Gold - SEN
Gold - SEN
Koledze raczej chodzilo czy pierwszenstwo przy upgrade'ach maja FTL czy *G innych przewoznikow. W Lufthansie, co do zasady lista generowana jest przez komputer we Frankfurcie i rozsylana agentom handlingowym przy gate'cie. Wówczas pasażerowie upgrade'owani są wg. następującej listy:
1. HON
2. SEN
3. FTL
4. *G innych przewoznikow niezintegrowanych z M&M
5. *S innych przewoznikow niezintegrowanych z M&M
Zdarza się, że niektórzy agenci w lotach powrotnych uppgrade'uja najpierw 4. potem 3. Jak jest w LO.. Dobre pytanie.
nie wiem, nigdy nie dostałem OPUPG w LO za to furę razy w LH (raz jako FTL, reszta już jako SEN). W wakacje dostaliśmy z Żoną (ona ma FTL) upgrade od Air Canada.
Nie zdziwiłbym się, gdyby w LO teoretycznie były te same zasady, co w LH.
Z tego co widze na innym forum nie ma zgodnosci co do tego czy *G sa upgradowani w LH przed czy po FTL. Jestem ciekawy czy w LOT wogole obowiazuje jakiekolwiek procedury w sprawie OPUP. Kilka lat temu moja kolezanka pracowala na lotnisku i mowila , ze nigdy nie mieli zadnych szkolen na ten temat. Nawet przy overbookingu nikt nie patrzyl na status pasazerow do czasu jak dostali upomnienie po tym jak zrobili IDB pasazerowi ze statusem SEN. Nie ma na forum zadnego GA ?
Check-in LO (w ORD to było) - tłumaczyłem pani, co to jest evoucher (nie wiedziała, upgrade udało się załatwić dopiero na gate), a Priority mi przykleiła dopiero jak po awanturze jej powiedziałem, żeby mi dała na piśmie, że odmawia. To tyle w temacie szkoleń
Latam z już 5 lat i NIGDY w żadnym locie ze Star Alliance nie dostałem upgrade. Inna sytuacja jest w Sky Team - z CSA masz upgrade praktycznie zawsze od Golda (od Silvera rzadziej), jak również ostatnio leciałem KLMem WAW-AMS-WAW i w obie strony przy check-in online, po wklepaniu karty z CSA dostałem upgrade do przodu (lekko więcej miejsca na nogi) - co prawda nie do biznes, ale do Y+. Moim zdaniem tylko Sky Team (z wyjątkiem AF, ale to już inna historia...)
Ostatnio edytowane przez MILeq ; 18-01-2011 o 19:32 Powód: literówka
A w LO i LH ugrade może być przyznany przy odprawie on-line czy wyłącznie na żywo przy ladzie?
no to masz pecha u mnie w większości lotów powrotnych z Azji @LH leciałem w biznesie, a do tego kilka razy na innych kierunkach. Z drugiej strony, nigdy na short-haulu w Europie.
Jeśli mówimy o operacyjnych, to raczej nigdy przy online, bo takie decyzje zapadają w ostatniej chwili. Dwa razy upgrade dostałem wręcz na pokładzie, jak się zjawił ktoś inny z kartą na to samo miejsce, to się okazywało że moja karta została anulowana i mam nowe miejsce. Z drugiej strony, pamiętam też dwa upgrady przy normalnym check-in, i to dość wczesnym (ze 3h przed lotem), a pozostałe - komunikaty przy gate.
Z mojego doświadczenia wynika, że ok 10% upgrade'ow jest przy odprawie a 90% przy wejściu na pokład (gate).
Przy wejsciu na pokład jest albo poprzez wywołanie przed boardingiem albo w momencie wchodzenia (ręczna wymiana karty lub automatyczne wydrukowanie upgrade'u w bramce, to ostatnie na lotniskach w Niemczech).
ja raz dostałem nową kartę pokładową wydrukowaną z drukarki termicznej na pokładzie nie wiem, po co - miejsce nowe już miałem, winko wypiłem, a tu mi w połowie lotu stewka przyniosła oficjalne potwierdzenie
no słabo było, bo oni nie rozdają upgrade dla przyjemności klienta, tylko przy 100% LF na eco i liście oczekujących, a w 2010 (jak i w 2009) ruch w interesie był jakby trochę mniejszy jeszcze
Cóż, tak jak napisał bbb taka jest kolejność na LH.
Na LO wygląda to następująco :
-HON
-Star Gold
-FTL M&M.
Upgrade jest najczęściej pochodną overu, ewentualnie problemów z wyważeniem, czasami są to bardziej zabawne akcje jak np.: over petc na pokładzie...
Upgc przy checkinie dostaniesz gdy już wiadomo, że Y jest pełen a masz miejsca w C a ty się "napotoczysz" akurat i masz kartę, która pozwala na swobodne wydanie karty w C.
W innym wypadku powinien to być gate - to tam w końcu następuje weryfikacja tego ilu pax się stawi ( czy nikt nie utknął na security, czy stawią się wszyscy którzy odprawili się samodzielnie przez stronę itp ) i sprawdzanie finalne dostępności w Y i C.
@L4
Pierwszy raz słyszę o tym aby na stronie www była już wcześniej informacja, że pax ma upgc - czym wtedy leciałeś?
I nie był to oczywiście upgc za mile?
Buahah...jaka jest pokrywka na PETC w LH?over petc na pokładzie...
@L4
Nie spotkałem się z tym jeszcze dlatego pytałem. Na LO na pewno nie jest to możliwe, ale sama idea jest fajna.
@
PolishAir42
... w kolorach linii oczywiście
A tak bardziej serio - gdy jest jest więcej petc w Y niż pozwalają przepisy dla danego a/c można klepnąć upg do C ( jeśli tam jest dostępność dla petc )
Wiem...ale nigdy nie slyszalem ze u kogos jest jakas generalna restrykcja dla PETC w C lub F (tzn oprocz ilosci). Logicznie to brzmi za to.A tak bardziej serio - gdy jest jest więcej petc w Y niż pozwalają przepisy dla danego a/c można klepnąć upg do C ( jeśli tam jest dostępność dla petc )
Oczywiście tylko i wyłącznie o ilośc petc chodzi.
Takie restrykcje ma oprócz LO także LH np.:
-dla B737 LO jest to 1 petc w C i petc w Y,
-dla LH na TATL z 3 klasami jest ograniczenie: F -1petc, C- 2petc, M- 3petc itp.
Do tego oczywiście dochodzą przepisy o avih, " naturalnych wrogach w tym samym bagażniku" - tego typu przepisów jest wiele jeśli chodzi o zwierzaki.
Mnie osobiście najbardziej bawią przepisy celne odnośnie przewozu zwierząt do Panamy - oryginalny zapis jest niesamowity.
Ostatnio edytowane przez macx ; 23-01-2011 o 08:56 Powód: literówka
Zakładki