Pokaż wyniki od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Awatar jareczek

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie Baza Techniczna LOT-u przekształcona w spółkę LOT Aircraft Maintenance Services


    Polecamy

    /Informacja prasowa/

    Warszawa, 13 lipca 2010 – W dniu dzisiejszym działalność rozpoczęła spółka LOT Aircraft Maintenance Services sp. z o.o. , która powstała w wyniku oddzielenia Bazy Technicznej LOT-u od spółki PLL LOT SA.


    13 lipca LOT formalnie wniósł do przedsiębiorstwa LOT Aircraft Maintenance Services (LOT AMS) majątek w postaci gruntów, budynków oraz maszyn i urządzeń Bazy Technicznej, w wyniku czego mogła formalnie rozpocząć działalność samodzielna spółka LOT Aircraft Maintenance Services Sp. z o.o. (LOT AMS). Pracownicy PLL LOT SA, pracujący dotychczas w bazie technicznej z mocy prawa staną się 14 lipca pracownikami spółki LOT AMS.


    To bardzo dobra wiadomość zarówno dla naszej Spółki, jak i dla całej grupy LOT - powiedział Sebastian Mikosz, Prezes Zarządu PLL LOT SA. - Możemy teraz zbudować silną, konkurencyjną Spółkę LOT AMS,która dzięki swoim atutom, w postaci wysoko wykwalifikowanego personelu, najwyższych standardów jakości i doskonałego zaplecza technicznego oraz know-how, ma duże szanse by w krótkim czasie osiągnąć sukces – dodał Prezes Mikosz.


    Pierwszym z zakładanych celów biznesowych Spółki jest zwiększenie zleceń wykonywanych na rzecz klientów zewnętrznych z obecnych 5% do ponad 30%. Sprawnie zarządzana i wykorzystująca swój potencjał LOT AMS ma szansę zyskać nawet 10% udziału w rynku usług lotniczych w Europie Środkowo – Wschodniej.


    Wydzielenie Bazy Technicznej do spółki LOT AMS ma niezwykle duże znaczenie dla całej Grupy LOT. Jest to jeden z najważniejszych procesów realizowanych w ramach restrukturyzacji Spółki i Grupy Kapitałowej PLL LOT S.A.

  2. #2
    Awatar Rudi

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jareczek Zobacz posta
    To bardzo dobra wiadomość zarówno dla naszej Spółki, jak i dla całej grupy LOT - powiedział Sebastian Mikosz, Prezes Zarządu PLL LOT SA. - Możemy teraz zbudować silną, konkurencyjną Spółkę LOT AMS,która dzięki swoim atutom, w postaci wysoko wykwalifikowanego personelu, najwyższych standardów jakości i doskonałego zaplecza technicznego oraz know-how, ma duże szanse by w krótkim czasie osiągnąć sukces – dodał Prezes Mikosz.
    No jasne! Bo do tej pory ci sami ludzie w Technice nie mogli z jakiegoś nieznanego powodu wykorzystywać tych swoich kwalifikacji, nie mogli utrzymywać standardów jakości a doskonałe zaplecze i know-how musiały się obowiązkowo marnować...
    Pan Prezes chyba mieszka gdzieś w chmurach, jeżeli sądzi że od dzisiaj konkurencyjność bazy technicznej wzrosła. Jedyne co osiągnął, to zmniejszenie na papierze kosztów PLL LOT. A cała reszta tego PR-u to tylko eufemistyczna zapowiedź rzezi pracowników Techniki których trzeba będzie wyrzucić zaraz za bramę.
    Rudi

  3. #3
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Hehehe... Wiedziałem, że Rudi będzie pierwszy ze swoimi "obiegówkami"

    Ja uważam to za dobry krok. Dla przykładu: Lufthansa Technik, Air France Industries, Singapore Technologies, Korean Air Lines Industries - wszystkie zaczynały jako bazy techniczne swoich przewoźników macierzystych, a po wydzieleniu rozwinęły skrzydła (zwłaszcza ST i KALI, które zostało nawet kooperantem Boeinga w produkcji drobnych elementów płatowców).

  4. #4
    Awatar Rudi

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c Zobacz posta
    Ja uważam to za dobry krok. Dla przykładu: Lufthansa Technik, Air France Industries, Singapore Technologies, Korean Air Lines Industries - wszystkie zaczynały jako bazy techniczne swoich przewoźników macierzystych, a po wydzieleniu rozwinęły skrzydła (zwłaszcza ST i KALI, które zostało nawet kooperantem Boeinga w produkcji drobnych elementów płatowców).
    Ale ja też to uważam za dobry krok! Nareszcie jakieś konkretne działanie zamiast ciągłego bicia piany jacy to jesteśmy świetni i jacy wielcy zaraz będziemy...
    Naśmiewam się tylko z argumentacji Pana Prezesa - czy jest jakiś powód dla którego ci sami ludzie pod tym samym Zarządem Techniki zaczną teraz być bardziej innowacyjni, drapieżni na rynku i walczący o pracę dla siebie? To właśnie Technika jest matecznikiem największego wstecznictwa i zacofania w Locie: roszczeniowych związków i zasiedziałych kierowników i dyrektorów. Czy coś się tutaj zmieniło od wczoraj? Może coś przegapiłem?
    Rudi

  5. #5
    ols
    ols jest nieaktywny
    Awatar ols

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rudi Zobacz posta
    Naśmiewam się tylko z argumentacji Pana Prezesa
    Przecież to normalny PR-talk. Według ciebie lepiej by było gdyby powiedział coś takiego?:

    To bardzo dobra wiadomość zarówno dla naszej Spółki, jak i dla całej grupy LOT - powiedział Sebastian Mikosz, Prezes Zarządu PLL LOT SA. - Technika jest matecznikiem największego wstecznictwa i zacofania w Locie: roszczeniowych związków i zasiedziałych kierowników i dyrektorów. Dzięki zmianom możemy wreszcie zbudować silną, konkurencyjną Spółkę LOT AMS, która ma duże szanse by w krótkim czasie osiągnąć sukces i równocześnie zmniejszy na papierze koszty PLL LOT – dodał Prezes Mikosz.

  6. #6

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    EPWA, choć bliżej do EPMO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rudi Zobacz posta
    Ale ja też to uważam za dobry krok! Nareszcie jakieś konkretne działanie zamiast ciągłego bicia piany jacy to jesteśmy świetni i jacy wielcy zaraz będziemy...
    Naśmiewam się tylko z argumentacji Pana Prezesa - czy jest jakiś powód dla którego ci sami ludzie pod tym samym Zarządem Techniki zaczną teraz być bardziej innowacyjni, drapieżni na rynku i walczący o pracę dla siebie? To właśnie Technika jest matecznikiem największego wstecznictwa i zacofania w Locie: roszczeniowych związków i zasiedziałych kierowników i dyrektorów. Czy coś się tutaj zmieniło od wczoraj? Może coś przegapiłem?
    Rudi
    Rozumiem, że nawet nie mając do czego - musisz się przyczepić. Gonisz w piętkę. Prezes mówi, bo musi.

    Można zresztą sobie wyobrazić dokładnie taki scenariusz, jak piszesz: ludzie, którzy dotychczas nie byli innowacyjni itp. itd. - zostaną widmem rzezi o której sam pisałeś skłonieni do ruszenia czterech liter.
    -----
    Nienawidzę polskiego malkontenctwa.



  7. #7
    Awatar Cani

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPOD/EPSY/EPGD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ols Zobacz posta
    To bardzo dobra wiadomość zarówno dla naszej Spółki, jak i dla całej grupy LOT - powiedział Sebastian Mikosz, Prezes Zarządu PLL LOT SA. - Technika jest matecznikiem największego wstecznictwa i zacofania w Locie: roszczeniowych związków i zasiedziałych kierowników i dyrektorów. Dzięki zmianom możemy wreszcie zbudować silną, konkurencyjną Spółkę LOT AMS, która ma duże szanse by w krótkim czasie osiągnąć sukces i równocześnie zmniejszy na papierze koszty PLL LOT – dodał Prezes Mikosz.
    hehe, to Ci się udało, lepiej tego chyba nie mogłeś określić

  8. #8
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    @ols: dobre, dobre...
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    '

    Domyślnie

    Tylko żeby jeszcze ceny za usługi były rozsądne, bo jak na razie mało "obcych" przewoźników serwisowało się w Warszawie.

    KS
    Deluxe Limited Edition with Bonus Track & DVD

  10. #10
    Awatar Rudi

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez k_sko Zobacz posta
    Tylko żeby jeszcze ceny za usługi były rozsądne, bo jak na razie mało "obcych" przewoźników serwisowało się w Warszawie.

    KS
    Ten biznes działa zupełnie inaczej niż sprzedaż biletów, tutaj ten który chce sprzedawać proste usługi za niską cenę nigdy nie osiągnie sukcesu. Podejmując decyzję o wypuszczeniu na rynek nowego MRO trzeba najpierw wiedzieć w czym on ma się specjalizować żeby przyciągnąć klientów. W przeciwnym wypadku będą zbierać z rynku tylko tanie zamówienia na proste roboty blacharskie albo standardowe maintenance checki za niewielki pieniądze.
    Rudi

  11. #11

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    @ols: dobre, dobre...
    Wcale nie takie dobre. Nie rozumiem dlaczego wynik miałby się poprawić tylko na papierze. Wydzielenie, planowane od lat, tak jak w każdej innej spółce zwiększy transparentność, a zatem motywację do kontroli kosztów i zwiększania przychodów.

    Skuteczność tej operacji zależy jednak od tego jak komfortowo zostały ustalone ceny za usługi realizowane w najbliższych latach dla LOTu oraz jaki wolumen zakupów (i jakich zakupów) został zagwarantowany.

  12. #12
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie


    Polecamy

    @ztof: chodziło mi o figurę retoryczną - nie odnosiłem się do meritum.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski



Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •