyjść na zero na poziomie operacyjnym. Linie Air France istnieją w tym kształcie od 2004 roku, gdy nastąpiło połączenie przewoźników z Francji i Holandii. Poprzedni rok obrachunkowy zakończyły także stratą, ale o połowę mniejszą: 811 milionów euro.

    Statystyki szwajcarskiej strony internetowej Aircraft Crashes Record Office wskazują, że linie Air France z 1783 śmiertelnych ofiar w ciągu ostatnich 20 lat są drugą (po rosyjskim Aerofłocie) najbardziej niebezpieczną linią lotniczą świata. Podobnej wielkości niemiecka Lufthansa jest na miejscu 43. tej listy.
    tvn24.pl
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski

     

  3. #3

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    A oprócz Baku, Teheranu, Astany co proponujesz?
    Rozumiem, ze Dubai na 787 będzie. Bangkok i Hanoi - oczywistość.
    Czyli Lot olewa rozwój w stanach i cisnie na starych 767.
    Jeśli je odswieza to da radę. :-)
     

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Wynik nie jest zły, choć jesli dobrze czytam to strata pomniejszona o koszt restrukturyzacji to jedynie na poziomie ok 30 mln zł - mało. Nowe kierunki, tu nikt nie może zarzucić że nic się nie dzieje. Choć skad ta moda na Dubaj to nie mogę zrozumieć. Mnie cały czas zastanawia kwestia potencjalnego rozwoju na Ukrainie
     

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marcinGDN Zobacz posta
    A oprócz Baku, Teheranu, Astany co proponujesz?
    Rozumiem, ze Dubai na 787 będzie. Bangkok i Hanoi - oczywistość.
    Czyli Lot olewa rozwój w stanach i cisnie na starych 767.
    Jeśli je odswieza to da radę. :-)
    Baku, Teheran, Astana, Ałmaty, Taszkient, Rosja wszystko większe co się da aż do Nowosybirska i stanąć na głowie żeby na jak najwięcej pozwolili, Ukraina wszystko co się da i stanąć na głowie żeby na jak najwięcej pozwolili, Kowno, Połąga, Oslo, Wenecja, Bangkok, Delhi, Hanoi, Pekin, Szanghaj, Seul, Tokio, Osaka...

    Może Kair, Damaszek i Dubaj to nie jest zły pomysł, ale dziwię się że obrali sobie taką kolejność, w sytuacji, gdy zostaje taka masa innych ciekawszych kierunków do otwarcia...
     

  6. #6
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    I jeszcze oficjalna komunikacja z PLL LOT:
    Warszawa, 20 maja 2010 - LOT podsumował działalność Spółki w 2009 roku. Wynik netto uplasował się na poziomie - 168 mln złotych, co stanowi znaczną poprawę w stosunku dużych strat, jakie przewoźnik odnotował w 2008 roku. Linia pozyskała nowych pasażerów, zmniejszyła dystans względem konkurencji i rozbudowuje siatkę połączeń na kolejne kontynenty. Polski przewoźnik jako jeden z niewielu zdołał przewieźć więcej pasażerów niż w poprzednim roku i pozostaje liderem na rynku. Po raz pierwszy też, od 2003 roku, odkąd LOT systematycznie tracił udziały w rynku, przewoźnikowi udało się odwrócić ten negatywny trend.

    Rok 2009 był najtrudniejszym w historii branży lotniczej. Szczególnie dotknięte recesją zostały tradycyjne linie lotnicze na rynku europejskim. Przewoźnicy odnotowali wyraźny spadek liczby pasażerów klasy biznes, który zbiegł się z niespotykanym dotąd wzrostem kosztów paliwa lotniczego. Zdecydowana większość linii nie była w stanie osiągnąć dodatniego wyniku finansowego z podstawowej działalności operacyjnej, i w konsekwencji zdecydowała się na uruchomienie procesów restrukturyzacyjnych i wprowadzenie oszczędności.

    PLL LOT jako jedna z niewielu linii zdołała przewieźć więcej pasażerów, niż w poprzednim roku
    i pozostaje liderem na rynku. Tendencja ta utrzymała się w pierwszym kwartale 2010 roku, kiedy LOT dynamicznie zwiększył liczbę pasażerów na wszystkich najważniejszych rynkach. Na rynku polskim LOT odnotował dynamikę przewozu na poziomie 17%, podczas gdy wszyscy przewoźnicy operujący na tym rynku osiągnęli łącznie wzrost na poziomie 5%.

    Po raz pierwszy też od 2003 roku, odkąd LOT systematycznie tracił udziały w rynku, przewoźnikowi udało się odwrócić ten negatywny trend. Stopniowe odzyskiwanie rynku przez LOT możliwe było dzięki intensywnej pracy nad jakością oferowanego produktu i oferty cenowej, skutecznym akcjom marketingowym oraz udoskonalonej komunikacji z pasażerami.

    Aktywna walka o pasażera przy równoczesnej optymalizacji kosztów pozwoliły na poprawę wyniku finansowego w porównaniu do dużych strat, jakie przewoźnik odnotował za rok 2008, pomimo negatywnych tendencji rynkowych. Wynik netto za rok 2009 uplasował się na poziomie
    - 168 mln złotych.

    Taki wynik to duży sukces. Trzeba pamiętać w jak dramatycznej sytuacji znajdowała się Spółka na początku 2009 roku i jaki wynik zaprezentowała za rok 2008 – powiedział Sebastian Mikosz, Prezes PLL LOT. – Teraz z optymizmem patrzymy w przyszłość. Odzyskujemy rynek, zdobywamy kolejnych pasażerów i otwieramy nowe połączenia – dodał.

    Sytuacja finansowa PLL LOT i spółek zależnych w 2009 roku w poprawiła się dzięki skutecznie prowadzonej restrukturyzacji w obrębie całej grupy kapitałowej. Przewoźnik wprowadził oszczędności i redukcję kosztów we wszystkich kluczowych obszarach, m.in. poprzez rozpoczęcie efektywnej wymiany floty, zmniejszenie kosztów zużycia paliwa, centralizację zakupów, optymalizację kosztową produktu i sprzedaży, restrukturyzację zatrudnienia czy wydzielenie Bazy Technicznej (LOT AMS).

    W ramach Grupy LOT zlikwidowano nierentowne spółki LOT Ground Services oraz Centralwings. Na ich miejsce wprowadzono dochodowe i rozwijające się LOT Services oraz LOT Charters, które od czerwca 2009 r. przewiozły już 450 tysięcy pasażerów. W pozostałych spółkach rozpoczęto inwestycje i wdrożono programy mające na celu poprawę konkurencyjności. Dzięki procesowi restrukturyzacji długów i aktywów udało się uzyskać stabilną sytuację finansową Spółki oraz pozyskać finansowanie zakupu nowych samolotów.

    W 2010 roku Spółka weszła w decydującą fazę zmian, procesów restrukturyzacyjnych i ekspansji na nowe rynki. Największe znaczenie dla firmy ma rozwój siatki połączeń i modernizacja floty. Do końca roku LOT otworzy 10 nowych kierunków, w tym Hanoi, Kair i Damaszek. Dzięki temu siatka połączeń polskiego przewoźnika obejmować będzie cztery kontynenty. Rozpoczęto już proces wymiany floty – samoloty Embraer 145 zastępowane są Embaerami 170 i 175, wkrótce dołączą do nich Embraery 190, a następnie Boeingi 787 Dreamliner.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski

     

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Czyli mamy oficjalne potwierdzenie Hanoi, Kairu i Damaszku - teraz czas na szczegóły lotów (od kiedy, ile...)

    EDIT: w pb.pl sa jednak troche inne dane (strata netto i brutto) oraz 11nowych kierunków: http://www.pb.pl/2/a/2010/05/20/Niskie_loty_PLL_Lot A także wzrost liczby pasażerów w pierwszym kwartale 2010 o 27%
     

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Polski przewoźnik PLL LOT za 2009 rok odnotował stratę operacyjną w wysokości 335,3 mln zł - poinformował na konferencji prasowej w czwartek prezes spółki Sebastian Mikosz.
    Powiedział, że wynik netto był ujemny i wyniósł 168,1 mln zł, a w wynik brutto wyliczono na minus 173 mln zł. W 2008 roku strata operacyjna wyniosła 231,9 mln zł.
    To dane z PB. Strata brutto to 173 miliony. Ale strata operacyjna znaczna
     

  9. #9
    Awatar janusz1993

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    USA/Mielec

    Domyślnie

    Niskie loty LOT-u - Najnowsze informacje - Informacje - portal TVN24.pl - 20.05.2010

    czarno widzę loty do Bangkoku,Hanoi i Damaszku na 767 i to jeszcze w tym roku...
     

  10. #10

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    stoarn:
    baku, astana, teheran, oslo (2 razy dziennie - rano, wieczor) - zgoda
    litwa - moze byc na atr ale chyba tylko kowno

    co do LH to troche przymarzyles sobie. mysle, ze taka wlasnie kolejnosc (hanoi, bkk, del) jest wlasnie najlepsza

    kair wydaje sie swietnym pomyslem na z 3-4 loty tygodniowo - ciekawe jak dopasuja godziny na przesiadki
    damaszek, dobry na rozwoj tranzytow polnoc poludnie

    wenecja - chyba bez sensu kompletnie, lepiej reaktywowac dublin, manchester i rozsadne przesiadki na wschod i poludnie
    koniecznie otworzyc lizbone i wiecej do hiszpanii, i np. poranna genewe
    czy z CH jest openskies czy bilateral?
    w ogole LO ciezko moze budowac hub w wwie z jednym dziennie polaczeniem na zachod... tu mnie wlasnie dziwi gothenburg...

    ukraina i rosja - jak najbardziej - donieck, dniepropietrowsk, a w rosji co masz konkretnie na mysli?

    mysle rowniez, ze jak rozmawiamy o teheranie, to tez czas na irak spojrzec - erbil i moze bagdad - thy niby kokosy tlucze,
    z stockholmu jest co brac
     

  11. #11
    Awatar Rudi

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Wynik nie jest zły, ...
    ???????
    Wynik nie jest zły ????
    335 mln straty operacyjnej to przecież gorzej niż najczarniejsze nawet estymacje. Różne kontrolowane przecieki przygotowywały opinię publiczną na nie więcej niż 200 mln. A tu o 50% większa strata operacyjna niż w katastrofalnym roku 2008, po którym wystrzelono w kosmos cały poprzedni Zarząd jako nieudolny i niekompetentny! I do tego kolejne kuriozum: tak gigantyczna strata przy jednoczesnym wzroście przewozów o 17%! Przecież to oznacza że Lot rozdaje bilety za darmo! Pewnie po to, żeby coś udawać przed ministerstwem i przed dziennikarzami - na przykład odbudowywanie rynku.
    "Taki wynik do duży sukces".... twierdzi Zarząd
    Ale taki Zarząd to jest dopiero sukces!
    Rudi
     

  12. #12

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    wawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rudi Zobacz posta
    ???????
    Wynik nie jest zły ????
    335 mln straty operacyjnej to przecież gorzej niż najczarniejsze nawet estymacje. Różne kontrolowane przecieki przygotowywały opinię publiczną na nie więcej niż 200 mln. A tu o 50% większa strata operacyjna niż w katastrofalnym roku 2008, po którym wystrzelono w kosmos cały poprzedni Zarząd jako nieudolny i niekompetentny! I do tego kolejne kuriozum: tak gigantyczna strata przy jednoczesnym wzroście przewozów o 17%! Przecież to oznacza że Lot rozdaje bilety za darmo! Pewnie po to, żeby coś udawać przed ministerstwem i przed dziennikarzami - na przykład odbudowywanie rynku.
    "Taki wynik do duży sukces".... twierdzi Zarząd
    Ale taki Zarząd to jest dopiero sukces!
    Rudi
    Rudi,

    Wielokrotnie z Twoimi opiniami sie nie zgadzalem ale teraz musze przyznac Tobie racje.
    Ciekawy jestem co na to min. Gawlik który jak wszyscy wiemy za Mikoszem nie przepada.......
     

  13. #13
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie Wynik za 2009: 168 milionów na minusie

    Cytat Zamieszczone przez Rudi

    ???????
    Wynik nie jest zły ????
    335 mln straty operacyjnej to przecież gorzej niż najczarniejsze nawet estymacje. Różne kontrolowane przecieki przygotowywały opinię publiczną na nie więcej niż 200 mln. A tu o 50% większa strata operacyjna niż w katastrofalnym roku 2008, po którym wystrzelono w kosmos cały poprzedni Zarząd jako nieudolny i niekompetentny! I do tego kolejne kuriozum: tak gigantyczna strata przy jednoczesnym wzroście przewozów o 17%! Przecież to oznacza że Lot rozdaje bilety za darmo! Pewnie po to, żeby coś udawać przed ministerstwem i przed dziennikarzami - na przykład odbudowywanie rynku.
    "Taki wynik do duży sukces".... twierdzi Zarząd
    Ale taki Zarząd to jest dopiero sukces!
    Rudi
    A chętnie posłucham jakie propozycje zminimalizowamia tej straty miała strona zwiazkowa. Bo póki co to mam wrażenie ze się walnie do tej straty przyczyniliscie.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski

     

  14. #14

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    wawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    A chętnie posłucham jakie propozycje zminimalizowamia tej straty miała strona zwiazkowa. Bo póki co to mam wrażenie ze się walnie do tej straty przyczyniliscie.
    Egon, wiecej dzialania a mniej PR-u szczególnie pewnej Pani, a dobrze wiesz o której myśle .......
     

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Mielec / Rzeszów

    Domyślnie

    Wiadomo kiedy ukaże się oficjalny raport na lot.com?

    Konradcze
     

  16. #16
    Awatar Rudi

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    A chętnie posłucham jakie propozycje zminimalizowamia tej straty miała strona zwiazkowa. Bo póki co to mam wrażenie ze się walnie do tej straty przyczyniliscie.
    Nie konfabuluj, Egon.
    Chyba szukasz kolejnej zaczepki z tymi związkami, do których mnie zapisaleś sam. To kolejny twój wymysł, bo taką masz metodę obrażania interlokutora kiedy nie masz innych argumentów. Wcześniej już zwalniałeś mnie z pracy, nawet wsadzałeś do więzienia. Daruj sobie to proszę, i pisz na temat: katastrofy finansowej w Locie a nie związków zawodowych, do których nigdy w życiu nie należałem. A już na pewno nie lotowskich, bo nie spełniam ani jednego z kryteriów nawet gdybym (teoretycznie) chciał się do nich zapisać.
    Rudi
     

  17. #17
    Awatar Rudi

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pfaff Zobacz posta
    Rudi,

    Wielokrotnie z Twoimi opiniami sie nie zgadzalem ale teraz musze przyznac Tobie racje.
    Ciekawy jestem co na to min. Gawlik który jak wszyscy wiemy za Mikoszem nie przepada.......
    A niby kto wymyślił Mikosza jak nie sam Gawlik? Podobnie zresztą jak poprzedni, równie udany Zarząd.
    Rudi
     

  18. #18

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    wawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rudi Zobacz posta
    A niby kto wymyślił Mikosza jak nie sam Gawlik? Podobnie zresztą jak poprzedni, równie udany Zarząd.
    Rudi
    No i tu sie z Tobą nie zgodze, poszperaj dobrze....
     

  19. #19
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie Wynik za 2009: 168 milionów na minusie

    Zabawne rzeczy rudi opowiadasz...
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski

     

  20. #20
    Awatar Rudi

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez pfaff Zobacz posta
    No i tu sie z Tobą nie zgodze, poszperaj dobrze....
    No to już lepiej podpowiedz, bo szkoda mi czasu. Czy się mylę, że bez MSP żaden Prezes nie ma szans żeby zostać wybranym w jakimkolwiek "konkursie"?
    Rudi
     

Strona 1 z 250 1 2 3 11 51 101 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 02-02-2015, 22:48
  2. 20-01-2015, 12:14
  3. 19-01-2015, 12:15
  4. 14-07-2014, 23:12
  5. 11-06-2014, 09:08
  6. 03-04-2014, 09:26
  7. 02-04-2014, 19:01
  8. 02-04-2014, 13:28
  9. 02-04-2014, 13:14
  10. 02-04-2014, 12:51
  11. 02-04-2014, 12:41
  12. 28-02-2014, 12:09
  13. 16-02-2014, 12:09
  14. 16-02-2014, 11:47
  15. 25-11-2013, 15:37
  16. 16-11-2013, 23:38
  17. 22-10-2013, 14:38
  18. 19-10-2013, 23:11
  19. 21-09-2013, 19:12
  20. 15-06-2013, 12:55
  21. 04-06-2013, 10:15
  22. 01-06-2013, 11:27
  23. 30-05-2013, 13:16
  24. 22-05-2013, 19:25
  25. 24-04-2013, 10:48
  26. 23-04-2013, 14:19
  27. 23-03-2013, 22:35
  28. 22-03-2013, 22:16
  29. 20-03-2013, 15:48
  30. 11-03-2013, 08:27
  31. 11-03-2013, 08:15
  32. 04-02-2013, 23:42
  33. 04-02-2013, 13:33
  34. 29-01-2013, 17:27
  35. 21-01-2013, 22:23
  36. 21-01-2013, 22:19
  37. 18-01-2013, 14:35
  38. 16-01-2013, 21:16
  39. 16-01-2013, 21:15
  40. 16-01-2013, 21:09
  41. 15-01-2013, 14:36
  42. 13-01-2013, 22:25
  43. 06-01-2013, 22:36
  44. 27-12-2012, 13:21
  45. 21-12-2012, 21:45
  46. 18-12-2012, 11:43
  47. 04-12-2012, 14:31
  48. 20-01-2012, 16:07
  49. 19-01-2012, 16:36
  50. 15-01-2012, 21:15

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •