Strona 3 z 12 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 60 z 230
Like Tree10Likes

Wątek: LOT - Nowe Połączenia 2011

  1. #41

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez styrian Zobacz posta
    to nie jest nowy rozkład a tylko przekładka z ubiegłego roku. EVN i BUD rzeczywiście zwiększone, ale to nie jest wersja rozkładu zatwierdzona przez nowy zarząd.
    a do EVN nie było ograniczenia po 2 rejsy dla pl i po 2 dla armenii?

  2. #42
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Wygląda na to, że LOT załadował lato 2011 do systemu... (w nawiasie frekwencje z zimy, kursywą to co ubywa):
    Stoarn, napracowałeś się trochę, ale proszę nie rób porównań rozkładu zima vs lato.
    Takie porównanie nie ma specjalnego sensu.
    Jeśli masz dostęp do rozkładu lato 2010 to chętnie zobaczę takie zestawienie z latem 2011.

    PS. Co więcej zestawienie dotyczy tylko ilości rejsów a nie typów maszyn.
    Więc może się okazać iż na trasie np. do FCO mimo dodania jednego rejsu ilość oferowanych miejsc może być mniejsza niż przy 6 rejsach w tyg.
    Ostatnio edytowane przez Airliner ; 11-12-2010 o 14:33
    Pozdrawiam, Airliner

  3. #43

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Madrid

    Domyślnie

    miało być tak, że lata 2x LO i 2x Armavia ale jak wiadomo, ta druga wycofała się po kilku lotach. być może tak się dogadali, że teraz LO będzie latać 4x a Armavia położy kod. tak czy inaczej proponuję poczekać kilka tygodni bo z tego co wiem, obecny rozkład to jest tylko przekładka i dużo się może jeszcze zmienić do kwietnia.

  4. #44
    Awatar Zelek

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKT

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Wygląda na to, że LOT załadował lato 2011 do systemu... Sprawdzałem 6 czerwca 2011, i takie oto nowinki w ruchu zagranicznym (w nawiasie frekwencje z zimy, kursywą to co ubywa):



    KTW-MUC 11 (12)
    KTW-TRN 6 (4)
    Nie wiem skąd to wziąłeś, ale MUC jest z KTW ciągle 11 razy a TRN 6 razy.
    Warto dodac, że KTW-WAW wraca do 18 z 12x week.

  5. #45
    Awatar zubeer

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPKT/EGPH

    Domyślnie

    Cześć,

    Dzisiaj na radarze obserwowałem naszego 763,wracającego do domu z Krabi Krabi (Tajlandia).
    To czarter czy regularne połączenie??

    Szanowanie,

    Maciek
    Fuji S2500HD.

  6. #46
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zubeer Zobacz posta
    Cześć,

    Dzisiaj na radarze obserwowałem naszego 763,wracającego do domu z Krabi Krabi (Tajlandia).
    To czarter czy regularne połączenie??

    Szanowanie,

    Maciek
    Czarter noworoczny.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  7. #47

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Czy to ja coś przegapiłem czy Tbilisi dostępne jest od niedawna 4 razy w tygodniu (pn, sr, czw, sob)

  8. #48
    Awatar maximus1383

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Czy to ja coś przegapiłem czy Tbilisi dostępne jest od niedawna 4 razy w tygodniu (pn, sr, czw, sob)
    Jest dostepne. udalo mi sie kupic bilet do Tbilisi za 660zl w 2 strony.
    Ostatnio edytowane przez Raffij ; 29-01-2011 o 21:22 Powód: ort

  9. #49

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    Z porannego przeglądu RSS-a i kanału piewcy lokalnych połączeń LOTu zapowiadających je jako pewne już na wakacje zeszłego roku

    LOT otworzy nowe połączenia. Będzie ich mniej, niż chcą lotniska

    W końcu Skarb Państwa postawił na swoim: narodowy przewoźnik zwiększy liczbę lotów na krajowych trasach. Z informacji „DGP” wynika, że zyskają Kraków i Gdańsk, a być może również Poznań, Wrocław i Rzeszów.

    Jeszcze rok temu LOT zapowiadał, że licząca niespełna dziesięć tras krajowa siatka połączeń lotniczych będzie niemal tak gęsta jak autobusowa czy kolejowa. Dziś prezes LOT Marcin Piróg ma przedstawić radzie nadzorczej spółki nową strategię dla kraju. Wiadomo na pewno, że porty regionalne nie mogą na wiele liczyć. – Można spodziewać się 5 – 6 nowych tras – mówi nam osoba dobrze znająca plany LOT-u. Niemal pewne są nowe połączenia z Krakowa i Gdańska, a być może także z Poznania, Wrocławia i Rzeszowa.

    Jak najszybciej

    Z planów zakładających nawet kilkadziesiąt nowych tras w kraju i do krajów ościennych nic nie wyszło, bo Sebastian Mikosz, poprzednik Marcina Piróga, uznał, że takie trasy są nieopłacalne. Do projektu długo nie mógł się przekonać także nowy prezes LOT-u. Gdy przygotowywał strategię dla spółki, rozkład krajowy pozostawił bez zmian. To dlatego w grudniu 2010 roku rada nadzorcza LOT-u nie zaakceptowała przygotowanego przez Piróga dokumentu, prosząc go o uzupełnienie właśnie o ten element.

    Dziś powinno się obejść bez większych komplikacji, bo Piróg znalazł salomonowe rozwiązanie. W nowej wersji plan został mocno okrojony, nie na tyle jednak, żeby spotkać się krytyką ze strony Skarbu Państwa, któremu szczególnie zależy na nowych trasach w Polsce. Resort uważa, że rozwijanie sieci lotniczej w kraju to obowiązek narodowej linii.

    Plan zyskał również przychylność portów regionalnych, które chcą z nim wystartować, nawet jeżeli będzie mniej połączeń, niż się spodziewały jeszcze rok temu. Porty od dawna poprzez polityków lobbowały w tej sprawie w resorcie skarbu, który wraz z TFI Silesia kontroluje ponad 93 proc. akcji LOT-u.

    Zwiększenie połączeń lotniczych w regionach ma merytoryczne uzasadnienie. Stwarza alternatywę dla kiepskich dróg czy dla kolei. To dlatego w nowym rozkładzie LOT-u pojawi się bezpośrednie połączenie z Krakowa do Gdańska: korzystanie z połączeń kolejowych czy drogowych między tymi dwoma miastami jest uciążliwe, a to znaczy, że lotnicze powinno mieć sporo klientów.

    – Przy cenie w granicach 200 zł w jedną stronę pokłady obsługujących trasę samolotów powinny być oblegane – uważa Zbigniew Sałek, członek zarządu Międzynarodowego Stowarzyszenia Menedżerów Lotnisk.

    Nie tylko biznes

    Według Jana Pamuły, szefa lotniska Kraków-Balice i przewodniczącego Związku Regionalnych Portów Lotniczych, jest duża szansa, że na pokłady samolotów wsiadać będą nie tylko turyści, ale – co ważne dla linii – także biznes. Według Zbigniewa Sałka jest też szansa na przyciągnięcie do LOT-u stałych klientów PKP, PKS, a nawet podróżujących indywidualnie samochodami.

    Plan zwiększenia połączeń ma wiele plusów, ale jeden mankament: przewoźnik powinien mieć więcej samolotów. Na domiar złego w 2011 r. flota krótkiego zasięgu, która obsługuje krajowe trasy, ma się zmniejszyć do dziesięciu maszyn, bo odejdą cztery leasingowane stare ATR 42-500.

    W takiej sytuacji – jak uważa ekspert lotniczy Marek Serafin – zarząd spółki powinien zastanowić się, czy poszerzać siatkę połączeń. Według niego trudno sobie wyobrazić, aby ATR-y były zastępowane w istotnym zakresie przez embraery 170/175.

    Z tej wady zadają sobie sprawę także przedstawiciele rządu i lotnisk. Jednak, jak mówi anonimowo przedstawiciel spółki, sprawa jest już przesądzona, a trasy wystartują jeszcze przed wakacjami.

    PRAWO

    Linie lotnicze potrzebne są samorządom

    Krajowe połączenia lotnicze, jakie chce uruchomić LOT, mogą otrzymać wsparcie ze strony samorządów lokalnych. Jak zapewniają samorządowcy, nie ma mowy o bezpośrednich dopłatach dla LOT czy jakiejkolwiek innej linii lotniczej, bo Unia Europejska zabrania takich praktyk. Traktuje ją jak niedozwoloną prawem pomoc publiczną. Jednak większość regionów w UE znalazła sposób na ominięcie tych ograniczeń. Dotacje z budżetów samorządów trafiają na konta linii jako wynagrodzenie za promocję regionu. To trudny do podważenia argument, bo linie faktycznie sprzyjają rozwojowi regionów, przywożąc nowych turystów.

    Źródło: Dziennik Gazeta Prawna
    Artykuł z dnia: 2011-01-31
    źródło: LOT otworzy nowe połączenia. Będzie ich mniej, niż chcą lotniska - Biznes i prawo gospodarcze - Gazeta Prawna - największy dziennik gospodarczy

  10. #50

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Nie jest to nowe połączenie, ale działu o zwiększeniu częstotliwosci na rok 2011 nie znalazłem: w sezonie letnim Erewan 4 razy w tygodniu (pon, sr, czw, niedziela)
    Kaliningrad codziennie (w poprzednim sezonie letnim było bez wtorku)
    Mediolan tylko 2 razy dziennie (były trzy)
    Bratysława tez tylko pon, sr, piat, niedziela (było codziennie)

    To kilka zmian, ktore znalazlem, choc rozklad wyglada na mocno poszatkowany - sa jakies nowosci, sa jakies braki (np Tbilisi jest teraz 4 razy w tygodniu, a w systemie jeszcze stary rozkład z 3 lotami w tygodniu). Mediolan w koncu się poddał i 2 razy dziennie

  11. #51
    Zbanowany
    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    EPKA

    Domyślnie

    Szkoda Mediolanu, widać że Lufthansa Italia stanowi sporą konkurencję na tym kierunku. Jednak Tbilisi i Erewan cieszy

  12. #52

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    LH Italia zrobiła swoje w imię przyjaźni z LO.

  13. #53

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Ale tez trzeba zapewne brac pod uwagę kłopoty sprzętowe o ktorych mowa w innym wątku. Zreszta przy tych cenach LH Italia takze nie zarabia - ciekawe czy będzie tak jak z innymi miastami ze się zwiną z tego kierunku

  14. #54

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    LH Italia latala w styczniu 1x a w lutym 2x zdaje sie tylko 3 x w tyg zmiast 5 wiec rozowo tez nie jest .. ten uklad jest dla LOTu korzystny kasuja rejs ktory generuje najwieksze koszty a produkt utrzymuja de facto ten sam ... z nadzieja na wzrost cen

  15. #55
    Awatar szerszen

    Dołączył
    Dec 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Bratysława tez tylko pon, sr, piat, niedziela (było codziennie)
    Z tego co pamiętam to LOT do Bratysławy nie latał codziennie .

  16. #56
    Zbanowany
    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    EPKA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez szerszen Zobacz posta
    Z tego co pamiętam to LOT do Bratysławy nie latał codziennie .
    LOT nie latał z Warszawy do Bratysławy w soboty.

  17. #57

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    A LO i LH będą robiły Mediolan w code-share wreszcie? Dla mnie to był szczyt nonsensu, że LOT z takim uporem maniaka utrzymywał nockę w Mediolanie, podczas gdy musiał zrezygnować z nocki w Sztokholmie, gdzie ma monopol i gdzie obcięcie rotacji 455/456 było mega ciosem we własną stopę (rotacja ta wraca na szczęście od lata, z tego co widziałem)

  18. #58

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Sprawdziłem tez jak wygląda TBS i EVN w połączeniach tranzytowych - wybierając losy dzien w czerwcu. Do obu miast LO był najtanszy i czasowo taki sam jak konkurencja prkatycznie z kazdego miasta: od MAD, BCN, przez FRA i MUC (tylko z MUC był lot bezposredni do TBS ale ponad 1000 Euro drozszy), LHR, HAM, CDG, MXP a na GDN kończąc. Szczerze mówiąc zdziwłem się ze LH tam nie lata, ale dobrze ze LO zwiększa TBS i EVN do 4x tygodniowo
    A MXP - hmm te dwa loty dziennie LO maja dobre godziny więc pewnie zostaną, LH ma ten plus ze w połączeniach do Mediolanu powinna miec całkiem sporo pasażerów tranzytowych, z drugiej strony ostatnio (listopad) lecąc wieczornym lotem do WAW LO cały biznes to były transfery (Tbilisi i cos jeszcze na wschodzie) więc tu transfery w drugą stronę. Ale jakos oszałamiających wyników chyba LH Italia nie ma, bo w lutym ma bardzo często tylko jeden lot dziennie (nocą), weekendy zupełnie pocięte.

  19. #59
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Sprawdziłem tez jak wygląda TBS i EVN w połączeniach tranzytowych - wybierając losy dzien w czerwcu. Do obu miast LO był najtanszy i czasowo taki sam jak konkurencja prkatycznie z kazdego miasta: od MAD, BCN, przez FRA i MUC (tylko z MUC był lot bezposredni do TBS ale ponad 1000 Euro drozszy), LHR, HAM, CDG, MXP a na GDN kończąc.
    To dobra informacja dla pasażerów, ale nie koniecznie dla LOTu.
    Po prostu wypełniają samolot tanimi pasażerami.
    Pozdrawiam, Airliner

  20. #60
    Awatar Tomcio

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Strzelno/Bydgoszcz

    Domyślnie


    Polecamy

    Polskie Linie Lotnicze LOT rozważają uruchomienie nowych połączeń do Pekinu, Szanghaju i Tokio - poinformował prezes spółki Marcin Piróg. Uzależnione jest to m.in. od tego, kiedy spółka dostanie Dreamlinery oraz uzyska zgodę na przeloty nad Syberią.




    Z informacji resortu skarbu przygotowanej dla sejmowej komisji skarbu wynika, że PLL LOT rozważa możliwość uruchomienia połączeń lotniczych m.in. do Baku, Soczi, Stuttgartu, Goeteborga, Oslo, Dubaju, Kuwejtu, Ostrawy. W tym roku powinny być uruchomione loty do Doniecka i Dniepropietrowska. W planach spółka ma połączenia też do Bangkoku, Singapuru, Delhi i Waszyngtonu. Uruchomienie tych ostatnich kierunków uzależnione jest jednak od pozyskania nowej floty samolotów B787 Dreamliner.
    "Nasza strategia, która zakłada otwieranie kierunków długodystansowych azjatyckich w pierwszym kwartale 2012 r. zależy od tego, czy i kiedy będziemy mieli nowy samolot 787 Dreamliner" - poinformował w tym tygodniu Piróg. Dodał, że pierwszy ma być dostarczony na początku 2012 r. Boeing miał dostarczyć maszyny w październiku 2008 r. "Wykorzystujemy wszelkie moce i naciski, żeby wpłynąć na Boeinga i mieć Dreamlinera jak najwcześniej" - podkreślił Piróg.
    Pierwszą linią lotniczą, która powinna otrzymać najnowszy model Boeinga, jest japoński przewoźnik ANA. LOT ma być pierwszy w Europie.
    Z danych resortu skarbu wynika, że przewoźnik już od tego roku stopniowo będzie wycofywał samoloty Boeing 767. Obecnie LOT użytkuje sześć takich maszyn. Średni wiek B767 to 16,5 roku. "Standard i warunki techniczne samolotów nie odpowiadają potrzebom rynku pasażerów. Planuje się, że samoloty B767 będą zastępowane przez Dreamlinery" - czytamy w informacji resortu.
    Ponadto w ramach krótkich i średnich tras planowane jest zastępowanie samolotów B737 400 i 500 (obecnie dziewięć maszyn, średni ich wiek to ok. 15 lat) maszynami z rodziny Embraer (bardziej ekonomiczne). LOT ma 10 samolotów Embraer 170 i 14 Embraerów 175 (w tym dwa w programie VIP czarter). W 2011 r. i 2012 r. planowana jest dostawa czterech Embraerów 195. Natomiast pięć Embraerów 145 używanych przez LOT ma zostać oddanych - jako "nie przydatne" - w siatce połączeń lotniczych. Wszystkie są w leasingu.
    Resort podkreśla, że pomimo długotrwałych negocjacji strona polska nie otrzymała zgody władz rosyjskich na loty trasą syberyjską. "Wprawdzie w sierpniu 2010 r. wykonano trasą szereg połączeń lotniczych z Warszawy do miast Japonii (loty czarterowe w związku z odbywającym się w stolicy konkursem chopinowskim), to jednak zgody te miały jednorazowy charakter" - czytamy w informacji resortu.
    "Mamy taki plan, że za rok, kiedy będziemy otwierać kierunki wschodnie, uzyskamy to pozwolenie" - powiedział prezes PLL LOT.
    LOT w 2010 r. wykonał 81 tys. 394 operacji lotniczych, co daje wzrost o 2 proc. w stosunku do 2009 r. Średnio jest to ok. 214 operacji lotniczych dziennie, obejmujących Warszawę, osiem miast regionalnych w Polsce oraz Europę, Amerykę i Azję. W 2010 r. przewoźnik uruchomił nowe połączenia do Bejrutu, Bratysławy, Kairu, Damaszku, Erewania, Kaliningradu, Tbilisi, Tallinna i Hanoi. Przewoźnik przestał latać na trasie Kraków-Chicago.


    Źródło: DGP
    1. Idź na Google Mapy. 2. Daj "Pokaż trasę". 3. Napisz Japan jako miejsce początkowe. 4. Napisz China jako cel. 5. Idź na 43 punkt twojej drogi, a jak sie zaśmiejesz....

Strona 3 z 12 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •