Pokaż wyniki od 1 do 18 z 18
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie Symulator dla LOT


    Polecamy

    Nie wiem czy jeszcze ktoś z Was forumowiczów pamięta, że LOT miał plan posiąść symulator na jakiś typ samolotu? Dzisiaj dowiedziałem się, żę finalizuje się zakup jednej z 2 sztuk (oczywiście to może być plota ale zawsze w plotkach jest jakaś prawda) . Niestety nie wiem który model, ale dają do zrozumienia E i B
    Ostatnio edytowane przez Raffij ; 23-07-2010 o 00:04

  2. #2
    Awatar Rudi

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marman_k Zobacz posta
    Nie wiem czy jeszcze ktoś z Was forumowiczów pamięta, że LOT miał plan posiąść symulator na jakiś typ samolotu? Dzisiaj dowiedziałem się, żę finalizuje się zakup jednej z 2 sztuk (oczywiście to może być plota ale zawsze w plotkach ejst jakaś prawda) . Niestety nie wiem który model, ale dają do zrozumienia E i B
    Przy takiej ilości samolotów (załóg) jakie Lot ma teraz i będzie mieć w przewidywalnej przyszłości, zakup symulatora nigdy się nie zwróci. Miałoby to jedynie sens wtedy, gdyby było częścią planu utworzenia centrum szkoleniowego obsługującego również obcych klientów, tak jak na przykład robi to Star Capital Partners Flight Academy. Przyjmuje się, że progiem opłacalności jest 30-35 własnych samolotów żeby opłacało się mieć swój symulator dla tego typu. Nie wierzę, żeby dzisiejszy Lot było stać na taką inwencję i wysiłek jak stworzecie centrum szkoleniowego, więc kupowanie symulatorów jedynie dla siebie to będą kolejne miliony wrzucone do pieca.
    Rudi

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Nie zdziw się Rudi. Nie takie numery ta linia robi i faktem jest, że ten ośrodek szkoleniowy, który ma powstać, będzie w większości skierowany na zewnętrznych klientów. A przy docelowej ilości 40 sztuk samolotów ERJ170/190 w LOT, to jest to opłacalne.

  4. #4
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Zasadniczo poinformowany jesteś dobrze - symulator ma dotrzeć zza oceanu. Pytanie tylko gdzie ma stanąć, bo jakoś nie widzę dla niego miejsca w sensie fizycznego umieszczenia.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  5. #5
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    W Złotych Tarasach Na monety udostępnić "pospólstwu" i zaraz by wszyscy wiedzieli,gdzie się owe biuro znajduje


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  6. #6
    Awatar Rudi

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marman_k Zobacz posta
    Nie zdziw się Rudi. Nie takie numery ta linia robi i faktem jest, że ten ośrodek szkoleniowy, który ma powstać, będzie w większości skierowany na zewnętrznych klientów. A przy docelowej ilości 40 sztuk samolotów ERJ170/190 w LOT, to jest to opłacalne.
    Pomysł żeby wybudować centrum szkolenia załóg, które zarabiałoby na innych przewoźnikach jest bardzo dobry. Tyle tylko, że dziś to jest jeden z ostatnich w hierarchii ważności problem Lotu do rozwiązania. Firma, która stoi nad swoim grobem powinna koncentrować się na działalności corowej. To znaczy najpierw nauczyć się od innych dokąd latać i jak sprzedawać swoje bilety. A potem dopiero proponować innym, że ich się będzie uczyć.
    Rudi

  7. #7
    Zbanowany
    Dołączył
    Jun 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Zasadniczo poinformowany jesteś dobrze - symulator ma dotrzeć zza oceanu. Pytanie tylko gdzie ma stanąć, bo jakoś nie widzę dla niego miejsca w sensie fizycznego umieszczenia.
    Jak to gdzie ??? Stanie tak jak symulator EC135 dla LPR , biedni sie pomylili o 2 m sciany . Przecież to takie Polskie i normalne

  8. #8
    Awatar tango

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Piaseczno

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rudi Zobacz posta
    Nie wierzę, żeby dzisiejszy Lot było stać na taką inwencję i wysiłek jak stworzecie centrum szkoleniowego, więc kupowanie symulatorów jedynie dla siebie to będą kolejne miliony wrzucone do pieca.
    Symulatora nikt nie kupuje za gotówkę. Może się okazać, że obsługa rat leasingowych będzie tańsza niż koszty związane z wysyłaniem załóg na obce symulatory. Nie wykluczam też, że LOT może zarobić na wynajmowaniu symulatora dla obcych przewoźników. Z tego co wiem analiza kosztów była już przeprowadzona i już co najmniej od dwóch lat własny symulator pozwoliłby zaoszczędzić wydawane na bieżąco pieniądze. Może nadszedł już właściwy moment na taką "inwencję i wysiłek"? Poza tym to chyba nie kwestia wiary, tylko rachunek ekonomiczny?
    Pozdrawiam serdecznie,

    tango

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2010

    Domyślnie

    Z ciekawości - jaki jest orientacyjny koszt takiego urządzenia?

  10. #10
    Awatar Rudi

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez adamuto Zobacz posta
    Z ciekawości - jaki jest orientacyjny koszt takiego urządzenia?
    Są symulatory i Symulatory. Zaczyna się to od prostego symulatora zapoznawczego, który kosztuje ok. 300-500 tys. USD w zależności od funkcji i typu. Potem idzie symulator procedur, który kosztuje już w zależności od konfiguracji ok 2 mln USD. Najdroższe są symulatory pełne, czyli tzw. full flight simulators. Symulator dla 747-400 kosztuje ok. 20 mln USD, dla CRJ ok. 12 mln. więc to jest ten przedział cen.

    Kiedyś linie lotnicze kupowały symulatory masowo i powstało w ten sposób wiele centrów wyszkolenia załóg, w których ceny nie są szczególnie wygórowane i dostępność coraz większa. Natomiast dziś świat idzie w innym kierunku: Boeing zainwestował gigantyczne pieniądze w budowę swoich własnych centrów szkoleniowych na wszystkich kontynentach, które mają obsługiwać ich klientów. W Europie piękne i nowoczesne centrum mieści się w Crawley niedaleko Gatwick w Wlk. Brytanii. Mają tam zresztą symulatory nie tylko swoich samolotów, ale również A320. Jeżeli Lot zdecyduje się na własne centrum szkoleniowe na tym nasyconym już rynku, to zapewne przyjdzie mu konkurować właśnie z Boeing Training. I nie będzue to łatwe, bo oni postępują bardzo sprytnie: do każdego sprzedanego samolotu dodają punkty, które linia może sobie potem odbierać w formie wielu bezpłatnych godzin na symulatorze.

    Rudi

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2010

    Domyślnie

    Dzięki Rudi!

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Pozostaje pytanie na jaki typ samolotu LOT kupi symulator, patrzac na flote bez znajomosci rynku obstawialbym Embraery. Pytanie jaka jest konkurencja w symulatorach dla E

  13. #13
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    I bardzo dobrze obstawiasz.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  14. #14
    Awatar Rudi

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Pytanie jaka jest konkurencja w symulatorach dla E
    Konkurencja w symulatorach dla E170/190 jest tuż za miedzą, bo w Helsinkach. Finnair ma taki i nie potrafi go w pełni wykorzystać mimo że bardzo się stara sprzedawać swoje usługi gdzie się tylko da...
    Rudi

  15. #15

    Dołączył
    Oct 2009

    Domyślnie

    Skoro Helsinki mają aż takie obłożenie, to dlaczego sesje trzeba zamawiać przynajmniej z 2-3 miesięcznym wyprzedzeniem? Generalnie symulator bardzo dobry pomysł, ale o jakieś pare lat za późno.

    jw.

  16. #16
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Egon, jesteś pewien ze to ma byc symulator dla pilotów ? Moze dla CC ?

  17. #17
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Pewny to ja jestem tego, że Kopernik umarł i że dziś jest wtorek O symulatorze piszę to, co słyszałem. A jak dobrze wiesz od tego, co się usłyszy, do tego co finalnie będzie, to droga daleka.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  18. #18

    Dołączył
    Oct 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Może pod mianem "symulator" kryje się FDT do 787, który to dawno temu był zakontraktowany i do dzisiaj go nie ma.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •