Strona 1 z 16 1 2 3 11 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 316
Like Tree202Likes

Wątek: Premium Economy w LOT, czy to ma sens?

  1. #1
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie Premium Economy w LOT, czy to ma sens?


    Polecamy

    Pytanie ktore wpadlo mi przed godzina jedzac jakas zupke Francusko-cebulkowa w Panera Bread.

    Tak naprawde to jest to ciekawa dyskusja. Po klotni ze soba (raz ze to nonsens kompletny, a drugi ze to by dzialalo z odpowiednia strategia jak po masle) stwierdzilem ze pytanie jest trudniejsze niz sie wydaje.

    -Kiedy przerobisz flote na Y+ i czy wszystko przerobisz?
    -767s, przerobic cale wnetrze juz teraz (optymalne) i wstawic Y+ czy wywalic pare rzedow Y i wstawic Y+ ala Martinair 763 teraz i nie czekac?
    -Kto to bedzie kupowal i jak odpalic marketing?
    -Y+ ala UA EconomyPlus czy Y+ ktory jest blizej do TG Y+ ala duzy recline, 40"+pitch?
    -Jak to z cenami? Robisz flat segment fee np. $49-$199 zaleznie od segmentu. Np. WAW-FRA $49 a WAW-ORD $199?
    -Ile to przyniesie dochodu? WAW jak wiemy ma strasznie maly yield ale moze ten skok z Y do C jest poprostu za duzy jak na terazniejsze czasy i dochody a Y+ z minimalna doplata (relatywnie do J) by sie oplacalo?
    -Co udostepniasz extra w Y+? Na TATL A/V player? Darmowy browar?
    -Co z E-Jets? Robisz Y+/Y tak jak w CR7-9/E-Jets u innych czy wkladasz (nieprawdziwe ala LX) C w E-Jets i Y only?

    Pytan wiele, ale tak naprawde jest to ciekawe bo Y+ dziala ciekawie dobrze z rynkow leisure/low-yield gdzie lud ma jakis price-point nad ktorym sie lamie i mowi "za duzo, koniec kropka".
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  2. #2
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Y+ raczej tylko na long/medium haul, szybkie skoki są spokojnie do zniesienia w Embraerach. Chyba, że coś a'la SAS z lepszym serwisem na pokładzie.

    Myślę, że propozycja o tyle ma sens, że LH takiego produktu nie oferuje i jest pewna luka na rynku, gdzie zwłaszcza klienci biznesowi mogliby wrócić do LOTu.

  3. #3
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    no umówmy się, że SAS w Y+ oferuje to, co LO i LH w normalnym Y i tak naprawdę od tego bym wyszedł, żeby wprowadzenie Y+ nie wiązało się ze sztucznym ograniczeniem produktu w Y tylko po to, żeby Y+ miało większy sens (na przykład wprowadzenie płatnych posiłków w Y, żeby w Y+ móc dać darmowe). Krótko mówiąc - Y+ musiałoby faktycznie być produktem pośrednim między obecnym Y a szeroko pojętym C. Na przykład właśnie większy pitch, albo PTV, na pewno darmowe alkohole.
    I na pewno tylko na longach, ewentualnie na medium. Na short bez sensu.

  4. #4
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Myślę, że propozycja o tyle ma sens, że LH takiego produktu nie oferuje i jest pewna luka na rynku, gdzie zwłaszcza klienci biznesowi mogliby wrócić do LOTu.
    Wlasnie...to jest ciekawe ze nikt w poblizu tak naprawde tego nie ma. Najblizej na duza skale jest BA. Fakt faktem ale co bedzie w E195 na segmentach powiedzmy 1500km?

    Na przykład właśnie większy pitch, albo PTV, na pewno darmowe alkohole.
    Oczywiste...na Long Haul

    I na pewno tylko na longach, ewentualnie na medium. Na short bez sensu.
    Moze i tak teraz ale za pare lat? Jest pelno na tym swiecie CR7/E17X co maja E+ i dziala to super
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  5. #5
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Wlasnie...to jest ciekawe ze nikt w poblizu tak naprawde tego nie ma. Najblizej na duza skale jest BA. Fakt faktem ale co bedzie w E195 na segmentach powiedzmy 1500km?
    AF ma.
    KZ

  6. #6
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    AF ma.
    Tak samo daleko jak BA (miej wiecej) Chodzi i to ze sasiad LH nie ma.
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  7. #7

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Tak samo daleko jak BA (miej wiecej) Chodzi i to ze sasiad LH nie ma.
    Dokładniej cała grupa LH nie ma- moja hipoteza jest taka, że w Niemczech i Szwajcarii proporcjonalnie dużo więcej osób niż w innych krajach, ma prawo, w ramach corporate policies, do podróżowania w klasie C.
    Premium Y służy do oszukiwania restrykcyjnych corporate policies w dużych firmach i government, do zaadresowania małych i średnich oraz do ściągania kasy z segmentu mid-end leisure, którego nie stać jeszcze na C- sam to wiesz. I jestem przekonany, że ten segment jest już w Polsce znaczący, ale przełożyłby się tylko na loty long haul oraz odbywające się w nocy, tj. nowe kaukaskie, CAI, TLV, BEY etc.

    Nieco bliżej niż AF i BA jest KL, który ma bardzo prosty produkt premium Y na long haul z płaską dopłatą dającą tylko więcej miejsca na nogi i większy recline. Wszystko inne identycznie, ale to i tak bardzo dużo. Deal jest prosty i stosunek jakości do ceny bardzo dobry (100-120 €/ OW, a dla pasażerów statusowych znaczące zniżki)- sam korzystałem już kilka razy na prywatne przeloty.

  8. #8
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Dokładniej cała grupa LH nie ma- moja hipoteza jest taka, że w Niemczech i Szwajcarii proporcjonalnie dużo więcej osób niż w innych krajach, ma prawo, w ramach corporate policies, do podróżowania w klasie C.
    Premium Y służy do oszukiwania restrykcyjnych corporate policies w dużych firmach i government, do zaadresowania małych i średnich oraz do ściągania kasy z segmentu mid-end leisure, którego nie stać jeszcze na C- sam to wiesz. I jestem przekonany, że ten segment jest już w Polsce znaczący, ale przełożyłby się tylko na loty long haul oraz odbywające się w nocy, tj. nowe kaukaskie, CAI, TLV, BEY etc.
    Powinni nas wziasc do naprawiania LOTu..

    Przyklad mid-end leisure super tutaj podchodzi (np. sam rynek LGW->MCO) i nalot VS/BA Premium Economy + scrooge'owanie firm Amerykanskich w czasie kryzysu i popularnosc wlasnie Y+. United sobie przeciez przetestowalo Y+ wpierw w Ted (czyli mid-end leisure) i chociaz sama linia nie odpalila (a wiadomo dlaczego bo sobie wstawili tylko Y/Y+ na rynkach Ted i strzelili sobie w noge) to Y+ odpalilo i dziala to jak miod w UA. Jest to tak proste w implementacji i do sprzedania na necie/check-in ze sie dziwie ze na to nie wpadli szybciej. Z Polski moze rynek sie nie nazywa mid-end leisure ale sie tak zachowuje jak mid-end leisure. Jest bardzo wrazliwy na cene i implementacja C jest trudna i wlasnie mi sie wydaje ze sprzedanie Y+ dla rodzin lub tego przecietnego menedzera jest do zrobienia kiedy mogliby sie nie spowiadac firmie ze leca w C tylko by sobie sami wyjeli ciut keszu lub doplacil karta i by nie zbankrutowali przy tym.

    Wszystko inne identycznie, ale to i tak bardzo dużo. Deal jest prosty i stosunek jakości do ceny bardzo dobry- sam korzystałem już kilka razy.
    Ja jak latam revenue w UA to prawie zawsze Y+, tak samo lecialem w MP nie raz z tad. Ta sama zasada.

    I jestem przekonany, że ten segment jest już w Polsce znaczący, ale przełożyłby się tylko na loty long haul oraz odbywające się w nocy, tj. nowe kaukaskie, CAI, TLV, BEY etc.
    Polemizowalem czy wstawiasz to do floty 737/767 czy tez do nowych E195 bo mowiac ze strony operacji mozesz tym leciec (dosc) daleko lub dosc krotko.
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Jestem zwolennikiem powstania prawdziwej flexi - obserwuję codziennie jak to się sprzedaje u innych linii i ma to sens - wystarczy podejrzeć klasy rezerwacyjne aby się zorientować,że jest to kasa, którą można podnieść łatwo z ulicy.
    Flexi na Europie nie wymaga przy tym dodatkowych kosztów - nie trzeba zmieniać kabiny - wystarczy dać pax większe możliwości rebookingu + trochę lepszy catering i z głowy.
    Na longhaulach oprócz tego można by dodać catering jak dla C + ewentualnie zastanowić się nad odświeżeniem kabiny aby dać więcej miejsca takim pax (ale oczywiście mniej niż w C ).
    Z tego co się orientuję taki wariant bardo dobrze sprzedaje się np.: w SAS.

  10. #10
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Na pewno jest to sposób na poprawianie finansów i opinii o linii. Nie wiem jak obecnie wygląda rentowność połączeń na dalekich trasach, to tę rentowność na pewno poprawi, ale całej siatce połączeń już nie pomoże. Na krótkich dystansach raczej się nie przyjmie, tam nie ma takiej luki w taryfach. Tam bardziej przyda się albo tańsza Y z opcjami flexi (i np salonik jeśli w połączeniu z Y+), albo coś w stylu economy saver w LX. Masa firm nieświadomie "kupuje" takie produkty, bo pasażer ma więcej mil

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Taki produkt sprawdza się, ale w przypadku LO long houle są tylko promilem w całej siatce (raptem kilka kierunków), a w Europie nie bardzo sobie wyobrażam jak to mialoby wyglądać. Na pewno restrukturyzacji musiała by zostać zarazem poddana C , bo inaczej trudno byłoby zróznicować produkt pokładowy, skoro w maszynach LO obecnie C niczym nie różni sie od Y pod kątem przestrzeni, foteli, programu rozrywki itp. , nie ma nawet gwarancji wolnego miejsca obok i czasem zdarza się, że paxy w C np. w E70 siedzą upchani jak śledzie w puszce. Y+ prędzej zajęłaby miejsce dzisiejszej Y , a Y stałaby się Y saver na wzrór np. SN czy JK (bez bezpłatnego serwisu itd). Z resztą swego czasu Mikosz coś wspomniał o projektach wprowadzenia "trzeciej" klasy w LO.

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    @Rob_Sad
    Ale to ma właśnie służyć podniesieniu rentowności połączeń - zmiana tzw. pełnego Y ( tak się to teraz nazywa ) czyli najwyższej klasy w eco i nazwanie tego flexi + uświadomienie ludziom co im to daje w porównaniu do pozostałych klas eco ( pełna możliwość bezpłatnej zmiany terminu podróży )+ lepszy serwis ( np.: lepszy catering na trasach europejskich i więcej miejsca na atlantykach ).
    Zgadzam się, że bardziej zyskowne jest na longhaulach, ale na krótkich trasach europejskich też da radę ( no i nie wynaga inwestycji ).

    p.s. o ile pamiętam SAS wcale nie daje we flexi więcej miejsca na Europie... a paxy ładnie to kupują...
    Ostatnio edytowane przez Raffij ; 30-12-2010 o 21:45 Powód: scalanie

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Y flex juz jest dośc wyraźnie wyrozniona w strukturze taryf LO tylko brakuje za tym dzialań marketingowych i poprawy serwisu, aby móc ja traktować w kategorii osobnej klasy serwisowej

  14. #14
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marecki2010 Zobacz posta
    Y flex juz jest dośc wyraźnie wyrozniona w strukturze taryf LO tylko brakuje za tym dzialań marketingowych i poprawy serwisu, aby móc ja traktować w kategorii osobnej klasy serwisowej
    Owszem, jest wyróżniona. Kilka razy bardzo wyraźnie rzuciło mi się w oczy, że była droższa od C Ja wiem 'macx', że to ma służyć zwiększeniu rentowności, też uważam, że zwykła Y może przynieśc zyski - pod warunkiem, że będzie tańsza.
    Rynek dla SASa jest jednak trochę inny. W innym wątku mi piszecie, że w Polsce nikt nie wyda 400zł na lokalny lot bo jest za biednie, a potem szukacie zysków w Y+ na trasach Europejskich.

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    No i może właśnie to należy zrobić - zmienić nazwę + polepszyć serwis i masz w efekcie osobną klasę!!!
    Aby zaś ją np.: odróżnić od C na Europie wystarczy w C zrobić zasadę 1 pax biznesowy na 2 miejsca=w rezultacie:
    -pax w C maełną możliwość bezpłatnego rbk + więcej miejsca,jedzenie itp
    -pax we flexi na ma: pełną możliwość bezpłatnego rbk ( coś jak biznes ale dla firm z czułymi na kasę księgowymi i dla pax, którzy często zmieniają terminy ),lepsze jedzenie i wyższy status na waiting list niż "zwykła eco"; a na atlantykach zamiast jedzenia więcej miejsca ( co dla pax prawieC jest bardzo ważne ),
    -pax z eco.
    I to zdałoby moim zdaniem rezultat.
    -

    @Rob_Sad
    Ale to właśnie przód kabiny generuje największy zysk.
    A skoro jest możliwość wyróżnienia i sprzedania też klasy pośredniej to można przyjąć założenie,że to też wygeneruje większe zyski.
    Zapełnienie najtańszymi biletami eco samolotu nie zagwarantuje zysku.
    Poza tym 400pln to wcale nie jest za dużo za 1 sektor np.: POZ-MUC - to raczej cena niska i myślę,że dla osoby która nie wie jak długo zabawi w POZ a ma kilka odlotów do MUC warto wydać więcej aby ewentualnie szybciej odlecieć.
    Jest też coś takiego jak bariera psychologiczna polegająca na odróżnieniu C od Y - jak masz księgowego czułego na kasę to on zawsze będzie marudził gdy polecisz w C zamiast w Y.


    Nie pisz posta pod postem w odstępie kilku minut. Masz 30 minut na edycję i nie ma potrzeby pisania kilku postów jeden pod drugim, w krótkim odstępie czasu. Jeśli się nie dostosujesz do tej zasady, to Twoje posty mogą zostać potraktowane jako SPAM a Ty otrzymasz ostrzeżenie od moderatora.
    Ostatnio edytowane przez Raffij ; 30-12-2010 o 21:45 Powód: scalanie

  16. #16
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    macx:
    A gdzie napisałem, że przód nie generuje zysku ?
    Napisałem tylko, że porównywanie się do SASa nie jest na miejscu. Tym bardziej, że w innym wątku te same osoby uważają, że Polska jest za biedna na sprzedawanie biletów w cenach zbliżonych do kosztów.
    I zgadzam się, że to przyniesie zysk, ale to nie będą kokosy.
    Zgadzam się, że akcja marketingowa może pomóc, tylko, że na polskie warunki Y jest za droga. Żadna akcja marketingowa nie sprzeda Y w cenie wyższej, niż C, a coś takiego na stronach LO widziałem. Te osoby które teraz kupują Y raczej robią to dlatego, że są to ostatnie miejsca.

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Być może wprowadzenie właśnie trzech różnych produktów C, +Y i Y byłoby rozwiązaniem , ale ja jestem sceptyczny, zwłaszcza, że tam gdzie na trasach europejskich funkcjonują podobne produkty, z reguły następowało to kosztem cięć w ofercie Y.

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    @Rob_Sad
    A ja zgadzam się,że cena za Y wyższa niż za C to małe przegięcie - ale to też można wyeliminować przez większą kontrolę nad rejsami.
    Poza tym można sprzedać wszystko jeśli tylko dobrze zapakowane :
    Gówno artysty
    Dasz serwis,dodatki,i przede wszystkim wystarczająco to odróżnisz od eco i się sprzeda.
    A tak bardziej serio Polska jest może jeszcze nie przyzwyczajona do latania w C,ale chce już więcej niż daje LCC czy zwykłe siedzenie w eco a więc można to sprzedawać.

  19. #19
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marecki2010 Zobacz posta
    Być może wprowadzenie właśnie trzech różnych produktów C, +Y i Y byłoby rozwiązaniem , ale ja jestem sceptyczny, zwłaszcza, że tam gdzie na trasach europejskich funkcjonują podobne produkty, z reguły następowało to kosztem cięć w ofercie Y.
    Na trasach europejskich na razie nie ma miejsca na nowy produkt, cenowo nie ma miejsca na nic pomiędzy C, a taryfą Y czy B (o to mi chodziło wcześniej pisząc Y).

    Macx: Business saver w LX się z WAW bardzo dobrze sprzedawało To była świetna okazja na nabicie sporej ilości mil.

  20. #20

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    @marecki2010
    Ale tak naprawdę niewiele tniesz w eco - po prostu akcentujesz różnice między eco a Y, plus dodajesz bonusy dla Y.

Strona 1 z 16 1 2 3 11 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •