Strona 172 z 250 PierwszyPierwszy ... 72 122 162 170 171 172 173 174 182 222 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 3,421 do 3,440 z 5000
Like Tree3225Likes

Wątek: [ARCHIWUM] PLL LOT - dyskusje o finansach, restrukturyzacji, prywatyzacji i inne

  1. #3421
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    Albo, po prostu łże, bawiąc się pieniędzmi publicznymi: jest Panem na włościach, ma nowy samochód służbowy, jest na eksponowanym stanowisku, pozuje jak Joanna Krupa w wlocie do silnika i ma, skoro mowa o "happy endzie", "good time".
    - w polemice lepiej brzmi 'mija się z prawdą' - takie sformułowanie odbiera cechy osobistego stosunku do danego tematu
    - nie ma nowego samochodu
    - sesja w samolocie jest z 2008

    To tylko moje pięć groszy.
    Figaro and elwis like this.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski

     

  2. #3422
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Żeby nie było, że poprzedni minister nie dbał o stronę przychodową LOTu:
    Loty ministrów. Kto podróżował najwięcej?
    elwis likes this.
     

  3. #3423
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stefann Zobacz posta
    W ogóle LOT powinien całkowicie na Airbusy postawić. Korzyści gospodarczo polityczne niezmierne.
    Jakie konkretnie?
     

  4. #3424
    Awatar stefann

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Jakie konkretnie?
    W komisji europejskiej patrzano by na LOT przychylniejszym okiem
    W Paryżu i Berlinie patrzano by na Polskę przychylniejszym okiem
    W przyszłości można by szerzej partycypować w EADS/Airbus
    W Toulouse jest się szybciej niż w Seattle
    W dodatku zwyczajnie prościej chyba gdy się kupuje/serwisuje/obsługuje własny produkt UE niż cudzy z USA.
     

  5. #3425
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    O konkrety poprosilem, a to koncert zyczen, w dodatku pierwsze trzy punkty i ostatni mocno watpliwe. Tak przykladowo, lepsze patrzenie Berlina na Polske przyniesie LOTowi wieksze zyski z biletow?
     

  6. #3426
    Awatar stefann

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    O konkrety poprosilem, a to koncert zyczen, w dodatku pierwsze trzy punkty i ostatni mocno watpliwe. Tak przykladowo, lepsze patrzenie Berlina na Polske przyniesie LOTowi wieksze zyski z biletow?
    No to ci powiem konkretnie.

    Przychodzi Donald do Anieli i mówi. Aniela bierzcie LOT tak jak wzięliście Swiss. Zysk z tego taki ze Airbus będzie miał zlecenia na samoloty LOT a Polska będzie miała nadal swojego przewoźnika.

    Teraz takiej karty przetargowej min. skarbu nie ma. Nie może powiedzieć Niemcom, jak LOT zbankrutuje to Airbus straci zlecenia. Teraz te miejsca pracy są głównie w Seattle, Etiopii i Japonii...
     

  7. #3427
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Bez zartow...
    Amadeusz, Figaro and PolishAir42 like this.
     

  8. #3428
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    Jak nieoficjalnie dowiedziała się „Rz", tym razem narodowy przewoźnik chce poprosić o 300–350 mln zł.
    LOT znĂłw prosi o pomoc | rp.pl
     

  9. #3429
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Ktoś widzi związek tej kwoty z informacjami jakie posiadamy?

    Piotr
     

  10. #3430

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    Ktoś widzi związek tej kwoty z informacjami jakie posiadamy?

    Piotr
    :
    Cytat Zamieszczone przez skorzewski Zobacz posta
    Cena wywoławcza dziewięciu samolotów łącznie z silnikami wynosi 112,5 mln dolarów amerykańskich (ok. 365 mln zł)

    Obecnie środki trwałe, określone w pkt. 4.1 ppkt. a-f znajdują się w leasingu finansowym. PLL LOT oświadcza, że na dzień licytacji będą stanowić własność PLL LOT. Pozostałe samoloty stanowią własność PLL LOT.
     

  11. #3431

    Dołączył
    May 2013

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stefann Zobacz posta
    No to ci powiem konkretnie.

    Przychodzi Donald do Anieli i mówi. Aniela bierzcie LOT tak jak wzięliście Swiss. Zysk z tego taki ze Airbus będzie miał zlecenia na samoloty LOT a Polska będzie miała nadal swojego przewoźnika.
    Zartujesz chyba nie?

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    W tym artykule nie ma nic do zrozumienia.



    Egon Nam powiedział że "pożyczka" jest na dziesięć lat:



    W tym roku zysku nie będzie, może za rok ale niewielki, więc idąc tą logiką, LOT przez kolejne 8 lat(2015- ) musiałby wypracować czysty zysk na poziomie 125 mln zł rocznie.

    Zakładając rentowność na poziomie 1%, 2% lub 3%, spółka musiałaby mieć następujące przychody:

    1% - 12,63 mld zł
    2% - 6,38 mld zł
    3% - 4,29 mld zł

    W 2011 r. Prezes Piróg podał że przychody były na poziomie 3 mld zł, z wstępnych informacji prasowych przychody w 2012 były nieco ponad 3 mld zł. Dla kontekstu średnia rentowność linii europejskich w 2011r. wyniosła 2% i w 2012r. 1,5%. Od 20 lat srednia rentowność LOT wyniosła -1%.

    Więc faktycznie, albo Pan Mikosz jest cudotwórca i sprawi że przy o 20% mniejszej działalności społki zwiększy bezwzględnie przychody o 150% - 400%;
    Ładnie wyliczone, ALE firmy (zresztą tak całe państwa również) tak nie działają... dług sie roluje... ta pożyczka (jako delta zadłużenia) będzie obciążała budżet LOTu przez najbliższe kilkadziesiąt lat, ale nie jest tak, że LOT musi zwiększyć przychody o kilkaset procent, żeby ją spłacić jak wynika z Twoich wyliczeń
    Ostatnio edytowane przez dyziojr ; 28-05-2013 o 11:22 Powód: Scalenie - proszę pamiętać o możliwości edycji postu.
     

  12. #3432

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Ottawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez costam Zobacz posta
    Ładnie wyliczone, ALE firmy (zresztą tak całe państwa również) tak nie działają... dług sie roluje... ta pożyczka (jako delta zadłużenia) będzie obciążała budżet LOTu przez najbliższe kilkadziesiąt lat, ale nie jest tak, że LOT musi zwiększyć przychody o kilkaset procent, żeby ją spłacić jak wynika z Twoich wyliczeń
    Zgadzam sie z Toba, tylko to dobitnie pokazuje, ze LOT nie liczy nawet na splate zadluzenia w ciagu 10 lat, wiec niech goscie nie wciskaja kitu. Po drugie, nie wiadomo, czy za dziesiec lat bedzie co rolowac
    alacherbauer likes this.
    Pozdrowionka
     

  13. #3433

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Ottawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stefann Zobacz posta
    No to ci powiem konkretnie.

    Przychodzi Donald do Anieli i mówi. Aniela bierzcie LOT tak jak wzięliście Swiss. Zysk z tego taki ze Airbus będzie miał zlecenia na samoloty LOT a Polska będzie miała nadal swojego przewoźnika.

    Teraz takiej karty przetargowej min. skarbu nie ma. Nie może powiedzieć Niemcom, jak LOT zbankrutuje to Airbus straci zlecenia. Teraz te miejsca pracy są głównie w Seattle, Etiopii i Japonii...
    Chlopie, opanuj sie. LOT przy dobrych wiatrach moze kupic (nawet w wesrji hybrydowej) max 10 samolotow klasy 737/320, a Ty piszesz jakby nasze narodowe srebro nazywalo sie Lion, AA, DY, Air Asia czy inne IndiGo.
    Pozdrowionka
     

  14. #3434

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Ottawa

    Domyślnie

    Trzeba było a330 kupić.
    332 w konfiguracji 2-klasowej zabiera okolo 300 paxow. LOTowski 788 zabiera ca. 250 paxow. Masz odpowiedz, czy 332 bylby odpowiedni dla LOTu (haslo: sezonowosc).

    Retrofity 767 to kosztowne pudrowanie trupa.
    Interesujace. Patrz AC, OS, w mniejszym stopniu amerykanskie legacy. Owe trupy sa najpopularniejszym samolotem przez Atlantyk.
    Pozdrowionka
     

  15. #3435

    Dołączył
    May 2013

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafal K Zobacz posta
    Zgadzam sie z Toba, tylko to dobitnie pokazuje, ze LOT nie liczy nawet na splate zadluzenia w ciagu 10 lat, wiec niech goscie nie wciskaja kitu. Po drugie, nie wiadomo, czy za dziesiec lat bedzie co rolowac
    Rolować nie trzeba u pierwotnego pozyczkodawcy... w skrocie LOT splaci te pozyczke panstwu w 10 lat biorac kolejna od kogos innego ;-) oczywiscie przy sprzyjajacych wiatrach ;-)
     

  16. #3436

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Ty lepiej nie wspominaj w kontekście LO o zadłużeniu ogółem, te 400mln to jest tylko wierzchołek góry lodowej. Wystarczy wspomnieć, że każda transza pomocy od razu idzie na obsługę zadłużenia wymagalnego. To nie jest biznes, mimo że prezes tak mówi.
     

  17. #3437

    Dołączył
    Feb 2010

    Domyślnie

    To jest właśnie przykład rolowania o którym pisze costam. Problem w tym, że w tym łańcuszku potencjalnych wierzycieli Skarb Państwa jest ostatnim, który jest gotów pożyczać bankrutowi. Na rolowanie długu wobec SP nie będzie niestety skąd wziąć.
     

  18. #3438
    Awatar stefann

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafal K Zobacz posta
    Chlopie, opanuj sie. LOT przy dobrych wiatrach moze kupic (nawet w wesrji hybrydowej) max 10 samolotow klasy 737/320, a Ty piszesz jakby nasze narodowe srebro nazywalo sie Lion, AA, DY, Air Asia czy inne IndiGo.
    Tak, LOT to kurdupel. Kropla w morzu.

    Ale mimo wszystko z airbusami był by chyba w lepszej sytuacji "przetargowej" niż z boeingami. Teraz taka LH życzy LOT'owi jak najszybszego upadku. LOT zachodniej europie zwisa po prostu. A gdyby LOT był wiernym klientem airbusa, to ten sentyment polityczno gospodarczy był by może ciut inny...
     

  19. #3439
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stefann Zobacz posta
    Tak, LOT to kurdupel. Kropla w morzu.

    Ale mimo wszystko z airbusami był by chyba w lepszej sytuacji "przetargowej" niż z boeingami. Teraz taka LH życzy LOT'owi jak najszybszego upadku. LOT zachodniej europie zwisa po prostu. A gdyby LOT był wiernym klientem airbusa, to ten sentyment polityczno gospodarczy był by może ciut inny...
    ROTFL, że niby w biznesie jest miejsce na sentymenty?!? Proszę Cię...
    To czy lot kupi 10 A320 czy nie nie ma żadnego znaczenia dla firmy z Tuluzy. Dodatkowo skoro w planach jest zakup używanych samolotów, to chyba pieniądze nie idą do producenta a do właściciela samolotu, który to później wybiera sam jakie samoloty kupuje, i to że LOT raz kupił 10 samolotów od nich nie będzie miało najmniejszego znaczenia na to, od którego z producentów te samoloty kupią...
    I naprawdę? uważasz, że jakby ktokolwiek od nas pojechał do kogokolwiek w Niemczech rozmawiać o ewentualnym zakupie przez LH LO (LH btw nie jest państwowe OIDP), to czy fakt, że ma LOT 10 A320 ma jakiekolwiek znaczenie?!?
    olekorlo and leonid like this.
     

  20. #3440
    Amadeusz
    Goście

    Domyślnie


    Polecamy

    Pół Polski jest niemieckie, francuskie, brytyjskie... i wcale nie mamy żadnego asa w rękawie w jakiejkolwiek rozmowie. Stefan, nie rób pan lipy, że kilka samolotów zmieni nasze życie. Nie kontynuuj bo żal czytać.
     

LinkBacks (?)

  1. 02-02-2015, 22:48
  2. 20-01-2015, 12:14
  3. 19-01-2015, 12:15
  4. 14-07-2014, 23:12
  5. 11-06-2014, 09:08
  6. 03-04-2014, 09:26
  7. 02-04-2014, 19:01
  8. 02-04-2014, 13:28
  9. 02-04-2014, 13:14
  10. 02-04-2014, 12:51
  11. 02-04-2014, 12:41
  12. 28-02-2014, 12:09
  13. 16-02-2014, 12:09
  14. 16-02-2014, 11:47
  15. 25-11-2013, 15:37
  16. 16-11-2013, 23:38
  17. 22-10-2013, 14:38
  18. 19-10-2013, 23:11
  19. 21-09-2013, 19:12
  20. 15-06-2013, 12:55
  21. 04-06-2013, 10:15
  22. 01-06-2013, 11:27
  23. 30-05-2013, 13:16
  24. 22-05-2013, 19:25
  25. 24-04-2013, 10:48
  26. 23-04-2013, 14:19
  27. 23-03-2013, 22:35
  28. 22-03-2013, 22:16
  29. 20-03-2013, 15:48
  30. 11-03-2013, 08:27
  31. 11-03-2013, 08:15
  32. 04-02-2013, 23:42
  33. 04-02-2013, 13:33
  34. 29-01-2013, 17:27
  35. 21-01-2013, 22:23
  36. 21-01-2013, 22:19
  37. 18-01-2013, 14:35
  38. 16-01-2013, 21:16
  39. 16-01-2013, 21:15
  40. 16-01-2013, 21:09
  41. 15-01-2013, 14:36
  42. 13-01-2013, 22:25
  43. 06-01-2013, 22:36
  44. 27-12-2012, 13:21
  45. 21-12-2012, 21:45
  46. 18-12-2012, 11:43
  47. 04-12-2012, 14:31
  48. 20-01-2012, 16:07
  49. 19-01-2012, 16:36
  50. 15-01-2012, 21:15

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •