Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3
Pokaż wyniki od 41 do 58 z 58
Like Tree7Likes

Wątek: Po co ten EuroLOT?

  1. #41

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Dlaczego??

  2. #42
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    no używanie w trakcie startu włączonej sygnalizacji zapiąć pasy niedozwolone - a jak siedzisz naprzeciwko pani to ciężko nie zauważyć. Ale to oftop
    Pitterek

  3. #43

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    No jasne. Ale wracając do tematu to myślę że ELO ma większe szanse na rozwój niż niestety LOT. LOT nie posiada niczego tak naprawdę oprócz załogi, nazwy/marki oraz mnóstwa długów.
    ELO posiada samoloty na własność - teraz jeszcze E190 które przyjdą również ich właścicielem będzie ELO a nie LOT.

  4. #44

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Bukin LO ma markę i udziały w rynku Policz wartość tego!

    A przy okazji to samoloty ELO jak rozumiem takze są w leasingu czyli ELO nie jest ich włascicielem

  5. #45

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Olekorlo - jeśli chodzi o samoloty ELO to wszystkie 10 szt ATR42/72 i 3 szt E170 są w 100% własnością ELO i nie są wylisingowane. Tak sdamo sprawa ma się z tymi E190 które przyjdą w nastepnych miesiącach czyli odpada duży koszt leasingów.
    Jeśli chodzi o udziały w rynku to są tylko bardzo łatwo je stracić jeśli ma się same długi. Np wobec portów lotniczych to już ponad 50 milionów tylko przez ostatnie 6 miesiecy.

  6. #46
    jas
    jas jest nieaktywny

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bukin1978 Zobacz posta
    LOT nie płaci ELO niezależnie ile operacji jest wykonanych tylko za wykonane rejsy. Poza tym ELO nie zarabia tylko na ACMI z LOT ale także za wycharterowane E170 do rządu oraz za czartery wykonywane przez ELO na swoich samolotach.
    Chodzi jeszcze oto że nie ma przerostu zatrudnienia w ELO . Tak naprawdę teraz LOT patrzy co poprawić u siebie gdyż nie dość że jest przerost zatrudnienia to jeszcze ponad 10 związków zawodowych które blokują każdy ruch.
    Oczywiscie jesteś w wielkim błędzie. Takiego przerostu zatrudnienia jak w ELO, nie ma w jakiejkolwiek innej firmie w Polsce.
    Firma ta nie prowadzi jakiejkolwiek polityki handlowej, marketingowej itp. natomiast utrzymuje te wszystkie działy, które nic nie robią. Od stanowisk prezesów do sekratarek nikt tam nie wykonuje żadnej efektywnej pracy tylko figuruje na liście płac. Oczywiście nie dotyczy to peronelu pokładowego i latającego, którzy wykonują swoje obowiązki zgodnie z swoim harmonogramem, oczywiście na zamówienie LOT. Biurokracja ELO liczy prawie 80 osób, bez żadnego sensownego zajęcia. Oni tylko figurują na listach płac.
    Polityka jest prosta, LOT z góry "kontraktuje" określoną w umowie ilość BH, plus marża dla K2, i czy ELO jest w stanie, czy nie wykonać "zakontraktowaną" ilość operacji ma zagwarantowaną płatność za nie na konto ELO. Pomijam, to czy samoloty ELO są pełne czy puste i tak LOT musi zapłacić za te loty. W tak komfortowej sytuacji nie jest nawte tzw. "budżetówka" w Polsce.
    To akurat personel LOT wykonuje loty rządowymi E170, a nie ELO, gdyż nie mają żadnego przeszkolonego do tych operacji personelu.
    Przy okazji w ELO istnieją związki zawodowe
    Oraz wszystkie samoloty ELO są "wyleasigowane"!
    Proponuję bardziej starannie sprawdzać swoje informacje na temat działalności Eurolotu I LOTu, aby nie wypisywać tutaj takich niedorzeczności.
    Pozdrawiam
    Jas
    Ostatnio edytowane przez jas ; 08-03-2011 o 23:38

  7. #47
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Jas, czytam od czasu do czasu Twoje posty i maluje się z nich przedziwny obraz sytuacji w PLL Lot. Z tego co piszesz, za zbliżający się upadek tej linii są odpowiedzialni:

    -Eurolot swoim przerostem zatrudnienia;
    -porty lotnicze swoją pazernością na pieniądze
    -PAŻP pobierająca (nie wiem, czy czas teraźniejszy wciąż aktualny) od Lotu opłaty nawigacyjne.

    Trzeba by do tej listy jeszcze dopisać:
    -UE dopuszczającą konkurencję w przewozach lotniczych
    -Ryanaira i Lufthansę w przebiegły sposób podkradającego paxów
    -pasażerów którzy z niepojętych powodów wolą latać taniej i z własnego lotniska zamiast jechać kilkaset km do Wawy i lecieć drożej.
    No chyba nie jest tak, że PLL Lot jest najprężniej rozwijającą się od zawsze linią lotniczą na świecie i tylko spisek wyżej wymienionych sprowadził na nią tę plagę...
    Raffij, MaGw, ojcie_c and 4 others like this.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  8. #48

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    Jas, czytam od czasu do czasu Twoje posty i maluje się z nich przedziwny obraz sytuacji w PLL Lot. Z tego co piszesz, za zbliżający się upadek tej linii są odpowiedzialni:

    -Eurolot swoim przerostem zatrudnienia;
    -porty lotnicze swoją pazernością na pieniądze
    -PAŻP pobierająca (nie wiem, czy czas teraźniejszy wciąż aktualny) od Lotu opłaty nawigacyjne.

    Trzeba by do tej listy jeszcze dopisać:
    -UE dopuszczającą konkurencję w przewozach lotniczych
    -Ryanaira i Lufthansę w przebiegły sposób podkradającego paxów
    -pasażerów którzy z niepojętych powodów wolą latać taniej i z własnego lotniska zamiast jechać kilkaset km do Wawy i lecieć drożej.
    No chyba nie jest tak, że PLL Lot jest najprężniej rozwijającą się od zawsze linią lotniczą na świecie i tylko spisek wyżej wymienionych sprowadził na nią tę plagę...
    Oddziel to co pisze jas od cudzej interpretacji tego. Pod częścią z wyżej wymienionych ja bym się podpisał, choć to nie temat na dyskusję o tym.

  9. #49

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jas Zobacz posta
    Oczywiscie jesteś w wielkim błędzie. Takiego przerostu zatrudnienia jak w ELO, nie ma w jakiejkolwiek innej firmie w Polsce.
    Firma ta nie prowadzi jakiejkolwiek polityki handlowej, marketingowej itp. natomiast utrzymuje te wszystkie działy, które nic nie robią. Od stanowisk prezesów do sekratarek nikt tam nie wykonuje żadnej efektywnej pracy tylko figuruje na liście płac. Oczywiście nie dotyczy to peronelu pokładowego i latającego, którzy wykonują swoje obowiązki zgodnie z swoim harmonogramem, oczywiście na zamówienie LOT. Biurokracja ELO liczy prawie 80 osób, bez żadnego sensownego zajęcia. Oni tylko figurują na listach płac.
    Polityka jest prosta, LOT z góry "kontraktuje" określoną w umowie ilość BH, plus marża dla K2, i czy ELO jest w stanie, czy nie wykonać "zakontraktowaną" ilość operacji ma zagwarantowaną płatność za nie na konto ELO. Pomijam, to czy samoloty ELO są pełne czy puste i tak LOT musi zapłacić za te loty. W tak komfortowej sytuacji nie jest nawte tzw. "budżetówka" w Polsce.
    To akurat personel LOT wykonuje loty rządowymi E170, a nie ELO, gdyż nie mają żadnego przeszkolonego do tych operacji personelu.
    Przy okazji w ELO istnieją związki zawodowe
    Oraz wszystkie samoloty ELO są "wyleasigowane"!
    Proponuję bardziej starannie sprawdzać swoje informacje na temat działalności Eurolotu I LOTu, aby nie wypisywać tutaj takich niedorzeczności.
    Pozdrawiam
    Jas
    Niestety chyba nie za bardzo widzisz i znasz sytuację w ELO albo jesteś bardzo negatywnie nastawiony do ELO. Nie znasz na pewno własności - ELO posiada na własność wszystkie samoloty ATR 42/72 i 3 EM170.
    Jesli chodzi o przerost zatrudnienia to na pewno nie jest on wiekszy niz w innych firmach lotniczych wielkosci ELO.
    Zas jeśli chodzi o zarobki z ACMI to po części masz rację ale nie w zupełności.

  10. #50
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Komu i jak często ELO wypożycza samoloty w formule ACMI albo robi czartery poza siatką LO? Nie licząc rządu, oczywiście.

  11. #51

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DaKo Zobacz posta
    Komu i jak często ELO wypożycza samoloty w formule ACMI albo robi czartery poza siatką LO? Nie licząc rządu, oczywiście.
    Na dzień dzisiejszy to wychodzi jakoś 2-3 czartery w tygodniu poza LOT i rządem.

  12. #52
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    A jakie to są czartery? Jakaś przykładowa trasa i klient? Bo raczej nie biura podróży?

  13. #53

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DaKo Zobacz posta
    A jakie to są czartery? Jakaś przykładowa trasa i klient? Bo raczej nie biura podróży?
    Aby to był czarter to nie musi być biuro podróży. Ostatnio np to był rejs do Baku z drużyną siatkarek.

  14. #54

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Kolejny z POZ - Lech wynajmował ATR na krótkie rejsy np.: do KTW.

  15. #55

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    Za porannym przeglądem sieci.

    Nowe dreamlinery mogą trafić do spółki Eurolot - kontrolowana upadłość LOT-u?

    Ministerstwo Skarbu ma już przygotowany plan kontrolowanej upadłości LOT-u, twierdzą eksperci. Według naszych rozmówców to wariant szykowany na wypadek niepowodzenia prywatyzacji LOT-u. Po kontrolowanej upadłości spółki funkcję narodowej linii miałby przejąć Eurolot. Tę firmę już tylko z nazwy można wiązać z narodowym przewoźnikiem, bo ponad 60 proc. akcji Eurolotu kontroluje bezpośrednio Skarb Państwa.

    Eurolot jest właścicielem trzech embraerów 175 używanych przez LOT i rząd, ale w najbliższych miesiącach jego flota będzie się zwiększać. Wkrótce zarządy obu spółek rozpoczną rozmowy w sprawie zakupu przez Eurolot kolejnych nowych brazylijskich maszyn, a nawet zakontraktowanych przed laty przez LOT boeingów 787 dreamliner. To także Eurolot, a nie LOT wyłania obecnie dostawcę samolotów krótkodystansowych.

    – Decyzja dotycząca floty zostanie podjęta w ciągu najbliższych miesięcy i będzie uzależniona m.in. od wyników finansowych spółki – mówi Jacek Krawczyk, przewodniczący rady nadzorczej LOT-u. Określa Eurolot mianem lewaru, który „umożliwia LOT-owi odciążenie bilansu oraz napiętej sytuacji w zakresie zarządzania płynnością spółki i jednocześnie pozwala unowocześnić flotę”.

    Według Zbigniewa Sałka, członka zarządu Międzynarodowego Stowarzyszenia Menedżerów Lotnisk, takie działania potwierdzają istnienie w Ministerstwie Skarbu Państwa planu kontrolowanego bankructwa LOT-u.

    Resort skarbu twierdzi co innego. – Działania restrukturyzacyjne, jak też współpraca między przewoźnikami w zakresie optymalnego wykorzystania floty, nie mogą być traktowane jako realizacja planu awaryjnego – mówi Piotr Koszewski z biura prasowego MSP. Podkreśla, że status narodowego przewoźnika ma PLL LOT, a Eurolot jest tylko krajową i regionalną linią lotniczą. – Pozyskiwanie samolotów typu Embraer przez Eurolot jest uzasadnione względami finansowymi. Samoloty te są także dzierżawione przez LOT na zasadach rynkowych – dodaje.

    – Jeżeli taki wariant byłby faktycznie brany pod uwagę, to jaki sens miałaby prowadzona od 2008 r. restrukturyzacja spółki i realizowane w tym celu transakcje w grupie LOT-u? – zastanawia się Jacek Krawczyk. Tylko na początku roku LOT pozyskał 230 mln zł ze sprzedaży innym podmiotom kontrolowanym przez Skarb Państwa dwóch spółek: LOT Catering i LOT Services. To poprawiło finanse spółki po kolejnym kiepskim dla niej 2010 r. Firma zamknęła go 163 mln zł straty, podczas gdy Eurolot zakończył rok na plusie.

    Po sprzedaży aktywów LOT-owi pozostaną tylko pracownicy oraz międzynarodowa siatka połączeń obsługiwana przez leasingowane boeingi 737 i 767. Jednak jak uważają eksperci, z przekazaniem samolotów i slotów do Eurolotu nie będzie problemu.

    Kontrolowana upadłość dała pozytywne efekty i doprowadziła do pomyślnego zakończenia prywatyzacji przez włoski rząd Alitalii. Wcześniej inwestorów odstraszały od firmy przerost zatrudnienia i gigantyczne długi. W 2009 r. na wejście do spółki zdecydował się Air France-KLM. Za 25 proc. udziałów zapłacił ponad 320 mln euro – dwa razy więcej, niż chciał zapłacić za 100 proc. starej spółki.

    PRAWO

    Ustawa utrudnia prywatyzację

    LOT należy do wąskiego grona firm, których działalność regulują specjalne ustawy. Podobne ustawy mają PKP czy Poczta Polska. Ustawa z 14 czerwca 1991 r. o przekształceniu własnościowym przedsiębiorstwa państwowego Polskie Linie Lotnicze LOT określa, że udział Skarbu Państwa nie może spaść poniżej 51 proc. w kapitale zakładowym. Według ekspertów ten przepis to dziś – obok kondycji finansowej – druga ważna przeszkoda w czekającej spółkę prywatyzacji. Lufthansa czy Air France wymieniane jako potencjalni inwestorzy nie będą się angażować w charakterze mniejszościowego udziałowca.
    źródło: Nowe dreamlinery mogą trafić do spółki Eurolot - kontrolowana upadłość LOT-u? - Biznes i prawo gospodarcze - Gazeta Prawna - największy dziennik gospodarczy

  16. #56

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Czyli jak mówiłem tak powoli zaczyna się sprawdzać.

  17. #57
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez amnesia Zobacz posta
    – Jeżeli taki wariant byłby faktycznie brany pod uwagę, to jaki sens miałaby prowadzona od 2008 r. restrukturyzacja spółki i realizowane w tym celu transakcje w grupie LOT-u? – zastanawia się Jacek Krawczyk.
    Restrukturyzacja może i faktycznie nie miałaby większego sensu, ale już transakcje wpisują się bardziej w scenariusz kontrolowanej upadłości niż restrukturyzacji. Pan Krawczyk trochę zasłonę dymną próbuje zrobić. Jak już wielokrotnie było tu poruszane, nikt normalny nie kupi pakietu mniejszościowego w takim bałaganie, jaki panuje w LO. A bez pakietu większościowego nie ma gwarancji, że jakaś miotła zacznie porządnie pracować - a zatem inwestycja co najmniej wątpliwa. I tyle. Mam tylko nadzieję, że proces przekazania operacji do ELO przebiegnie sprawnie i pasażerowie nie odczują nawet tej zmiany. I że - mimo wszystko - rejsy będą na numerach LO a nie K2, sentyment mam

  18. #58

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    EPKT Horní Slezsko

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez amnesia Zobacz posta
    Decyzja dotycząca floty zostanie podjęta w ciągu najbliższych miesięcy i będzie uzależniona m.in. od wyników finansowych spółki
    To bardzo ładnie, ale lepiej zachować duuużą rezerwę.

Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3

LinkBacks (?)


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •