Strona 1 z 9 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 165
Like Tree2Likes

Wątek: Wielkie odchudzanie LOT-u: połączenia będą znikać z rozkładów

  1. #1

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie Wielkie odchudzanie LOT-u: połączenia będą znikać z rozkładów


    Polecamy

    Wielkie odchudzanie LOT-u: połączenia będą znikać z rozkładów
    Nowy prezes, nowe plany. Kierowany przez Marcina Piróga od końca października LOT czeka mocne odchudzanie. Ponieważ linia ma za mało samolotów, od wiosny może znacząco ograniczyć zagraniczną siatkę połączeń.


    Nowy prezes, nowe plany. Kierowany przez Marcina Piróga od końca października LOT czeka mocne odchudzanie. Ponieważ linia ma za mało samolotów, od wiosny może znacząco ograniczyć zagraniczną siatkę połączeń.
    O tym, które trasy ostatecznie pójdą pod nóż, może już być wiadomo w przyszłym tygodniu, kiedy odbędzie się narada z zagranicznymi ekspertami wynajętymi do pracy jeszcze przez Sebastiana Mikosza, poprzedniego prezesa spółki.

    Europejskie cięcia
    Z informacji „DGP” wynika, że najbardziej prawdopodobny jest scenariusz, zgodnie z którym z rozkładu zniknie część tras uruchomionych za rządów poprzedniego szefa spółki. Chodzi o połączenia do byłych republik radzieckich, m.in. do Erywania, Tallina czy Tbilisi. Ale zagrożone mogą być też Bałkany: Belgrad czy Bukareszt.

    – Pierwsze słyszę – mówi Marcin Piróg, prezes PLL LOT. Jednak przyznaje, że siatka jest dziś przedmiotem analiz w związku z pracami zarządu nad nową strategią. – Strategię przedstawimy radzie nadzorczej 20 grudnia – zapowiada Marcin Piróg.

    Do tego czasu prezes LOT-u nie chce zdradzić szczegółów. Zastrzega, że pod uwagę jest branych wiele opcji. – Może też być tak, że siatka pozostanie nietknięta – mówi Piróg.

    Taki scenariusz eksperci uważają za mało prawdopodobny. – LOT ma za mało samolotów. Dlatego musi się skoncentrować na trasach, na których lata biznes – mówi Zbigniew Sałek, członek zarządu Międzynarodowego Stowarzyszenia Menedżerów Lotnisk. Za takie uważa trasy do Moskwy i Kijowa, a nawet świeżo uruchomione Hanoi.

    Jednak nawet to połączenie może zniknąć z rozkładu z powodu ograniczonych zasobów flotowych.

    LOT ma za mało samolotów długodystansowych. Dziś eksploatowane boeingi 767 są też stare, co obniża konkurencyjność przewoźnika. Spółka bardzo liczyła na otrzymanie jeszcze w listopadzie 2011 r. pierwszych, nowych boeingów 787 Dreamliner. Ale opóźniane już od ponad roku dostawy tych maszyn znów są zagrożone. Na początku listopada samolot w czasie lotu testowego musiał awaryjnie lądować, bo we wnętrzu maszyny pojawił się dym. To czyni harmonogram dostaw jedną wielką niewiadomą.

    Według ekspertów bez tych samolotów LOT musi się liczyć także z powolnym wycofaniem z połączeń atlantyckich.

    Zmiany w grupie
    W nowej strategii dużo miejsca poświęcone zostanie także przebudowie grupy kapitałowej oraz restrukturyzacji spółki. Ministerstwo Skarbu Państwa, które wraz z Regionalnym Funduszem Gospodarczym kontroluje ponad 93 proc. akcji spółki, martwią przede wszystkim wyniki finansowe LOT-u. Mimo prowadzonej od 2008 r. restrukturyzacji wciąż niedochodowa jest działalność operacyjna linii. Strata operacyjna po siedmiu miesiącach wyniosła 35 mln zł.

    Przedstawiciele spółki ten fakt wytłumaczyli co prawda negatywnymi dla LOT-u zmianami kursów walut i cen paliwa lotniczego, a także wybuchem wulkanu na Islandii w kwietniu. Dla właścicieli marną pociechą jest jednak to, że zagraniczni konkurenci spółki na rynku owładniętym wojną cenową nie mają wcale lepszych wyników, bo w przyszłym roku spółka powinna zostać sprywatyzowana.

    Autor: Cezary Pytlos
    Artykuły z: Dziennik Gazeta Prawna
    Według ekspertów bez tych samolotów LOT musi się liczyć także z powolnym wycofaniem z połączeń atlantyckich.
    Tymczasem:
    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Od kwietnia 2011 American Airlines otwiera codzienne loty z JFK do Budapesztu, Boeingami 767-300 ER.

    Rozkład:

    1234567 JFKBUDJFK 18:40-9:30 / 11:55-15:35 AA 158/159 763

    Budapest Airport Zrt.

    To kolejny po Qatarze (DOH, 4*320) i Hainan Airlines (PEK, 4*763) daleki przewoźnik w Budapeszcie.


  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Wydawać duzę pieniądze na promocję połączeń do Erywania czy Tbilisi i zamykać po jednym sezonie? absurd. Zwłaszcza, ze akurat tam bilety są dosc drogie i jakis biznes lata (choc jak zawsze potrzebne są dokładne dane). A co dokładnie takiego stanie się z flotą, że w nowym sezonie letnim potrzebne są takie zmiany?? Czy znikają jakies samoloty w stosunku do obecnego stanu (zima) + czy nie maja się pojawić E190
    Te wymieniona miasta do likwidacji są strasznie dziwne: Belgrad ok umiera od dawna, ale wschód typu Erewan? Jesli o jakims połączeniu mówilismy ze słabo startowało to był to Kair.

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Toronto.

    Domyślnie

    A Aerosvit umie jakos pozyskac 6x 767-300ER. Co to za wymowki?? Niech w ogóle to dziadostwo zbankrutuje i powstanie jakas normalna prywatna linia ktora bedzie rozwijac skrzydla. LOT nie jest normalna firma, LOT jest chora firma, upolityczniona przez co jest jak jest. Jeszcze sie nie zdziwie jak w 2011 wymienia prezesa znowu. Smiech na sali i jedna wielka porazka!! Gdyby zostal Mikosz, wszystko by nadal szlo w odpowiednim kierunku.


    Korekta - ortografia, interpunkcja:_W poście została wykonana korekta ortograficzna/interpunkcyjna. Kolejne posty z błędami mogą zostać usunięte, a piszący może otrzymać ostrzeżenie.
    Ostatnio edytowane przez Raffij ; 03-12-2010 o 20:37

  4. #4

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Wydawać duzę pieniądze na promocję połączeń do Erywania czy Tbilisi i zamykać po jednym sezonie? absurd. Zwłaszcza, ze akurat tam bilety są dosc drogie i jakis biznes lata (choc jak zawsze potrzebne są dokładne dane). A co dokładnie takiego stanie się z flotą, że w nowym sezonie letnim potrzebne są takie zmiany?? Czy znikają jakies samoloty w stosunku do obecnego stanu (zima) + czy nie maja się pojawić E190
    Te wymieniona miasta do likwidacji są strasznie dziwne: Belgrad ok umiera od dawna, ale wschód typu Erewan? Jesli o jakims połączeniu mówilismy ze słabo startowało to był to Kair.
    hmm ok, tallinn, belgrad rozumiem. szkoda, ale jak nie umieja rozkrecic? są w dzień mogą potrzebować jak sztokholm i zurich tną.
    ale te nowe polączenia odbywają się w nocy, zamiast grzać plyte to chyba moga pofruwać? szczególnie w świetle nowych umów bilateralnych z gruzja - totalnie bez sensu.
    tak, kair chyba nie daje rady jakos super jak w dumpingowych cenach puscili w szaloną srode..

  5. #5
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    BUAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH AHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!!!!!!

    ...i tyle komentarza z mojej strony.

  6. #6
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    chyba ktoś tam zdurniał na górze... TBS? EVN? TLL? no kurna, czy my znowu musimy jakąś społeczną akcję szykować? może faktycznie jest jakaś poważna przesłanka finansowa albo cokolwiek - ale podcinać skrzydła, które dopiero co wyrosły? argh...

    Propozycja grupy na fejsbuku: BRONIMY ROZSĄDKU

  7. #7
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Miałem coś napisać, ale... szkoda mojego intelektualnego wysiłku na komentarz całej sytuacji.

  8. #8
    Awatar Rafox

    Dołączył
    Mar 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Lot się sypie i niech się posypie lepszego wyjścia nie ma.

  9. #9

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Mysiadło
    Wpisów
    7

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DaKo Zobacz posta
    Propozycja grupy na fejsbuku: BRONIMY ROZSĄDKU
    Miałem coś napisać ale laska w ta firmę przy takim podejściu......................................... .

  10. #10

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Ryanair na typowego polskiego przewoźnika i będzie spokój co wy na to?;p chociaż tani by był ;D

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Zanim zaczniemy oceniać, proponuję najpierw poczekać na oficjalne słowa Prezesa LOTu.

    O tym, że "zapewne na pierwszy ogień pójdą..." - jak ja się domyślam, mam nadzieję - sugerowali autorce artykułu "pseudospecjaliści", typu sami-wiecie-kto, którzy sugerują się ruchem p2p i samą wielkością i potencjałem portów docelowych, za to nie za bardzo kapujący jak wygląda LOTowski rozkład fali.

    Gdyby LOT ograniczył się do najbardziej dochodowego ruchu biznesowego w myśl tego co się w tym artykule pisze, to wszystkie samoloty startowałyby z Warszawy między 6 a 8, wracały między 10 a 12, potem stały do jakiejś 15:30, i potem odlatywałyby znowu, żeby na 22 wrócić do Warszawy.

    Jeśli w LOT musi być przeprowadzone odchudzanie - to podłączam się po pierwsze do pytania: które maszyny mają odejść, a które dojdą?

    Jeśli zostanie 5 * 763, to Hanoi da się zrobić spokojnie trzy razy, bo odpadnie w porównaniu z poprzednim rokiem ruch z Krakowa i Rzeszowa.

    Nadto, LOT może przecież w formule wet-lease jakieś samoloty na okres przejściowy wziąć, typu Fokker 70/100, albo coś w ten deseń.

    Trzeba oddzielić brak maszyn od ewentualnej nieudolności odpowiedzialnych za marketing, sprzedaż, rozkład i stronę www, którzy są w znacznym stopniu autorami porażki połączeń typu Tallin, Sztokholm, Helsinki, Kaliningrad etc...

    Tak np. obecne połączenie do Helsinek można wyrzucić z rozkładu spokojnie, jest w tak beznadziejnych godzinach, że nawet nie trzeba się rozwodzić nad innymi przyczynami kiepskiej sprzedaży na tym kierunku. Gdyby leciało tak jak południowe demoludy, byłoby znacznie lepiej.

    Wycinanie nocek na wschód i południe pod pretekstem braku maszyn to oczywiście bzdura jedna wielka, ale dementował to sam Prezes, i mam nadzieje, że dementi będzie aktualne.

  12. #12

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    W grę może jeszcze wchodzić polityka, czyli PR-owe "sprzątanie po byłym prezesie". Popularny zabieg - naprawiamy błędne decyzje poprzednika, czyli w tym przypadku likwidujemy nowe połączenia, do otwarcia których doprowadził, a przy okazji, zapewniamy sobie wymówkę na najbliższy rok.

    Oby nie.

  13. #13
    E-Jet KRK
    Goście

    Domyślnie

    "Ministerstwo Skarbu Państwa, które wraz z Regionalnym Funduszem Gospodarczym kontroluje ponad 93 proc. akcji spółki, martwią przede wszystkim wyniki finansowe LOT-u. Mimo prowadzonej od 2008 r. restrukturyzacji wciąż niedochodowa jest działalność operacyjna linii. Strata operacyjna po siedmiu miesiącach wyniosła 35 mln zł." - to w mojej opinii najlepsza część - nie martwiły ich straty idące w poprzednich latach w setki milionów, a martwią ich obecne. Ciekawe od kiedy zaczęli się tak martwić. No cóż pozostaje czekać na cudowne rozwiązanie problemu, czyli wycięcie wszystkiego. No może niech zostawią trochę krajóek i Brukselę, bo klient w postaci polityków jest jeszcze lepszy niż biznesowy.
    Szkoda.

  14. #14
    Awatar burn

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    (troche na pólnoc od Poznania)

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c Zobacz posta
    BUAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH AHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!!!!!!
    to sie nazywa krotkie i rzeczowe podsumowanie tego co sie dzieje w tym cyrku..( no i ten avatar..NIE LOT. haha)

  15. #15
    szczurwa
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c Zobacz posta
    BUAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH AHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!!!!!!

    ...i tyle komentarza z mojej strony.
    !

  16. #16
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Koledzy! Spokojnie i trochę umiaru w wyrażaniu emocji Dajecie się podpuścić jakiemuś pismakowi, którego poniosła fantazja albo ma lipne źródło. Zresztą, jak ktoś pisze z małej litery "boeingi", to jego konikiem na pewno nie jest lotnictwo Jak dla mnie ten artykuł jest lipny i nie ma czym się ekscytować.

  17. #17
    Gość
    Goście

    Domyślnie

    Czynnikiem przynoszącym największe straty finansowe tej firmy jest niekompetencja jej pracowników. Koniec i kropka

  18. #18
    Awatar Corsarz

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez EnLuki Zobacz posta
    Czynnikiem przynoszącym największe straty finansowe tej firmy jest niekompetencja jej pracowników. Koniec i kropka
    Nie do końca się zgadzam. Pracownicy firmy są zatrudniani na podstawie pewnej ustalonej segregacji porządkującej ich kompetencje, która skutkuje przydzieleniem określonych zadań do wykonania. Skoro okazuje się, że są niekompetentni to znaczy, że podjęto błędne decyzje na poziomie rekrutacji.
    Według mnie straty finansowe są w głównej mierze wynikiem błędnych decyzji strategicznych zarządu firmy w tym także personalnych.
    Koniec i ... przecinek bo to pewnie nie koniec dyskusji

  19. #19

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez E-Jet KRK Zobacz posta
    "Ministerstwo Skarbu Państwa, które wraz z Regionalnym Funduszem Gospodarczym kontroluje ponad 93 proc. akcji spółki, martwią przede wszystkim wyniki finansowe LOT-u. Mimo prowadzonej od 2008 r. restrukturyzacji wciąż niedochodowa jest działalność operacyjna linii. Strata operacyjna po siedmiu miesiącach wyniosła 35 mln zł." - to w mojej opinii najlepsza część - nie martwiły ich straty idące w poprzednich latach w setki milionów, a martwią ich obecne. Ciekawe od kiedy zaczęli się tak martwić. No cóż pozostaje czekać na cudowne rozwiązanie problemu, czyli wycięcie wszystkiego. No może niech zostawią trochę krajóek i Brukselę, bo klient w postaci polityków jest jeszcze lepszy niż biznesowy.
    Szkoda.
    Po pierwsze to nie jestem zwolennikiem zamykania LOTu.

    Natomiast w tym miejscu chciałbym zabawić się rolą advocatus diaboli i spróbować zobaczyć w LOT to, co widzi menadżer przysłany po to, żeby wyciąć części przynoszące straty i wyjść z wynikiem na zero lub plus.

    Często na tym forum pisano, że najpierw powinno się pojechać po kosztach "nieoperacyjnych", czyli szeroko rozumianej (i jeszcze szerzej rozbudowanej) biurokracji, niepotrzebnych działach, biurach, wszystkich tych miejscach pracy stworzonych dla rodziny i znajomych królika. Załóżmy jednak, że z tego czy innego powodu tego nie da się ruszyć. Więc pozostaje cięcie w działalności podstawowej.

    Po pierwsze long-haul. Nie ma uzasadnienia ekonomicznego utrzymywanie tych kilku połączeń z 6 starymi, często psującymi się samolotami. Ruchu biznesowego i tak się nie przyciągnie, wozić za tanie bilety może każdy głupi, w dodatku taniej niż LOT. A oszczędność: samoloty, dedykowane załogi (te, którym najwięcej trzeba płacić), biura. Wszystko to nie do pogardzenia. No i jeszcze sloty na 787 można odsprzedać.

    Po drugie hub w Warszawie. Trzeba spojrzeć prawdzie w oczy, że próba ustanowienia na Okęciu hubu wschód-zachód nie powiodła się. Z tych czy innych przyczyn większość takiego ruchu lata przez MUC/FRA, VIE, PRG, CPH. LOT z jednym połączeniem dziennym ERJ-145 do Tallinna rynku tam nie zdobędzie. Więc tniemy te egzotyczne miejsca jak TLL, ODS, może też LWO.

    Pozostaje p2p z Warszawy. Czyli LHR, CDG, BRU, AMS, MAD/BCN, MXP i kilka innych. Tniemy NCE, HEL i drugorzędne porty. Na wschodzie zostawiamy miejsca dochodowe ze względu na ruch biznesowy, czyli SVO, KBP, może LED.

    Poza tym latamy dla partnerów Star Alliance do FRA, MUC, ZRH, VIE, CPH oraz do portów, w których partnerzy Star (czytaj LH) mają dużą bazę klientów, czyli DUS, TXL, HAM, ARN, GVA.

    Do obsłużenia tego wszystkiego wystarczy zgrabna, jednorodna i tania w utrzymaniu flota 20 EMB od 170 do 195. Poza tym bierzemy w leasing 10 nowych lub używanych ATRów serii -500 do obsługi krajówek, głownie GDN, WRO i KRK oraz tam gdzie uda się wydębić kasę od województw. Latamy nimi także z portów regionalnych do FRA/MUC/VIE/CPH dla partnerów Stara.

    Jak myślicie, czy taka wizja skoncentrowania się na "dochodowej" części działalności podstawowej nie będzie atrakcyjna dla menedżerów przysłanych po to, żeby obciąć koszty?

    Nota bene według mnie ten plan nie może się powieść jeśli nie zaczniemy od tego co na początku odrzuciłem, to znaczy od cięcia kosztów poza lataniem. W przeciwnym wypadku będzie to co mamy od dawna, czyli coraz mniejsza linia lotnicza musi zarabiać na nieproporcjonalnie wielką nadbudowę/biurokrację/obsługę.

  20. #20
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie


    Polecamy

    Sorry że tak krótko, ale padam na twarz po powrocie do smutnej zimowej rzeczywistości: artykuł z tego co wiem mija się z rzeczywistością i rozważania nad nim w chwili obecnej mają jedynie walor akademicki.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


Strona 1 z 9 1 2 3 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •