Jak już pisałem w innym wątku, w Zaporożu LOT będzie sam z UE, a to duży plus na dobry start. Dali pewnie lepsze warunki dla LOTu i wygrali z Dniepro. Z czasem można dodać ewentualnie Dniepr, na zasadzie łączonej z Zaporożem (np. wylot z Dnierpu powrót na Zaporoże) lub rozwijać samo Zaporoże. W każdym razie lepiej w ostatnich latach rozwija się port w Zaporożu, a LOT będzie tam pierwszym przewoźnikiem z UE. Słuszna decyzja PLL LOT.
Na wiki już jest info, że LOT będzie latał do OZH (co prawda podają że od 2 lipca), ciekawe natomiast czy na rozkładzie lotów na lotnisku już jest pokazane połączenie do WAW
Swoją drogą sam budynek lotniska, jak i infrastruktura (łącznie z oświetleniem) jest delikatnie mówiąc odbiegająca os standardów które znamy z naszej części Europy. Mm nadzieję, że choć follow me mają, żeby piloci w okresie zimowym nie pobłądzili
O ILS chyba tam nie słyszeli, ktoś coś wie?
Za to można tam spotkać fajne samoloty i jeszcze fajniejsza ekipę
Ciekawe ile ruchu wygenerują zakłady Antonova. Bo oni mieli i jakieś kontakty z Chinczykami (robią dla nich całkiem sporo) i pewnie w wielu krajach wschodnich do których LOT ma połaczenia. Jedyne co mnie dziwi to że od razu aż z taką częstotliwością.
Zakłady Antonova to chyba jednak są w Kijowie??
Natomiast PEK się łapie dla dolotu z OZH tylko 1 raz w tygodniu (niedziela), więc raczej słabo
Myślę też, że sporo ruchu może wygenerować również ukraińska część Donbasu (a może i ta separatystyczna), szczególnie ta która ma bliżej do Dniepru czy Zaporoża niż do Charkowa czy Kijowa. Znajoma reporterka z ekipą jechała jakiś czas temu na front i musiała jechać jakimiś pociągami z Kijowa przez Charków bo tam pustynia komunikacyjna była. Może więc będzie to jakaś alternatywa lotnicza dla zamkniętego Doniecka Zobaczymy.
Zaporoże - populacja w 2015 wynosiła 761 606 mieszkańców (2017 - 745 731) <-- prawie drugi Kraków (2015 - 754 056; 2017 - 766 739) .
"Jeśli a oznacza szczęście, to a=x+y+z, gdzie x - praca, y - rozrywki, z - umiejętność trzymania języka za zębami." (Albert Eintein)
Pozdrawiam
STYRO
LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...
Teoretycznie zapomnieliśmy jeszcze o Krymie, na który z Europy nic praktycznie nie lata, a to 1,9 mln. mieszkańców. Oczywiście Krym i Zaporoże to spory kawał drogi ale część mieszkańców półwyspu będzie korzystała pewnie z połączenia LOT, bo bliżej do Zaporoża niż do Kijowa, a przez Moskwę niektórzy latać nie chcą Będzie to chyba najbliższe Krymu połączenie z Unii Europejskiej (obok Krasnodaru by Austrian).
Ale wiesz, że na Krym LOT musiałby latać nad Rosją i dookoła, wokół Ukrainy. Nie mówiąc o tym, że latanie na rosyjski Krym mogłoby się na Ukrainie nie spodobać, a to bardzo znaczący i dochodowy dla LOTu rynek, więc nie warto ryzykować. Pewnie dlatego napisałeś "teoretycznie".
No niezupełnie (chyba, że ja źle interpretuję) - wg mnie Inter pisał o PAXach z Krymu jako zasilenie lotów z OZH. Stąd raczej porównanie odległości Krym-Zaporoże i Krym-Krasnodar.
..::WizzAir::..
Now We Can All Fly :)
Dokładnie tak. Sory Konrad777 jeśli nie wypowiedziałem tego jasno. Zapewne w jakiejś części Zaporoże będzie obsługiwało Krym. Loty na Krym z UE chyba nie wchodzą w ogóle w grę z przyczyn politycznych. Myślę, właśnie dlatego, że część pasażerów z Krymu i Donbasu poleci LOTem z Zaporoża. Choć tak naprawdę to się okaże "w praniu".
Zakładki