Ciekawy komentarz, bo od bodajże 1973 roku nieLot specjalizuje się w wożeniu taniej siły roboczej za Atlantyk a od tego roku do Wietnamu, więc czemu nie miałby tego robić na trasach europejskich?
Odpowiedź: bo przespał jedyną taką szansę na rozwój i zamiast wykorzystać siłę własnej marki, wyrzucił w błoto grube miliony na efemerydę pod nazwą Central$hit...
Może i dobrze, że LO nie wozi do UK i IE. Jednak nasze społeczeństwo staje się widocznie zamożne i nie każdy chce lecieć W6 i FR.
A LIS - jak najbardziej - szczególnie, że Portugalia to popularna destynacja wycieczkowa, no i super siatka do Ameryki Południowej. A szczególnie w Brazylii jest rozwój.
No i obupólne korzyci, jak rzadko w *A - LO najbardziej ma wysunięty hub i dużo połączeń na wschód, a TP lata chyba tylko do HEL i SVO.
A mnie marzy się połączenie bezpośrednie z Luksemburgiem, parę lat temu - zdaje się w sezonie letnim próbował swoich sił na tej trasie Luxair i zrezygnował. Z obserwacji widze że sporo paxów lata do Luxa via CDG, AMS czy też porty niemieckie... dało rade ..
Na tym właśnie polega różnica: te porty zgarniają ruch z całej Europy i dopiero po przesiadce wysyłają do Luksemburga. W Warszawie skala operacji jest jednak dużo mniejsza i wygenerowanie odpowiednio regularnego ruchu w wyższych segmentach cenowych mogłoby stanowić problem.
W niższych segmentach cenowych ruch do Luksemburga jest natomiast obsługiwany przez połączenia do Hahn i Charleroi.
Powinny być powroty: Zagrzeb, Lyon.
KS
Deluxe Limited Edition with Bonus Track & DVD
Pierwsza potwierdzona informacja jest: od nowego sezonu letniego do siatki powracają Ateny i Rzym z Krakowa!
Co do Zagrzebia to raczej będzie trudno, nowy zarząd, mowa strategia... Mogliby dorzucić jeszcze jakieś ciekawe połączenia do europejskiej siatki połączeń. Z Atenami i Rzymem z KRK to jest tak że lepiej mieć LF 60%-75% niż samolot ma stać na płycie lotniska i jeszcze za to płacić. Tak samo jest z połączeniami na Bliski Wschód.
Zdaje sobie z tego sprawęTylko tak na prosty, "chłopski" rozum właśnie tak to wygląda. W zasadzie załoga nie musi nocować w Rzymie ani Atenach. Dobrze jakby chociaż na jeden z rejsów przypadało po min. 5 pasażerów w BC, jednak wydaje się to mało prawdopodobne bo godziny pasażerów biznesowych nie zachęcają.
"namacalnym" przykładem mogą być rejsy z KRK do ORD.
Ostatnio edytowane przez Raffij ; 27-11-2010 o 01:07
Hannover - Centralwings latał z Warszawy i chyba? z Poznania. Samoloty były pełne. Z Poznania latała też niemiecka mała linia biznesowa (już bankrut) DAUAIR. Ceny były szalone, a i tak pasażerów nie brakowało.
Malta
Wygląda na to, że LOT załadował lato 2011 do systemu... Sprawdzałem 6 czerwca 2011, i takie oto nowinki w ruchu zagranicznym (w nawiasie frekwencje z zimy, kursywą to co ubywa):
LHR 21 (20)
BRU 19 (22)
CDG 25 (22)
NCE 7 (4)
MAD 7 (5)
FCO 7 (6)
MXP 19 (20)
GVA 11 (10)
TXL 11 (12)
ARN 18 (12)
HEL 7 (5)
TLL 7 (4)
RIX 9 (7)
KGD 6 (4)
LED 7 (5)
BUD 16 (12)
BEG 5 (3)
ATH 9 (6)
BEY 3 (2)
EVN 3 (2)
KRK-FCO 3 (0)
KRK-ATH 3 (0)
KTW-MUC 11 (12)
KTW-TRN 6 (4)
JFK 6
EWR 5
ORD 9
YYZ 7
HAN 3
Optymistycznie. Jakieś 40 lotów tygodniowo więcej.
Powraca nocowanie w Sztokholmie (E70), Rydze i Sofii a do Budapesztu będzie nowy trzeci lot w tej samej fali co do Pragi w południu. Erewań i Bejrut, Tallin, Belgrad i Kaliningrad zwiększone, Tallin i KGD na E70.
Utrzymane z zimy poranne loty na zakładkę do Szwajcarii (mniej ZRH więcej GVA), południowe Monachium, nocka w Moskwie, Madryt za dnia a nie w nocy (734). Więcej Paryża zamiast południowej Brukseli (tak jak w zeszłe lato). Nie będzie popołudniowego Lwowa.
Loty z Gdańska do Monachium dalej zawieszone.
Czy ktoś wie jak z flotą? Pozostaną 4 ER4, 7 734 i 4 735, a do tego dojdą E95?
to nie jest nowy rozkład a tylko przekładka z ubiegłego roku. EVN i BUD rzeczywiście zwiększone, ale to nie jest wersja rozkładu zatwierdzona przez nowy zarząd.
Zakładki