Najważniejsze zmiany w siatce Zima 2010
Najważniejsze zmiany w zimowej siatce
połączeń LOT-u
Warszawa, 29 lipca 2010 roku - Zimowy rozkład lotów PLL LOT jeszcze bardziej
dostosowany do oczekiwań pasażerów. Przewoźnik kontynuuje ekspansję, otwiera
kolejne połączenia, zwiększa częstotliwości na najbardziej popularnych kierunkach
oraz konsoliduje połączenia transatlantyckie w Warszawie - konsekwentnie wspierając
ideę powstania warszawskiego hubu.
Znacząca poprawa rentowności siatki połączeń i lepsze wykorzystanie floty linii to główne
zalety nowego "planu lotów". Rozkład lotów przewoźnika na sezon zima 2010/2011 to przede
wszystkim zapowiadane od początku roku nowe, niespotykane dotąd w ofercie LOT-u,
kierunki. Listę nowoœci otwiera stolica Wietnamu - Hanoi, do której rejsy odbywać się będą
począwszy od 13 listopada - 3 razy tygodniowo. W zimowym rozkładzie pozostają
uruchomione latem połączenia do Bejrutu, Erewanu, Kaliningradu, Tallina i Bratysławy.
Wkrótce otwarte też zostanie połączenie do Tbilisi, a niedługo później do Kairu i Damaszku.
Te kierunki już wkrótce będą dostępne w sprzedaży. Listę nowości zamykają uruchomione
już rejsy na trasie Warszawa-Katowice, których częstotliwość wyniesie 14 rejsów tygodniowo
- dla przypomnienia w ubiegłym roku LOT latał na tej trasie zaledwie raz w tygodniu.
Nowy zimowy rozkład lotów to również liczne, pozytywne zmiany na istniejących już trasach.
Dodatkowe połączenie w œrodku dnia do Brukseli, poranne połączenie do Genewy oraz
większe samoloty na trasie Warszawa-Praga to tylko przykłady odczuwalnej na każdym
kroku nowej jakoœci w podejściu do planowania siatki połączeń. Zakłada ona także, popartą
szczegółową analizą rynku i obłożenia rejsów, rezygnację z nieopłacalnych połączeń dla
przewoźnika, bądź wyznaczenie nowych godzin dla niektórych połączeń. I tak, LOT
rezygnuje z rejsów nocnych do Sztokholmu, Rygi, Aten i Madrytu, oraz nieznacznie
zmniejsza liczbę rejsów do Paryża, Zurychu, Nicei, Larnaki, Rzymu, Belgradu, Barcelony,
Sankt Petersburga - a w Polsce do Gdańska. W praktyce jest to na ogół jeden rejs
tygodniowo mniej, co z kolei pozwala skierować flotę na bardziej atrakcyjne dla pasażerów
kierunki. W związku z oferowanym przez LOT bezpośrednim połączeniem pomiędzy
Warszawą; a Atenami i Rzymem, przewoźnik wycofał także z siatki połączeń rejsy na trasach
Kraków-Rzym oraz Kraków-Ateny. Jednocześnie zaoferował mieszkańcom Małopolski od
1 października br. dodatkowe wieczorne rejsy z Warszawy do Krakowa oraz z Krakowa do
Warszawy.
Konsolidacja połączeń transatlantyckich w Warszawie skutkuje nie tylko lepszym
wykorzystaniem floty przewoźnika, ale również poprawą; efektywności kosztowej, a co za tym
idzie znaczącą; poprawą rentowności całej siatki połączeń. Liczne zmiany w zimowym
rozkładzie lotów spowodowały rezygnację przewoźnika z otwarcia jednego z kilkunastu
zaplanowanych na ten rok nowych połączeń - Warszawa-Goeteborg. Pasażerowie, którzy
wykupili już bilety otrzymają zwrot poniesionych kosztów. LOT we współpracy z innymi
przewoźnikami, którzy latają do Goeteborga, zapewni pasażerom, którzy nie chcą
rezygnować z podróży, możliwość bezpłatnej zamiany biletu na alternatywne połączenie z
przesiadką. Siły operacyjne zostaną natomiast skierowane na rozwój nowych połączeń na
takich kierunkach, które dają większą możliwość umocnienia pozycji rynkowej polskiego
przewoźnika.
Uważnie œledzimy zarówno sytuację w branży lotniczej jak i poziom zainteresowania
pasażerów naszymi usługami. Nowy rozkład lotów powstał w oparciu o dogłębne badania
rynku, analizę bieżącej sytuacji na siatce oraz racjonalne przesłanki ekonomiczne - wyjaśnia
Sebastian Mikosz, Prezes Zarządu PLL LOT. - Prezentowana zimowa siatka połączeń to
bardzo przemyślana i nowoczesna koncepcja polepszenia komfortu podróżowania
pasażerów przy jednoczesnej poprawie rentowności firmy oraz lepszym wykorzystaniu floty -
podkreśla Sebastian Mikosz.
Przewoźnik nie zamyka jeszcze listy zmian czekających pasażerów. Nie wyklucza bowiem
kolejnych debiutów w swojej zimowej, a później letniej siatce połączeń.? Planuje również
czasowe zwiększanie częstotliwości wybranych rejsów w okresach wzmożonego ruchu
lotniczego min. z okazji Świąt Bożego Narodzenia.