Strona 1 z 7 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 122
  1. #1
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie Akcja protestacyjna ZZPP - Wywiad z Elwirą Niemiec, przewodniczącą ZZPP


    Polecamy

    Jak wroble zwiazkowe cwierkaja w dniu wczorajszym mialo sie odbyc spotkanie Zarzadu z ZZPP. Niestety na spotkaniu nie pojawil sie nikt z ramienia Zarzadu.

    W zwiazku z tym od dzisiaj czlonkowie ZZPP beda nosic opaski z napisem 'Protest' nie tylko na terenie biurowca, ale rowniez podczas wykonywania czynnosci sluzbowych.

    Dodatkowo w najblizszym czasie moze dojsc do strajku ostrzegawczego.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  2. #2

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    EPWA/EPBC

    Domyślnie

    Strajk ostrzegawczy ma się odbyć w poniedziałek 8 listopada w godzinach 10.00 - 12.00

  3. #3

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    EPKT Horní Slezsko

    Domyślnie

    Wiesz może, jak ma przebiegać? Będą odwołane loty itp?

  4. #4
    E-Jet KRK
    Goście

    Domyślnie

    TO JUŻ CHYBA TAKIE "NEVER ENDING STORY".

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    wg pasazera strajk ma byc 10 listopada

  6. #6
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Acha,pomiedzy godzina 12-14

  7. #7

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    EPWA/EPBC

    Domyślnie

    Przepraszam, pomyliłem się poprzednim moim poście. Oczywiście będzie to środa 10 listopada, godziny 10-12. Tym razem ręczę za prawidłowość tej informacji. Czy będą odwołane loty? Nie wiem jakie kroki podejmie pracodawca. Personel pokładowy ma się powstrzymać od wykonywania obowiązków służbowych w tych godzinach.

  8. #8
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Jako że temat był kilkakrotnie już poruszany na forum poprosiłem Panią Elwirę Niemiec o przedstawienie postulatów związkowców, które są przedmiotem sporu z Zarządem. Oto one:

    1. Przywrócenie dodatkowego odpoczynku po lotach ze zmianą stref czasowych poprzez zapewnienie po takim locie w bazie macierzystej 3 dni wolnych, z czego 1 dnia dodatkowego, który nie pomniejsza puli dni wolnych. Dla wyjaśnienia PLL LOT od 1 kwietnia 2010 r. realizuje ten wypoczynek udzielając 2 dni wolnych, pomniejszając pulę dni wolnych należnych pracownikom ustawowo. Wg. przepisów zewnętrznych wypoczynek po lotach ze zmianą czasu powinien trwać 48 godzin od godziny 24:00 dnia przylotu. Wypoczynek ten powienin by wypoczynkiem dodatkowym, rekompensującym dług czasowy, który jest wynikiem przkraczania stref czasowych. Dodatkowo przepisy mówią, iż wypoczynek może być częścią dnia wolnego, a więc nie powinien konsumowac dnia wolnego w całości. PLL LOT natomiast udzielając wypoczynek po lotach ze zmianą stref czasowych wykorzystuje w tym celu należne pracownikom dni wolne. Konsekwencją działań pracodawcy jest to, że wypoczynek, którego udziela nie jest wypoczynkiem dodatkowym. W opinii naszego Związku, gdyby pracodawca chciał stosować się w pełni do przepisów zewnętrznych, powinien udzielać 2 dodatkowych dni wolnych poza pulą dni wolnych należnych pracownikom ustawowo.
    ZZPP ze względu na trudną sytuację PLL LOT w drodze kompromisu zgadza się, by LOT udzielał tylko 1 dnia dodatkowego poza pulą dni wolnych.

    2. Przywrócenie urlopu kondycyjnego w wymiarze 10 dni roboczych ( 14 dni kalendarzowych). Realizacja tego postulatu jest właściwie uzgodniona. Pracodawca uznał, że po osiągnięciu określonego nalotu, będzie udzielał takiego urlopu. ZZPP przyjął warunki pracodawcy. Warunki realizacji są podobne do tych uzgodnionych z pilotami. Chcę podkreślić, że Personel pokładowy z uwagi na fakt iż pracuje w warunkach szczególnych, od kilkudziesięciu lat korzystał z tzw. obozu kondycyjnego, a następnie z dodatkowego urlopu w zamian za obóz kondycyjny. Sukcesywnie od lat pracodawca ogranicza koszty dodatkowego wypoczynku. Aktualnie chce uzalezniać wymiar urlopu ( nie nazywając go urlopem, tylko dniami płatnej przerwy w pracy) od nalotu. Od lat Związki uzgadniają więc kompromisowe rozwiązania, tańsze dla pracodawcy.

    3. Zaprzestanie zatrudniania w kolejne noce. Postulat ten wyniknął z tego, iż pracodawca w czasie ostatniego sezonu nie zatrudnił odpowiedniej liczby dodatkowego personelu pokładowego i nie był w stanie wykonać planu przewozowego. Poradził sobie z tym problemem poprzez zatrudnianie personelu pokładowego noc po nocy, co jak nie muszę chyba wyjaśniać pogorszyło sprawność psychofizyczną personelu i bezpieczeństwo operacji lotniczych. Pracodawca w toku rozmów, przyznał rację Związkowi, że takie planowanie mie powinno mieć miejsca w ramach normalnych standardów i że miało charakter incydentalny. Chcemy więc ustalić z pracodawcą zasady, które zapobiegałyby powtórzeniu podobnej sytuacji.

    4. Planowanie i rozliczanie pracy zgodnie z przepisami Pawa lotniczego oraz zawarcie porozumienia dotyczacego organizacji czasu pracy i wypoczynku personelu pokładowego. Jest to bardzo ważny i podstawowy postulat wynikający z faktu, iż przepisy zewnętrzne dotyczące czasu pracy i wypoczynku personelu pokładowego są niespójne i wzajemnie sprzeczne ze sobą. Aby uporządkować tę kwestię, postulujemy uzgodnienie wewnętrznych regulacji, które uzupełniałyby i porządkowały przepisy zewnętrzne. Pracodawca nie okreslił maksymalnego dobowego wymiaru czasu pracy. Wprowadził jednostronnie Regulamin pracy, który w ogóle nie zawiera regulacji czasu pracy i wypoczynku personelu pokładowego i odsyła do przepisów Instrukcji Operacyjnej, która z kolei odsyła do przepisów zewnętrznych- te z kolei są niespójne. Taka sytuacja jest niedopuszczalna i niezgodna z prawem. Personel nie wie ile może pracować. Z jednej strony Prawo lotnicze mówi 8 godzin na dobę i 18 godzin w locie długodystansowym, a z drugiej strony pracodawca propounje 14, 5 godzin pracy na dobę. ZZPP proponuje kompromisowe rozwiązanie poprzez stosowanie równoważnego system czasu pracy, czyli 12 godzin pracy na dobę i 18 godzin w locie długodystansowym, ale po zapewnieniu odpowiednich warunków wypoczynku personelu pokładowego na pokładzie samolotu. Niestety obecne warunki ( fotele klasy ekonomicznej) nie pozwalają, by pracodawca planował praktycznie więcej niż 12 godzin na dobę. Postulujemy, by warunki wypoczynku były takie same jak oferowane pilotom, czyli rozkładane fotele o standardzie klasy biznes.

    5. Wliczenie do czasu pracy, czasu służby w rozumieniu przepisów EU-OPS. Postulat ten ma charakter porządkujący bałagan w przepisach zewnętrznych, które wprowadziły kilka pojęć z zakresu czasu pracy, takich jak: czas pracy, czas służby, czas czynności lotniczych. Przepisy nie okreslają wzajemnych relacji pomiędzy tymi pojęciami, dlatego ZZPP chce to ustalić.

    6. Wliczenie do czasu czynności lotniczych czynności wykonywanych po wyłączeniu silników i zatrzymaniu samolotu. Dotychczas PLL LOT wliczały pól godziny po wyłączeniu silników i zatrzymaniu samolotu do czasu czynności lotniczych. Od czerwca 2010 roku LOT stosuje nową definicję czasu czynności lotniczych, zgodnie z którą nie wlicza się do nich czynności wykonywanych po wylądowaniu i wyłączeniu silników. Nowa definicja sprzeczna jest w naszej opinii z przepisami zewnętrznymi i niezgodna ze zdrowym rozsądkiem, gdyż personel pokładowy po zatrzymaniu samolotu i wyłączeniu silników w czasie, kiedy na pokładzie znajduja się pasazerowie wykonuje czynności lotnicze i musi być przygotowany na sytuacje awaryjne takie jak : rapid deboarding, ewakuacja, gaszenie pożaru itp.

    7. Zapewnienie personelowi pokładowemu minimum 8 dni wolnych w miesiącu, w tym raz na cztery tygodnie wolnej soboty i niedzieli. Postulat ZZPP wychodzi jedynie ponad minima określone przez przepisy zewnętrzne w kwestii soboty wolnej raz na cztery tygodnie. Pracodawca ma obowiazek udzielać niedzieli, a my prosimy, by raz na cztery tygodnie połączył niedzielę wolną z sobotą. Jest to mozliwe przy dobrej organizacji pracy. Postulujemy także, by w przypadku konieczności zatrudnienia z dnia wolnego, pracodawca uzgadniał taką pracę z pracownikiem.

    8. Przeprowadzenie reformy planowania, wprowadzenie nowego elektronicznego systemu planowania uwzględniającego preferencje pracowników. Postulat ten spotyka się z akceptacją pracodawcy, który podjął decyzję o zakupie nowego systemu planowania. Na razie jest to tylko część całego systemu, ale ZZPP cieszy się z każdej innowacji w tym zakresie. Nowy system powinien ułatwić pracę zarówno pracownikom jak też i pracodawcy.

    9. Aktualizacja stawek za pranie odzieży roboczej( umundurownia). Stawki te nie są aktualizowane od lat i nie uwględniają nowych elementów umundurowania. Pranie odzieży roboczej, ew. wypłata ekwiwalentu jest kodeksowym obowiązkiem pracodawcy.

    10. Wypłata gratyfikacji za kilometry proporcjonalnie do uzyskanego nalotu. Postulat ten wynika z tego, że pracodawca wypowiedział układ zbiorowy pracy, który nie zawierał przepisów przejściowych mówiących jak realizować zobowiązania nalezne pracownikom w przypadku nie zawarcia nowego układu. Układ przewidywał wypłatę gratyfikacji za kilometry po wylataniu 500 tys km. Pracownicy, którzy do końca okresu wypowiedzenia swoich indywidualnych umów o pracę nie wylatali 500 tys. km, nie nabyli , w myśl przepisów ZUZP prawa do gratyfikacji. W opinii naszego Związku nabyli jednak prawo do częściowej gratyfikacji, proporcjonlanej do uzyskanego nalotu. Podobnie jest z pracownikami naziemnymi, którzy mieli prawo do gratyfiakcji za przepracowane lata ( tzw. gratyfiakcja jubileuszowa). Pracodawca w toku negocjcji zgodził się na wypłatę tej gratyfikacji wszystkim pracownikom, ale nie chce przedstawić już teraz zasad jej wypłaty. Proponuje przedstawienie zasad dopiero do końca marca 2011 roku. ZZPP zgadza się na odroczoną wypłatę, ale z podaniem zasad w porozumieniu kończącym spór zbiorowy.

    11. Uzgadnianie rocznej i miesięcznej liczby godzin standardowych. Pracodawca nie zgadza się by uzgdonić ten postulat w ramach sporu zbiorowego, gdyż sugeruje, że liczba godzin standardowych może być ustalana w trybie przewidzianym do uzgodnienia Regulaminu wynagradzania.

    12. Rewizja tabel zawartych w Regulaminie wynagradzania w listopadzie 2010 roku. Pracodawca sam zaproponował weryfikację nowego systemu wynagradzania już w listopadzie 2010 roku, a nie jak przewiduje Regulamin wynagradzania w listopadzie 2011 roku.

    - Czy to są wszystkie Wasze postulaty?

    To są wszystkie postulaty, które zgłaszamy. Najważniejsze są te zwiazane z warunkami czasu pracy i wypoczynku. W naszej opinii pracodawca nie powinien blokować uzgodnień w tym zakresie, gdyż jest to nie tylko w interesie personelu pokładowego, ale również w interesie pracodawcy. W wielu kwestiach pracodawca łamie prawo powołując się na swoje opinie prawne, których nie chce udostępnić stronie związkowej.

    - Co sprawiło, że podjęliście Państwo decyzję o rozpoczęciu akcji strajkowej?

    Decyzję o strajku podjęliśmy, gdyż od dłuższego czasu pracodawca ignorował nasz Związek w różny sposób. Przychodził na rozmowy nie przygotowany. Nie przedstawiał analiz i materiałów ważnych dla przedmiotu sporu. Dawał do zrozumienia, że traci czas spotykajac się z nami. W końcu pokazał, że nas lekcewazy nie przychodząc na spotkanie, którego termin sam zaproponował. Przedmiot sporu zbiorowego, który jest fundamentalną sprawą dla personelu pokładowego i wymaga poważnego traktowania, nie pownien być bagatelizowany przez pracodawcę. Srodowisko jest już zmęczone pracą ponad siły, bez naleznego odpoczynku po lotach ze zmianą czasu i zdeterminowane by o ten wypoczynek się upomnieć poprzez strajk.
    Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 07-11-2010 o 22:32
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    8. Przeprowadzenie reformy planowania, wprowadzenie nowego elektronicznego systemu planowania uwzględniającego preferencje pracowników. Postulat ten spotyka się z akceptacją pracodawcy, który podjął decyzję o zakupie nowego systemu planowania. Na razie jest to tylko część całego systemu, ale ZZPP cieszy się z każdej innowacji w tym zakresie. Nowy system powinien ułatwić pracę zarówno pracownikom jak też i pracodawcy.
    To bidding system jeszcze nie dotarł do LOTu??

    Woww.. Mam nadzieję i sądzę, że to rozwiąże dużo problemów.

    To jak obecnie ops'y układają te rostery?

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Dzis widziałem jedną ze stewardes w opasce z napisaem 'akcja protenstacyjna'

  11. #11
    Awatar Stampa

    Dołączył
    Feb 2009

    Domyślnie

    Czy na prawdę tak trudno byłoby osiągnąć następujący kompromis:
    - te z postulatów CC które są zgodne z wymaganiami przepisów krajowych i międzynarodowych - realizowane są natychmiast.
    - rozmowy o pozostałych postulatach zawieszone są do czasu kiedy LOT trwale zacznie osiągać zyski?
    Nie wyobrażam sobie, aby pracodawca mógł naruszać prawo lotnicze ale też nie wyobrażam sobie, aby któraś z grup zawodowych nie mogła w dzisiejszej dramatycznej sytuacji firmy poczekać na swoje podwyżki przez pewien czas. Dzisiaj podwyżki dla stew mogą oznaczać konieczność zwolnień w innych działach, wcale nie mniej odpowiedzialnych. Mam na myśli oczywiście umowne "podwyżki", niekoniecznie wyrażone w wypłacanych do ręki pieniądzach. Ale każde np. wydłużenie odpoczynku, to jest to samo co wyższe wypłaty dla stew, bo to są nowe koszty.
    St.

  12. #12
    Gość
    Goście

    Domyślnie

    Przecież na tym forum już nie raz było pisane że ZZP są jak terroryści - raz ustąpisz a natychmiast zarzucą Ci nowe postulaty i żądania.
    Jestem zwolennikiem innej metody rozmów - nie podoba się ? Droga wolna ...

  13. #13

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    EnLuki - jestem takiego samego zdania. Droga wolna !
    Pani Elwira Niemiec oraz jej Koleżanki i Koledzy ze ZZPP powinni sobie poszukać lepszej pracy, która nie będzie tak straszna jak obecna i nie zawracać głowy swoimi postulatami.

  14. #14

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AM_06 Zobacz posta
    EnLuki - jestem takiego samego zdania. Droga wolna !
    Pani Elwira Niemiec oraz jej Koleżanki i Koledzy ze ZZPP powinni sobie poszukać lepszej pracy, która nie będzie tak straszna jak obecna i nie zawracać głowy swoimi postulatami.
    Wielokrotnie też było to wyjaśniane, że podejście to jest podejściem beznadziejnym, dobrym dla ludzi którzy nie lubią tego co robią i nie mają szacunku dla pracy którą wykonują.
    Idea związków zawodowych to nie tylko roszczenia, ale tez pewnego rodzaju dialog społeczny...

  15. #15
    Awatar Stampa

    Dołączył
    Feb 2009

    Domyślnie

    Nie dziwcie się, że ludzie tak reagują w sytuacji kiedy gołym okiem widać, że nikt poza pracownikami nie przejmuje się tą firmą. Wszyscy, nie tylko personel kabinowy, od wielu lat pracują na marnych pensjach, podczas gdy zarząd i cała kadra rośnie w siłę i pęcznieje. Przyjmują do pracy dziesiątki nowych niekompetentnych i leworęcznych spadochroniarzy z desantu. Każdemu kiedyś puściłyby nerwy i zapytałby: dlaczego mój pracodawca ma oszczędzać właśnie na mnie, skoro jest tak szczodry dla tych nowych?
    St.

  16. #16
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Stampa, ja tam do portfela nie chcę nikomu zaglądać ale z tą marną pensją to raczej nie odnosisz się do średniej krajowej mam nadzieję.

  17. #17
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez raffij Zobacz posta
    Stampa, ja tam do portfela nie chcę nikomu zaglądać ale z tą marną pensją to raczej nie odnosisz się do średniej krajowej mam nadzieję.
    Zdziwilbys sie jakie grosze zarabia personel pokladowy w Locie... no chyba ze uznajemy 3000 na reke w Warszawie (stewardessa z nalotem 60h) za krezusostwo...
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  18. #18
    Marcon
    Goście

    Domyślnie

    No ale do pensji zawsze dochodzi zarobek "ponad programowy" - pieniężny i rzeczowy. Mówię tu o prywatnym handelku pokładowym oraz zabieraniu dóbr firmowych po rejsach - począwszy od alkoholu a skończywszy na papierze toaletowym - niektórzy - nie wszyscy - wynoszą naprawdę pokaźne siaty do domów

  19. #19
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marcon Zobacz posta
    No ale do pensji zawsze dochodzi zarobek "ponad programowy" - pieniężny i rzeczowy. Mówię tu o prywatnym handelku pokładowym oraz zabieraniu dóbr firmowych po rejsach - począwszy od alkoholu a skończywszy na papierze toaletowym - niektórzy - nie wszyscy - wynoszą naprawdę pokaźne siaty do domów
    Mysle ze wiekszosc, ktora jest uczciwa poczula sie, jakbys jej strzelil w twarz. Wiec albo podaj konkretne przyklady w postaci nazwiska i numerow rejsow, albo powstrzymaj sie od takich komentarzy...

    Nie wiem czym sie zajmujesz, ale jakbym powiedzial, ze Twoja grupa zawodowa to zlodzieje to chyba nie bylbys najszczesliwszy?
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  20. #20
    Marcon
    Goście

    Domyślnie


    Polecamy

    Dobrze że napisałeś - że uczciwa część by się poczuła urażona
    Na szczęście tej części takie historie nie dotyczą

    A nazywanie w tym kontekście wszystkich złodziejami jest wysokim nadużyciem.
    Mowa o tych którzy tak robią - a jest ich niemało

Strona 1 z 7 1 2 3 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 18-11-2011, 14:05

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •