Pokaż wyniki od 1 do 20 z 20

Wątek: OP UP w LOT

  1. #1

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie OP UP w LOT


    Polecamy

    Czy ktos sie orientuje czy w LOT w pierwszej kolejnosci sa upgradowani LO FTL czy *G ?

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Gold - SEN

  3. #3
    bbb
    bbb jest nieaktywny
    Awatar bbb

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Koledze raczej chodzilo czy pierwszenstwo przy upgrade'ach maja FTL czy *G innych przewoznikow. W Lufthansie, co do zasady lista generowana jest przez komputer we Frankfurcie i rozsylana agentom handlingowym przy gate'cie. Wówczas pasażerowie upgrade'owani są wg. następującej listy:

    1. HON
    2. SEN
    3. FTL
    4. *G innych przewoznikow niezintegrowanych z M&M
    5. *S innych przewoznikow niezintegrowanych z M&M

    Zdarza się, że niektórzy agenci w lotach powrotnych uppgrade'uja najpierw 4. potem 3. Jak jest w LO.. Dobre pytanie.

  4. #4
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    nie wiem, nigdy nie dostałem OPUPG w LO za to furę razy w LH (raz jako FTL, reszta już jako SEN). W wakacje dostaliśmy z Żoną (ona ma FTL) upgrade od Air Canada.
    Nie zdziwiłbym się, gdyby w LO teoretycznie były te same zasady, co w LH.

  5. #5

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Z tego co widze na innym forum nie ma zgodnosci co do tego czy *G sa upgradowani w LH przed czy po FTL. Jestem ciekawy czy w LOT wogole obowiazuje jakiekolwiek procedury w sprawie OPUP. Kilka lat temu moja kolezanka pracowala na lotnisku i mowila , ze nigdy nie mieli zadnych szkolen na ten temat. Nawet przy overbookingu nikt nie patrzyl na status pasazerow do czasu jak dostali upomnienie po tym jak zrobili IDB pasazerowi ze statusem SEN. Nie ma na forum zadnego GA ?

  6. #6
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Check-in LO (w ORD to było) - tłumaczyłem pani, co to jest evoucher (nie wiedziała, upgrade udało się załatwić dopiero na gate), a Priority mi przykleiła dopiero jak po awanturze jej powiedziałem, żeby mi dała na piśmie, że odmawia. To tyle w temacie szkoleń

  7. #7

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    LCJ

    Domyślnie

    Latam z już 5 lat i NIGDY w żadnym locie ze Star Alliance nie dostałem upgrade. Inna sytuacja jest w Sky Team - z CSA masz upgrade praktycznie zawsze od Golda (od Silvera rzadziej), jak również ostatnio leciałem KLMem WAW-AMS-WAW i w obie strony przy check-in online, po wklepaniu karty z CSA dostałem upgrade do przodu (lekko więcej miejsca na nogi) - co prawda nie do biznes, ale do Y+. Moim zdaniem tylko Sky Team (z wyjątkiem AF, ale to już inna historia...)
    Ostatnio edytowane przez MILeq ; 18-01-2011 o 20:32 Powód: literówka

  8. #8

    Dołączył
    Mar 2010
    Mieszka w
    Długołęka WRO

    Domyślnie

    A w LO i LH ugrade może być przyznany przy odprawie on-line czy wyłącznie na żywo przy ladzie?

  9. #9
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MILeq Zobacz posta
    Latam z już 5 lat i NIGDY w żadnym locie ze Star Alliance nie dostałem upgrade
    no to masz pecha u mnie w większości lotów powrotnych z Azji @LH leciałem w biznesie, a do tego kilka razy na innych kierunkach. Z drugiej strony, nigdy na short-haulu w Europie.

    Cytat Zamieszczone przez Grzechu1970 Zobacz posta
    A w LO i LH ugrade może być przyznany przy odprawie on-line czy wyłącznie na żywo przy ladzie?
    Jeśli mówimy o operacyjnych, to raczej nigdy przy online, bo takie decyzje zapadają w ostatniej chwili. Dwa razy upgrade dostałem wręcz na pokładzie, jak się zjawił ktoś inny z kartą na to samo miejsce, to się okazywało że moja karta została anulowana i mam nowe miejsce. Z drugiej strony, pamiętam też dwa upgrady przy normalnym check-in, i to dość wczesnym (ze 3h przed lotem), a pozostałe - komunikaty przy gate.

  10. #10
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Grzechu1970 Zobacz posta
    A w LO i LH ugrade może być przyznany przy odprawie on-line czy wyłącznie na żywo przy ladzie?
    Zdażyło mi się mieć upgrade widoczny na www w dniu wylotu, przed stawieniem się na lotnisku.
    Więkoszość jednak wychodzi przy bramce, chociąż w 2010 z tym słabo było w LH.

  11. #11
    Awatar jareczek

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Grzechu1970 Zobacz posta
    A w LO i LH ugrade może być przyznany przy odprawie on-line czy wyłącznie na żywo przy ladzie?
    Z mojego doświadczenia wynika, że ok 10% upgrade'ow jest przy odprawie a 90% przy wejściu na pokład (gate).
    Przy wejsciu na pokład jest albo poprzez wywołanie przed boardingiem albo w momencie wchodzenia (ręczna wymiana karty lub automatyczne wydrukowanie upgrade'u w bramce, to ostatnie na lotniskach w Niemczech).

  12. #12
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    ja raz dostałem nową kartę pokładową wydrukowaną z drukarki termicznej na pokładzie nie wiem, po co - miejsce nowe już miałem, winko wypiłem, a tu mi w połowie lotu stewka przyniosła oficjalne potwierdzenie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    chociąż w 2010 z tym słabo było w LH
    no słabo było, bo oni nie rozdają upgrade dla przyjemności klienta, tylko przy 100% LF na eco i liście oczekujących, a w 2010 (jak i w 2009) ruch w interesie był jakby trochę mniejszy jeszcze

  13. #13
    Awatar cart

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DaKo Zobacz posta
    no słabo było, bo oni nie rozdają upgrade dla przyjemności klienta, tylko przy 100% LF na eco i liście oczekujących, a w 2010 (jak i w 2009) ruch w interesie był jakby trochę mniejszy jeszcze
    No niekoniecznie, np. gościu ode mnie z firmy ze star gold dostal upgrade w Swissie, a obok mnie było wolne miejsce w Y. Jako FTL wtedy nie dostałem...
    Moje podróże - http://www.piotrwasil.com


  14. #14
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DaKo Zobacz posta
    no słabo było, bo oni nie rozdają upgrade dla przyjemności klienta, tylko przy 100% LF na eco i liście oczekujących, a w 2010 (jak i w 2009) ruch w interesie był jakby trochę mniejszy jeszcze
    Przy wolnych miejscach też dają.
    W 2009 miałem ponad 50% op-upów na long haul jako SEN. W 2010 jako *G 0%.

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cóż, tak jak napisał bbb taka jest kolejność na LH.
    Na LO wygląda to następująco :
    -HON
    -Star Gold
    -FTL M&M.
    Upgrade jest najczęściej pochodną overu, ewentualnie problemów z wyważeniem, czasami są to bardziej zabawne akcje jak np.: over petc na pokładzie...
    Upgc przy checkinie dostaniesz gdy już wiadomo, że Y jest pełen a masz miejsca w C a ty się "napotoczysz" akurat i masz kartę, która pozwala na swobodne wydanie karty w C.
    W innym wypadku powinien to być gate - to tam w końcu następuje weryfikacja tego ilu pax się stawi ( czy nikt nie utknął na security, czy stawią się wszyscy którzy odprawili się samodzielnie przez stronę itp ) i sprawdzanie finalne dostępności w Y i C.

    @L4
    Pierwszy raz słyszę o tym aby na stronie www była już wcześniej informacja, że pax ma upgc - czym wtedy leciałeś?
    I nie był to oczywiście upgc za mile?

  16. #16
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez macx Zobacz posta
    Pierwszy raz słyszę o tym aby na stronie www była już wcześniej informacja, że pax ma upgc - czym wtedy leciałeś?
    LH, feeder + atlantyk. Wakacje 2009, szalone czasy overbookingu Y.

    Czytałem o przypadkach, że op-up w LX był na przykład widoczny już przy odprawie online.

  17. #17
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    over petc na pokładzie...
    Buahah...jaka jest pokrywka na PETC w LH?
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  18. #18

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    @L4
    Nie spotkałem się z tym jeszcze dlatego pytałem. Na LO na pewno nie jest to możliwe, ale sama idea jest fajna.
    @
    PolishAir42
    ... w kolorach linii oczywiście
    A tak bardziej serio - gdy jest jest więcej petc w Y niż pozwalają przepisy dla danego a/c można klepnąć upg do C ( jeśli tam jest dostępność dla petc )

  19. #19
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    A tak bardziej serio - gdy jest jest więcej petc w Y niż pozwalają przepisy dla danego a/c można klepnąć upg do C ( jeśli tam jest dostępność dla petc )
    Wiem...ale nigdy nie slyszalem ze u kogos jest jakas generalna restrykcja dla PETC w C lub F (tzn oprocz ilosci). Logicznie to brzmi za to.
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  20. #20

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Oczywiście tylko i wyłącznie o ilośc petc chodzi.
    Takie restrykcje ma oprócz LO także LH np.:
    -dla B737 LO jest to 1 petc w C i petc w Y,
    -dla LH na TATL z 3 klasami jest ograniczenie: F -1petc, C- 2petc, M- 3petc itp.
    Do tego oczywiście dochodzą przepisy o avih, " naturalnych wrogach w tym samym bagażniku" - tego typu przepisów jest wiele jeśli chodzi o zwierzaki.
    Mnie osobiście najbardziej bawią przepisy celne odnośnie przewozu zwierząt do Panamy - oryginalny zapis jest niesamowity.
    Ostatnio edytowane przez macx ; 23-01-2011 o 09:56 Powód: literówka

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •