Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 31
  1. #1
    Awatar scotch

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    BESOT

    Domyślnie Boeing szykuje Dreamlinery dla PLL LOT


    Polecamy

    W listopadzie przyszłego roku Polskie Linie Lotnicze LOT otrzymają pierwsze trzy egzemplarze samolotów Boeing 787 Dreamliner. Docelowo w barwach polskiego przewoźnika ma być osiem takich maszyn. Boeingi 787 będą największymi samolotami we flocie LOT.
    Producent Dreamlinerów wielokrotnie przekładał termin zakończenia testów samolotu. Pierwotnie maszyna miała zostać oblatana latem 2007 roku, tymczasem pierwszy lot testowy wykonano dopiero w grudniu 2009 roku.

    Pierwszym na świecie odbiorcą Dreamlinera ma być japońska linia ANA. Polskie Linie Lotnicze LOT dostaną Boeinga 787 jako ósma linia. Rzecznik LOT Jacek Balcer zaznacza jednak, że polski przewoźnik będzie pierwszy w Europie.











    - Jesteśmy z tego bardzo zadowoleni. Liczymy, że część pasażerów zdecyduje się na podróż, także aby zobaczyć, jak leci się tą nową maszyną - dodaje Balcer. We flocie LOT "Dreamlinery" zastąpią Boeingi 767, które obsługują rejsy do Stanów Zjednoczonych i Kanady.

    Boeing 787 jest znacznie lżejszy od podobnych maszyn, bo w sporej części jest skonstruowany z włókna węglowego. Według producenta, ma spalać o 20 procent paliwa mniej niż konkurenci i emitować mniej dwutlenku węgla.

    Dreamlinery zabiorą na pokład od 210 do 330 pasażerów. Ich maksymalny zasięg to 15,5 tysiąca kilometrów.

    Wirtualna Polska - www.wp.pl

  2. #2
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    A mnie zastanawia jedna rzecz. Pewnie za wcześnie jeszcze na takie rozważania, ale ciekaw jestem jak będzie wyglądała dystrybucja Dreamlinerów na poszczególne kierunki, po otrzymaniu ostatniej sztuki?(LOT ma jakieś opcje na kolejne?) Tzn. ile pójdzie na atlantyckie rejsy a ile na wschód? 4-4 a może 5-3? Pierwsze 3 sztuki na pewno pójdą za wielką wodę.
    Edit: Tak myślę, że 8 sztuk to trochę mało i na lh nie poszalejemy a 767 mają być wszystkie wycofane do 2015 roku wraz z nadejściem ostatniej sztuki.
    Ostatnio edytowane przez Raffij ; 12-06-2010 o 16:32 Powód: uzupełnienie

  3. #3

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Mysiadło
    Wpisów
    7

    Domyślnie

    A ja napisze,że nie ma się czym podniecać.Słyszy się 787 i 787 a niech ktoś zajmie się ludźmi w firmie,bo jak tak dalej pójdzie to nie będzie kto miał robić tych 787.

  4. #4
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kirek Zobacz posta
    A ja napisze,że nie ma się czym podniecać.Słyszy się 787 i 787 a niech ktoś zajmie się ludźmi w firmie,bo jak tak dalej pójdzie to nie będzie kto miał robić tych 787.
    Sprawy zasobów ludzkich, restrukturyzacji itp. to jedno, a 787 to drugie i jest się czym podniecać. A na pewno czym bliżej odbioru tym więcej emocji wywołuje. Szczerze powiem, że można psioczyć na LOT, ale zobaczyć 787 w jego barwach (to już za niecałe półtora roku) wywołuje dreszczyk emocji.
    Najwięksi krytykanci potruchtają z aparatami na Okęcie.

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez raffij Zobacz posta
    Najwięksi krytykanci potruchtają z aparatami na Okęcie.
    I bardzo wielu z nich wybierze LOT lecąc następnym razem za Ocean, jesli będzie nowy standard to nie będę miał powodu lecieć z przesiadkami (a jeszcze takimi żeby ominąc LH ) - bedzie bezposrednio i przyjemnie

  6. #6

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Ale do tego wszystkiego, jak pisze Kirek, firma musi przetrwać. Potem będzie czas na dreszcze i zdjęcia...

  7. #7
    Awatar Rudi

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    A za co niby Lot miałby wykupić te zamówione Dreamlinery? Przecież resztki kasy (raczej wyżebrane po świecie kredyty) poszły na zbyteczne Embraery. Myślę, że niedługo czeka nas niespodzianka - Lot zacznie się rakiem wycofywać z części Dreamlinerów pod jakimś wymyślonym naprędce pretekstem. Przecież nie da rady ich sfinansować.
    Rudi

  8. #8
    Awatar Tomcio

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Strzelno/Bydgoszcz

    Domyślnie

    Ja również jestem zdania, że 8 samolotów na początek to trochę mało. Nawet jeśli już LOT będzie miał wszystkie z zamówionych maszyn to i tak nadal będzie szarym średniakiem na rynku europejskim. W jednym z wywiadów pan Mikosz mówił, że LOT jak najbardziej chce skorzystać z opcji na dodatkowe maszyny ( ponoć 787-9)...

  9. #9
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomcio Zobacz posta
    Ja również jestem zdania, że 8 samolotów na początek to trochę mało. Nawet jeśli już LOT będzie miał wszystkie z zamówionych maszyn to i tak nadal będzie szarym średniakiem na rynku europejskim. W jednym z wywiadów pan Mikosz mówił, że LOT jak najbardziej chce skorzystać z opcji na dodatkowe maszyny ( ponoć 787-9)...
    Do otrzymania wszystkich jeszcze parę dobrych lat (w tym opcjonalnych). W tym czasie myśląc o jakiejkolwiek ekspansji trzeba będzie posiłkować się 767.

  10. #10

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Boeingi 787 beda super dla LOTu, ale fakt ze ludzi w Locie spali przez ten caly czas jest naprawde skandalem. LOT powinien miec wyleasingowanych B777 5 lat temu bo obecne B767 sa fatalne!
    8 x B787 jest za malo dla LOT. Firma musi miec minimum 12. Problem jest taki ze LOT nie mial i ciagle nie ma zadnego konkretnego planu rozwoju siatki polaczen dalekodystansowych. Dlatego wcale nie mysle ze LOT zamowi jako "firm orders" jeszcze z pare B787 poza tych 8. Cala kadra PLL LOT nie ma zadnego doswiatczenia, ani w marketingu ani w sprzedazy, o uruchomieniu nowych stalych polaczen dalekodystansowych. Kiedy ostatnio to sie stalo?? Moze w 1976 jak pierwszy razy LOT latal do Pekinu/Bangkoku czy Bombayu!

  11. #11
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez krzylo Zobacz posta
    Boeingi 787 beda super dla LOTu, ale fakt ze ludzi w Locie spali przez ten caly czas jest naprawde skandalem. LOT powinien miec wyleasingowanych B777 5 lat temu bo obecne B767 sa fatalne!
    Fajnie by było - może nawet bym z nimi latał tymi 777 mając praktycznie zagwarantowane te 3-4 miejsca z tyłu na wyłożenie się.

    Cytat Zamieszczone przez krzylo Zobacz posta
    8 x B787 jest za malo dla LOT. Firma musi miec minimum 12.


    Jest jakiś wzór na wyliczenie takiego minimum?

    Cytat Zamieszczone przez krzylo Zobacz posta
    Problem jest taki ze LOT nie mial i ciagle nie ma zadnego konkretnego planu rozwoju siatki polaczen dalekodystansowych. Dlatego wcale nie mysle ze LOT zamowi jako "firm orders" jeszcze z pare B787 poza tych 8. Cala kadra PLL LOT nie ma zadnego doswiatczenia, ani w marketingu ani w sprzedazy, o uruchomieniu nowych stalych polaczen dalekodystansowych. Kiedy ostatnio to sie stalo?? Moze w 1976 jak pierwszy razy LOT latal do Pekinu/Bangkoku czy Bombayu!
    Problem jest, że nie mają chyba połączeniem z internetem żeby móc przeczytać takie prawdy objawione i wziąć się do roboty.

  12. #12

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rudi Zobacz posta
    A za co niby Lot miałby wykupić te zamówione Dreamlinery? Przecież resztki kasy (raczej wyżebrane po świecie kredyty) poszły na zbyteczne Embraery. Myślę, że niedługo czeka nas niespodzianka - Lot zacznie się rakiem wycofywać z części Dreamlinerów pod jakimś wymyślonym naprędce pretekstem. Przecież nie da rady ich sfinansować.
    Rudi
    Lot juz kupe pieniędzy za Dreamlinery wpłacił w postaci zaliczek więc nie jest tak, że musi wyłożyć 100%. Druga sprawa to taka, że gdyby nie "zbyteczne" EMB to LOTu już by najprawdopodobniej nie było-jakby cała siatka miała być pokryta nieekonomicznymi 737-400/500.

  13. #13
    Awatar burn

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    (troche na pólnoc od Poznania)

    Domyślnie

    ile...?? 10-20 % ogolnej wartosci... a tak pozatym 787 mialy byc nabyte w formie leasingu wiec nie wiem o jakich zaliczkach jest mowa. dawno temu trzeba bylo wziasc w leasing pare A330 ew. jeszcze pare nowszych 767 i mocno rowijac kierunki wschodnie... 777 sa troche za duze jak na potrzeby i mozliwosci Nielota... A CZEKANIE NA 787 i liczenie ze sprawia cud jest tylko poprawianiem sobie samopoczucia...

  14. #14
    Awatar Rudi

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gr8marcin Zobacz posta
    Lot juz kupe pieniędzy za Dreamlinery wpłacił w postaci zaliczek więc nie jest tak, że musi wyłożyć 100%. Druga sprawa to taka, że gdyby nie "zbyteczne" EMB to LOTu już by najprawdopodobniej nie było-jakby cała siatka miała być pokryta nieekonomicznymi 737-400/500.
    Ale tu chodzi nie tylko o zaliczki. Nie znam warunków lotowskiego kontraktu, zwykle wpłaca się 25 do 30% wartości samolotu w formie zaliczki przed dostawą, i podobno na pierwsze samoloty już spora część została przez Lot wpłacona jeszcze za lepszych czasów kiedy sprawy szły w miarę normalnie. Dużo poważniejsze jednak jest sfinansowanie pozostałych 70-75%, bo na to trzeba dopiero znaleźć bank który to zapłaci Boeingowi i wydzierżawi samoloty do Lotu. Z grubsza jest to podobne do uzyskania kredytu, więc sam sobie odpowiedz jaki rozsądny bank na świecie dałby dziś Lotowi kredyt na kilkaset milionów USD? Tym bardziej, że podobnych kredytów w tym samym czasie będzie potrzebnych wiele na niedostarczone jeszcze E75. Mało kogo na świecie stać na to, żeby wymieniać jednocześnie kilka flot naraz - longhaulową, regionalną, a Pan Prezes coś przebąkuje jeszcze i o szybkiej wymianie 737... Wszystko jednocześnie i do tego w chwili kiedy kasa zupełnie pusta...
    A przy okazji: czy ktoś wie kiedy pierwszy samolot idzie do ANA?

    Rudi
    Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 13-06-2010 o 20:12 Powód: to nie jest forum polityczne. następnym razem cały post poleci do kosza.

  15. #15
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rudi Zobacz posta
    A przy okazji: czy ktoś wie kiedy pierwszy samolot idzie do ANA?

    Rudi
    Koniec tego początek przyszłego roku
    no risk, no fun ;D


  16. #16

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rudi Zobacz posta
    25 do 30% wartości samolotu w formie zaliczki przed dostawą, i podobno na pierwsze samoloty już spora część została przez Lot wpłacona jeszcze za lepszych czasów kiedy sprawy szły w miarę normalnie. Dużo poważniejsze jednak jest sfinansowanie pozostałych 70-75%, bo na to trzeba dopiero znaleźć bank który to zapłaci Boeingowi i wydzierżawi samoloty do Lotu.
    A przy okazji: czy ktoś wie kiedy pierwszy samolot idzie do ANA?

    Rudi
    Myślę, że za 60%-70% wartości to chętnych "banków" na zakup Dreamlinera będzie dużo. Ja natomiast bardziej bym się martwił za co wymienić dziadki 737-400/500 na coś ekonomiczniejszego i nowszego np.:NG

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2010

    Domyślnie

    Tutaj można sobie dyskutować w kółko, nikt tak na prawdę nie zna rozkładu finansów w PLL LOT. Musiałby się tutaj wypowiedzieć Prezes Mikosz i jego kadra od finansów. Skoro zapowiadają zmianę floty, to nie jest to marzenie, tylko cel, który zamierzają wykonać. Pożyjemy, zobaczymy jak to się mawia. Na razie przychodzą Embraery (które to ponoć są kupowane a nie leasingowane), za rok zjawią się Dreamlinery, a reszta pewnie w swoim czasie. Muszą mieć wizje na to, bo inaczej nie porywali by się z motyką na wiatr.
    Na razie poczekajmy na uruchomienie zapowiadanych połączeń i to Hanoi
    A co do 767, to nie narzekajcie, mimo wieku, pokład jest dalej na poziomie. Brak indywidualnego DVDPlayera w economy nie jest czymś strasznym. Tak na prawdę, większość osób śpi albo czyta zaległe książki... Fotele też są w porządku, może poza buissnes class w PG, ale to pewnie też wymienią w najbliższym czasie.

  18. #18
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wieczmar92 Zobacz posta
    Tutaj można sobie dyskutować w kółko, nikt tak na prawdę nie zna rozkładu finansów w PLL LOT. Musiałby się tutaj wypowiedzieć Prezes Mikosz i jego kadra od finansów. Skoro zapowiadają zmianę floty, to nie jest to marzenie, tylko cel, który zamierzają wykonać. Pożyjemy, zobaczymy jak to się mawia. Na razie przychodzą Embraery (które to ponoć są kupowane a nie leasingowane), za rok zjawią się Dreamlinery, a reszta pewnie w swoim czasie. Muszą mieć wizje na to, bo inaczej nie porywali by się z motyką na wiatr.
    Na razie poczekajmy na uruchomienie zapowiadanych połączeń i to Hanoi
    A co do 767, to nie narzekajcie, mimo wieku, pokład jest dalej na poziomie. Brak indywidualnego DVDPlayera w economy nie jest czymś strasznym. Tak na prawdę, większość osób śpi albo czyta zaległe książki... Fotele też są w porządku, może poza buissnes class w PG, ale to pewnie też wymienią w najbliższym czasie.
    Nareszcie jakiś głos rozsądku...

  19. #19
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wieczmar92 Zobacz posta
    A co do 767, to nie narzekajcie, mimo wieku, pokład jest dalej na poziomie. Brak indywidualnego DVDPlayera w economy nie jest czymś strasznym. Tak na prawdę, większość osób śpi albo czyta zaległe książki...
    Pokład jest dalej na poziomie jakim był. A rynek się zmienia, oczekiwania klientów również.
    Gdyby "tak naprawdę" miało coś wspólnego z rzeczywistością to zapewne większość linii lotniczych nie dodawałaby sobie zbędnych wydatków i ciężaru do samolotu.

    Cytat Zamieszczone przez wieczmar92 Zobacz posta
    Fotele też są w porządku, może poza buissnes class w PG, ale to pewnie też wymienią w najbliższym czasie.
    Czy oni go przypadekim dopiero nie pozyskali w zeszłym roku? A Ty piszesz o wymianie foteli w najbliższym czasie? Gdzie tu jakiś sens ekonomiczny?

  20. #20
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Pokład jest dalej na poziomie jakim był. A rynek się zmienia, oczekiwania klientów również. Gdyby "tak naprawdę" miało coś wspólnego z rzeczywistością to zapewne większość linii lotniczych nie dodawałaby sobie zbędnych wydatków i ciężaru do samolotu.
    Myślę że nie brak PTV potrafi psuć wizerunek LOT'owskich 767 a częstość występowania awarii i problem z podmiankami, szczególnie w sezonie letnim.
    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Czy oni go przypadekim dopiero nie pozyskali w zeszłym roku? A Ty piszesz o wymianie foteli w najbliższym czasie? Gdzie tu jakiś sens ekonomiczny?
    Na razie póki co ni słychu ni widu zapowiadanego retrofitu (chyba że nie mam aktualnych informacji). Zważając na fakt, że ma być sponsorowany przez B. to jest tutaj sens ekonomiczny.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •