Pokaż wyniki od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Awatar jareczek

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie Badania programu M&M


    Polecamy

    Witam,

    LOT prowadzi obecnie badania marketingowe (wywiady IDI) na temat programu Miles&More. Wśród tematów poruszanych, ciekawym wydaje się być temat „Co lepsze; program ,w którym uczestniczy wiele linii czy program, który byłby tylko programem LOTu?”

  2. #2
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    M&M to w zasadzie tylko w Europie LH, LX, OS i LO. TK, UA, AC chociażby mają własne programy... wszystko się pewnie rozbija o pieniądze.
    Jakby warunki zdobywania statusu były takie same jak w TK to jestem za
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  3. #3
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    A ktoś za takie pomysły zgarnia dużą kasę...

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    M&M to w zasadzie tylko w Europie LH, LX, OS i LO. TK, UA, AC chociażby mają własne programy... wszystko się pewnie rozbija o pieniądze.
    Jakby warunki zdobywania statusu były takie same jak w TK to jestem za
    Tylko, że pomijając FTL status Senatora w LO chyba jednak nie daje zupełnie nic ponad *G. Więc dla ludzi latających z LH, LX, OS itd nadal będzie bardziej się opłacało zdobywać kartę z M&M niż w wytworze LO.

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Tylko ze wlascicielem M&M jest Lufthansa czyli ma także dostęp do wszystkich informacji o lotach uczestników programu. To kopalnia informacji dla konkurencji.
    Zakładam także że skoro włascicielem jest LH to LO musi płacić za korzystanie choćby ze znaku M&M - tak jak np TP S.A. płaci France Telecom za korzystanie z marki Orange i jak generalnie konstruowane są tego typu umowy.
    Ale zmiana programu to także bardzo kosztowny proces, nie sądzę aby LO było na to obecnie stać

  5. #5
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Tylko ze wlascicielem M&M jest Lufthansa czyli ma także dostęp do wszystkich informacji o lotach uczestników programu. To kopalnia informacji dla konkurencji.
    Ale jak ktoś zbiera mile w M&M (czy dowolnym innym programie Star Alliance), to właściciel programu i tak wie o wszystkich lotach uczestników w takim samym zakresie, w jakim LH wie o aktywności pasażerów LO. Na tym zdaje się polega wzajemne honorowanie programów FT w *A.

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DaKo Zobacz posta
    Ale jak ktoś zbiera mile w M&M (czy dowolnym innym programie Star Alliance), to właściciel programu i tak wie o wszystkich lotach uczestników w takim samym zakresie, w jakim LH wie o aktywności pasażerów LO. Na tym zdaje się polega wzajemne honorowanie programów FT w *A.
    Wydawało mi się, że gdyby pasażer leciał LOTem i zbierał punkty w programie LOTu to Lufthansa nic by o tym nie wiedziała, natomiast gdy zbiera punkty w M&M to automatycznie taka informacja trafia do M&M czyli takze do LH.

  7. #7
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Tak, o lotach pasażerów LO wiedziałby tylko LO. Pod warunkiem, że ci pasażerowie korzystaliby z tego nowego programu - bo jak zostaną przy M&M (albo jakimkolwiek innym *A), to właściciel tego programu będzie o tych lotach wiedział.

  8. #8
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Nie do końca. Program może być własny i linia może być w Star Alliance. Jedno nie wyklucza drugiego. Wtedy partnerzy widzą tylko bardzo ograniczoną ilość informacji.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  9. #9
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    chodzi mi o to, że w ramach *A pasażerowie mogą zbierać mile w dowolnym programie - więc fakt posiadania własnego programu niekoniecznie oznaczałby filtrację informacji dla konkurencji - bo ludzie, którzy zostaliby w M&M (pewnie spora grupa) i tak byliby przekazywani do LH (albo innej linii, w przypadku innych programów)

  10. #10
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Bezsensowne są jakiekolwiek rozmowy na temat własnego programu LO przed poznaniem dokładnych zasad naliczania mil, z konkretnymi tabelami taryf (dla lotów LO i przynajmniej LH, bo to akurat niezwykle istotne dla aktualnych członków M&M) oraz bez dokładnych zasad przyznawania statusów i określenia co te statusy dają. Bez tego to rozmowa o niczym. Jeśli program LO będzie lepszy od M&M (lepszy stosunek mil za dane taryfy do kosztów biletów nagród) i jeśli koszt uzyskania odpowiednika FTL będzie lepszy niż w M&M to LO może liczyć na jakiś tam sukces. W przeciwnych przypadkach, lub gdy nawet program będzie porównywalny do M&M, będzie to porażka.

  11. #11
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Bezsensowne są jakiekolwiek rozmowy na temat własnego programu LO przed poznaniem dokładnych zasad naliczania mil, z konkretnymi tabelami taryf (dla lotów LO i przynajmniej LH, bo to akurat niezwykle istotne dla aktualnych członków M&M) oraz bez dokładnych zasad przyznawania statusów i określenia co te statusy dają. Bez tego to rozmowa o niczym. Jeśli program LO będzie lepszy od M&M (lepszy stosunek mil za dane taryfy do kosztów biletów nagród) i jeśli koszt uzyskania odpowiednika FTL będzie lepszy niż w M&M to LO może liczyć na jakiś tam sukces. W przeciwnych przypadkach, lub gdy nawet program będzie porównywalny do M&M, będzie to porażka.
    Dokładnie do tego się to sprowadza. Żeby to miało sens, musiałoby być konkurencyjne względem M&M (gdzie zostanie pewnie i tak większość osób ze względu na przywileje w LH), a to by kosztowało zapewne dużo więcej niż obecny narzut M&M. Stety niestety, ameryki nie mamy, że programu nie da się utrzymać sprzedając mile bankom i licząc, że ludzie wymienią je na tostery.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •