Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 31
  1. #1
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie Związkowcy planują na 9 czerwca pikietę przed Kancelarią Premiera


    Polecamy

    Związkowcy z PLL LOT na przyszły tydzień zapowiedzieli pikietę - w proteście przeciwko sposobowi zarządzania spółką. Zarząd LOT-u wyjaśnia, że firma przechodzi restrukturyzację, która wzmocni pozycję rynkową firmy.

    Przewodnicząca związku zawodowego personelu pokładowego, który współorganizuje pikietę, Elwira Niemiec powiedziała w środę PAP, że protest jest skierowany przeciw stylowi zarządzania firmą i restrukturyzacji, którą przeprowadza zarząd oraz prezes Sebastian Mikosz.

    "Pan prezes konsekwentnie realizuje swoją politykę pozbywania się niewygodnych osób. Wprowadził nowy regulamin wynagradzania przy sprzeciwie większości związków lotowskich. Przewiduje on zdecydowany wzrost wynagrodzeń wyższej kadry zarządzającej i spadek wynagrodzeń większości szeregowych pracowników" - dodała Niemiec.

    Zarzuciła zarządowi całkowity brak dialogu społecznego, "dziką" restrukturyzację polegającą przede wszystkim na zwolnieniach długoletnich pracowników i zatrudnianiu w ich miejsce ludzi młodych, bez doświadczenia oraz nieudolność zarządzania i pogarszanie się kondycji finansowej spółki. W PLL LOT od kilku miesięcy trwa proces restrukturyzacji. W ramach zwolnień grupowych, które rozpoczęły się w październiku 2009, do końca maja tego roku z firmy odeszło 400 osób. Na koniec 2010 r. spółka planuje, aby poziom zatrudnienia wynosił poniżej 3 tys. osób. Prezentując w drugiej połowie maja wyniki za 2009 r. PLL LOT poinformowały, że w ub.r - w porównaniu z rokiem 2008 - koszty zatrudnienia spadły o ponad 40 mln zł. Niemiec podkreśliła, że wyniki za działalność operacyjną spółki za 2009 r. są wciąż na minusie. "Wynik operacyjny dla firmy jest najistotniejszy i jest bardzo zły, pomimo że pan prezes otacza się mnóstwem doradców" - zaznaczyła.

    PLL LOT za 2009 r. odnotował stratę operacyjną w wysokości 335,3 mln zł. W 2008 roku strata operacyjna wyniosła 231,9 mln zł. Wynik netto spółki był ujemny i wyniósł 168,1 mln zł, a wynik brutto wyliczono na minus 173 mln zł. Za 2008 r. strata netto sięgnęła 732,7 mln zł; a brutto 733,5 mln zł na minusie.

    Rzecznik spółki Jacek Balcer powiedział PAP, że zarząd realizuje proces restrukturyzacji, aby wzmocnić jej pozycję na rynku. "Udało się m.in. zmniejszyć straty, zwiększyć liczbę pasażerów, wprowadzić nowe połączenia i wreszcie zacząć odzyskiwać udziały w rynku" - wyliczył. Balcer podkreślił, że zarząd przez ostatnie pół roku odbył ponad 150 spotkań ze związkami zawodowymi. Dodał, że m.in. dzięki tym rozmowom udało się uzgodnić zwolnienie 400 osób do końca maja. "W firmie nikt nie pracuje na etacie doradcy. Są firmy doradcze. A linia lotnicza ma prawo zatrudniać specjalistów np. z innych linii lotniczych, bo oni swoim doświadczeniem mogą zagwarantować jej dalszy rozwój" - powiedział Balcer. Jak dodał, jeśli chodzi o płace, to "skończyły się premie rozdawane z automatu, a zaczęło wynagradzanie ze względu na efekty pracy". Odnosząc się do zarzutów związkowców o zwalnianie przez spółkę pracowników z długoletnim stażem, Balcer powiedział, że w firmie pozostają najlepsi specjaliści, niezależnie od wieku i stażu pracy. "A fakt wieloletniego stażu w żadnej firmie nie jest gwarancją zatrudnienia, gdyż nie zawsze jest to wprost proporcjonalne do kompetencji" - zaznaczył.

    Pikieta ma się odbyć 9 czerwca przed Kancelarią Premiera.

    Pod koniec maja 2009 r. Skarb Państwa i Towarzystwo Finansowe Silesia przejęły pełną kontrolę nad PLL LOT; w rękach pracowników jest 6,93 proc. akcji spółki.

    www.pb.pl
    Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 02-06-2010 o 21:04
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  2. #2
    Gość
    Goście

    Domyślnie

    "A fakt wieloletniego stażu w żadnej firmie nie jest gwarancją zatrudnienia, gdyż nie zawsze jest to wprost proporcjonalne do kompetencji" - zaznaczył."

    To zdanie bardzo dobre

  3. #3
    jas
    jas jest nieaktywny

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie Dobre...zdanie?!

    Cytat Zamieszczone przez EnLuki Zobacz posta
    "A fakt wieloletniego stażu w żadnej firmie nie jest gwarancją zatrudnienia, gdyż nie zawsze jest to wprost proporcjonalne do kompetencji" - zaznaczył."

    To zdanie bardzo dobre
    Może przeczytasz to jeszcze raz....ale całość od początku do końca
    Czy fakt ostatnich zwolnień najbardziej doświadczonych mechaników, ze stażem ponad 25 lat, jest dobrą ilustracją tej tezy?
    I dalej plany zwolnień nabardziej doświadczonych pilotów nie są "drogą na Smoleńsk"?
    Pozdrowienia
    jas

  4. #4
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jas Zobacz posta
    Czy fakt ostatnich zwolnień najbardziej doświadczonych mechaników, ze stażem ponad 25 lat, jest dobrą ilustracją tej tezy? I dalej plany zwolnień nabardziej doświadczonych pilotów nie są "drogą na Smoleńsk"?
    Dokładnie. Chyba trochę nieprzemyślana polityka restrukturyzacyjna. Zwolnienia wg. jakiegoś niemerytorycznego klucza. Bo to że muszą być to nie ulega wątpliwości. Ale jeśli związki mają rację że lecą pracownicy "wartościowi" to kiszka i może niech już ktoś kupi tą firmę w jakiejkolwiek postaci.
    Żeby jednak nie zapędzić się za bardzo w osądach na podstawie artykułu poczekam na efekty tej pikiety.

  5. #5
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Jeżeli już dotknęliśmy tematu zwolnień, to mnie osobiście niezmiernie dziwi, oprócz zwolnienia osób o których pisze jaś, zwolnienie dwóch szefów służby, oraz dyrektora sprzedaży na Amerykę Północną... jeżeli chodzi o te trzy osoby, to patrząc z zewnątrz nie widziałem specjalnych powodów do zwolnienia...
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  6. #6
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Patrząc na te czystki nie chcę być złym prorokiem, ale letni rozkład się wypieprzy jak złoto, zwłaszcza na Atlantykach...
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  7. #7
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jas Zobacz posta
    Czy fakt ostatnich zwolnień najbardziej doświadczonych mechaników, ze stażem ponad 25 lat, jest dobrą ilustracją tej tezy
    Mechanik Iksiński może pracować solidnie przez te 25 lat. Mechanik Kowalski zaś może przez te 25 lat cały czas sobie bimbać, będąc jednocześnie na państwowym garnuszku i członkiem związku zawodowego. Zwolnienie mechanika Kowalskiego w tej sytuacji jest jak najbardziej uzasadnione. Wiadomo, że koledzy - "działacze" podniosą największe larum w obronie Kowalskiego, z artykułami w obiegowej gazetce pracowniczej włącznie, podczas gdy mechanik Iksiński, pozostając w cieniu, będzie dalej cichym pracownikiem, sumiennie wykonującym swoje obowiązki.

    To samo tyczy się różnych pań Elwir, Baś i Teresek od parzenia kawy i ploteczek korytarzowych.

  8. #8

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c Zobacz posta
    Mechanik Iksiński może pracować solidnie przez te 25 lat. Mechanik Kowalski zaś może przez te 25 lat cały czas sobie bimbać, będąc jednocześnie na państwowym garnuszku i członkiem związku zawodowego. Zwolnienie mechanika Kowalskiego w tej sytuacji jest jak najbardziej uzasadnione. Wiadomo, że koledzy - "działacze" podniosą największe larum w obronie Kowalskiego, z artykułami w obiegowej gazetce pracowniczej włącznie, podczas gdy mechanik Iksiński, pozostając w cieniu, będzie dalej cichym pracownikiem, sumiennie wykonującym swoje obowiązki.

    To samo tyczy się różnych pań Elwir, Baś i Teresek od parzenia kawy i ploteczek korytarzowych.
    Niestety zwalniają tam gdzie nie trzeba czyli pilotów, mechaników a cała rzesza biurw od 1 do 6 piętra dalej tabunami przesiaduje w Lotce i bimba sobie za nasze podatki. No więc jak może być dobrze ???? Czy na kilkadziesiąt samolotów potrzeba aż tyle administracji ??? Przecież mamy komputery nic się nie robi teraz ręcznie !!! Nie może być tak, że na jednego członka personelu lotniczego przypada 2 pracowników biurowych. Potrzeba zwolnień nie 400 osób a około 1500 w administracji i wtedy firma staje na nogi. Teraz to jedynie jest to udawanie restrukturyzacji. A panie Elwiry, Basie i Tereski dalej się śmieją i piłują paznokcie.

  9. #9
    jas
    jas jest nieaktywny

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c Zobacz posta
    Mechanik Iksiński może pracować solidnie przez te 25 lat. Mechanik Kowalski zaś może przez te 25 lat cały czas sobie bimbać, będąc jednocześnie na państwowym garnuszku i członkiem związku zawodowego. Zwolnienie mechanika Kowalskiego w tej sytuacji jest jak najbardziej uzasadnione. Wiadomo, że koledzy - "działacze" podniosą największe larum w obronie Kowalskiego, z artykułami w obiegowej gazetce pracowniczej włącznie, podczas gdy mechanik Iksiński, pozostając w cieniu, będzie dalej cichym pracownikiem, sumiennie wykonującym swoje obowiązki.

    To samo tyczy się różnych pań Elwir, Baś i Teresek od parzenia kawy i ploteczek korytarzowych.
    Nikt takiej analizy nawet nie próbował podejmować. Ty mówisz o swioch przypuszczeniach,jak powinno być w teorii, ja mówię o faktach. Tak jest różnica.
    Czy zdajesz sobie sprawę, ile czasu potrzeba, aby zdobyć wszystkie uprawnienia lotniczo-techniczne? A zwolnieni właśnie mechanicy mieli te wszystkie uprawnienia.
    Kto teraz ma uczyć młodych mechaników fachu? Nawet gdyby udało opanować się spowodowany tzw.restrukturyzacją chaos, to grozi obniżeniem standardów w technice, do pojawia się"luka pokoleniowa".
    Co do "pań Elwir, Baś i Tersek" to na ich miejscach już są "panie Krysie, Marysie itd od parzenia kawy i ploteczek korytarzowych".
    Tak samo wyglądały wszystkie poprzednie "restrukturyzacje"
    Pozdrawiam
    jas

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Tak samo wyglądały wszystkie poprzednie "restrukturyzacje"
    Wniosek? Tu nie ma co restrukturyzować! Trzeba inaczej zbywać/prywatyzować... Ale wola musi być...

  11. #11
    Gość
    Goście

    Domyślnie

    O mechanikach nie miałem pojęcia więc zwracam honor, miałem bardziej na myśli wyzyskiwaczy z biura którzy doją ile się da

  12. #12

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    To, że w locie jest przerost zatrudnienia każdy wie;
    tak samo jak, że w polsce koszta zatrudnienia są dużo
    niższe, niż innych linii latających do Polski.
    Temel Kotil w wywiadzie udzielonym "Rz" mówił, że
    stewardesa w TK 2K Euro. A ile w LO?

    Nasuwa mi się pytanie jaka jest struktura kosztów
    LO vs inne linie lotnicze w regionie - tylko odnośnie
    pracowników (z wyłączeniem oczywiście firm doradczych
    - bo to wiadomo, metoda wyprowadzania kasy do
    znajomych).

    Generalnie coraz częściej mam wrażenie, że nie wszystko
    jest czarno - białe... A Mikosz ma dobry PR głównie

  13. #13
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marcinGDN Zobacz posta
    Temel Kotil w wywiadzie udzielonym "Rz" mówił, że
    stewardesa w TK 2K Euro. A ile w LO?
    Też 2k, tylko waluta inna
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  14. #14

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    No wlasnie.... Jezeli TK płaci 4 razy tyle stewkom, to jak porównać zarobki
    pracowników LO z zarobkami pracowników np. LH - bo do Niemiec LO
    ma najwiecej połaczen..
    Więc nawet jeżeli przerost zatrudnienia jest dwukrotny (a chyba nie jest)
    to i tak przecież płacą 4 razy mniej (usredniając)
    więc LO powinien mieć straszny competetive advantage w Europie, a jak
    jest każdy wie.
    To gdzie idzie ta kasa, jak nie na pracowników szeregowych, a zarząd ma
    komin?

  15. #15

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    wawa

    Domyślnie

    Również bardzo kuriozalne zmiany szykują się w pionie sprzedaży.Ktoś przed sezonem wpadl na szaleńczy pomysł rotacji kasjerów. Kasjerzy z Call Center na lotnisko a z lotniska do Call Center. Tak jak Egon wspomnial bardzo slabo widzę letni sezon......

  16. #16
    Awatar mArT

    Dołączył
    May 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Patrząc na te czystki nie chcę być złym prorokiem, ale letni rozkład się wypieprzy jak złoto, zwłaszcza na Atlantykach...
    Egon:

    zapewne wiesz, kto teraz kieruje biurem sprzedazy na rynku USA i Kanady ...

    juz nie wiem, czy mam plakac, smiac sie, czy tez moze upic .
    money for nothing ...


  17. #17

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mArT Zobacz posta
    Egon:

    zapewne wiesz, kto teraz kieruje biurem sprzedazy na rynku USA i Kanady ...

    juz nie wiem, czy mam plakac, smiac sie, czy tez moze upic .

    Wlasciwe pytanie jest kto bedzie kierowal

  18. #18
    Awatar mArT

    Dołączył
    May 2009

    Domyślnie

    specjalista przez bardzo male s !!!

    ;-)
    money for nothing ...


  19. #19

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Jeżeli już dotknęliśmy tematu zwolnień, to mnie osobiście niezmiernie dziwi, oprócz zwolnienia osób o których pisze jaś, zwolnienie dwóch szefów służby, oraz dyrektora sprzedaży na Amerykę Północną... jeżeli chodzi o te trzy osoby, to patrząc z zewnątrz nie widziałem specjalnych powodów do zwolnienia...
    Sprzedaż od dawna leży i kwiczy, kolejni wiceprezesi d/s handlowych to nieporozumienia, Dyrektor S też niczym nie błyszczy.
    Z Dyrektora na rynku polskim to wszyscy od dawna się śmieją i wykazują jego kompletną nieznajomość rynku lotniczego.
    Internet też nie rozwija się, nadal czekamy na nową stronę....
    Jedyne co ratuje to kolejne promocje... ale to chyba jest nacisk z samej góry.
    Chyba Mikosz nie bardzo trafia z kolejnymi osobami w pionie D1... a szkoda

  20. #20

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    wawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Fakt, Dyrektor na Polske, to wielkie nieporozumienie, bez jakiejkolwiek wiedzy merytorycznej. A juz cos powinien "lizną". Dziwi mnie ze Mikosz toleruje jego "gafy"

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •