Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 21
  1. #1
    Zbanowany
    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    EPKA

    Domyślnie Podbój regionów przez PLL LOT!


    Polecamy

    W końcu Skarb Państwa postawił na swoim: narodowy przewoźnik zwiększy liczbę lotów na krajowych trasach. Z informacji „DGP” wynika, że zyskają Kraków i Gdańsk, a być może również Poznań, Wrocław i Rzeszów.
    Jeszcze rok temu LOT zapowiadał, że licząca niespełna dziesięć tras krajowa siatka połączeń lotniczych będzie niemal tak gęsta jak autobusowa czy kolejowa. Dziś prezes LOT Marcin Piróg ma przedstawić radzie nadzorczej spółki nową strategię dla kraju. Wiadomo na pewno, że porty regionalne nie mogą na wiele liczyć. – Można spodziewać się 5 – 6 nowych tras – mówi nam osoba dobrze znająca plany LOT-u. Niemal pewne są nowe połączenia z Krakowa i Gdańska, a być może także z Poznania, Wrocławia i Rzeszowa.
    Jak najszybciej
    Z planów zakładających nawet kilkadziesiąt nowych tras w kraju i do krajów ościennych nic nie wyszło, bo Sebastian Mikosz, poprzednik Marcina Piróga, uznał, że takie trasy są nieopłacalne. Do projektu długo nie mógł się przekonać także nowy prezes LOT-u. Gdy przygotowywał strategię dla spółki, rozkład krajowy pozostawił bez zmian. To dlatego w grudniu 2010 roku rada nadzorcza LOT-u nie zaakceptowała przygotowanego przez Piróga dokumentu, prosząc go o uzupełnienie właśnie o ten element.
    Dziś powinno się obejść bez większych komplikacji, bo Piróg znalazł salomonowe rozwiązanie. W nowej wersji plan został mocno okrojony, nie na tyle jednak, żeby spotkać się krytyką ze strony Skarbu Państwa, któremu szczególnie zależy na nowych trasach w Polsce. Resort uważa, że rozwijanie sieci lotniczej w kraju to obowiązek narodowej linii.
    Plan zyskał również przychylność portów regionalnych, które chcą z nim wystartować, nawet jeżeli będzie mniej połączeń, niż się spodziewały jeszcze rok temu. Porty od dawna poprzez polityków lobbowały w tej sprawie w resorcie skarbu, który wraz z TFI Silesia kontroluje ponad 93 proc. akcji LOT-u.
    Zwiększenie połączeń lotniczych w regionach ma merytoryczne uzasadnienie. Stwarza alternatywę dla kiepskich dróg czy dla kolei. To dlatego w nowym rozkładzie LOT-u pojawi się bezpośrednie połączenie z Krakowa do Gdańska: korzystanie z połączeń kolejowych czy drogowych między tymi dwoma miastami jest uciążliwe, a to znaczy, że lotnicze powinno mieć sporo klientów.
    – Przy cenie w granicach 200 zł w jedną stronę pokłady obsługujących trasę samolotów powinny być oblegane – uważa Zbigniew Sałek, członek zarządu Międzynarodowego Stowarzyszenia Menedżerów Lotnisk.
    Nie tylko biznes
    Według Jana Pamuły, szefa lotniska Kraków-Balice i przewodniczącego Związku Regionalnych Portów Lotniczych, jest duża szansa, że na pokłady samolotów wsiadać będą nie tylko turyści, ale – co ważne dla linii – także biznes. Według Zbigniewa Sałka jest też szansa na przyciągnięcie do LOT-u stałych klientów PKP, PKS, a nawet podróżujących indywidualnie samochodami.
    Plan zwiększenia połączeń ma wiele plusów, ale jeden mankament: przewoźnik powinien mieć więcej samolotów. Na domiar złego w 2011 r. flota krótkiego zasięgu, która obsługuje krajowe trasy, ma się zmniejszyć do dziesięciu maszyn, bo odejdą cztery leasingowane stare ATR 42-500.
    W takiej sytuacji – jak uważa ekspert lotniczy Marek Serafin – zarząd spółki powinien zastanowić się, czy poszerzać siatkę połączeń. Według niego trudno sobie wyobrazić, aby ATR-y były zastępowane w istotnym zakresie przez embraery 170/175.
    Z tej wady zadają sobie sprawę także przedstawiciele rządu i lotnisk. Jednak, jak mówi anonimowo przedstawiciel spółki, sprawa jest już przesądzona, a trasy wystartują jeszcze przed wakacjami.
    PRAWO
    Linie lotnicze potrzebne są samorządom
    Krajowe połączenia lotnicze, jakie chce uruchomić LOT, mogą otrzymać wsparcie ze strony samorządów lokalnych. Jak zapewniają samorządowcy, nie ma mowy o bezpośrednich dopłatach dla LOT czy jakiejkolwiek innej linii lotniczej, bo Unia Europejska zabrania takich praktyk. Traktuje ją jak niedozwoloną prawem pomoc publiczną. Jednak większość regionów w UE znalazła sposób na ominięcie tych ograniczeń. Dotacje z budżetów samorządów trafiają na konta linii jako wynagrodzenie za promocję regionu. To trudny do podważenia argument, bo linie faktycznie sprzyjają rozwojowi regionów, przywożąc nowych turystów.
    Źródło: Dziennik Gazeta Prawna
    Artykuł z dnia: 2011-01-31

  2. #2
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Samolot GD-KK to jeszcze nie rewolucja ani podbój, do wakacji się zobaczy co z tych (kolejnych w ostatnich latach) planów wyjdzie. Do tego czasu może być z 3 prezesów i 5 strategii.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  3. #3
    ols
    ols jest nieaktywny
    Awatar ols

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez traffic.controller Zobacz posta
    Resort uważa, że rozwijanie sieci lotniczej w kraju to obowiązek narodowej linii.
    Osobiście uważam, że resort powinien ogłaszać przetargi na "rozwijanie sieci lotniczej w kraju", bo narzucanie takich obowiązków wygląda raczej jak działanie na szkodę przedsiębiorstwa połączone z marnotrawieniem pieniędzy podatników.

  4. #4
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez traffic.controller Zobacz posta
    Na domiar złego w 2011 r. flota krótkiego zasięgu, która obsługuje krajowe trasy, ma się zmniejszyć do dziesięciu maszyn, bo odejdą cztery leasingowane stare ATR 42-500.
    Bardzo profesjonalny arytkul...

  5. #5
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Skoro maja odejść 4 małe ATR ki ,to odejdą. I Jeszcze Rzeszów niech sie upomni o Lwów ,znaczy sie połaczenie lotnicze. Łaczenie regionów ,napewno łunia dofinansuje...

  6. #6
    Zbanowany
    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    EPKA

    Domyślnie

    Artykuł nie jest za dobry, ale myślę że lepiej zwrócić uwagę jaka jest rozbieżność pomiędzy informacjami w prasie n.t PLL LOT. W ostatnim czasie mieliśmy okazję przeczytać artykuł dotyczący czy i za ile LOT zbankrutuje, teraz w GP piszą o rozwoju LOT-u poprzez nowe połączenia krajowe. Dziwne co nie...? Ciekawe na ile coś z tego "bełkotu medialnego" się sprawdzi. Przyznam, że tutaj widać jak nowy prezes uległy jest swojemu pracodawcy, Mikosz mówił że jeśli samorządy dopłacą do tego interesu wtedy pomyślą. A teraz...? Przewoźnik traci maszyny ale za to uruchomi kilka nowych połączeń. Super

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez traffic.controller Zobacz posta
    Na domiar złego w 2011 r. flota krótkiego zasięgu, która obsługuje krajowe trasy, ma się zmniejszyć do dziesięciu maszyn, bo odejdą cztery leasingowane stare ATR 42-500.
    Rozumiem że coś się dziennikarzom pomyliło i powyższy cytat dotyczy 2010 r.
    Ktoś wie czy w tym roku mają jeszcze odejść jakieś ATRy (42/72)?
    Pozdrawiam,
    slaweq

  8. #8
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AND 170 Zobacz posta
    Skoro maja odejść 4 małe ATR ki ,to odejdą.
    Zwlaszcza, ze zostaly 2...
    No ale wszystko jest mozliwe. Mozna wziac 2 nowe i wtedy oddac 4...

  9. #9
    Zbanowany
    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    EPKA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez slaweq Zobacz posta
    Rozumiem że coś się dziennikarzom pomyliło i powyższy cytat dotyczy 2010 r.
    Ktoś wie czy w tym roku mają jeszcze odejść jakieś ATRy (42/72)?
    Z tego co słyszałem to do końca 2010 miały odejść 2 ATR'y 42, ale jak widać to się nie sprawdziło.

  10. #10
    Zbanowany
    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    EPKA

    Domyślnie

    A może coś się ruszy z flotą krótkiego zasięgu?

  11. #11
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Odeszły 4 ATR 42-500.
    Obecnie na stanie jest: 2 ATRy 42 i 8 ATRów 72.

    Cytat Zamieszczone przez traffic.controller Zobacz posta
    A może coś się ruszy z flotą krótkiego zasięgu?
    Taa, a kasa będzie z nieba.
    Maxima debetur CracoviaE reverentia.

  12. #12
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    Zwlaszcza, ze zostaly 2...
    Nie ,żebym sie czepiał .Ale skoro pisza że odejda 4 sztuki , to je wycofaja. Nieważne że są dwa...

  13. #13
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AND 170 Zobacz posta
    Nie ,żebym sie czepiał .Ale skoro pisza że odejda 4 sztuki , to je wycofaja. Nieważne że są dwa...undefined
    W sumie... zreszta juz zaczynamy latac na Dash'ach wiec nie ma sie co przejmowac ATR'ami. Bo to tez byl taki "pewny" news hahaha
    Tylko pssss ciiiii nie mowcie nikomu

  14. #14
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Dashe mają zastąpić tego Dorniera co lata z Łodzi do Brukseli.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  15. #15
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    Bo to tez byl taki "pewny" news hahaha
    Przed odejściem Seby finansowanie Q-400 było przygotowane i praktycznie klepnięte. Gdyby się nie podał do dymisji, to już dawno byś miał przeszkolenie na typ
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  16. #16
    Zbanowany
    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    EPKA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Przed odejściem Seby finansowanie Q-400 było przygotowane i praktycznie klepnięte. Gdyby się nie podał do dymisji, to już dawno byś miał przeszkolenie na typ
    Jeśli Mikosz nie podałby się do dymisji w tym roku mieliśmy poznać plan wymiany floty. A może ktoś wie czy nowy zarząd całkowicie odrzucił strategię poprzedniego zarządu?

  17. #17
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Przed odejściem Seby finansowanie Q-400 było przygotowane i praktycznie klepnięte. Gdyby się nie podał do dymisji, to już dawno byś miał przeszkolenie na typ
    Gdyby babcia wasy miala...
    Pamietasz jak Ci napisalem? Podziekowalem ale napisalem, ze jak nie wsiade to nie uwierze...
    Sprawa wyglada tak, ze Seba wzial zerwal rozmowy z ATR, poszedl do Dash'a a jak juz wszystko bylo zapiete tak jak mowisz to wzial zabawki z piaskownicy i powiedzial, ze mu sie znudzilo...
    Jakby nie bylo to ELO "dzieki" niemu zostal teraz na lodzie jezeli chodzi o wymiane floty.
    Jak wyglada teraz sprawa kolejek na samoloty? Bo ja sie nie zdziwie, ze ELO wypadlo z obydwu...

  18. #18
    Zbanowany
    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    EPKA

    Domyślnie

    Może nie wgłębiajmy się w to w jaki sposób Mikosz odszedł z LOT-u, bo ani ja, ani Ty tego nie wiemy i chyba się nie dowiemy. Tylko trzeba pamiętać, że dorobek Mikosza (nie mały) poszedł w las. Bo obecny zarząd stworzył nową strategię nie patrząc na poprzedników, a może być coś gorszego...? I przy "podboju przez LOT regionu" trzeba się zastanowić na ile PLL są firmą stworzoną do zarabiania i konkurowania a na ile linią która musi "łatać" braki w ogólnopolskiej siatce połączeń lotniczych.

  19. #19
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez traffic.controller Zobacz posta
    Może nie wgłębiajmy się w to w jaki sposób Mikosz odszedł z LOT-u, bo ani ja, ani Ty tego nie wiemy i chyba się nie dowiemy.
    A kto sie wglebia? Sam zaczynasz jakis nowy temat/watek a pozniej jeszcze w tym samym poscie (a nawet zdaniu ) prosisz zeby go nie kontynuowac...

  20. #20
    Awatar mArT

    Dołączył
    May 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Mikosz, jak kazdy poprzednik, wzial KASE i poszedl "na miasto"
    money for nothing ...


Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •