Cos mi nie gra...zalezy ile jest paxow na pokladzie czy poprostu ilosc miejsc w samolocie niezaleznie od klasy?Dokładnie - są współczynniki minimalnego składu w zależności od ilości pax C/Y.
Cos mi nie gra...zalezy ile jest paxow na pokladzie czy poprostu ilosc miejsc w samolocie niezaleznie od klasy?Dokładnie - są współczynniki minimalnego składu w zależności od ilości pax C/Y.
Jak masz na ERJ 0/40 należy się 1CC, a jak masz np. 5/30 i więcej to należy się 2CC. Generalnie masz parametr minimalnego składu wymaganego przepisami + później współczynnik właśnie C/Y... (na takim 735 zdarzało się 5CC, ale był booking 60/40 na trasie WAW-VIE).
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
To hardcore. Kto to tak ustawil? LOT czy ULC?Jak masz na ERJ 0/40 należy się 1CC, a jak masz np. 5/30 i więcej to należy się 2CC. Generalnie masz parametr minimalnego składu wymaganego przepisami + później współczynnik właśnie C/Y... (na takim 735 zdarzało się 5CC, ale był booking 60/40 na trasie WAW-VIE).
Jakie to musza byc mega koszta w Crew Scheduling w LO jak sa takie reguly...trudno mi to sobie wyobrazic. Wg. mnie to fatalna regula.
Kilka różnych składowych:
-typ A/C ( a nawet w jednym przypadku konkretny model -SPEDF ),
-rodzaj rejsu - domestic ( może być jedna stewa)/Europa ( minimum 2) - na krajówce jest tylko Y na zagranicy jest C i Y,
-liczba miejsc
Nie jestem pewien czy też dodatkowo czas lotu.
A propos 3957 - przyleciał z małym obłożeniem ale wracał z 33 ( pax po cnld 401 )
Czy to kontrakt F/A z LOTem czy to ULC ustawial? To jest niesamowicie nie-logiczne. 5 CC w 735 oblozonym na 100? To wariactwo.
Ustawa Prawo Lotnicze ustala minimalną ilość CC (1FA/40pax). Linia zaś ustala dalszy podział w zależności od bookingów C/Y.
PS. Nie zapomnij że zrobienie pełnego serwisu C dla 60 pax w 40 minut to jest jednak trochę roboty![]()
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
Wiadomo wiadomo, czyli jest narodowa 1/40 tak jak FAA 1/50 niezaleznie ile miejsc jest zajetych. Pamietam jak to N-Reg 742s lataly z 9 F/As.
Niesamowite za to ze ktos w zarzadzie LO sie zgodzil na tak wyzsze minimum wewnetrzne (minimum C/Y dalej mi sie wydaje mega absurdalne)...ciekawe jaka presja byla od F/As.
Sytuacja z 5CC jest ekstremalna i to się praktycznie poza takimi bookingami na tak krótkich trasach nie zdarza. Standardowo jest jak u ludzi, czyli 3CC na 735 i 4CC na 734.
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
Dzieki ze przeniosles...wiem ze walnalem ostro OffTopa.Sytuacja z 5CC jest ekstremalna i to się praktycznie poza takimi bookingami na tak krótkich trasach nie zdarza. Standardowo jest jak u ludzi, czyli 3CC na 735 i 4CC na 734.
Tak naprawde to jest to ciekawe poprostu od strony jak na to planuja bo czasami sa IRROPS i niewiadomo kto wejdzie do samolotu...ciekawe ilu jest F/As na rezerwie. Koszta wcale nie male bo przeciez B1900D jest jaki jest i ma tyle miejsc ile ma poprzez reguly crew.
Jakim to samolotem?
Standardowo 733/4/5 - jeszcze wtedy E70 nie było.
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
Czasem jeszcze bywają pewnie akcje typu masowe przeszkalanie na konkretny typ i wtedy też się zdarzać mogą tłumy stewardes w jednym locie (w Contact Air tak z F100 było swego czasu).
PolishAir42@ Ile przewoźnika kosztuje wysłać do załóżmy nawet dalekiego Madrytu dwóch CC więcej? Liczmy 9 i pół godzin rozrachunkowych i 40 PLN za h, wychodzi niecałe 1000 złotych.
Jeśli spojrzeć teraz na przewoźne, jakie płaci LOTowi pasażer biznesowy w porównaniu do ekonomicznego, to uważam za całkowicie uzasadnione, że LOT przynajmniej w swych założeniach co do ilości personelu o jakość obsługi dba.
LOT ma nieożywioną ofertę dla klasy Biznes niemal w każdym polu hen dużo gorszą niż konkurencja (zapewne ze względu na koszty PTV, instalacji nowych siedzeń etc.), to dobrze, że stara się to jakkolwiek rekompensować ofertą ożywioną w ramach możliwości finansowych.
W rankingu SKYTRAX zresztą można sobie nieźle gwiazdek nabić małym kosztem dzięki temu...
Toż to Wiedeń byłChyba najlepsza z LOTowskich tras...
Widze ze komfort ogromny przy takiej ilosci C w tym wypadku byl heh.Standardowo 733/4/5 - jeszcze wtedy E70 nie było.
Nie ma o czym dyskutowac bo jak egon mowi jest standard normalny na scheduled taki sam jak wszedzie indziej czylo miej wiecej 3 na mniejsze 73, 4 na wieksce itd. Z tego wynika ze LOT wcale nie ma wiecej F/As niz inna przecietna linia oprocz w ekstremlanych wypdkach ala <19 miejsc i 767. Np jakbys wlozyl 4 F/As do 735 zamiast 3 to sie robi ciasno, nie wyobrazam sobie zeby te 2-3 rzedy C potrzebowaly tyle same stewardes co np. UA p.s. Transcon premium 757. Moze sie myle ale ja wole zaczekac extra 1-2 minuty na F/A w C niz miec przestarzaly produkt i zyc z nim przez caly lot.Ile przewoźnika kosztuje wysłać do załóżmy nawet dalekiego Madrytu dwóch CC więcej? Liczmy 9 i pół godzin rozrachunkowych i 40 PLN za h, wychodzi niecałe 1000 złotych.
Jeśli spojrzeć teraz na przewoźne, jakie płaci LOTowi pasażer biznesowy w porównaniu do ekonomicznego, to uważam za całkowicie uzasadnione, że LOT przynajmniej w swych założeniach co do ilości personelu o jakość obsługi dba.
Legend, EOS i SilverJet tez sobie duzo nabili...i tyle z tego wyszlo.W rankingu SKYTRAX zresztą można sobie nieźle gwiazdek nabić małym kosztem dzięki temu...
A jest <20pax = 0 F/A ?OPS1 - 1 FA na 50 pax (1 FA std w AT5/46 foteli); ale np w AT7 (MAPSC 64) też można lecieć z 1 FA, pod warunkiem ograniczenia pax o/b + dodatkowe procedury.
Żebym nie skłamał.. Ale do 19 pax nie musi być FA stąd (niekiedy) DHC6, Do-228, L410 i inne maluchy czasem latają bez stewek. I żeby doprecyzować, to liczba FA zależy od max. zatwierdzonej konfiguracji kabiny (MAPSC), a nie liczby pax, tzn. nawet jeżeli w EMB170 bookingi są mizerne (niech będzie 15 pax), a kabina ma 70 pax, to i tak wszystkie odcinki muszą być wykonywane w składzie dwuosobowym (dwie FA). Czasem można (o ile operator zapisze sobie w kwitach) lecieć z mniejszą liczbą FA, ale są to sytuacje szczególne, które muszą być opisane. Czasem jest też tak, że niesprawne jest wyjście awaryjne (albo np. oświetlenie nad wyjściem), wtedy pomimo zatwierdzonej MAPSC trezba zmniejszyć liczbę pax (np do zaakceptowanej przez producenta, gwarantujacej ewakuację przez zmniejszoną liczbę dostępnych wyjść w wymaganym przepisami czasie), ale to już inny temat.
Pozdrawiam
Zakładki