Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 21
  1. #1
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Talking Minimalne składy załóg


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    @egon: myle sie czy to nie podobnie dziala w LOT jak w wiekszosci lini...# miejsc w samolocie stwierdza ile musi byc minimum F/As w kabinie (+ pewnie jest to w kontrakcie?)
    Dokładnie - są współczynniki minimalnego składu w zależności od ilości pax C/Y.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  2. #2
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Dokładnie - są współczynniki minimalnego składu w zależności od ilości pax C/Y.
    Cos mi nie gra...zalezy ile jest paxow na pokladzie czy poprostu ilosc miejsc w samolocie niezaleznie od klasy?
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  3. #3
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Jak masz na ERJ 0/40 należy się 1CC, a jak masz np. 5/30 i więcej to należy się 2CC. Generalnie masz parametr minimalnego składu wymaganego przepisami + później współczynnik właśnie C/Y... (na takim 735 zdarzało się 5CC, ale był booking 60/40 na trasie WAW-VIE).
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  4. #4
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Jak masz na ERJ 0/40 należy się 1CC, a jak masz np. 5/30 i więcej to należy się 2CC. Generalnie masz parametr minimalnego składu wymaganego przepisami + później współczynnik właśnie C/Y... (na takim 735 zdarzało się 5CC, ale był booking 60/40 na trasie WAW-VIE).
    To hardcore. Kto to tak ustawil? LOT czy ULC?

    Jakie to musza byc mega koszta w Crew Scheduling w LO jak sa takie reguly...trudno mi to sobie wyobrazic. Wg. mnie to fatalna regula.
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Kilka różnych składowych:
    -typ A/C ( a nawet w jednym przypadku konkretny model -SPEDF ),
    -rodzaj rejsu - domestic ( może być jedna stewa)/Europa ( minimum 2) - na krajówce jest tylko Y na zagranicy jest C i Y,
    -liczba miejsc
    Nie jestem pewien czy też dodatkowo czas lotu.
    A propos 3957 - przyleciał z małym obłożeniem ale wracał z 33 ( pax po cnld 401 )

  6. #6
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Czy to kontrakt F/A z LOTem czy to ULC ustawial? To jest niesamowicie nie-logiczne. 5 CC w 735 oblozonym na 100? To wariactwo.
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  7. #7
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Ustawa Prawo Lotnicze ustala minimalną ilość CC (1FA/40pax). Linia zaś ustala dalszy podział w zależności od bookingów C/Y.

    PS. Nie zapomnij że zrobienie pełnego serwisu C dla 60 pax w 40 minut to jest jednak trochę roboty
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  8. #8
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Wiadomo wiadomo, czyli jest narodowa 1/40 tak jak FAA 1/50 niezaleznie ile miejsc jest zajetych. Pamietam jak to N-Reg 742s lataly z 9 F/As.

    Niesamowite za to ze ktos w zarzadzie LO sie zgodzil na tak wyzsze minimum wewnetrzne (minimum C/Y dalej mi sie wydaje mega absurdalne)...ciekawe jaka presja byla od F/As.
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  9. #9
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Sytuacja z 5CC jest ekstremalna i to się praktycznie poza takimi bookingami na tak krótkich trasach nie zdarza. Standardowo jest jak u ludzi, czyli 3CC na 735 i 4CC na 734.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  10. #10
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Sytuacja z 5CC jest ekstremalna i to się praktycznie poza takimi bookingami na tak krótkich trasach nie zdarza. Standardowo jest jak u ludzi, czyli 3CC na 735 i 4CC na 734.
    Dzieki ze przeniosles...wiem ze walnalem ostro OffTopa.

    Tak naprawde to jest to ciekawe poprostu od strony jak na to planuja bo czasami sa IRROPS i niewiadomo kto wejdzie do samolotu...ciekawe ilu jest F/As na rezerwie. Koszta wcale nie male bo przeciez B1900D jest jaki jest i ma tyle miejsc ile ma poprzez reguly crew.
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  11. #11
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    60 ludzi w C? jakaś impreza była?

  12. #12
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DaKo Zobacz posta
    60 ludzi w C? jakaś impreza była?
    Pamiętam jak bookingi rzędu 30-40 w C na SVO, VIE to była niemalże norma
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  13. #13
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Jakim to samolotem?
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  14. #14
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Standardowo 733/4/5 - jeszcze wtedy E70 nie było.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Czasem jeszcze bywają pewnie akcje typu masowe przeszkalanie na konkretny typ i wtedy też się zdarzać mogą tłumy stewardes w jednym locie (w Contact Air tak z F100 było swego czasu).

    PolishAir42@
    Ile przewoźnika kosztuje wysłać do załóżmy nawet dalekiego Madrytu dwóch CC więcej? Liczmy 9 i pół godzin rozrachunkowych i 40 PLN za h, wychodzi niecałe 1000 złotych.

    Jeśli spojrzeć teraz na przewoźne, jakie płaci LOTowi pasażer biznesowy w porównaniu do ekonomicznego, to uważam za całkowicie uzasadnione, że LOT przynajmniej w swych założeniach co do ilości personelu o jakość obsługi dba.

    LOT ma nieożywioną ofertę dla klasy Biznes niemal w każdym polu hen dużo gorszą niż konkurencja (zapewne ze względu na koszty PTV, instalacji nowych siedzeń etc.), to dobrze, że stara się to jakkolwiek rekompensować ofertą ożywioną w ramach możliwości finansowych.

    W rankingu SKYTRAX zresztą można sobie nieźle gwiazdek nabić małym kosztem dzięki temu...

    Cytat Zamieszczone przez DaKo Zobacz posta
    60 ludzi w C? jakaś impreza była?
    Toż to Wiedeń był Chyba najlepsza z LOTowskich tras...

  16. #16
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Standardowo 733/4/5 - jeszcze wtedy E70 nie było.
    Widze ze komfort ogromny przy takiej ilosci C w tym wypadku byl heh.

    Ile przewoźnika kosztuje wysłać do załóżmy nawet dalekiego Madrytu dwóch CC więcej? Liczmy 9 i pół godzin rozrachunkowych i 40 PLN za h, wychodzi niecałe 1000 złotych.

    Jeśli spojrzeć teraz na przewoźne, jakie płaci LOTowi pasażer biznesowy w porównaniu do ekonomicznego, to uważam za całkowicie uzasadnione, że LOT przynajmniej w swych założeniach co do ilości personelu o jakość obsługi dba.
    Nie ma o czym dyskutowac bo jak egon mowi jest standard normalny na scheduled taki sam jak wszedzie indziej czylo miej wiecej 3 na mniejsze 73, 4 na wieksce itd. Z tego wynika ze LOT wcale nie ma wiecej F/As niz inna przecietna linia oprocz w ekstremlanych wypdkach ala <19 miejsc i 767. Np jakbys wlozyl 4 F/As do 735 zamiast 3 to sie robi ciasno, nie wyobrazam sobie zeby te 2-3 rzedy C potrzebowaly tyle same stewardes co np. UA p.s. Transcon premium 757. Moze sie myle ale ja wole zaczekac extra 1-2 minuty na F/A w C niz miec przestarzaly produkt i zyc z nim przez caly lot.



    W rankingu SKYTRAX zresztą można sobie nieźle gwiazdek nabić małym kosztem dzięki temu...
    Legend, EOS i SilverJet tez sobie duzo nabili...i tyle z tego wyszlo.
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  17. #17
    Awatar Dash7

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Ustawa Prawo Lotnicze ustala minimalną ilość CC (1FA/40pax). Linia zaś ustala dalszy podział w zależności od bookingów C/Y.

    PS. Nie zapomnij że zrobienie pełnego serwisu C dla 60 pax w 40 minut to jest jednak trochę roboty
    OPS1 - 1 FA na 50 pax (1 FA std w AT5/46 foteli); ale np w AT7 (MAPSC 64) też można lecieć z 1 FA, pod warunkiem ograniczenia pax o/b + dodatkowe procedury.
    Pozdrawiam

  18. #18
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Dash7 Zobacz posta
    OPS1 - 1 FA na 50 pax (1 FA std w AT5/46 foteli); ale np w AT7 (MAPSC 64) też można lecieć z 1 FA, pod warunkiem ograniczenia pax o/b + dodatkowe procedury.
    A faktycznie. Moja kulpa. Dzięki za sprostowanie.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  19. #19
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    OPS1 - 1 FA na 50 pax (1 FA std w AT5/46 foteli); ale np w AT7 (MAPSC 64) też można lecieć z 1 FA, pod warunkiem ograniczenia pax o/b + dodatkowe procedury.
    A jest <20pax = 0 F/A ?
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  20. #20
    Awatar Dash7

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    A jest <20pax = 0 F/A ?
    Żebym nie skłamał.. Ale do 19 pax nie musi być FA stąd (niekiedy) DHC6, Do-228, L410 i inne maluchy czasem latają bez stewek. I żeby doprecyzować, to liczba FA zależy od max. zatwierdzonej konfiguracji kabiny (MAPSC), a nie liczby pax, tzn. nawet jeżeli w EMB170 bookingi są mizerne (niech będzie 15 pax), a kabina ma 70 pax, to i tak wszystkie odcinki muszą być wykonywane w składzie dwuosobowym (dwie FA). Czasem można (o ile operator zapisze sobie w kwitach) lecieć z mniejszą liczbą FA, ale są to sytuacje szczególne, które muszą być opisane. Czasem jest też tak, że niesprawne jest wyjście awaryjne (albo np. oświetlenie nad wyjściem), wtedy pomimo zatwierdzonej MAPSC trezba zmniejszyć liczbę pax (np do zaakceptowanej przez producenta, gwarantujacej ewakuację przez zmniejszoną liczbę dostępnych wyjść w wymaganym przepisami czasie), ale to już inny temat.
    Pozdrawiam

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •