Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 42
Like Tree17Likes

Wątek: Nowy LOT na TATL: 787, Elite Fleet i co jeszcze

  1. #1

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie Nowy LOT na TATL: 787, Elite Fleet i co jeszcze


    Polecamy

    (uwaga: przydługi wywód)

    Po ciekawej relacji egona'a zastanawiałem się, co, oprócz wprowadzenia 787 a z nim lepszego serwisu Elite Fleet, nowoczesnego systemu rozrywki IFE, pomogłoby lepiej ustawić LOT na rynku przewozów Europa (CEE) - USA/Kanada. Do zastanawiania się użyłem mojego własnego przypadku - od 2005 średnio 4 razy w roku podróżowałem z Krakowa w różne miejsca w Stanach, w sumie kilkadziesiąt podróży. Z tego LOTem 2 razy, kilka podróży OS, poza tym zawsze LH.

    Podróże LOTem: raz (tylko w jedną stronę), kiedy spóźniła się poranna LH i na własną prośbę zostałem przebookowany na LO przez WAW (panie z biura LOTu w Balicach, które obsługiwały przebookowania dla LH wysyłały wszystkich busem do Katowic). Drugi raz, kiedy akurat leciałem do Chicago (zwykle latam dalej) a LOT oferował jeszcze loty z Krakowa non-stop.

    Dlaczego nie wybrałem LOTu częściej? Otóż mój główny problem polega na tym, że zwykle nie podróżuję ani do Chicago ani do Nowego Jorku tylko na głęboką prowincję. Joint venture LH/UA oferuje dobre taryfy do każdego, najmniejszego lotniska, na które lata United. W przypadku podróży LO bilet jest droższy, bo nawet jeśli stosunkowo tanio można polecieć do ORD to już dalej płaci się według taryfy UA (lub AA) ORD-XXX. Code-share LOTu do miejsc w Stanach można policzyć na palcach dwóch rąk. Dodatkowo, jak wiecie, samoloty LOTu odlatują do USA/Kanady w dwóch falach. Druga fala, ta odlatująca między 16-17 jest dla przesiadek w ORD/JFK/EWR/YYZ właściwie bezużyteczna. Przylot do ORD o 19:40 oznacza, że każdy odlot przed 22:00 jest ryzykowny, tym bardziej w EWR, przylot o 21:15. Dlatego wydaje mi się, że jeśli LOT myśli poważnie o pasażerach przesiadkowych lecących w Stanach/Kanadzie gdzieś dalej a nie tylko do Chicago/NYC/Toronto to musi skoncentrować się na pierwszej fali odlotów w południe. Tych pasażerów przesiadkowych nie warto oddawać konkurencji - w tej chwili zamożniejsza emigracja rozproszyła się szeroko po Stanach, nie mieszka tylko pod Chicago/NYC, dużo Polaków i innych narodowości wschodnioeuropejskich jest na przykład na Florydzie i w Teksasie, a kontakty biznesowe, naukowe i potencjalni amerykańscy turyści rozproszeni są po wszystkich miastach Ameryki.

    Tak więc pierwsza fala odlotów. W idealnym świecie byłoby to proste: codziennie między 12 a 13 jeden samolot do ORD, drugi do YYZ, trzeci do JFK (lub EWR) i koniecznie czwarty do IAD, które to lotnisko jest o wiele przyjaźniejsze dla przesiadających się dalej niż ORD i EWR. Ale tu pojawia się problem. Druga fala, ta między 16 a 17 służy ruchowi przesiadającemu się w Warszawie. Na nią przylatują wszystkie połączenia z SOF, OTP, VNO, LWO, KBP i ogólnie z tamtej strony. Dzięki takiej organizacji połączeń LOT musi utrzymywać dwie fale wylotów do USA/Kanady, za to tylko jedną falę do destynacji CEE. Oznacza to, że rozkład TATL jest poszatkowany, nie ma lotów codziennie o tej samej porze. W rozkładzie lato 2012 ORD jest 5/7 pierwsza fala i 4/7 druga fala, JFK 4/7 i 3/7, EWR 2/7 i 3/7, YYZ 3/7, 4/7. Zimą jest jeszcze gorzej i może okazać się, że wylot do EWR o 13 jest tylko raz w tygodniu. Taki rozkład jest nie do zaakceptowania dla podróżujących służbowo i stąd mamy efekt, że bilet LOTu kupuje się tylko gdy jest najtańszy, lub gdy babcia leci odwiedzić wnuki i jest jej wszystko jedno czy poleci we środę czy w sobotę.

    Aby przestawić się na jedną falę codziennych odlotów TATL konieczne byłoby ustanowienie dodatkowych połączeń do wspomnianych destynacji CEE. Poranne odloty z Warszawy, powrót na 11-11:30. Dotyczy to bardzo dużej liczby połączeń. W tej chwili destynacje CEE, które mają połączenie tylko na odloty TATL w drugiej fali to BEG, SOF, OTP, LED, KGD, MSQ, KBP, DOK, LWO, ODS, VNO, RIX, TLL. Długa lista, i właściwie cała siatka LOTu w CEE. Nie wiem czy LOT będzie stać na otwarcie drugich połączeń do wszystkich tych miejsc, ale może da radę to zrobić przynajmniej do miast dających najwięcej pasażerów TATL.

    Zwróćcie uwagę, że tak właśnie robi LH z pasażerami z Polski. O 6:30-6:40 wysyła samoloty z MUC do KRK i WAW, które wracają na 11 i oferują szybką przesiadkę do miejsc w Stanach. Wylatując o 6:30 z MUC te loty w jedną stronę są zapewne puste (bez pasażerów przesiadkowych), ale i tak muszą opłacać się Lufie, skoro tak robi.

    I jeszcze jedno porównanie: Austrian Airlines obsługuje tylko trzy destynacje w Ameryce Północnej: IAD wylot 10:25, powrót 8:35, JFK wylot 10:40, powrót 8:25, YYZ wylot 10:30, powrót 8:40. Wszystko codziennie i wyloty/powroty prawie jednocześnie. W jaki sposób zdobywa pasażerów przesiadkowych: w przypadku na przykład SOF, OTP, ZAG ma własne loty przylatujące do VIE około 8:50, i odlatujące do tych miejsc o 10:20. Dla transferów do/z Polski używa code-share LOTu. Przylot LO z WAW o 9:15, wylot do WAW o 10:50. Podobnie przylot LO z KRK o 8:45, wylot do KRK o 9:40. W ten sposób każde z tych miast (WAW, KRK, SFO, OTP, ZAG i wiele innych) ma wygodną CODZIENNĄ przesiadkę do IAD, JFK i YYZ.
    monumental likes this.

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    konrad777 - ciekawe spostrzezenia, lubie takie wątki.
    Pytanie jest jednak zasadnicze: w kogo celuje LO? przy tej wielkosci floty (co de facto oznacza wielkosc linii) LO musi sie na cos zdecydowac i nie jest w stanie zaproponowac oferty dla wszystkich. Wydaje mi się, ze nastawianie się na całe stany to dla LO zbyt duzo - czy pasazer z np Sofii rzeczywiscie bedzie chciał leciec SOF-WAW-ORD-Miami nawet przy dobrych przesiadkach? wydaje mi sie ze wiekszosc wybierze LH bezposrednio na Florydę, a tam gdzie nie ma bezposrednich lotów z Europy? znow boje się, ze przy skali LO nie mozna obsłuzyc wszystkich.
    LO lata do NYC i Chicago, bo tam są bardzo duze skupiska polonii oraz bo są to duze 'centra biznesowe' czym ma zapewnić dogodny transport z Polski do tych miejsc oraz uzupełnic samoloty pasazerami tranzytowymi takze do tych miejsc (czyli NYC, Chicago, Toronto). Wydaje mi się, ze przy obecnej skali LO zakladanie oferowania szerszego produktu (tzn tego co sugerujesz - miasta 'inne' w USA) to moze byc ew następny krok, jesli LO stanie na nogi i bedzie sie zastanawiac co robic dalej (miło gdyby tak kiedys było - ale rozmawiamy o sytuacji obecneij). Na razie celem LO jest odzyskanie pasazerów latających na trzy lotniska w USA i jedno w Kanadzie - tak aby oferowac dogodny dolot do tych miejsc, nadal lata tam mnóstwo osób z Polski, ale bardzo wiele wybiera inne linie. Jesli LO odzyska pasazerów (i rentownosc) to moze wrocic do dwóch lotów dziennie, w sezonie letnim, do ORD.

    Odnosząc się do siatki 'wschodniej' - przebudowa godzin lotów nie wchodzi w grę, widac wyrazny schemat godzin lotów w tym kierunku co pozwala, poza dowozem pasazerów na połączenia TATL, takze na tranzyt zachód-wschód (np Bruksela-Wawa-Lwów).Poranne loty na wschód uniemożliwiają juz takie rozwiązanie. Podany przez Ciebie przykład LH (loty poranne do Polski) jest realizowany przez LO w kierunku zachodnim (jak podana Brukesla, Hamburg itp.) Zamiana tego na kierunek wschodni, czyli najpierw obsługujemy wschód potem zachód - boje się, ze jednak liczba pasazerów z Polski latających do np Hamburga czy Brukseli jest duuuuzo wieksza niz do Lwowa i dla nich duzo bardziej istotne jest to aby móc tam znalezc się rano niz dla pasazerów lecacych do Lwowa. W praktyce musiałby najpierw wyleciec rano samoloty do Lwowa a dopiero po ich powrocie Bruksela, Hamburg - oczywiscie te wymienione miasta na zachodzie mogą miec kilka lotów dziennie, ale wschód...albo zostawisz jeden poranny rejs do Lwowa (odcinając zupelnie od tranzytów) albo musisz zapewnic dwa rejsy dziennie - a to fantastyka, bo LO nie ma ani takiej floty, ani boje sie ze nie miałby pasazerów na dwa rejsy dziennie w tym poranny praktycznie bez tranzytu z zachodu.

  3. #3

    Dołączył
    Nov 2009

    Domyślnie

    Olekorlo - zastanawiam sie czy na próbe nie dałoby się na kilka lepszych kierunków wschodnich zrobic rotacji z nocką, biorąc pod uwage zmainę czasu byłby bardzo dobre godziny na wyloty, wtedy feedowałby i Europe zachodnią i transatlantyki jakby je przesunąć na wcześniej

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Tak, ale pozostaje problem flotowy (ilosc samolotów) a drugi to taki, ze okolice 11-14 to wlasnie taka pora na latanie gdzies 1 razy dziennie (co robi np wskazany OS latajac tak do miast w Rumunii typu Sibiu, Timisoara). Zgadzam sie ze moze są miasta które mogłyby byc 2 razy dziennie (np Sofia), bo tam jest szansa zapewnic takze ruch z Polski (co jest wazne przy porannym wylocie), ale w wiekoszsci innych (Doniec, Odessa) zakladam ze tak nie jest. I wspomniany na początku problem floty: na dodatkowe loty w porannym i wieczornym szczycie (ew nocowania) a nawet gdyby były dodatkowe maszyny to nadal trzeba cos z nimi robic w wymienionych przeze mnie godzinach - tu w szczegółach kolega ze Stanów mógłby napisac to co juz parokrotnie podwała o wykorzystaniu floty, falach itp. Zakładam ze w LO mają dane, którymi mozna sie podpierac, my mozemy tylko dywagowac (co jednak jest ciekawe

  5. #5
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konrad777 Zobacz posta
    Wylatując o 6:30 z MUC te loty w jedną stronę są zapewne puste (bez pasażerów przesiadkowych), ale i tak muszą opłacać się Lufie, skoro tak robi.
    Fala przylotów z Azji. Świat to nie tylko Europa i USA

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Fala przylotów z Azji. Świat to nie tylko Europa i USA
    Dokładnie i to jest ta "różnica", której w W-wie nie ma

  7. #7

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    EPKT Horní Slezsko

    Domyślnie

    Co do cs z innymi przewoźnikami z US, to jest to ciężka sprawa. PolishAir42 opisywał kiedyś szczegółowo, jak rozliczane są te cs; czasem dochodzi to sytuacji, w której większą część tortu zgarnia operator wykonujący domestic.

  8. #8

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Fala przylotów z Azji. Świat to nie tylko Europa i USA
    Sprawdziłem, przed 6:00 do MUC przylatuje CA/PEK, SQ/SIN oraz LH z PVG, LCA, HKG, TBS, BOM i SIN. Więc rzeczywiście, te poranne loty do WAW/KRK mają feed z Dalekiego Wschodu. Natomiast to, że przylatują wpół puste sprawdziłem parę razy licząc pasażerów. LH1620 MUC KRK DH4 20-30 pasażerów, LH1621 KRK MUC full-house.

  9. #9
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konrad777 Zobacz posta
    Sprawdziłem, przed 6:00 do MUC przylatuje CA/PEK, SQ/SIN oraz LH z PVG, LCA, HKG, TBS, BOM i SIN. Więc rzeczywiście, te poranne loty do WAW/KRK mają feed z Dalekiego Wschodu. Natomiast to, że przylatują wpół puste sprawdziłem parę razy licząc pasażerów. LH1620 MUC KRK DH4 20-30 pasażerów, LH1621 KRK MUC full-house.
    Jest też kilka lotów z USA które są raniutko w Europie.
    LH też już puszcza swojego E195 na nocowanie w GDN, dzięki czemu mamy fajną opcję wylotu z rana.

  10. #10
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    I jest już nowe demo na 767:



    dla przypomnienia stare:

    jaro738 likes this.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  11. #11
    Awatar NovemberYankee

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    EPPO/POZ

    Domyślnie

    Mówcie co chcecie, ale mi się bardzo podoba
    "I don't care much of where I'm going, because I fly 747 a Boeing"

  12. #12
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Moim zdaniem dużo bardziej profesjonalne.
    Tylko pytanie jedno mam. Taki układ wyjść awaryjnych jak w demo ma SP-LPA/PB i miał PC. Natomiast PG i PE mają jedno wyjście na skrzydło z każdej strony oraz jedno przed skrzydłem.

    PA i spółka:


    PG:


    PE:



    Czy w nich animacja z wyjściami będzie taka sama?

  13. #13
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Na PE jest manualne demo. Na PG nie pamiętam prawdę mówiąc, ale chyba też.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  14. #14
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    I jest już nowe demo na 767:
    Bardzo ładne; nowoczesne i na miarę XXI wieku. Tak się właśnie zastanawiałem, kiedy wreszcie zlikwidują tą archaiczną kreskówkę.

  15. #15
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Naprawdę na poziomie. Stewka z demo ma świetny, ciepły głos, mogłaby być ambasadorką języka polskiego (dla obcokrajowców na pokładzie nasz język pewnie wyda się bardzo ładny* ;-))

    *oczywiście pomijam kwestie jakości nagłośnienia
    Ostatnio edytowane przez kaspric ; 22-05-2012 o 18:50 Powód: dopiska

  16. #16

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Mam pytanie dlaczego w filmie każą najpierw zakładać maskę tlenową osobą dorosłym a dopiero potem dzieciom, co to za różnica ?

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    bo jak zemdleje dorosły to dziecko mu maski nie nałoży, a odwrotnie tak

  18. #18
    E-Jet KRK
    Goście

    Domyślnie

    Fajne demo, czyste, miłe dla oka. Tylko po co ten ipad? Jeszcze trochę i trzeba będzie logować się na fejsobuka, żeby kupić bilet, na tłittocoś żeby się odprawić i obejrzeć program kulinarny na tefałenie, żeby dostać bułę i kawę na pokładzie.

  19. #19
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez E-Jet KRK Zobacz posta
    Fajne demo, czyste, miłe dla oka. Tylko po co ten ipad?
    Jak zobaczyłem początek to już chciałem napisać że to jest strasznie pretensjonalne, ale potem rzeczywiście " poczułem" klimat. Interfejs dotykowy wręcz wbija się w ludzką intuicję.

    Naklepane ze sprytnofonu

  20. #20
    Awatar Pawel_EPWR

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie


    Polecamy

    Idą z czasem i nie ma się co dziwić. A jak by już zrobili taką aplikację na iPada jak ma LH to było by dopiero coś na miarę 787

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •