Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 27
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie Artykuł w "Rzepie" - "LOT wynajmuje samoloty rządowi, a sam nie ma czym latać"


    Polecamy

    LOT nie ma samolotów | rp.pl

    Artykuł wydaje mi się mało rozsądny, z kilku powodów.

    Po pierwsze nie widzę związku pomiędzy opóźnieniami w dostawach B787 a funkcjonowaniem floty średniego-krótkiego zasięgu.

    Po drugie, z tego co wiem, to te dwa embraery dla rządu są czarterowane od LOTu, znaczy zarabiają na siebie. W maju zeszłego roku pisano nawet, że - wobec kryzysu - te samoloty są niepotrzebne LOTowi.

    Po trzecie: Embraery, którymi lata LOT, bez przerwy się psują – mówi Tomasz Hypki, - czy one są jakoś szczególnie awaryjne?

    I jeszcze jedno pytanie: ERJ 145 (...) wkrótce ze względów ekonomicznych mają być wycofane - w sensie dostosowania do load factor na niektórych kierunkach, to 145 wydaje mi się bardzo ekonomicznym samolotem; jeśli zaś chodzi o to, że za dużo palą, to po co było je w ogóle kupować?

  2. #2

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    AR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Babilas Zobacz posta
    Embraery, którymi lata LOT, bez przerwy się psują – mówi Tomasz Hypki
    Dlaczego pan Hypki tak bardzo nie lubi Embraerów ?
    W zasadzie cenie Jego opinie, ale nie rozumiem dlaczego przy każdej okazji wbija szpilę Embraerowi ?
    ad

  3. #3
    Awatar Stampa

    Dołączył
    Feb 2009

    Domyślnie

    Mnie w artykule najbardziej rozbawiło twierdzenie któregoś z polityków, że "LOT płaci cenę za wszystkie błędy popełnione w przeszłości" jeśli chodzi o dzisiejsze braki floty ;-)
    Akurat w tej dziedzinie katastrofalna sytuacja jest całkowitą zasługą ostatnich zarządów mianowanych przez tych właśnie rządzących dziś polityków, którzy tak nad tym ubolewają. Upadek rozpoczął się jeszcze za Siennickiego, który w ogóle nie zauważył opóźnienia Dreamlinera i nie reagował na to zupełnie. Potem było jeszcze gorzej - rozwiązano nawet dział planowania floty i zajął się tym jakiś dziwny komitet składający się z zupełnie przypadkowych osób, dobranych głównie z Rady Nadzorczej. A w końcu Mikosz zaczął sterować flotą jednoosobowo. Nie widać w tym żadnej myśli ani koncepcji - od braków we flocie long haul po całe stada niepotrzebnych short haulowych 734. Nie ma polityki flotowej, bo po prostu nie ma takiego organu w spółce, który mógłby ją opracować. Dzisiaj Piróg ze swoimi prokurentami też próbuje naśladować Mikosza, bo w swoim przekonaniu zna się na flocie najlepiej w całej firmie. Jaki efekt - wszyscy widzą. Jakie szanse na zmianę - wszyscy wiedzą.
    St

  4. #4
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez adadon Zobacz posta
    Dlaczego pan Hypki tak bardzo nie lubi Embraerów ?
    W zasadzie cenie Jego opinie, ale nie rozumiem dlaczego przy każdej okazji wbija szpilę Embraerowi ?
    A jak myślisz ? Bo jeden z jego reklamodawców chce opchąć rządowi inne samoloty ?
    KZ

  5. #5

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez adadon Zobacz posta
    W zasadzie cenie Jego opinie
    Jak na przykład tą:
    Według Hypkiego nie da się oszacować, czy pojedynczy samolot na siebie zarabia
    ?

    Ciekawe, co zatem według niego da się oszacować, jeśli nie da się oszacować, czy flota zarabia czy nie

  6. #6

    Dołączył
    Dec 2007

    Domyślnie

    Co samolot LOTu miał robić w Hannoverze ?

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Hypki i Embraery... Żal czytać. To najsłabszy artykuł jaki dotąd czytałem na temat LOTu i szkoda mi nawet komentować.

    Jedno o czym warto pamiętać, to to, że LOT to tak naprawdę to samo co rząd, ale to i tak wiemy....

  8. #8
    Awatar Cani

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPOD/EPSY/EPGD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Piter2 Zobacz posta
    Co samolot LOTu miał robić w Hannoverze ?
    Uprzedziłeś mnie, bo sam miałem ochotę zadać takie pytanie.

  9. #9

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Cani Zobacz posta
    Uprzedziłeś mnie, bo sam miałem ochotę zadać takie pytanie.
    Pewnie miał być Hamburg ale się komuś pokróliczkowało.

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Zawsze jak jest coś związane z Altair to pojawia się krytyka Emb. Zresztą juz po pierwszym zdaniu tego artykułu miałem ochotę nie czytac dalej

  11. #11

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    EPKT Horní Slezsko

    Domyślnie

    Najlepszy wydaje mi się mix floty short-haul i long-haul. Siatkę Europejską można było świetnie zgrać bez względu na 787.

  12. #12
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    To nie pierwsza taka sytuacja w ostatnich miesiącach - akcentuje "Rz". - Embraery, którymi lata LOT, bez przerwy się psują - mówi Tomasz Hypki, ekspert lotniczy i prezes Agencji Lotniczej Altair.
    Czy na pewno gazeta napisala poprawnie to co Tomasz Hypki powiedzial? Takiej bezpodstawowej glupoty nie czytalem od dawna.

    To raczej nieprawdopodobne zeby czlowiek ktory wydaje "Skrzydlata Polske" stwierdzal takie bajki.

    W poniedziałek rano z powodu usterek samolotów PLL LOT odwołały rejsy do Hanoweru i Monachium. Przewoźnik, ponieważ ma zbyt mało samolotów, nie był w stanie natychmiast podstawić zapasowych maszyn.
    hahahahahhah x 2. Linia ktora ma 50 samolotow ma trzymac 2x spares?
    Ostatnio edytowane przez PolishAir42 ; 22-02-2011 o 23:41
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  13. #13
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    To raczej nieprawdopodobne zeby czlowiek ktory wydaje "Skrzydlata Polske" stwierdzal takie bajki.
    No tu to akurat zupełnie nie jesteś w temacie
    KZ

  14. #14
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Aaaaa to inna dusza o ktorej mysle?? moze i mi sie pomylily...stary sie robie
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  15. #15
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    i ad vocem:

    Rządowe samoloty Embraer nigdy nie były planowane jako samoloty do bieżącej obsługi siatki połączeń PLL LOT - poinformowało we wtorek biuro prasowe spółki. Przewoźnik zapewnia, że choć mniejszą liczbą samolotów, z roku na rok lata więcej i częściej.

    Wtorkowa "Rzeczpospolita" poinformowała, że z powodu usterek samolotów, LOT odwołał w poniedziałek rejsy do Hanoweru i Monachium. Według gazety przewoźnik nie był w stanie podstawić zapasowych maszyn, bo po prostu ma ich za mało i to nie pierwsza taka sytuacja w ostatnich miesiącach. "Choć PLL LOT już mają problem z liczebnością floty, to niedawno jeszcze ograniczyły swoje możliwości. Wyczarterowały rządowi dwa Embraery 175. Umowa pozwoliła na chwilowe rozwiązanie problemu z transportem VIP-ów" - czytamy w "Rz".

    W przesłanym PAP oświadczeniu LOT poinformował, że rządowe Embraery zostały zakupione w ramach uzgodnionego z administracją państwową kontraktu, który jest realizowany w ramach działalności czarterowej LOT (usługa wynajmu samolotów wraz z załogą). "Samoloty te są inaczej malowane - w biało-czerwone barwy narodowe - napisano w oświadczeniu.

    LOT przypomniał, że rocznie wykonuje ok. 82 tysiące rejsów, średnio około 225 rejsów dziennie.

    "Na wczoraj zaplanowanych było 241 lotów, z których odwołano 31. Był to wyjątkowy dzień w historii spółki, który zdarza się niezwykle rzadko. Na co dzień LOT sprawnie operuje swoją flotą, a liczba odwołanych połączeń jest na porównywalnym do innych europejskich linii lotniczych poziomie" - czytamy w komunikacie spółki. Jako przykład podała, że za styczeń procent rejsów wykonanych przekroczył 97 proc.

    "PLL LOT z roku na rok poprawiają wykorzystanie swojej floty - latamy więcej i częściej, mniejszą liczbą samolotów, co jest jednym z kluczowych elementów strategii przywracania rentowności spółce" - podkreśla spółka.

    Z danych resortu skarbu wynika, że przewoźnik już od tego roku stopniowo będzie wycofywał samoloty Boeing 767. Obecnie LOT użytkuje sześć takich maszyn. Średni wiek B767 to 16,5 roku. "Standard i warunki techniczne samolotów nie odpowiadają potrzebom rynku pasażerów. Planuje się, że samoloty B767 będą zastępowane przez Dreamlinery" - czytamy w informacji resortu.

    Ponadto w ramach krótkich i średnich tras planowane jest zastępowanie samolotów B737 400 i 500 (obecnie dziewięć maszyn, średni ich wiek to ok. 15 lat) maszynami z rodziny Embraer (bardziej ekonomiczne). LOT ma 10 samolotów Embraer 170 i 14 Embraerów 175 (w tym dwa w programie VIP czarter). W 2011 r. i 2012 r. planowana jest dostawa czterech Embraerów 195. Natomiast pięć Embraerów 145 używanych przez LOT ma zostać oddanych - jako "nieprzydatne" - w siatce połączeń lotniczych. Wszystkie są w leasingu.

    "Obecnie sytuacja finansowa PLL LOT jest trudna, podobnie jak sytuacja finansowa innych linii środkowoeuropejskich, jednakże dzięki prowadzonemu programowi restrukturyzacji spółki wyniki LOT z miesiąca na miesiąc się poprawiają. Wynik na działalności podstawowej za 2010 rok został poprawiony w stosunku do roku 2009 o ponad 50 mln. Na 2011 rok planowana jest dalsza poprawa wyniku spółki o ponad 100 mln złotych" - podsumowała spółka.

    PLL LOT za 2010 r. odnotował stratę operacyjną w wysokości 160 mln zł. W ub.r. przewiózł 4,5 mln pasażerów, o 0,5 mln więcej niż w 2009 r.

    Źródło: PAP
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  16. #16
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Aaaaa to inna dusza o ktorej mysle?? moze i mi sie pomylily...stary sie robie
    Dusza pewnie ta o której myślisz, tyle że jakbyś poczytał występki tej duszy to byś nie pisał że to nieprawdopodobne ;-)
    KZ

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Był to wyjątkowy dzień w historii spółki, który zdarza się niezwykle rzadko
    Trzydzieste Plenum Spółdzielni "Zenum"

    Ponadto w ramach krótkich i średnich tras planowane jest zastępowanie samolotów B737 400 i 500 (obecnie dziewięć maszyn, średni ich wiek to ok. 15 lat) maszynami z rodziny Embraer (bardziej ekonomiczne).
    Widać doskonale, że resort Skarbu nie ma pojęcia ani strategii jak rozwiązać sprawę nie tylko turbopropów, ale i 734...

    Czy ktoś dobrze poinformowany wie, czy są może plany retrofitu 734 tak żeby wszystkie się nadawały do przyjaznej dalszej eksploatacji przez parę lat?

  18. #18
    Awatar Stampa

    Dołączył
    Feb 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Czy ktoś dobrze poinformowany wie, czy są może plany retrofitu 734 tak żeby wszystkie się nadawały do przyjaznej dalszej eksploatacji przez parę lat?
    Zapytaj lepiej o to nie "dobrze poinformowanych" ale raczej tych, którzy tak entuzjastycznie powitali likwidację C0. Już wtedy było wiadomo że te samoloty pod żadnym względem nie pasują do LOTu. A teraz jest kłopot (i koszty)...
    St.

  19. #19

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Jeszcze ciekawostka dotycząca odwołań, o których jest mowa w artykule. Użytkownik Melankolic na forum skyscraper zamieścił statystykę odwołan lotów w okresie wrzesień 2010 do końca roku.
    Pozwolę sobie zacytować:
    Kanselleringer september, oktober, november og desember 2010
    Flyselskap Planlagte Kansellerte Prosent
    Nr.1 TUIfly 4411 5 0,11
    Nr.2 SAS 81614 141 0,17
    Nr.3 Czech 3837 9 0,23
    Nr.4 Air One 6398 18 0,28
    Nr.5 Meridiana 7197 21 0,29
    Nr.6 Malev 12986 43 0,33
    Nr.7 Spanair 15591 58 0,37
    Nr.8 Vueling 17453 81 0,46
    Nr.9 Air Portugal 19041 111 0,58
    Nr.10 Air Berlin 49968 466 0,93
    Nr.11 Alitalia 61976 638 1,03
    Nr.12 Germanwings 11589 124 1,07
    Nr.13 Turkish Airlines 62522 717 1,15
    Nr.14 Norwegian 24308 304 1,25
    Nr.15 British Midland 13127 196 1,49
    Nr.16 bmibaby 4654 73 1,57
    Nr.17 Alitalia 3831 61 1,59
    Nr.18 KLM 34714 684 1,97
    Nr.19 SWISS 25065 512 2,04
    Nr.20 Aegean 7987 178 2,23
    Nr.21 Air Nostrum 40532 926 2,28
    Nr.22 Air Dolomiti 10961 257 2,34
    Nr.23 Tyrolean 28336 674 2,38
    Nr.24 Polish Airlines 19562 470 2,40
    Nr.25 Iberia 58110 1426 2,45
    Nr.26 Wideroe's 32774 822 2,51
    Nr.27 VLM 2454 62 2,53
    Nr.28 Ryanair 148949 4272 2,87
    Nr.29 Aeroflot 14563 426 2,93
    Nr.30 Brussels 18590 557 3
    Nr.31 Eurowings 12804 420 3,28
    Nr.32 KLM Cityhopper 23266 855 3,67
    Nr.33 EasyJet 44740 1679 3,75
    Nr.34 Lufthansa 103398 4237 4,10
    Nr.35 Cimber 12459 529 4,25
    Nr.36 Binter 6764 291 4,30
    Nr.37 Aer 22347 1022 4,57
    Nr.38 Lufthansa Cityline 40874 2020 4,94
    Nr.39 Air France 116062 6111 5,27
    Nr.40 British Airways 82218 4358 5,30
    Nr.41 Finnair 24045 1672 6,95
    Nr.42 Jersey 22678 1681 7,41
    Nr.43 Brit 14319 1067 7,45
    Nr.44 Eastern 2624 368 14,02
    źródło: LOT - Page 109 - SkyscraperCity
    LOT miał ponad 2 razy mniej (oczywiście procentowo) niż LH, nie mówiąc juz o AF czy BA. Takze nie jest az tak źle jak niektórzy mówią(choć patrząc na SAS czy OK duzo mozna poprawić)

  20. #20
    Awatar Mateusz Janiec

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie


    Polecamy

    Tylko porównaj sobie ilość wykonywanych rejsów LO i dla przykładu LH.
    Mercedes CLS 53AMG 4MATIC 435KM/520NM.
    Aer Lingus - Simply unbeatable!
    Aer Lingus - This is not just an airline, this is Aer Lingus!
    Aer Lingus - Reaching for new heights!

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •