Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
  1. #1
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie Mikosz: Koniec lipca to termin, kiedy podejmiemy decyzję co do zmian w budżecie


    Polecamy

    zmianach w budżecie spółki na ten rok - poinformował w poniedziałek PAP prezes spółki Sebastian Mikosz. Decyzja ta ma związek z prowadzoną w firmie restrukturyzacją.

    "Zarząd spółki pracuje nad wynikami za pierwsze półrocze tego roku. Analizujemy wszystko, co zrealizowaliśmy. Koniec lipca powinien być takim momentem, kiedy podejmiemy decyzję co do ewentualnych zmian w budżecie. Wyniki naszych prac przedstawimy Radzie Nadzorczej również w lipcu" - powiedział Mikosz. Jak podkreślił prezes PLL LOT, zmiany będą dotyczyć m.in. siatki połączeń.

    "Liczba połączeń na niektórych kierunkach może się zmniejszyć, na innych zwiększyć. Zupełnie inaczej wyglądają nasze połączenia za Atlantyk, a inaczej na kierunkach wschodnio-europejskich, na których dopiero się rozwijamy" - powiedział.

    Nie wykluczył dalszych zwolnień w firmie. "LOT wciąż jest za duży. Ze względu na ilość wykonywanych przez nas rejsów, jesteśmy za mało konkurencyjni. Moim celem jest osiągnięcie rentowności, a mogę to osiągnąć tylko w sytuacji, kiedy spółka wykorzystuje lepiej swoje aktywa" - podkreślił Mikosz.
    W PLL LOT od kilku miesięcy trwa proces restrukturyzacji. W ramach zwolnień grupowych, które rozpoczęły się w październiku 2009, do końca maja tego roku z firmy odeszło 400 osób. Na koniec 2010 r. spółka planuje, aby poziom zatrudnienia wynosił poniżej 3 tys. osób.

    Prezentując w drugiej połowie maja wyniki za 2009 r., PLL LOT poinformowały, że w ub.r. - w porównaniu z rokiem 2008 - koszty zatrudnienia spadły o ponad 40 mln zł. PLL LOT za 2009 r. odnotował stratę operacyjną w wysokości 335,3 mln zł. W 2008 roku strata operacyjna wyniosła 231,9 mln zł. Wynik netto spółki był ujemny i wyniósł 168,1 mln zł, a wynik brutto został zmniejszony w porównaniu z 2008 r. i wyliczono go na minus 173 mln zł. Za 2008 r. strata netto sięgnęła 732,7 mln zł; a brutto 733,5 mln zł na minusie. Strata całej grupy LOT wyniosła w 2009 r. ok. 93 mln zł, rok wcześniej było to ponad 706 mln zł.

    LOT poniósł straty spowodowane zamknięciem przestrzeni powietrznej w związku z wybuchem wulkanu na Islandii, które szacowane są na 31 mln zł.
    Od 15 do 21 kwietnia Polska Agencja Żeglugi Powietrznej podejmowała na zmianę decyzje o zamykaniu i częściowym otwieraniu polskiego nieba. Powodem były pyły wulkaniczne, które zanieczyściły atmosferę nad Europą i mogły zagrażać bezpieczeństwu ruchu lotniczego.

    W ubiegłym roku linia przewiozła ponad 4 mln pasażerów. Otworzyła trzy nowe kierunki: Kraków - Ateny, Warszawa - Belgrad i Kraków - Rzym. W tym roku zaplanowanych jest 11 nowych połączeń: 10 międzynarodowych i jedno krajowe. Podróżni mogą już kupić bilet z Warszawy m.in. do Kaliningradu, Talina, Bratysławy, Goeteborga, Bejrutu. Zapadają decyzje o uruchomieniu lotów z Warszawy do Tbilisi, Kairu, Damaszku i Hanoi.

    pb.pl
    Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 07-06-2010 o 17:31
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  2. #2
    Awatar Rudi

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Dopiero co ULC podał "rewelacyjne" dane Lotu za pierwszy kwartał, a tu nagle po kilkudniowym problemie z wulkanem okazuje się że budżet niewykonalny????
    Przecież to się zupełnie nie trzyma kupy! Chciałbym zobaczyć dane dotyczące nie tylko przewozów, ale również wyniku operacyjnego za pierwszy kwartał, bo coś mi się wydaje, że te publikowane wyniki to po prostu pusty PR wspomagany inżynierią finansową.
    Rudi

  3. #3
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rudi Zobacz posta
    Chciałbym zobaczyć dane dotyczące nie tylko przewozów, ale również wyniku operacyjnego za pierwszy kwartał, bo coś mi się wydaje, że te publikowane wyniki to po prostu pusty PR wspomagany inżynierią finansową.
    Rudi
    Prawidłowy adres tego zapytania: media@lot.pl. Daj znać co Ci odpiszą.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  4. #4
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Zakup E145 za żywą gotówkę po to, żeby natychmiast sprzedać je do GECAS i wziąć w leasing, sprzedaż posiadanych ruchomości i nieruchomości po to, żeby w bilansie pojawiła się pozycja ze znaczkiem "plus " z przodu - może niezbyt wyrafinowana inżynieria finansowa, ale jak widać na paręnaście lat starczało żeby WYKAZAĆ zysk. Było, minęło, nie bardzo jest w tej chwili co sprzedawać. I rzeczywiście, recepty na sukces z tego nie będzie.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  5. #5
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Podróżni mogą już kupić bilet z Warszawy m.in. do (...) Bratysławy
    Ten kierunek w takiej formie nie ma sensu. I tak wygodniej polecieć do Wiednia i dojechać taksówką nawet do Bratysławy.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Ten kierunek w takiej formie nie ma sensu. I tak wygodniej polecieć do Wiednia i dojechać taksówką nawet do Bratysławy.
    Hmmm pytanie jak z tranzytem - wiele osob jak ma leciec do Bratysławy np z USA czy Francji to chce trafić do Bratysławy a nie do Wiednia (bo moze nawet nie wiedziec ze Wieden i lotnisko są tak blisko). Podobna sytuacja jest z Katowicami i Krakowem - mozna zadac pytanie po co LOT ma latac i tu i tu. Zresztą czas dojazdy z Wiednia równy jest czasowi lotu z W-wy.
    LOT na banerach w Bratysławie promował loty przez W-wę do USA i Kanady

  7. #7
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    LOT na banerach w Bratysławie promował loty przez W-wę do USA i Kanady
    A to co innego, jeśli otworzyli to połączenie pod kątem tranzytów, ja rozpatrywałem tylko ruch p2p, gdzie jeden lot w środku dnia się zupełnie nie kalkuluje w porównaniu z możliwością porannego przylotu i wieczornego odlotu z Wiednia.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •