Strona 3 z 17 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 13 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 60 z 321
Like Tree204Likes

Wątek: Premium Economy w LOT, czy to ma sens?

  1. #41

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Bo roznica miedzy restricted Y a Full Y jest niesamowicie duza...wszyscy by oddawali Full Y ostatniego dnia i bookowali restricted Y+.
    W pełni się zgadzam się,że różnica jest duża, tyle że nie na wszystkich trasach jest taka możliwość - w większości nie ma restricted Y.
    Poza tym wymiana jest związana z potrąceniem opłat za wystawienie biletu ( jeśli jest to ticket desk to jest około 150pln w sumie, jeśli web to oczywiście mniej).
    Zresztą nie jestem zwolennikiem łączenia tych dwóch klas tylko wyakcentowaniem różnic między pełnym Y a pozostałymi klasami należącymi do eco tak aby w świadmości paxa/klienta stanowiły odrębny produkt ( a co za tym idzie wart wyższej ceny ).
    Moim ideałem byłoby :
    -C - z wszystkimi swoimi zaletami,
    -pełen Y = flexi Y - z częścią zalet jakie daje C,
    -Y - z tym co jest teraz.
    pozdro

  2. #42
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ztof Zobacz posta
    Rozumiem, tym, którzy siedzą przed telewizorami i reklamy oglądają, a nie pracują?
    Jak również tych którzy im taką rozrywkę dostarczają.

    Cytat Zamieszczone przez Ztof Zobacz posta
    Tak, jeśli nie traci się z tego powodu pasażerów na rzecz konkurencji to jest to dodatkowy czysty zysk.
    Przy okazji ZT pisałeś o zaangażownaiu całej maszyny w uruchomienie danego projektu - tutaj to nie obowiązuje? Stworzenie nowego "produktu" na pewno kosztuje.

    Cytat Zamieszczone przez Ztof Zobacz posta
    Przykład, gdzie można spotkać takie taryfy: WAW-ZRH-WAW, oferta LOT, w 100% operowane przez LOT (wylot na jeden nocleg w środku tygodnia).
    LHR też ma Zki tańsze niż M/B/Y.

    Cytat Zamieszczone przez macx Zobacz posta
    -pełen Y = flexi Y - z częścią zalet jakie daje C,
    -Y - z tym co jest teraz.
    Z jaką częścią? Kanapką i napojem w szklance? Foteli lepszych nie ma i nie będzie, a bagaż czy dostęp do poczekalni i tak wyniknie w końcu ze statusu.

  3. #43

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    @L4
    Rozmawiamy o tym jak mogłoby to wyglądać- a dla mnie pełen Y powinien nieść za sobą: więcej miejsca na longhaulach, lepsze żarcie na Europie + powinien mieć bezpłatny rbk w ramach eco na inne daty ( czyli to co ma w tej chwili ). I byłby to stan idealny, aczkolwiek jak sam wiesz, na razie na to się nie zanosi ponieważ LO nie ma kasy na inwestycje.
    A co do statusu - nie wszyscy pax mają FTL czy SEN- a więc nie wszyscy dostaną poczekalnię z chipsami i whisky.
    Zresztą moim zdaniem nie oferowałbym w tej klasie saloniku za tą klasę biletu.
    pozdro

  4. #44
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez macx Zobacz posta
    Rozmawiamy o tym jak mogłoby to wyglądać- a dla mnie pełen Y powinien nieść za sobą: więcej miejsca na longhaulach, lepsze żarcie na Europie + powinien mieć bezpłatny rbk w ramach eco na inne daty ( czyli to co ma w tej chwili ). I byłby to stan idealny, aczkolwiek jak sam wiesz, na razie na to się nie zanosi ponieważ LO nie ma kasy na inwestycje.
    A co do statusu - nie wszyscy pax mają FTL czy SEN- a więc nie wszyscy dostaną poczekalnię z chipsami i whisky.
    Zresztą moim zdaniem nie oferowałbym w tej klasie saloniku za tą klasę biletu.
    Lepsze żarcie w Europie? I tak będzie gorsze niż to co dostaniesz na lotniskum więc mało komu droższy bilet na tej podstawie sprzedasz.
    Więcej miejsca na długim dystansie (bulkhead, exit row) za 50-100 EUR kupisz w wielu liniach lotniczych, lub dostaniesz za darmo ze statusem.

    Zostaje elastyczność - która, przynajmniej w moim mniemaniu absolutnie nie uzasadania ceny biletu dla większości potencjalnych klientów -> czyli osób które jednak często podróżują i są w stanie osiągnąć status spokojnie (zapewniając sobie nawet lepsze przywileje).

    Jeśli chodzi o inwestycje, z tego co pisał egon, to w 787 ma być Y+ w jakiejś formie.

  5. #45
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ztof Zobacz posta
    POZ-WAW-CDG jeśli operującym na ostatnim odcinku jest np.: LH
    a to LH operuje WAW-CDG?

    W ogóle to myślę, że powinniśmy jakoś odróżnić Y - skrót odznaczający klasę ekonomiczną od Y - oznaczenia najwyższej taryfy ekonomicznej, bo wydaje mi się, że brak tego rozróżnienia spowodował nam małe zamieszanie w wątku. Zatem pytanie: czy Y+ (czyli eco-premium) jest równoznaczne z kupieniem biletu w Y - czy też w takim modelu trójklasowym można kupić bilet full-flex do kabiny eco? A jak to wygląda z taryfą B? Ja to prawdę mówiąc widziałem tak, że do kabiny eco+ pakowani są pax z biletem w Y lub w B, a niższe taryfy oznaczają automatycznie eco-standard. Ale też linią z eco+ leciałem dwa razy - raz SK jak mi LH anulowali (za bilet Y dostałem eco+) i raz w UA (bilet w X, opisywałem już rajanera, którego robili stewardzi), więc nie bardzo mam doświadczenie, jak to konkretnie się robi w praniu.

  6. #46

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Pierwszy lepszy przykład jaki mi przyszedł do głowy...

  7. #47

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Przy okazji ZT pisałeś o zaangażownaiu całej maszyny w uruchomienie danego projektu - tutaj to nie obowiązuje? Stworzenie nowego "produktu" na pewno kosztuje.
    To jest zupełnie inna sytuacja, ponieważ nowy produkt typu Y+ nie byłby opracowywany oddzielnie do każdego pojedynczego samolotu z całej floty, w przeciwieństwie do ZT, które jest unikalne. Stworzenie nowego produktu, można porównać ze stworzeniem katalogu zasad budowy i działania biur, a nie jednego biura o unikalnej konfiguracji murów i lokalizacji. Czyli w przypadku nowego produktu osiąga się korzyści skali, ponieważ rozwiązanie jest możliwe do powielenia

    Dodatkowa różnica, to taka, że nowy produkt byłby ewolucją zgodną z trendami w przemyśle, a nie przeciwko nim, tak jak miało to miejsce z ZT (biuro nadal świeci pustkami btw).

    I oczywiście, wszystko, co firma robi kosztuje-każda minuta pracy, ale niektóre wydatki mogą przynieść dodatkowe przychody i dalej zyski, wtedy można je nazwać inwestycjami, natomiast inne tak jak biuro w ZT, nigdy trwale nie wyjdą z negatywnego bilansu i nie przyniosą firmie żadnego zauważalnego dodatkowego przychodu, a są tylko dodatkowym generatorem stałych kosztów.

  8. #48

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DaKo Zobacz posta
    a to LH operuje WAW-CDG?
    Sorry, ale to nie moja wypowiedź, także byłbym wdzięczny za poprawienie.

  9. #49

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    @Ztof
    Czyli również wracamy do punktu wyjścia - nie jest to możliwe, ponieważ LO nie ma ciągle kasy na inwestycje, nawet jeśli można zakładać że w dłuższej perspektywie przyniosłoby to zysk.

  10. #50
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ztof Zobacz posta
    Sorry, ale to nie moja wypowiedź, także byłbym wdzięczny za poprawienie.
    Faktycznie, wygląda, że silnik forum nie jest odporny na scalanie postów i zrobił małe szachrajstwo. Niestety, jest już za późno na edycję przeze mnie, więc poproszę o zmianę moderatora.

  11. #51
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Dodatkowa różnica, to taka, że nowy produkt byłby ewolucją zgodną z trendami w przemyśle, a nie przeciwko nim, tak jak miało to miejsce z ZT (biuro nadal świeci pustkami btw).

    I oczywiście, wszystko, co firma robi kosztuje-każda minuta pracy, ale niektóre wydatki mogą przynieść dodatkowe przychody i dalej zyski, wtedy można je nazwać inwestycjami, natomiast inne tak jak biuro w ZT, nigdy trwale nie wyjdą z negatywnego bilansu i nie przyniosą firmie żadnego zauważalnego dodatkowego przychodu, a są tylko dodatkowym generatorem stałych kosztów
    Jak otwierali to i krytykowalem w watku o tym ze to jest przestazala forma sprzedazy i wyjete z roku 1970 (wzasadzie tak samo jak ticket office poza JFK w NYC) to prawie wszyscy na mnie jechali. A co teraz? To co przewidywalem czyli figa z makiem. W glowie sie nie miesci jaki to byl fatalny pomysl.

    Kompletnie nie rozumiem tej dyskusji o Full Y i zeby ona dawala cos wiekszego. WTF? Po to wlasnie jest Y+. Full Y jest zrobiony po to zeby zbierac inventory blisko odlotu i na biznes kontrakty a nie po to zeby udawal Y+. Taki pomysl wydaje mi sie dziwny przedewszystkim z punktu widzenia marketingu...dla normalnego czleka bedzie to wygladalo jeszcze dziwniej.

    Czyli również wracamy do punktu wyjścia - nie jest to możliwe, ponieważ LO nie ma ciągle kasy na inwestycje, nawet jeśli można zakładać że w dłuższej perspektywie przyniosłoby to zysk.
    Kasa na Y+ napewno jest lub by sie znalazla jakby byl dobry plan, to nie sa jakies "grube" pieniadze.
    Ostatnio edytowane przez PolishAir42 ; 05-01-2011 o 17:43
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  12. #52

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    @PolishAir42
    Kasa może by się znalazła gdy wiedzieli i chcieli zmniejszyć koszty, ale chyba za bardzo nie ma woli w LO aby to zrobić...

  13. #53

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    zadzwoniłem dziś na infolinię LOT z pytaniem, czy podróżując klasą premium ekonomy (mam wykupiony bilet do Toronto) będę miał wstęp do saloników bussines lounge w Warszawie. Pani konsultantka powiedziała, że nie wie , żebym sobie zdzwonił na lotnisko w WAW. Na moje obruszenie, że sprzeając bilety powinni wiedzieć co oferują pasażerom i żeby mnie nie odsyłała pani powiedziała, żebym poczekał to się dowie. Następnie zaserwowała mi 12 minutowe słuchanie melodyjki. Super! Jak LOT już ma tę klasę Y+ to niechby konsultantów przeszkolił co w niej oferuje. Bo ani info o jedzonku nie ma na www, ani infolinia nie wie co LOT sprzedaje


    edit: w końcu się dowiedziałem, że wstępów do saloników nie ma
    stefann, olekorlo and Canonier like this.

  14. #54
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    co jak co KubaB ale Ciebie o brak takiej "wiedzynie" nie podejrzewałem, temat ten był wałkowany tu parę razy

    dodatkowo jest jak byk na stronie napisane NIE

    Fare Families

    co nie zmienia faktu, że pani powinna to wiedzieć

  15. #55

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez skorzewski Zobacz posta
    co jak co KubaB ale Ciebie o brak takiej "wiedzynie" nie podejrzewałem, temat ten był wałkowany tu parę razy

    dodatkowo jest jak byk na stronie napisane NIE

    Fare Families



    co nie zmienia faktu, że pani powinna to wiedzieć
    no nie myślałem, że przyjdzie mi latać w Y+ to jakoś nie zapamiętałem tych info, które były wielokrotnie wałkowane
    szukałem na lot.com, ale jakoś te warunki taryf nie są łatwe do znalezienia, albo ja jadąc autem miedzy zakrętemi nie mogłem ich znaleźć.

    Więc albo dotarcie do tej podstrony nie jest intuicyjne, albo ja już jestem zmęczony

    co do Y+ i salonika to w takim razie wejdę do Poloneza na FTL, abo wykorzystam "Korzyści i Przywileje" z Citi, więc damy radę.

  16. #56

    Dołączył
    May 2012
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez skorzewski Zobacz posta
    dodatkowo jest jak byk na stronie napisane NIE
    W sumie to trochę śmieszne, że pasażer w Y+ Eurolotu lecący na krótkiej regionalnej trasie ma dostęp do saloniku, a płacący dużo więcej pasażer Y+ LOT-u lecący gdzieś na drugi koniec świata - nie.

  17. #57
    Awatar aisle seat

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    ...albo pasażer zostawiający w LO 6-8 tys. w Y+ jednorazowo w porównaniu z kimś kto zrobił FTLa na 30 krajówkach z podobnym przychodem (i dużo niższym zyskiem) dla LO, gdzie i tak nie mają żadnej konkurencji. Lata na tym FTLu przez 2 lata, robi kolejne 30 krajówek i LO płaci za niego 30x za Poloneza, 30x opłaty lotniskowe, itd...a w tym czasie na 17 stycznia głowią się dlaczego mamy taki niski yield i nie możemy zdobyć ruchu wysokopłatnego.
    Amadeusz likes this.

  18. #58

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marcoos Zobacz posta
    W sumie to trochę śmieszne, że pasażer w Y+ Eurolotu lecący na krótkiej regionalnej trasie ma dostęp do saloniku, a płacący dużo więcej pasażer Y+ LOT-u lecący gdzieś na drugi koniec świata - nie.
    po pierwsze w Eurolocie to jest odpowiednik klasy biznes - oni wyższej nie mają. A po drugie gdyby eco+ oferowało tez saloniki to coraz bardziej upodabniałoby się do biznesu - a to nie ma być klasa która zabiera klientów z C tylko uzupełnia Y. Stąd rozróżnienie salonikiem jest wyraźne

  19. #59
    Awatar aisle seat

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    a to nie ma być klasa która zabiera klientów z C tylko uzupełnia Y.
    Primo, ktoś tak powiedział z LO oficjalnie, czy tylko domysły?
    Secundo, dotychczasowe komunikaty z LO temu przeczą. Vide odprawa z C, priority tag na bagaże i serwis pokładowy przez personel z C.

    IMHO to nie ma sensu jako Y+ w takiej konfiguracji. Przy obecnych taryfach to musi być raczej C- dla tych z zakazem z korpo na latanie w C i tych decydujących samodzielnie o wydawaniu kasy, np. ja i moi koledzy z "misiów". Tylko za ten mocno średni fotel z Y+ mało kto będzie regularnie płacił 2.5-3x więcej niż w Y.

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Z Polski moze rynek sie nie nazywa mid-end leisure ale sie tak zachowuje jak mid-end leisure. Jest bardzo wrazliwy na cene i implementacja C jest trudna i wlasnie mi sie wydaje ze sprzedanie Y+ dla rodzin lub tego przecietnego menedzera jest do zrobienia kiedy mogliby sie nie spowiadac firmie ze leca w C tylko by sobie sami wyjeli ciut keszu lub doplacil karta i by nie zbankrutowali przy tym.
    Dokładnie. Lecę niedługo do US z rodziną 2+2 i choćby nie wiem jak się LO starało to w C nie polecę, bo mnie nie stać. Jeżeli mam zapłacić 250% ceny Y za ciut mniej plastikowe jedzenie to także podziękuję. Odbije sobie na stekach po wyladowaniu.
    To samo dot. podróży służbowych na które muszę sam zarobić. Za trochę więcej miejsca i ciut lepszą miche nie zapłacę 2.5x więcej.
    100-150EUR? Ok, ale 7 tys za GDN-ORD RT za 2 tyg. to pomyłka w PL.
    Mniej niż C, ale zdecydowanie więcej niż Y - to, imho, ma szansę powodzenia przy cenie np. 6 tys. TATL RT. Dobry przykład to 160% mil, a nie 125%, czy 150%. Ci, którzy dotychczas stale latali w C LO nie uciekną do tyłu (stać ich było na płacenie dużej kasy nawet za tak słaby produkt) , a za to wielu z Y może pokusić się o wyraźną poprawę komfortu.

  20. #60
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie


    Polecamy

    okładnie. Lecę niedługo do US z rodziną 2+2 i choćby nie wiem jak się LO starało to w C nie polecę, bo mnie nie stać. Jeżeli mam zapłacić 250% ceny Y za ciut mniej plastikowe jedzenie to także podziękuję. Odbije sobie na stekach po wyladowaniu.
    To samo dot. podróży służbowych na które muszę sam zarobić. Za trochę więcej miejsca i ciut lepszą miche nie zapłacę 2.5x więcej.
    100-150EUR? Ok, ale 7 tys za GDN-ORD RT za 2 tyg. to pomyłka w PL.
    Mniej niż C, ale zdecydowanie więcej niż Y - to, imho, ma szansę powodzenia przy cenie np. 6 tys. TATL RT. Dobry przykład to 160% mil, a nie 125%, czy 150%. Ci, którzy dotychczas stale latali w C LO nie uciekną do tyłu (stać ich było na płacenie dużej kasy nawet za tak słaby produkt) , a za to wielu z Y może pokusić się o wyraźną poprawę komfortu.
    A to zes wykopal quote-a z piwnicy...

    Tak dla dyskusji nie przypominam sobie bym kiedys czytal analize "sweet spot" ceny Y+ ale gdybym mial obstawiac w Vegas to bym szacowal ze jest to okolo +$60-90 na lotach do 1500mil. $99-120 na transcons <2500 mil i $150-$300 na TATL.

    2-3x tyle co w Y? WTF?
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


Strona 3 z 17 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 13 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •