Pokaż wyniki od 1 do 12 z 12
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie [GW] Tranzyt LOTu nad Syberią - konkrety


    Polecamy

    Ciekawy artykuł GW, o tym co się dzieje w temacie.

    Polska chce z Rosją uzgodnić przeloty nad Syberią do Azji


    Wkrótce LOT zacznie regularne rejsy do Hanoi. Pomogło w tym Ministerstwo Infrastruktury, które wynegocjowało z Rosją prawo do korzystania przez polskiego przewoźnika z korytarza powietrznego przez południową Rosję nad Rostowem. Ale rząd szykuje się już do ważniejszych rozmów o korytarzach nad Syberią.

    To najkrótsza trasa między Europą a metropoliami Japonii i Korei. Pod koniec 2011 r. LOT ma dostać pierwsze samoloty Boeing 787 Dreamliner, które dolecą z Warszawy do Tokio, Osaki czy Seulu. I resort infrastruktury chce uzgodnić z Rosją korzystne warunki dla LOT-u na tych lukratywnych trasach.




    Szkopuł w tym, że Rosja zadaje sobie sprawę ze znaczenia tych tras dla firm lotniczych. Jako jedyne państwo na świecie pobiera słone opłaty za korzystanie z przestrzeni powietrznej nad Syberią. W zeszłym roku to myto kosztowało firmy z UE 420 mln dol. - szacuje Komisja Europejska. Na dodatek większość wpłat zasila kasę Aerofłotu, rosyjskiego konkurenta firm UE. W ten sposób kosztem rywali Aerofłot może np. zmodernizować swoją flotę.

    Na szczególnych warunkach do korytarzy nad Syberią Moskwa dopuściła jedynie Austrię, Finlandię, Francję i Niemcy. Pod koniec zeszłego tygodnia KE wszczęła postępowanie przeciw tym czterem państwom, oceniając, że ich specjalne umowy z Moskwą mogą łamać przepisy antymonopolowe, szkodząc całej Unii.

    Bruksela zarzuca tym państwom, że ich umowy z Rosją nie zawierają tzw. klauzuli przeznaczenia - czyli zapisu, że warunki przelotów nad Syberią dla firm z tych państw są takie same jak dla firm z innych państw UE. Dzięki temu przewoźnicy z Austrii, Finlandii, Francji i Niemiec zyskują przewagę nad konkurencją, oszczędzając na lotach nad Syberią. Komplikuje to konsolidację, bo firma mająca przywileje od Rosji traci je po przejęciu przez firmę z innego państwa UE, które nie ma takich przywilejów. Rozbijana jest też wspólna polityka UE wobec Rosji.

    Czy Polska nie narazi się na konflikt z KE, jeśli LOT dostanie przywileje w przelotach nad Syberią? - Każde państwo członkowskie ma obowiązek podnoszenia kwestii klauzuli przeznaczenia w bilateralnych rozmowach z Rosją - stwierdził rzecznik Ministerstwa Infrastruktury Mikołaj Karpiński. Ale nie odpowiedział jasno, czy Warszawa konsultowała swoje plany z Brukselą. Bo według Karpińskiego warunki przelotów nad Syberią mamy uzgodnić z Rosją wiosną przyszłego roku.





  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    '

    Domyślnie

    Coś podobnego jest w Dzieniku Praca.

    KS
    Deluxe Limited Edition with Bonus Track & DVD

  3. #3
    Awatar Tomcio

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Strzelno/Bydgoszcz

    Domyślnie

    Ciężki naród z tych ruskich... Szkoda, że UE nie wprowadzi takich opłat dla rosyjskich przewoźników za przelot nad terytorium całej UE...

  4. #4

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Gazeta pisze, a tłumy słuchają.

    1. Te trasy są tak lukratywne jak każde inne.
    2. "Jako jedyne państwo na świecie pobiera słone opłaty za korzystanie z przestrzeni powietrznej nad Syberią." - To zdanie to mogłoby definiować pojęcia tendencyjności i manipulacji w mediach.
    3. Żadne państwo w UE święte jeżeli chodzi o wsparci dla przewoźników nie jest.
    4. Każde państwo ma prawo decydować, kto jest uprawniony i gdzie latać nad jego terytorium, Polska również.

    Dalej to jest jakiś proeuropejski bełkot typowy dla GW, na zasadzie że najlepiej to patrzeć jak inne państwa UE robią nas w trąbę.

    Ładny obrazek.

  5. #5

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Ładny obrazek.
    I precyzyjny tak jak artykuł

    Hanoi jest w miejscu Ho Chi Minh City, a trasa do niego tak zaznaczona, żeby się napis zmieścił.

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    1. Te trasy są tak lukratywne jak każde inne.
    Nieprawda Trasy do Afryki i na Karaiby są jeszcze bardziej lukratywne

    3. Żadne państwo w UE święte jeżeli chodzi o wsparci dla przewoźników nie jest.
    W takim zakresie w jakim Rosja i Aerofłot?

    4. Każde państwo ma prawo decydować, kto jest uprawniony i gdzie latać nad jego terytorium, Polska również.
    Tak dalece, jak nie stoi to w sprzeczności z prawem ochrony konkurencji.

    Weź pod uwagę, że to nie jest tylko tak, że Rosja ma prawo decydować, ale także członek UE musi z Rosją stosowną umowę podpisać.

    Rosja oczywiście ma prawo wszystko, ale już członek UE typu Finlandia nie i umów naruszających konkurencję podpisywać nie powinna.

    Nie znam się na nawigacji i nie wiem jak dalece niedokładna jest ta mapa, w każdym razie jurydyczna część cytowanego artykułu jest absolutnie prawdziwa w 100 %.

    Ztof@ Póki co żadnych konkretów w zakresie Rosji i tranzytów syberyjskich nie znaliśmy, i cieszę się że wreszcie coś się o tym pisze.

  7. #7

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Ztof@ Póki co żadnych konkretów w zakresie Rosji i tranzytów syberyjskich nie znaliśmy, i cieszę się że wreszcie coś się o tym pisze.
    Niestety jedyny nowy konkret, jaki wynika z tego artykułu, to że Ministerstwo Infrastruktury powinno bardzo podziękować firmie Boeing za opóźnienia w dostawach, ponieważ nie zaczęło jeszcze negocjować w sprawie tras, które wg. pierwotnego planu dostaw 787, potencjalnie mogłyby być otwierane już wiele miesięcy temu.

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    aaben@ Niestety jeśli Gazeta nie napisze, to z żadnego innego źródła się nie dowiemy, to masz jak w banku.

    Cytat Zamieszczone przez Ztof Zobacz posta
    Niestety jedyny nowy konkret, jaki wynika z tego artykułu, to że Ministerstwo Infrastruktury powinno bardzo podziękować firmie Boeing za opóźnienia w dostawach, ponieważ nie zaczęło jeszcze negocjować w sprawie tras, które wg. pierwotnego planu dostaw 787, potencjalnie mogłyby być otwierane już wiele miesięcy temu.
    Po akcji z tym, jak przewoźnik pozostający w rękach resortu skarbu otworzył trasę do Pekinu bez stosownie wynegocjowanej umowy przez resort infrastruktury to już we wszystkie cuda uwierzę

    Czy ktoś wie jakie uprawnienia i na jakich warunkach mają przewoźnicy z Azji względem tranzytów nad Syberią? (ANA, JAL, Korean Air, Asiana i Chińczycy znaczy)

  9. #9

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    W takim zakresie w jakim Rosja i Aerofłot?
    Singapur i Singapore Airlines? Katar i Qatar Airways? Co to za argument w ogóle, każdy orze jak może i ile mu kasy starcza, nam starcza na długi LOT-u i nic więcej.

    Dowiesz się Stoarn, choćby ze stron MI, kiedy będzie się czego dowiadywać.

    Rozumiem z części jurydycznej tyle, że wg. KE przewoźnicy z Austrii, Finlandii, Francji i Niemiec powinni przeprowadzić rozmowy za pozostałych członów i przewoźników UE, żeby im Rosjanie nie ograniczali konkurencji nad Syberią. Albo jeszcze lepiej, latać na pohybel Rosji po dłuższych trasach, wszyscy, solidarnie, skrzydełko w skrzydełko, tankując na powrót w Chinach ruską ropę.

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Żadne państwo w UE święte jeżeli chodzi o wsparci dla przewoźników nie jest.

    Singapur i Singapore Airlines? Katar i Qatar Airways?
    Co ma Katar i Singapur do UE?

    Rozumiem z części jurydycznej tyle, że wg. KE przewoźnicy z Austrii, Finlandii, Francji i Niemiec powinni przeprowadzić rozmowy za pozostałych członów i przewoźników UE, żeby im Rosjanie nie ograniczali konkurencji nad Syberią. Albo jeszcze lepiej, latać na pohybel Rosji po dłuższych trasach, wszyscy, solidarnie, skrzydełko w skrzydełko, tankując na powrót w Chinach ruską ropę.
    Niezupełnie. Chodzi wyłącznie o to, by wymienione kraje, zawierając umowy dwustronne, brały pod uwagę skutki, jakie może to mieć z punktu widzenia przepisów o niedyskryminacji w zakresie prawa konkurencji.

    Tylko jednogłośna UE może wymóc na Rosji ograniczenie lub zniesienie tego myta.

    Problem nie leży w tym, czy reguły konkurencji są zgodne ze zdrowym rozsądkiem, tylko czy postępowanie krajów jest zgodne z regułami konkurencji. Proszę wszystkich o oddzielanie tego, co jest, od tego, co waszym zdaniem być powinno.

    Dowiesz się Stoarn, choćby ze stron MI, kiedy będzie się czego dowiadywać.
    \

    Wielu z nas jest tez ciekawych co się dzieje na bieżąco, jeśli kogoś to nie interesuje, może zignorować temat, zamiast ograniczać się do zaprzeczania wszystkiemu dla samej zasady "co pisze prasa jest głupie".

  11. #11

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Tylko jednogłośna UE może wymóc na Rosji ograniczenie lub zniesienie tego myta.
    Jakiego myta, do groma ciężkiego? Ty wiesz ile AFL placi za przelot EU w poprzek, mimo że to jest 1/4 dystansu jaki trzeba pokonać nad Rosją lecąc do Chin? Może "jednogłośna UE" chce się zamienić z ludźmi, którzy tam pracują nad utrzymaniem infrastruktury?

    Ten artykuł jest po prostu tak tendencyjny i kretyński, że nawet ja nie jestem w stanie go ominąć bez krótkiego komentarza. Sorry Stoarn, ale czasem po prostu nie wystarcza mi samo parskanie nad tym, co się tu pisze

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Jakiego myta, do groma ciężkiego? Ty wiesz ile AFL placi za przelot EU w poprzek, mimo że to jest 1/4 dystansu jaki trzeba pokonać nad Rosją lecąc do Chin?
    Nie wiem, ile?
    Ten artykuł jest po prostu tak tendencyjny i kretyński,
    Z jurydycznego punktu widzenia artykuł opisuje prawdę.


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •