Pokaż wyniki od 1 do 14 z 14
Like Tree6Likes
  • 3 Post By Symbian
  • 1 Post By Ztof
  • 2 Post By hypne

Wątek: Nowa agencja interaktywna w PLL LOT - jest już shortlista

  1. #1
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie Nowa agencja interaktywna w PLL LOT - jest już shortlista


    Polecamy

    Tribal DDB, Digital One i 180heartbeats znalazły się na krótkiej liście w przetargu Polskich Linii Lotniczych LOT SA.

    Agencja, z którą narodowy przewoźnik podpisze umowę, ma odpowiadać za kreację i realizację jej kampanii na stronach WWW zaplanowanych na 2011 rok.
    Decyzja PLL LOT oznacza tym samym koniec wieloletniej współpracy z MRM Worldwide (McCann Worldgroup w Polsce), która do tej pory była odpowiedzialna za działania w Internecie.

    Rozstrzygnięcie przetargu zaplanowano jeszcze na grudzień br.
    press.pl
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  2. #2

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Może efektowniejsze się www i druki reklamowe staną.

  3. #3
    Awatar Rosenzweigova

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Over the rainbow

    Domyślnie

    Pytanie jak szeroko jest rozumiane określenie 'kampanii na stronach WWW'. Tylko reklama na stronach zewnętrznych? Strona LOT (chociaż zmienianie jej co roku byłoby szczególnym pomysłem )?


  4. #4
    ols
    ols jest nieaktywny
    Awatar ols

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    @Rosenzweigova
    Zacytowane przez Egona sformułowanie (jeśli traktować je literalnie) oznacza że agencja miałaby się zajmować przygotowywaniem i zarządzaniem kampanią displayową (bannery itp). Z drugiej strony MRM robi teraz więcej rzeczy, a i profil znajdujących się na shortliście agencji (zwłaszcza zajmująca się dosyć nieszablonowymi działaniami 180hb) sugeruje że LOT chce zamówić zintegrowaną obsługę ich obecności w internecie. Co do zmiany strony to IMHO żadna z tych agencji nie jest w stanie wyprodukować czegoś wyraźnie lepszego niż to co straszy teraz.

  5. #5

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Stronę obecnie robi (robiło) FireFly, a nie MRM, więc tu się niekoniecznie będzie zmiana.
    A co do jakości, dopóki po stronie klienta nie będzie chęci zmian, dopóty wszystko będzie siermiężne, ale zgodne z wolą klienta. Ta czy inna agencja - bez znaczenia, chociaż wszystkie znam z raczej dobrej strony.

  6. #6
    Marcon
    Goście

    Domyślnie

    Nie mogłem znaleźć tematu stricte o profilu LOTU na FB - jeśli moderator taki znajdzie lub założy - proszę o przeniesienie posta.


    Od czasu zmiany "opiekuna" profilu LOTu na Facebooku uważnie obserwuję wszystkie rzeczy które na nim się dzieją i przyznam szczerze że nadal jest bardzo bardzo średnio
    Ilość wpadek, nieścisłości i niedomówień lub wręcz błędów jest równa tym sprzed zmian.

    Odnoszę wrażenie że LOT buli niezłą kasę za prowadzenie profilu a płaci za mierne prowadzenie profilu. Bo w mojej ocenie nie jest sztuką wrzucanie kilku zdjęć i pisanie o szalonych środach.

    Co więcej - osoby prowadzące ten profil dopuszczają się błędów MERYTORYCZNYCH - podobnych do wpadki z samolotem boeing 737 który swego czau miał być "największym we flocie LOTu".

    Przykład ? Nie trzeba daleko szukać - dzisiejszy post :

    "Star Alliance adds new connections to Taiwan to its network. Eva Airlines joins the group. For us it means better connections to Asia. "

    Nigdy nie słyszałem o liniach lotniczych EVA AIRLINES ... za to miałem przyjemność lecieć EVA AIRWAYS albo EVA AIR.

    Czy jeśli ta sama osoba z agencji napisze na profilu LOTu "BRITISH AIRLINES" to będzie dobrze ? Wątpię ...

    Myślę że marketing LOTu ma jeszcze wiele do zrobienia jeśli chce uzyskać "przyzwoitą" jakość


    AKTUALIZACJA: Błąd został poprawiony na FB ... niemniej jednak sens wypowiedzi zachowuję

  7. #7

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Ogólnie rzecz ujmując, to wizerunek LO jest rażąco niespójny. To moim zdaniem efekt ostatnich 5 lat i ciągłych zmian marnego na marniejsze.
    Nie ma żadnego wyróżnika tej marki.

  8. #8
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Rozwiń proszę niespójność - w jakich aspektach ją dostrzegasz? (zero złośliwości - chcę się dowiedzieć jakie obszary masz na myśli)
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  9. #9

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    *
    Są one na każdym kroku; to między innymi wina słabo przeprowadzanej akcji rebrandingu..
    • kolor czerwony ma być kojarzony z C, na lot.com klasa biznes jest zielona. Cukier i sól w Y jest taka sama. Pomijam fakt, że kolor czerwony jest niedopuszczony przez księgę identyfikacji wizualnej LOTu. Już dużo bardziej przejrzysty był pomarańczowy, używany parę lat temu. W latach 2000 i `90 refreshery i serwetki mogły być granatowe...
    • galimatias malowań samolotów
    • logo prezentowane w białym równoległoboku - jak to się ma do 'głakich' wycinanek
    • większy archaizm, niż profilowa grafika LO ciężko spotkać
    • w nowych wycinankach żuraw jest zmieszany z sielskimi kwiatkami. LOT w siermiężnych czasach był stanie wyróżnić się DOBRYM plakatem, obecnym specjalistom polecam trochę oldschoolowej inspiracji
    • brak logo w kabinie (galley wallpaper/logo)
    Vanitas vanitatum et omnia vanitas...
    skaabeusz, alacherbauer and Ztof like this.

  10. #10

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez symbian Zobacz posta
    Są one na każdym kroku; to między innymi wina słabo przeprowadzanej akcji rebrandingu..
    • kolor czerwony ma być kojarzony z C, na lot.com klasa biznes jest zielona. Cukier i sól w Y jest taka sama. Pomijam fakt, że kolor czerwony jest niedopuszczony przez księgę identyfikacji wizualnej LOTu. Już dużo bardziej przejrzysty był pomarańczowy, używany parę lat temu. W latach 2000 i `90 refreshery i serwetki mogły być granatowe...
    • galimatias malowań samolotów
    • logo prezentowane w białym równoległoboku - jak to się ma do 'głakich' wycinanek
    • większy archaizm, niż profilowa grafika LO ciężko spotkać
    • w nowych wycinankach żuraw jest zmieszany z sielskimi kwiatkami. LOT w siermiężnych czasach był stanie wyróżnić się DOBRYM plakatem, obecnym specjalistom polecam trochę oldschoolowej inspiracji
    • brak logo w kabinie (galley wallpaper/logo)

    Vanitas vanitatum et omnia vanitas...
    Jest tego więcej (bez związku z agencją interaktywną):
    • jest więcej konfiguracji kolorów i wzorów wnętrz niż typów samolotów we flocie
    • galimatias malowań się tylko pogarsza, ponieważ eurolot wprowadza teraz nowe własne kolory, które trafią też na trasy LOT. Sprint Air lata dla LOT samolotami w jaskrawe kropki. Najgorszym przypadkiem pozostają jednak 734 w malowaniu LOT Charters, które u nowych klientów nie charterów już z zewnątrz inspirują takie zaufanie jak linie z głębi Rosji. Gorsze jest już może tylko używanie Aerosvitu w pełnym malowaniu i wystroju Aerosvitu na najbardziej prestiżowych lotach.
    • brak własnych poczekalni na wszystkich lotniskach oprócz Warszawy (a nawet w Warszawie nie mają własnej w strefie non-Schengen), zatem na każdym lotnisku wygląda to inaczej i generalnie przaśnie, nie mówiąc już, że nie ma żadnego standardu w ofercie poczekalni
    • Wygląd biur własnych nie ma niestety nic wspólnego z wyglądem własnej poczekalni, a własna poczekalnia z barwami firmowymi
    • Logo programu lojalnościowego LOT ma wbudowane logo konkurenta LOT, a program nie daje możliwości umieszczenia logo LOT na kartach uczestników prawdopodobnie w żadnym innym kraju niż Polska


    Jakby to powiedział mój znajomy profesor statystyki: "it is all random".
    symbian likes this.

  11. #11

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Moim zdaniem problem sprowadza się do proporcji nowoczesności i tradycji w kreowaniu wizerunku. Jako klient, przedstawiany mi wizerunek tej firmy widzę tak:
    nowoczesność:
    • dreamliner,
    • nowe malowanie (?)
    • słabo funkcjonująca nowa strona internetowa,
    • zbyt trywialne, klasyczne i nieciekawe reklamy w prasie,
    • koncepcja połączenia wschód - zachód,
    • brak widocznego zaangażowania firmy w nowoczesne projekty (mogliby choć w Dzień Lotnika koncert, występ, wystawę w hallu lotniska zorganizować)

    tradycyjność:
    • nieciekawie podany, nieprzetworzony Chopin w wydaniu klasycznym prawie, XIX w,
    • wycinanki łowickie - kolejny archaizm z XIX w.,
    • strój służbowy - przyciężkawy, ciemny, smutny i aseksualny, nawet miss globu wyglądałaby w tym jak mysz,
    • zbyt tradycyjne wyposażenie saloniku na Okęciu, brak współbrzmienia z wizerunkiem firmy i brak "pieprzu" w wyglądzie, nijaki, jak tysiące innych na świecie -mimo dobrego polskiego wzornictwa współczesnego (nagrody na wystawach Expo),
    • brak nowoczesnego podejścia do menu (podkreślanie zdrowego żywienia - choćby w ten sposób, nie ma coli, bo jest niezdrowa, używamy czystych polskich produktów),
    • nieatrakcyjny wygląd stewardess (przykre, ale żeńska załoga kpt Wrony u Prezydenta wyglądała po prostu źle),
    • stawianie na tradycyjne biura obsługi klienta.
    symbian and aisle seat like this.

  12. #12
    Awatar Expat

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    EGTK \ EPLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ztof Zobacz posta
    Logo programu lojalnościowego LOT ma wbudowane logo konkurenta LOT, a program nie daje możliwości umieszczenia logo LOT na kartach uczestników prawdopodobnie w żadnym innym kraju niż Polska
    Moze to drobny szczegolik ale calkiem niedawno na LHR okleili mi walizke tagiem z logo LH.

  13. #13

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Expat Zobacz posta
    Moze to drobny szczegolik ale calkiem niedawno na LHR okleili mi walizke tagiem z logo LH.
    Na CDG wszystkie luggage tag'i i karty pokładowe są w brawach Lufthansy, ponieważ Lufthansa obsługuje check-in wszystkich lotów LOT.

  14. #14
    Marcon
    Goście

    Domyślnie


    Polecamy

    Za profil LOTu na Facebooku:

    "Jakie są Wasze wymarzone połączenie? Gdzie chcielibyście polecieć z LOT-em?
    Where do you want to fly with LOT? "

    Uwielbiam ich poprawność językową ... żenua
    Kolejny raz ktoś najpierw napisze a po jakimś czasie przeczyta i dopiero poprawi.
    A ludzie czytają !!!!!!

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •