Strona 1 z 6 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 108
  1. #1
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie Najważniejsze zmiany w siatce Zima 2010


    Polecamy

    Najważniejsze zmiany w zimowej siatce
    połączeń LOT-u

    Warszawa, 29 lipca 2010 roku - Zimowy rozkład lotów PLL LOT jeszcze bardziej
    dostosowany do oczekiwań pasażerów. Przewoźnik kontynuuje ekspansję, otwiera
    kolejne połączenia, zwiększa częstotliwości na najbardziej popularnych kierunkach
    oraz konsoliduje połączenia transatlantyckie w Warszawie - konsekwentnie wspierając
    ideę powstania warszawskiego hubu.

    Znacząca poprawa rentowności siatki połączeń i lepsze wykorzystanie floty linii to główne
    zalety nowego "planu lotów". Rozkład lotów przewoźnika na sezon zima 2010/2011 to przede
    wszystkim zapowiadane od początku roku nowe, niespotykane dotąd w ofercie LOT-u,
    kierunki. Listę nowoœci otwiera stolica Wietnamu - Hanoi, do której rejsy odbywać się będą
    począwszy od 13 listopada - 3 razy tygodniowo. W zimowym rozkładzie pozostają
    uruchomione latem połączenia do Bejrutu, Erewanu, Kaliningradu, Tallina i Bratysławy.
    Wkrótce otwarte też zostanie połączenie do Tbilisi, a niedługo później do Kairu i Damaszku.
    Te kierunki już wkrótce będą dostępne w sprzedaży. Listę nowości zamykają uruchomione
    już rejsy na trasie Warszawa-Katowice, których częstotliwość wyniesie 14 rejsów tygodniowo
    - dla przypomnienia w ubiegłym roku LOT latał na tej trasie zaledwie raz w tygodniu.

    Nowy zimowy rozkład lotów to również liczne, pozytywne zmiany na istniejących już trasach.
    Dodatkowe połączenie w œrodku dnia do Brukseli, poranne połączenie do Genewy oraz
    większe samoloty na trasie Warszawa-Praga to tylko przykłady odczuwalnej na każdym
    kroku nowej jakoœci w podejściu do planowania siatki połączeń. Zakłada ona także, popartą
    szczegółową analizą rynku i obłożenia rejsów, rezygnację z nieopłacalnych połączeń dla
    przewoźnika, bądź wyznaczenie nowych godzin dla niektórych połączeń. I tak, LOT
    rezygnuje z rejsów nocnych do Sztokholmu, Rygi, Aten i Madrytu, oraz nieznacznie
    zmniejsza liczbę rejsów do Paryża, Zurychu, Nicei, Larnaki, Rzymu, Belgradu, Barcelony,
    Sankt Petersburga - a w Polsce do Gdańska. W praktyce jest to na ogół jeden rejs
    tygodniowo mniej, co z kolei pozwala skierować flotę na bardziej atrakcyjne dla pasażerów
    kierunki. W związku z oferowanym przez LOT bezpośrednim połączeniem pomiędzy
    Warszawą; a Atenami i Rzymem, przewoźnik wycofał także z siatki połączeń rejsy na trasach
    Kraków-Rzym oraz Kraków-Ateny. Jednocześnie zaoferował mieszkańcom Małopolski od
    1 października br. dodatkowe wieczorne rejsy z Warszawy do Krakowa oraz z Krakowa do
    Warszawy.

    Konsolidacja połączeń transatlantyckich w Warszawie skutkuje nie tylko lepszym
    wykorzystaniem floty przewoźnika, ale również poprawą; efektywności kosztowej, a co za tym
    idzie znaczącą; poprawą rentowności całej siatki połączeń. Liczne zmiany w zimowym
    rozkładzie lotów spowodowały rezygnację przewoźnika z otwarcia jednego z kilkunastu
    zaplanowanych na ten rok nowych połączeń - Warszawa-Goeteborg. Pasażerowie, którzy
    wykupili już bilety otrzymają zwrot poniesionych kosztów. LOT we współpracy z innymi
    przewoźnikami, którzy latają do Goeteborga, zapewni pasażerom, którzy nie chcą
    rezygnować z podróży, możliwość bezpłatnej zamiany biletu na alternatywne połączenie z
    przesiadką. Siły operacyjne zostaną natomiast skierowane na rozwój nowych połączeń na
    takich kierunkach, które dają większą możliwość umocnienia pozycji rynkowej polskiego
    przewoźnika.

    Uważnie œledzimy zarówno sytuację w branży lotniczej jak i poziom zainteresowania
    pasażerów naszymi usługami. Nowy rozkład lotów powstał w oparciu o dogłębne badania
    rynku, analizę bieżącej sytuacji na siatce oraz racjonalne przesłanki ekonomiczne - wyjaśnia
    Sebastian Mikosz, Prezes Zarządu PLL LOT. - Prezentowana zimowa siatka połączeń to
    bardzo przemyślana i nowoczesna koncepcja polepszenia komfortu podróżowania
    pasażerów przy jednoczesnej poprawie rentowności firmy oraz lepszym wykorzystaniu floty -
    podkreśla Sebastian Mikosz.

    Przewoźnik nie zamyka jeszcze listy zmian czekających pasażerów. Nie wyklucza bowiem
    kolejnych debiutów w swojej zimowej, a później letniej siatce połączeń.? Planuje również
    czasowe zwiększanie częstotliwości wybranych rejsów w okresach wzmożonego ruchu
    lotniczego min. z okazji Świąt Bożego Narodzenia.
    Ostatnio edytowane przez Raffij ; 29-07-2010 o 12:10
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  2. #2
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Ani słowa o krajowych połączeniach z ominięciem Okęcia. Coś mi się zdaje, że to był pic na wodę...

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    pasazer.com twierdzi jeszcze, że znika połączenie KRK-ORD
    źródło: Pasazer.com

    Osobiście uważam, że to dobre posunięcie. Ruch long-haul powinien być tylko z hub'u moim zdaniem, bo taka jego rola. Umożliwia to lepsze wykorzystanie samolotów, nie ma konieczności przebazowania, dziwnych rotacji WAW-ORD-KRK... c

  4. #4
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie

    Koncza nocowania w Madrycie? Bez sensu...
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

  5. #5
    PawelL
    Goście

    Domyślnie

    A coś konkretnego ktoś wie o tych dodatkowych rejsach WAW - KRK i KRK - WAW? Dla mnie to bardzo ciekawa wiadomość, bo obecnie po 16.30 zostaje tylko lot o 22.45, co zazwyczaj już nie ma sensu.

  6. #6

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    I tak, LOT rezygnuje z rejsów nocnych do Sztokholmu, Rygi, Aten i Madrytu
    Czy to oznacza, że LoT przestaje w ogóle latać do tych miast?

    W rozkładzie rejs z nocowaniem w Madrycie nadal jest i można kupić bilety.

  7. #7

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    sztokholm? zaskakuje. wydawalo sie ze nocny i poranny przydatne na bej i ekspansje polaczen nocnych

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    W sprawie nocowań, informacje są mega beznadziejne. Koniec marzeń o hubie, rozkład pozostanie na tych kierunkach do d.

    Z tym Sztokholmem to oni się chyba naprawdę pochorowali.

    Jeśli pierwszy samolot przyleci o 12:15 do WAW, to odpada jakiekolwiek zbieranie tranzytów na Wschód, jeśli ostatni samolot odleci o 16:20 (lub i później, ale bez nocowania), odpada możliwość zbierania tranzytów z Rzymu, Barcelony, Aten...

    To LOT chce wozić wyłącznie do Wietnamu, na Kaukaz i do Stanów?

    Naprawdę bardzo nierozsądne posunięcia.

  9. #9
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Podobnie ze skasowanym połączenie z KRK do Aten decyzja jest chybiona.
    Jak w przypadku połączenia do Rzymu LOT nie miał szans z Ryanairem (ceny oraz godziny operacji) tak w przypadku Aten kasują połączenie które miało nie tylko wysokie ceny ale i bardzo dobre obłozenie.
    To że LOT dołoży dodatkowe połączenie z KRK do WAW nie spowoduje iż ci pasażerowie będą latać via WAW lecz skorzystają z Lufthansy, CSA czy Austriana bo siatka + dobre ceny są znacznie atrakcyjnejszcze niż w/w.
    Gratulacje.
    Pozdrawiam, Airliner

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Żadnego hub nie było i nie będzie, wielokrotnie to było opisywane że lotnisko WAW utrudnia życie pasażerom tranzytowym i nie tylko.
    LOT nic nie zrobił i nic nie robi dla swoich paxów w WAW i innych portach, budowanie domu od dachu jak nie ma fundamentów, prowadzi do katastrofy, proty przykłąd z innej beczki.
    Pasażer o statusie Senatora w M&M ma lepszy salonik do dyspzocyji w Pradze niż w WAW.
    Było pisane o tym wielokrotnie, brak współpracy LOTu z innymi liniami niż Lufthansa. LOT nie jest związany z Lufthansa a gra tak jak mu zagrają, ma pełną swobodę działania z liniami które nie są w sojuszach!
    TAROM jescze do niedawna miał CS połączenie do USA z Wiednia.
    Ludzie omijają WAW, ostatnio mój kolega Francuz przyleciał do Rzeszowa przez Frankfurt i nie dlatego że było taniej, tylko dlatego że nasłuchał się od swoich znajomych żeby omijać WAW.

    Niedługo Lufthansa wprowdzi nowe połączeni do Rzeszowa, bo LOT nie daje możliwości porannego i wieczornego tranzytu, brak nocowania samolotu w Rzeszowie.

    Ludzie, obudżcie się!!!

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Zmniejszenie liczby lotow do Rzymu I Barcelony czyli jak rozumiem bedzie mniej niz 6 lotow w tygodniu do BCN (tyle bylo w ostatnim rozkladzie zimowym) I Rzym mniej niz 7 razy w tygodniu? Zurich mniej czyli byly dwa loty dziennie, a ile zostanie? Belgrad jesli spadnie do mniej niz 4 razy w tygodniu zupelnie straci sens, zwlaszcza przy olbrzymiej ekspansji innych lini. I do tego najciekawsze (dla mnie) co zniknie z Gdanska - jesli loty ok 11 to ok, ale jesli znow zniknie lot 6:30 z GDN to zabija biznesowy ruch P2P.
    Ale zeby nie pisac tylko krytycznie cieszy Bruksela, zaskakuje mnie Genewa I zostaje Bratyslawa. I wyglada na to ze nocne loty z portow regionalnych mamy z glowy

  12. #12

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Mnie bardzo interesuje jak rozumieć rezygnację z nocnych lotów do Madrytu. W poprzednim rozkładzie zimowym wszystkie loty były nocne a w letnim było 7 razy na noc i sobotni rejs w dzień. Czy LoT całkiem rezygnuje z Madrytu, zostawia tylko sobotni dzienny lot czy wraca do starego rozkładu (sprzed półtora roku) i będzie latał do MAD w dzień?

  13. #13
    PawelL
    Goście

    Domyślnie

    Kraków się już objawił w systemie, LO3921, 19.20 z WAW, na ATR. Jak dla mnie - super ;-)

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Zmniejszenie liczby lotow do Rzymu I Barcelony czyli jak rozumiem bedzie mniej niz 6 lotow w tygodniu do BCN (tyle bylo w ostatnim rozkladzie zimowym) I Rzym mniej niz 7 razy w tygodniu? Zurich mniej czyli byly dwa loty dziennie, a ile zostanie? Belgrad jesli spadnie do mniej niz 4 razy w tygodniu zupelnie straci sens, zwlaszcza przy olbrzymiej ekspansji innych lini. I do tego najciekawsze (dla mnie) co zniknie z Gdanska - jesli loty ok 11 to ok, ale jesli znow zniknie lot 6:30 z GDN to zabija biznesowy ruch P2P.
    Ale zeby nie pisac tylko krytycznie cieszy Bruksela, zaskakuje mnie Genewa I zostaje Bratyslawa. I wyglada na to ze nocne loty z portow regionalnych mamy z glowy
    na sierpień pierwszy wylot z GDN do WAW to 6:45, w ten sposób brak mozliwości porannego tranzytu do europy zachodniej.
    Klika przykładów: szybciej się dostanę z GDN do Wiednia przez FRA niż przez WAW, to samo dotyczy Mediolanu

  15. #15
    Awatar EMB175

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PawelL Zobacz posta
    Kraków się już objawił w systemie, LO3921, 19.20 z WAW, na ATR. Jak dla mnie - super ;-)
    WAW KRK LO3921 dep 19:20 arr 20:25
    KRK WAW LO3922 dep 20:50 arr 21:45

  16. #16
    E-Jet KRK
    Goście

    Domyślnie

    Oj coś chyba sie komuś pomyliło. Czyżby powrót do myślenia, że pasażer jest dla LOT, a nie LOT dla pasażera? Chyba będę musiał się przeprosić z Lufthansą. Przesiadki w WAW granicza przecież z absurdem. WAW i hub to dwa tak odległe od siebie pojęcia, że aż trudno je nawet w teorii ze sobą zestawić.

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Bez przesady, zdecydowanie wole WAW niz np FRA.
    Ciekawe co z tym Gdanskiem, nie wierze w tak absurdalna decyzje jak likwidacja lotow 5:45, mam zreszta kilka biletow na te godzine bo to najszybsza metoda dostania sie np do MXP. Inaczej bede MUSIAL leciec LH, a bardzo chcialbym tego uniknac.
    Generalnie wyglada na to ze wiecej polaczen wycieto niz uruchomiono wiec co samoloty beda robily np w miejsce nocowan. Czekamy na kolejne wiesci (w tym rozklad Kairu I Damaszku bo szczegolnie w tym drugim znowu mmoze byc noc I potrzebna maszyna)

  18. #18
    Awatar airbus340

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Zlikwidowanie nocowania w ARN to dla mnie kretynizm; przecież to jedna z niewielu europejskich tras gdzie LOT nie ma konkurencji a i mogliby podłapać sporo transferow na praktycznie wszystkie kierunki. Cieszy dodatkowa Geneva i pozostałe nowości, ale bez odpowiednio rozbudowanej siatki połączen feedujacych to cała impreza trochę traci sens... Co w takim razie będą robiś samoloty które dotychczas wykonywaly nocną rotację do ARN, RIX, ATH, MAD?

  19. #19

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    '

    Domyślnie

    Pewnie wejdą na trasy w miejsce oddawanych ER4 i 735 ... ?

    KS
    Deluxe Limited Edition with Bonus Track & DVD

  20. #20
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez airbus340 Zobacz posta
    Zlikwidowanie nocowania w ARN to dla mnie kretynizm; przecież to jedna z niewielu europejskich tras gdzie LOT nie ma konkurencji a i mogliby podłapać sporo transferow na praktycznie wszystkie kierunki. Cieszy dodatkowa Geneva i pozostałe nowości, ale bez odpowiednio rozbudowanej siatki połączen feedujacych to cała impreza trochę traci sens... Co w takim razie będą robiś samoloty które dotychczas wykonywaly nocną rotację do ARN, RIX, ATH, MAD?
    Spokojnie, na Okęciu jest duża płyta postojowa. Będą się pasły na płycie...
    Podoba mi się pierwsze zdanie z komunikatu prasowego LOTu:
    "Zimowy rozkład lotów PLL LOT jeszcze bardziej dostosowany do oczekiwań pasażerów"
    Zaczynam się martwić jak na wiosnę LOT opublikuję jeszcze bardziej dostosowany do oczekiwań pasażerów rozkład lotów
    Pozdrawiam, Airliner

Strona 1 z 6 1 2 3 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •