Pokaż wyniki od 1 do 16 z 16
  1. #1
    Awatar janusz1993

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    USA/Mielec

    Domyślnie Fuel stop w Gdansku


    Polecamy

    Zaciekawil mnie opis tego zdjecia
    JetPhotos.Net Photo
    A mianowicie jak często zdarza się ze 767 LOT-u, z Krakowa tankuje w Gdańsku ?
    Ile trwa taki stop i czy pasażerowie zostają w samolocie na czas tankownia?

  2. #2

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    KEWR

    Domyślnie

    Lima Papa Alpha is being prepared for long flight inbound ORD with fuel stop in GDN. Such tech stop is required when bad weather in KRK (where runway is only 2550 m long) makes departure fully loaded 767 impossible or too risky.

    Piszą, że jak pogoda w Krakowie nie pozwala na start w pełni zatankowanego samolotu.

  3. #3
    Awatar janusz1993

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    USA/Mielec

    Domyślnie

    Opis zrozumialem w 100% chodzi mi tylko czy pasażerowie zostają w samolocie na czas takiego tankownia?

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Pasażerowie zostają w samolocie - nie ma potrzeby, żeby wysiadali. Podstawiana jest para schodów + asysta LSP (Lotniskowej Straży Pożarnej) i tyle.
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 20-06-2010 o 09:03

  5. #5
    Awatar SimOn!

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Wczoraj (20.06) np. też był taki fuel stop. W zeszłym roku podczas dyżuru co najmniej dwa razy trafiałem na 767 z EPKK.
    Up up and away !!!
    Pozdrawiam,

    SimOn!



  6. #6
    Awatar janusz1993

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    USA/Mielec

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez SimOn! Zobacz posta
    Wczoraj (20.06) np. też był taki fuel stop. W zeszłym roku podczas dyżuru co najmniej dwa razy trafiałem na 767 z EPKK.
    Znasz moze powod? Zla pogoda w KRK?

  7. #7

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Z tego co wiem nie chodzi nawet o któtki pas, ale o kwestię minimalnego gradientu wznoszenia ciężkiego 767 przy awarii jednego silnika. Po obydwu stronach EPKK znajdują się wzniesienia z przeszkodami (drzewa), co powoduje w pewnych warunkach konieczność obniżenia masy do startu. Jeśli się mylę, to proszę mnie poprawić

  8. #8
    Awatar SimOn!

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    No pogoda była zdecydowanie znośna.
    Up up and away !!!
    Pozdrawiam,

    SimOn!



  9. #9

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    małopolska

    Domyślnie

    Bywa czasami tak, że jak samolot jest załadowany na full to nie mogą go zatankować odpowiednią ilością paliwa na trasę do usa, bo pas w krk jest zbyt krótki. Miałem przypadek, że podczas lotu KRK-EWR SP-LPG, pogoda w KRK była ok mieliśmy fuel stop w WAW, kapitan powiedział, że nie mogą zatankować na full bo nie wystartujemy z takim obciążeniem w KRK, dopiero na dłuższym pasie w WAW. Właściwie w samolocie było dużo miejsc wolnych, pewnie cargo było duzo, bo jak wczesniej wspomniałem pogoda była super. W Warszawie postój ok. 40min, bez wysiadania i poleciałem. Było to chyba 18.07.09.
    Pozdr.

  10. #10

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    wawa

    Domyślnie

    Moglo sie tak zdarzyc ze cargo zostalo z poprzedniego rejsu i byl zaladowany pod "sufit" . 20.06 problemem byla pogoda ....ale w ORD (silne burze) i mozliowsc holdingu lub lotu na zapasowe lotnisko stad dezycja cpt o ladowaniu i dotankowywaniu

  11. #11
    Awatar mateusz_95

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Kielce EPKA

    Domyślnie

    Jaka jest szansa że jutro 767 do ORD znów będzie się dotankowywał w GDN albo w WAW.

  12. #12

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    wawa

    Domyślnie

    Jutro to bedzie mocno opozniony z KRK. PF robiacy rotacje WAW-ORD-KRK-ORD-WAW bedzie mial 5-6 godzin obsuwy na wylocie z WAW

  13. #13
    Awatar janusz1993

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    USA/Mielec

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pfaff Zobacz posta
    Moglo sie tak zdarzyc ze cargo zostalo z poprzedniego rejsu i byl zaladowany pod "sufit" . 20.06 problemem byla pogoda ....ale w ORD (silne burze) i mozliowsc holdingu lub lotu na zapasowe lotnisko stad dezycja cpt o ladowaniu i dotankowywaniu
    Średnio na rejs atlantycki ładują okolo 5 ton cargo

  14. #14
    Awatar Szarlotka

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    20 czerwca miałam to samo. Nie mówili o tym w ogóle. Dużo pasażerów mówiło, że to jakaś usterka. Wszyscy siedzieli w samolocie i trwało to ok. 40 min.

  15. #15
    Awatar janusz1993

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    USA/Mielec

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Szarlotka Zobacz posta
    20 czerwca miałam to samo. Nie mówili o tym w ogóle. Dużo pasażerów mówiło, że to jakaś usterka. Wszyscy siedzieli w samolocie i trwało to ok. 40 min.
    Likwidują połączenie wiec takich fuel stopów juz nie będzie
    Aczkolwiek co do cargo to prawe zawsze jest załadowany ''na full''.
    Często na JFK obciążony ''ciągnie'' do końca pasa
    A co do Twojego lotu to chyba było widać jak tankują, Kapitan nic cie zapowiadał?

  16. #16
    Awatar Szarlotka

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez janusz1993 Zobacz posta
    A co do Twojego lotu to chyba było widać jak tankują, Kapitan nic cie zapowiadał?
    Dopiero po starcie samolotu powiedzieli, że będziemy tankować. Nic nie widziałam, siedziałam w ostatnim, 40 rzędzie w środku.

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •