Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5
  1. #1
    Awatar Marcin747

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Jerozolima, Izrael

    Domyślnie Spóźnialski LOT.


    Polecamy

    LOT w niechlubnej czołówce spóźnialskich


    Polski przewoźnik jest jedną z najczęściej spóźniających się linii lotniczych na europejskich lotniskach. LOT gubi za to znacznie mniej bagaży niż pod koniec zeszłego roku.



    Gorsze od LOT są np. British Airways, Lufthansa czy szwajcarski przewoźnik Swiss. Do najbardziej punktualnych przewoźników należą natomiast Air France KLM, węgierski Malev czy Austrian - wynika z danych Stowarzyszenia Europejskich Linii Lotniczych (AEA). Pasażerowie najwięcej czasu marnują na londyńskim lotnisku Heathrow, gdzie w pierwszych trzech miesiącach roku spóźnionych było ponad 30 proc. rejsów. Kolejne na liście są port w Madrycie oraz lotnisko kopenhaskie, z których o czasie wystartowało niecałe 75 proc. maszyn. Najmniej kłopotów z punktualnością przewoźnicy mają w Wiedniu i w Brukseli.

    W pierwszym kwartale 2007 roku średni czas opóźnienia, w zależności od lotniska, wynosił od ok. 16 do ok. 45 minut. Przed rokiem samoloty opóźniały się średnio od 30 do 70 minut. Dużo gorzej na tym tle wypadł LOT. W pierwszym kwartale zeszłego roku jego maszyny odlatywały 30 - 50 minut po zaplanowanym terminie. W analogicznym okresie tego roku opóźnienia wynosiły już od 32 do ok. 52 minut.

    Najczęstszymi przyczynami opóźnień są kłopoty na lotnisku, jakość obsługi, korki na niebie i wydarzenia wyjątkowe - np. awarie w portach czy ich remonty. Najmniejszy wpływ na punktualność, jak wynika z danych AEA, ma pogoda. Samoloty spóźniają się także dlatego, że przewoźnicy muszą czekać na pasażerów tranzytowych.

    Statystyki już niedługo mają się poprawić. Komisja Europejska zleciła opracowanie nowego systemu zarządzania przestrzenią powietrzną Unii, czyli tzw. SESAR. Opóźnienia lotów nie będą przekraczać 15 minut. Unia już wydała na ten system 600 mln euro, do 2013 wyda kolejne ok. 2 mld euro.

    Naszemu narodowemu przewoźnikowi udaje się znacznie lepiej pilnować bagażu swoich klientów. Od stycznia do marca 2007 roku zagubił ok. 10,2 tys. powierzonych mu walizek. To o ok. 3 tys. mniej niż w ciągu ostatnich trzech miesięcy zeszłego roku. W tym roku awansował z 16. na ósme miejsce pod tym względem wśród europejskich linii lotniczych.

    Agnieszka Stefańska
    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/...nomia_a_9.html
    Zaorać, buraki posiać...

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Jeżeli lepiej od SWISSa, a wedle flightstats znowu lepiej od Ryanair'a, nie jest źle...

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn
    Jeżeli lepiej od SWISSa, a wedle flightstats znowu lepiej od Ryanair'a, nie jest źle...
    Wydaje mi się że to nie jest zły rezultat , tym bardziej że rozbudowa lotniska w WAW zapewne nie pozostaje bez wpływu na spóźnienia LO...

  4. #4
    opal
    Goście

    Domyślnie

    Na oko 75% opoznien na Okeciu idzie na infrastrukture portu... wiec jak mozna na tej podstawie oceniac linie lotnicza?

    To samo dotyczy bagazu... Przeciez kapitan, lub szefowa pokladu nie laduje/rozladowywuje bagazu... Za sortownie tez nie odpowiadaja...

    O kant du%$py takie rankingi sa...

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin / Wrocław

    Domyślnie


    Polecamy

    tia... nie spóźniają się bo odwołują


    O kant du%$py takie rankingi sa...
    nie bójmy sie tego słowa, nie jest wulgarne;-)

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •