Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 49
  1. #1

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie Czas odpoczynku załóg pomiędzy rotacjami.


    Polecamy

    @jas, kazdy kto uważa, że żądania są na wyrost i zbyt roszczeniowe powinien "zrobić" Atlantyk, nie spać 24 h albo i lepiej (zmiana czasu!), potem mieć 2 dni wolne i iść o 5 rano do pracy na 4 rejsy (=13 h pracy). Wtedy może zrozumiałby czemu żądanie 3 dniowej aklimatyzacji po atlantykach jest mało roszczeniowe...
     

  2. #2
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Nie ma przycisku 'like it', więc czynię to tą drogą
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski

     

  3. #3
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez skaabeusz Zobacz posta
    @jas, kazdy kto uważa, że żądania są na wyrost i zbyt roszczeniowe powinien "zrobić" Atlantyk, nie spać 24 h albo i lepiej (zmiana czasu!), potem mieć 2 dni wolne i iść o 5 rano do pracy na 4 rejsy (=13 h pracy). Wtedy może zrozumiałby czemu żądanie 3 dniowej aklimatyzacji po atlantykach jest mało roszczeniowe...
    Nie rozumiem czegoś - czy tutaj mowa o wylocie i powrocie z US jednego dnia, a później po dwóch dniach praca krótkich odcinkach? Przy takich warunkach to chyba o żadnej zmianie czasu za bardzo mowy nie ma.
     

  4. #4
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Nie ma mowy o locie do US i powrocie (na służbie) tego samego dnia.
     

  5. #5

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Nie rozumiem czegoś - czy tutaj mowa o wylocie i powrocie z US jednego dnia, a później po dwóch dniach praca krótkich odcinkach? Przy takich warunkach to chyba o żadnej zmianie czasu za bardzo mowy nie ma.
    Wytłumaczę Ci na przykładzie grafiku: (czasy w UTC)
    poniedziałek, lot do EWR 13.35 - 0:45 [wtorek] +przebazowanie na JFK
    wtorek 21.30 - 8:00 [sroda]
    środa wolna
    czwartek wolny
    piatek praca w godz. 5:10 - 16:50 , 2 loty czyli 4 odcinki.
     

  6. #6
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez skaabeusz Zobacz posta
    Wytłumaczę Ci na przykładzie grafiku: (czasy w UTC)
    poniedziałek, lot do EWR 13.35 - 0:45 [wtorek] +przebazowanie na JFK
    wtorek 21.30 - 8:00 [sroda]
    środa wolna
    czwartek wolny
    piatek praca w godz. 5:10 - 16:50 , 2 loty czyli 4 odcinki.
    A w którym miejscu jest problem ze zmianą czasu? Bo raczej nie we wtorek, bo w 24h się człowiek nie przestawi - a zresztą i tak jest na tyle zmęczony żeby iść spać po przylocie od razu. Tym samym dwa dni odpoczynku na miejscu chyba też powinny starczyć żeby odespać - ja zwykle jestem w pełni sprawy następnego dnia po przylocie, ale nie chce tutaj po sobie oceniać tylko się czegoś dowiedzieć.
     

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jas Zobacz posta
    KTO jest za "bardzo roszczeniowy" i KTO doprowadza Firmę do upadku?!
    Może znasz jakieś fakty na temat "roszczeń"?
    Co Ty w ogóle wiesz na ten temat?
    Pozdrowienia
    jas
    Spokoluzik, pilpania wylatała dość dużo na żurawiach i się dość dobrze orientuje co jest grane.

    Normy pracy albo są łamane, albo nie są, jeśli są, to nie ma co filozować, tylko zawiadomić właściwy organ kontroli, a jesli ten bezczynny, to jego unijny organ nadzorczy. Pozywać zbiorowo do Sądów etc...

    Jeśli przepisy prawa nie są łamane, to wszelkie żądania ponad to co gwarantuje prawo trzeba wziąć przez pryzmat sytuacji finansowej, i zapewne wsadzić pod szafę. Przepisy prawa lotniczego pracy są tworzone w oparciu o analizy naukowców i jeśli przeoczono jakiś istotny element wpływający negatywnie na zdrowie lub bezpieczeństwo, to może lepiej to zgłosić na jakimś szerszym forum międzynarodowym jeszcze?

    Jeśli LOT będzie w Grupie Lufy, to będzie można narzekać, że w innych spółkach córkach pracownicy są lepiej traktowani.

    W LTU sytuacja o której pisze skaabeusz jest normalnością.

    Skaabeusz@ A swoją drogą takie kwiatki jak opisałeś to skutek niedoboru personelu czy po prostu niedoskonałości systemu komputerowego? Może remedium nie pociąga kosztów za sobą wcale...
     

  8. #8

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    A w którym miejscu jest problem ze zmianą czasu? Bo raczej nie we wtorek, bo w 24h się człowiek nie przestawi - a zresztą i tak jest na tyle zmęczony żeby iść spać po przylocie od razu. Tym samym dwa dni odpoczynku na miejscu chyba też powinny starczyć żeby odespać - ja zwykle jestem w pełni sprawy następnego dnia po przylocie, ale nie chce tutaj po sobie oceniać tylko się czegoś dowiedzieć.
    problem ze zmianą czasu jest taki, że pracujesz! Nie siedzisz i się nudzisz, tylko jesteś na nogach cały czas na tym przykładzie który podałem: wstajesz rano, idziesz do pracy, pracujesz cały dzień, przylatujesz i też jest dzień, potem jak zaczynasz pracę jest dzień, pracujesz w dzień i konczysz pracę w dzień. Zwariować można, uwierz mi. Jeżeli nie wiesz o czym mowa poczytaj o jetlag - może jak zaliczysz takie cyrki 4 razy w ciągu miesiąca zrozumiesz w czym problem
     

  9. #9
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez skaabeusz Zobacz posta
    problem ze zmianą czasu jest taki, że pracujesz! Nie siedzisz i się nudzisz, tylko jesteś na nogach cały czas na tym przykładzie który podałem: wstajesz rano, idziesz do pracy, pracujesz cały dzień, przylatujesz i też jest dzień, potem jak zaczynasz pracę jest dzień, pracujesz w dzień i konczysz pracę w dzień. Zwariować można, uwierz mi. Jeżeli nie wiesz o czym mowa poczytaj o jetlag - może jak zaliczysz takie cyrki 4 razy w ciągu miesiąca zrozumiesz w czym problem
    Czyli po całym dniu pracy ze zmęczenia nie idziesz spać bo jest "dzień" (czyli koło 20 czasu lokalnego jak trafiasz do łóżka)? Zauważ, że dzięki którym cały ten cyrk się kręci, czyli klienci - jak podróżują służbowo to są w podobnej sytuacji (poza pchaniem wózka z napojami obv) a jednak mało kto domaga się 3 dni odpoczynku po powrocie z delegacji na przykład.
    Twoje argumenty są po prostu wewnętrznie sprzeczne - jak pasuje do założeń, to się człowiek od razu przestawia na czas, jak nie pasuje - to już potrzeba przeszło dwóch dni.
     

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez skaabeusz Zobacz posta
    może jak zaliczysz takie cyrki 4 razy w ciągu miesiąca
    4 razy w ciągu miesiąca to już niemal wyczerpany czas pracy na cały miesiąc...
     

  11. #11

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    4 razy w ciągu miesiąca to już niemal wyczerpany czas pracy na cały miesiąc...
    nie... to zaledwie połowa czasu pracy. Ten opisany przeze mnie przykład to dokładnie 21.50 h czasu pracy. A godzin nalotu (ktory dla CC jest podstawą do wyliczenia do wynagrodzenia), czasami może być z tego 10 (w jedną stronę leci się "na pasażera")

    L4 - tez kiedys myslalem ze to tak samo, jak leci się jako pasażer. Ta praca to nie tylko pchanie wóżka z napojami - wydawało mi się podobnie, dopóki nie spróbowałem sam. Latanie jest męczące, dla Ciebie też jako pasażera. Jak dołożysz do tego "pchanie wózka" przez 6 h, i inne równie mało męczące czynności to po takim locie nie będziesz wiedział jak się nazywasz. Nie mam zamiaru Cię przekonywać do niczego ani więcej z Tobą polemizować, pójdę popchać wózek...
     

  12. #12
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez skaabeusz Zobacz posta
    L4 - tez kiedys myslalem ze to tak samo, jak leci się jako pasażer. Ta praca to nie tylko pchanie wóżka z napojami - wydawało mi się podobnie, dopóki nie spróbowałem sam. Latanie jest męczące, dla Ciebie też jako pasażera. Jak dołożysz do tego "pchanie wózka" przez 6 h, i inne równie mało męczące czynności to po takim locie nie będziesz wiedział jak się nazywasz. Nie mam zamiaru Cię przekonywać do niczego ani więcej z Tobą polemizować, pójdę popchać wózek...
    Oczywiście, że nie tylko. Ale tak samo męczących jest wiele innych zawodów, ale takich wymagań pracownicy nie mają - zresztą, jak pisze Stoarn - u konkurencji to norma.
     

  13. #13

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Co do norm u konkurencji... Doweiedz sie najpierw jak to jest chociażby w LH a potem mów co i gdzie jest normą. Możesz też sobie porównać "nocowania" europejskie w LO a np. w BA, KLM, AF, TAP... zobaczysz różnicę. Jakiś czas temu w TLV, kiedy to załoga LO ma póltorej godziny wolnego i może sobie wyjść na lotnisko spotkaliśmy załogę LH - króta rozmowa na temat tego, jak oni nam wspólczują, bo oni właśnie po 3,5 h locie idą na całą dobę prawie do hotelu. O, tak właśnie jest u konkurencji.
     

  14. #14
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Tylko dopowiedz ,żeby było zgodne ze stanem faktycznym ,że to był ich drugi lot. A ty latasz rano do Dus - 1 godzina lotu i pózniej do WRO 30 minut . Trzy godziny pracy i fertig,więc nie przesadzaj.
     

  15. #15

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    tak, i pomiędzy nimi 3 h przerwy... dowiedz sie jak bylo jeszcze pol roku temu a jak jest teraz
     

  16. #16
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Czego ,mam się dowiadywać ?
     

  17. #17

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    dowiedz sie jak jest, bo lot do dus, a potem do wro to nie 3h pracy. Zaczynasz godzine przed lotem, godzina lotu, poltorej h postoju, godzina z powrotem, 3 h przerwy, pol h lotu, godzina postoju, i pol h lotu. Razem DUS + WRO daje 9,5 h pracy. Nie wierzysz - uwierz
     

  18. #18
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Dobra, to żes mnie oswiecił . To nie sprawa wiary . A ile wylatujesz godzin w miesiącu ? Tak cięzko w 3 osoby ? rozumiem jakbyś sprzątał samolot jak niemiecki personel pokładowy, mógłbys narzekać . Ale tam narzekań nie słyszałem .
     

  19. #19
    jas
    jas jest nieaktywny

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Spokoluzik, pilpania wylatała dość dużo na żurawiach i się dość dobrze orientuje co jest grane.

    Normy pracy albo są łamane, albo nie są, jeśli są, to nie ma co filozować, tylko zawiadomić właściwy organ kontroli, a jesli ten bezczynny, to jego unijny organ nadzorczy. Pozywać zbiorowo do Sądów etc...

    Jeśli przepisy prawa nie są łamane, to wszelkie żądania ponad to co gwarantuje prawo trzeba wziąć przez pryzmat sytuacji finansowej, i zapewne wsadzić pod szafę. Przepisy prawa lotniczego pracy są tworzone w oparciu o analizy naukowców i jeśli przeoczono jakiś istotny element wpływający negatywnie na zdrowie lub bezpieczeństwo, to może lepiej to zgłosić na jakimś szerszym forum międzynarodowym jeszcze?

    Jeśli LOT będzie w Grupie Lufy, to będzie można narzekać, że w innych spółkach córkach pracownicy są lepiej traktowani.
    Ależ oczywiście łamanie prawa pracy zostało wielokrotnie stwierdzone przez Państwową Inspekcję Pracy. Oczywiście LOT "załatwił" sobie akceptację dość dowolnego interpretowania przepisów pracy. Niewątpliwie z naruszeniem przepisów unijnych, które nakładają na urząd nadzoru państwowego przeprowadzenie odpowiednich badań medyczych w zakresie wpływu wprowadzanych zmian w przepisach na bezpieczeństwo wykonywania operacji.
    Podam taki przykład rotacji, gdzie załogi wykonują przez trzy, cztery dni po rząd, po cztery loty dziennie, czyli po 12-13h pracy. Lub takiej samej długotrwałości pracy nocne loty czarterowe!
    Stewa moze w skrajnym zmęczeniu oblać pasażera kawą, ale jak takie czasy pracy wpływają na kondycję psychofizyczną załogi kokpitowej?
    Czy nie budzi to Twoich wątpliwości?
    Pozdrawiam
    jas

    Nie zauwazyłem, aby personel poładowy Lufy sprzątał pokład.
    A ile CC w Locie wylatują miesięcznie to zależy od wielu czynników. Wiekszość osób z którymi rozmawiałem we wrześniu miała od 80 do 90 BH.
    Pozdrawiam
    jas
    Ostatnio edytowane przez Raffij ; 10-10-2010 o 22:20 Powód: Scalanie
     

  20. #20
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie


    Polecamy

    Jas,Ciebie pytałem wcześniej o prawdziwe tematy referendum ,oczywiscie zbyłeś milczeniem.Jesli odpowiadasz za CC zrób to i za szoferki . Tylko napisz o wszystkim.
     

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •