Strona 1 z 5 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 92
Like Tree8Likes

Wątek: WAW - PEK, WAW - NRT Co myślicie?

  1. #1
    lizbona
    Goście

    Domyślnie WAW - PEK, WAW - NRT Co myślicie?


    Polecamy

    Co myślicie o tych połączeniach? Z tego co mi wiadomo LOT znich zrezygnował, co bylo powodem? Osobiście wydaje mi się, że popyt na te połączenia byłby niezły...

  2. #2
    Awatar piotrek.

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Lot zrezygnował z połączeń do Pekinu dlatego, że Rosja robiła jakieś problemy ze zgodą. PEK i NRT są bardzo dobrze skomunikowane z Europą więc Lot musiał by naprawdę niską cenę zaproponować żeby ktoś chciał tam latać jego 767, co innego jak będą 787.

  3. #3

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    Pruszków@EPWA

    Domyślnie

    Jak dla mnie, strumienie do NRT są takie, że przynajmniej spróbować by można, a zasięg 767 też wystarczy. Niestety, wszystko się rozbija na razie o porozumienia - i z Rosją, i (chyba też) z Japonią.

    Pozdrawiam, Adam

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2010

    Domyślnie

    LOT się swoim produktem na takich popularnych trasach raczej nie przebije, chyba że zaproponuje bardzo niską cenę, ale wtedy nie zarobi. W obecnej sytuacji (tj. dopóki nie przyjdą B787) trzeba się skupiać na obsłudze rynku niszowego na long-haulach.

  5. #5
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gloom Zobacz posta
    Jak dla mnie, strumienie do NRT są takie, że przynajmniej spróbować by można, a zasięg 767 też wystarczy. Niestety, wszystko się rozbija na razie o porozumienia - i z Rosją, i (chyba też) z Japonią.

    Pozdrawiam, Adam
    Porozumienie z Rosją jest, z Japonią również. Powiedziałbym, że z Japonią jest większy problem, bo poza NRT musi być też obsługiwane jeszcze jedno lotnisko przez linię latającą z Polski. Potencjał na Tokio jest, ale czy jest też na Osakę czy inną Nagoyę?

  6. #6

    Dołączył
    Sep 2010

    Domyślnie

    Ja bym dorzucil jeszcze DXB w nawiazaniu do tego: Hyde Park EPWA - kosz, dyskusje o niczym 2011

    Oczywiscie jesli bylaby mozliwosc robienia tego czyms lepszym niz 767, wzietym na czas oczekiwania na 787. Generalnie LOT moze konkurowac tylko cena, bo produkt ma kiepski, wystarczy poczytac opinie na Skytraxie

  7. #7
    Awatar Mateusz Janiec

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    To nie Rosja była problemem PEK, a bookingi rzędu 10 osób na rejs.
    Audi RS7 '16 4.0 TFSI 720KM/800NM.
    Aer Lingus - Simply unbeatable!
    Aer Lingus - This is not just an airline, this is Aer Lingus!
    Aer Lingus - Reaching for new heights!

  8. #8

    Dołączył
    Sep 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mateusz Janiec Zobacz posta
    To nie Rosja była problemem PEK, a bookingi rzędu 10 osób na rejs.
    ale taki booking wynikal (moze nie glownie) z czasu lotu a czas lotu wynikal (glownie) z problemu z Rosja

  9. #9
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Taki booking wynikał z całowitego braku transferów xxx-WAW-PEK. Praktycznie rzecz biorąc - było to połączenie p2p odpalone na siłę, bez przygotowania.

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Brak transferów to także echo kwestii rosyjskiej i tego, ile lot trwał w sumie...

    ojcie_c@

    Porozumienie z Rosją jest
    Jakiej treści?

  11. #11
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Powiedziałbym, że z Japonią jest większy problem, bo poza NRT musi być też obsługiwane jeszcze jedno lotnisko przez linię latającą z Polski. Potencjał na Tokio jest, ale czy jest też na Osakę czy inną Nagoyę?
    Jest to troche dziwne...bo Polska wersja z pasazer mowi ze ilosc freq. do portow innych niz NRT nie moze byc mniejsza niz do tego portu ale nic takiego nie widze w zadnej innej wersji.....source Polskich artykulow jest Japan Times a tam tez nic takiego nie pisze.
    Ostatnio edytowane przez PolishAir42 ; 10-01-2011 o 05:40
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Za GW (artykuł dotyczył Dreamlinera):

    - W przyszłym roku będziemy chcieli otworzyć rejsy z Warszawy do Tokio i Pekinu.od trzech lotów tygodniowo. Planujemy zacząć Mając w swojej flocie Dreamlinera, jesteśmy w stanie przyciągnąć pasażerów nie tylko z krajów ościennych, ale z całej Europy, ponieważ coraz więcej ludzi zaczyna latać do Azji - powiedział Piróg. Dodał, że trasy te mogą zostać uruchomione na przełomie maja i czerwca.
    Częstotliwość powala umiarkowanie, ja zaś jestem ciekawy, jak wygląda stan negocjacji w zakresie umowy dwustronnej z Japonią - póki co ekspansji w Japonii od Tokio zaczynać nie możemy...

  13. #13
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    ja zaś jestem ciekawy, jak wygląda stan negocjacji w zakresie umowy dwustronnej z Japonią
    Stoarn, przecież jest nowa umowa z Japonią, podpisana chyba pod koniec 2010 roku, która pozwala na cztery rejsy do NRT tygodniowo, pod warunkiem utrzymywania takiej samej liczby połączeń do dowolnego innego portu w Japonii. Tak więc od Tokio można zaczynać jak najbardziej, ale przy okazji trzeba zahaczyć o inne miasto. Moznaby zrobić trójkącik np. WAW-NRT-KIX-WAW, albo w miejsce KIX inny port na który byłby popyt.
    Ostatnio edytowane przez ojcie_c ; 07-06-2011 o 16:25

  14. #14
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c Zobacz posta
    Stoarn, przecież jest nowa umowa z Japonią, podpisana chyba pod koniec 2010 roku, która pozwala na cztery rejsy do NRT tygodniowo, pod warunkiem utrzymywania takiej samej liczby połączeń do dowolnego innego portu w Japonii. Tak więc od Tokio można zaczynać jak najbardziej, ale przy okazji trzeba zahaczyć o inne miasto. Moznaby zrobić trójkącik np. WAW-NRT-KIX-WAW, albo w miejsce KIX inny port na który byłby popyt.
    Z takimi trójkątami to rozkład może wyjść podobnie jak Pekin z omijaniem Rosji.

    Może lepiej wejść do SIN i BKK gdzie lokalny przewoźnik zagwarantuje przesiadki dodatkowo? Przy dość szorstkiej przyjaźni między LH a SQ czy TG linie te mogły by być zainteresowane dodatkowym partnerem feedującym ich huby.

  15. #15

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Z takimi trójkątami to rozkład może wyjść podobnie jak Pekin z omijaniem Rosji.

    Może lepiej wejść do SIN i BKK gdzie lokalny przewoźnik zagwarantuje przesiadki dodatkowo? Przy dość szorstkiej przyjaźni między LH a SQ czy TG linie te mogły by być zainteresowane dodatkowym partnerem feedującym ich huby.
    Bardzo byłoby miło, gdyby było bezpośrednie połączenie z Warszawy do Singapuru, ale na początek warto byłoby przynajmniej się postarać o połączenie z przesiadką w Hanoi, zarówno do Bangkoku, jak i Singapuru.

    Nie ma jednak podstaw, by oczekiwać, że SQ i TG byłyby łatwiejszymi partnerami dla LO niż są dla LH. Z uwagi na różnicę wielkości, byłoby raczej odwrotnie.

    Natomiast oferowanie do regionu Polski się zwiększa. Codzienne połączenie do Singapuru otworzył kilka dni temu Finnair, a Singapore Airlines, oprócz Niemiec, w okolicach Polski obsługuje też Kopenhagę i Moskwę, skąd lata dalej do Houston.

    Lufthansa od Q3 będzie latać FRA-SIN na A380.

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c Zobacz posta
    Stoarn, przecież jest nowa umowa z Japonią, podpisana chyba pod koniec 2010 roku, która pozwala na cztery rejsy do NRT tygodniowo, pod warunkiem utrzymywania takiej samej liczby połączeń do dowolnego innego portu w Japonii. Tak więc od Tokio można zaczynać jak najbardziej, ale przy okazji trzeba zahaczyć o inne miasto. Moznaby zrobić trójkącik np. WAW-NRT-KIX-WAW, albo w miejsce KIX inny port na który byłby popyt.
    Max. 3 loty tygodniowo, w miejsce KIX może być NGO, odcinek wewnątrzjapoński bez prawa przewozu pasażerów.

    Nie wiem czy taki układ miałby sens, raczej nie przyciągnąłby pasażerów.

  17. #17
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ztof Zobacz posta
    Bardzo byłoby miło, gdyby było bezpośrednie połączenie z Warszawy do Singapuru, ale na początek warto byłoby przynajmniej się postarać o połączenie z przesiadką w Hanoi, zarówno do Bangkoku, jak i Singapuru.
    Na początek to fajnie by było gdyby SQ w ogóle na swojej stronie dodał możliwość bookowania istniejącego CS'a do Wawy.

    Cytat Zamieszczone przez Ztof Zobacz posta
    Nie ma jednak podstaw, by oczekiwać, że SQ i TG byłyby łatwiejszymi partnerami dla LO niż są dla LH. Z uwagi na różnicę wielkości, byłoby raczej odwrotnie.
    Właśnie o wielkość tu chodzi - SQ i TG mogą właśnie grać na innego przewoźnika który stworzy choć namiastkę przeciwwagi dla hegemonii LH.

  18. #18
    Awatar Tomcio

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Strzelno/Bydgoszcz

    Domyślnie

    Ja bym w ogóle odpuścił tę Japonię i skupił się na stworzeniu naprawdę dobrych połączeń do mniej ryzykownych pod względem ilości paxów destynacji jak np: BKK, PVG czy PEK.
    1. Idź na Google Mapy. 2. Daj "Pokaż trasę". 3. Napisz Japan jako miejsce początkowe. 4. Napisz China jako cel. 5. Idź na 43 punkt twojej drogi, a jak sie zaśmiejesz....

  19. #19

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Na początek to fajnie by było gdyby SQ w ogóle na swojej stronie dodał możliwość bookowania istniejącego CS'a do Wawy.
    Bilety z puli SQ są tak drogie, że to nie ma żadnego praktycznego sensu z punktu widzenia klienta.
    Poza tym wychodzimy od LOTu i tego, co on może zrobić.

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Właśnie o wielkość tu chodzi - SQ i TG mogą właśnie grać na innego przewoźnika który stworzy choć namiastkę przeciwwagi dla hegemonii LH.
    Gdzie jest logika? LH oferuje bite 500 osób dzień w dzień w SIN, możliwość rozwiezienia w 2h po całej Europie, A380 i silną markę. Co bardziej interesującego miałby do zaoferowania LOT? Tylko niższe ceny, czyli na wejściu słabą pozycję.

  20. #20
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Ztof Zobacz posta
    Bilety z puli SQ są tak drogie, że to nie ma żadnego praktycznego sensu z punktu widzenia klienta.
    Poza tym wychodzimy od LOTu i tego, co on może zrobić.
    SQ raczej nigdy do najtańszych opcji nie należy, ale jakoś się trzyma.

    Cytat Zamieszczone przez Ztof Zobacz posta
    Gdzie jest logika? LH oferuje bite 500 osób dzień w dzień w SIN, możliwość rozwiezienia w 2h po całej Europie, A380 i silną markę. Co bardziej interesującego miałby do zaoferowania LOT? Tylko niższe ceny, czyli na wejściu słabą pozycję.
    Za takie możliwości LH może i na pewno każe sobie słono płacić, więc niższe ceny w zamian za wsparcie nie wydają się niczym dziwnym. Tym bardziej na tak mocno zagospodarowanej trasie (nie bez przyczyny!).

Strona 1 z 5 1 2 3 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •