Pokaż wyniki od 1 do 15 z 15
  1. #1
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie Problemy z platnoscia przelewem w locie.


    Polecamy

    Zdazylo sie Wam w locie ze do wybranej taryfy wybraliscie platnosc przelewem, pusciliscie przelew. A pozniej sie okazalo ze rezerwacji nie ma, bo taryfa wzrosla.
    Oczywiscie nawet nie oddzwonili.
    To normalne ?
    W locie oczywiscie.

  2. #2
    Awatar Marta

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warsaw, Warszawa, Poland, 108126032553728, Warsaw, Poland

    Domyślnie Re: Problemy z platnoscia przelewem w locie.

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad
    Zdazylo sie Wam w locie ze do wybranej taryfy wybraliscie platnosc przelewem, pusciliscie przelew. A pozniej sie okazalo ze rezerwacji nie ma, bo taryfa wzrosla.
    Oczywiscie nawet nie oddzwonili.
    To normalne ?
    W locie oczywiscie.
    Nie tylko w locie - to jest mozliwe, choc zdarza sie rzadko. Wyobraz sobie, ze wybrales 31 lipca taryfe, w ktorej ostatni dzien wydania biletu to wlasnie 31 lipca 0.00. Przelew wplynal do nich zapewne po czasie (po 0.00), wiec system automatycznie przyporzadkowal kolejna taryfe w tej samej klasie z poznijeszym dniem biletowania.

    Co wiecej to sie tez tyczy platnosci karta kredytowa jesli linia nie ma 'instant ticketing'.

    Pozdr,
    MH

  3. #3
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Ale tutaj bylo potwierdzenie przelewu tego samego dnia, a system po prostu odrzucil rezerwacje z powodu zmiany ceny pomiedzy wyborem lotow a kliknieciem "kupuj".
    Malo tego okazalo sie ze system zrobil 6 tych samych rezerwacji (znajomy chyba kliknal te 6 razy "odswierzanie" po tym jak system przestal przez kilka minut reagowac na cokolwiek (tez to mialem w locie - po platnosci karta nie bylo akceptacji na stronach www - system sie zawiesil, ale przyszedl mail z potwierdzeniem).
    Malo tego te 6 rezerwacji wisi, pan z lotu przez telefon nie potrafilch ich zdjac i to prawdopodobnie te rezerwacje podbily cene dostepnej taryfy, pan twierdzi ze moze oczywiscie wziasc jedna z tych rezerwacji jako wazna, ale juz po cenie wyzszej.

    Mialem sytuacje w lufie ze na stronach w systemie rezerwacyjnym taryfa byla dostepna, a przy platnosci wyskakiwal komunikat ze taryfy juz nie ma. Jednak w tym przypadku tego komunikatyu nie bylo.
    Znajomy zadzwonil do lotu po termini w jakim powinien dojsc przelwe ( i doszedl) a ciagle nie bylo potwierdzenia rezerwacji.

    To jakas paranoja. Po co w LOCie system rezerwacyjny na stronach skoro moga sobie dowolnie zmieniac pozniej ceny ???? Tak mi to wyglada.

  4. #4
    Awatar Marta

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warsaw, Warszawa, Poland, 108126032553728, Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad
    Ale tutaj bylo potwierdzenie przelewu tego samego dnia, a system po prostu odrzucil rezerwacje z powodu zmiany ceny pomiedzy wyborem lotow a kliknieciem "kupuj".
    Malo tego okazalo sie ze system zrobil 6 tych samych rezerwacji (znajomy chyba kliknal te 6 razy "odswierzanie" po tym jak system przestal przez kilka minut reagowac na cokolwiek (tez to mialem w locie - po platnosci karta nie bylo akceptacji na stronach www - system sie zawiesil, ale przyszedl mail z potwierdzeniem).
    Malo tego te 6 rezerwacji wisi, pan z lotu przez telefon nie potrafilch ich zdjac i to prawdopodobnie te rezerwacje podbily cene dostepnej taryfy, pan twierdzi ze moze oczywiscie wziasc jedna z tych rezerwacji jako wazna, ale juz po cenie wyzszej.

    Mialem sytuacje w lufie ze na stronach w systemie rezerwacyjnym taryfa byla dostepna, a przy platnosci wyskakiwal komunikat ze taryfy juz nie ma. Jednak w tym przypadku tego komunikatyu nie bylo.
    Znajomy zadzwonil do lotu po termini w jakim powinien dojsc przelwe ( i doszedl) a ciagle nie bylo potwierdzenia rezerwacji.

    To jakas paranoja. Po co w LOCie system rezerwacyjny na stronach skoro moga sobie dowolnie zmieniac pozniej ceny ???? Tak mi to wyglada.
    A czy potweirdzenie przelewu jest jednoznaczne z jego zaksiegowaniem? Ja nie wiem, bo u nas platnosci sa wylacznie karta kredytowa. Co do odswiezania - nie wolno tego robic podczas zadnej rezerwacji online - co jest zreszta napisane na stronach internetowych. Kilka osob u nas w pracy juz sie o tym przekonalo kiedy jeden klient mial trzy rezerwacje w Norwegianie a linia wszystkie skwapliwie skasowala. Faktycznie, jest mozliwe, ze fakt iz tych reezrwacji bylo kilka prawdopodbnie podbil cene w sensie takim, ze mogly to byc ostatnie tansze dostepne taryfy i potem pozostaly juz drozsze. Szczerze mowiac bardzo milo ze strony LO ze nie skasowali wszystkich tych rezerwacji, co z reguly linie robia. Z tego co piszesz wnioskuje, ze bilety nie zostaly wydane - co tylko potweirdza fakt, ze nastapila zmiana taryfy (wlasnie mialam takie dwa telefony w pracy ). Zamiast sie wkurzac na LO powiniemes paradoksalnie byc im wdzieczny, bo bez mrugniecia okiem mogliby skasowac wszystkie te rezerwacje, jak sie robi podczas klasycznych dupe bookings.
    Oczywiscie ze moga zmienic ceny - po roku pracy w biurze podrozy wiem jedno - linia moze doslownie wszystko, wlacznie ze zmiana warunkow taryf po zbiletowaniu rezerwacji, blokowaniem taryf IATAowskich i naginaniem przepisow IATA . Chyba jedna z niewielu linii ktora jednak stara sie by pax zaplacil mniej jest... Lufa. Kiedys przez okolo 30 minut na linii z ich biurem kombinowalismy taryfy i zamiast 500 E zeszlismy na 300. Ale to tylko sympatyczny gest pewnej Heidi z ich call center, bo rownie dobrze mogla to sobie olac, tymbardziej ze u nas placi firma, nie osoby prywatne. A tutaj, nie obraz sie, ale jakby nie bylo sam sobie jestes winny (ewentualnie ososba ktora robila reezrwacje)- nie wolno odswiezac strony niezaleznie od tego jak dlugo wisi...
    A z Lufa to zadnych taryf nie jestem juz pewna, bo robia chyba jakies 'przemeblowanie' w taryfach i maja potezne fake availability, rowniez online. Jesli te rezerwacje LH robiles w przeciagu ostatnich 2 tygodni, to niewykluczone ze jednak ta opcja byla mozliwa, ale system jej nie akceptowal. Musiala to byc tez taryfa 'instant ticketing'. A te w LO najwyrazniej nie.

  5. #5
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Ja o tym wiem ze nie odswierzac, ale znajomy ktory to robil chyba stracil cierpliwosc bo conajminej kilku minutach czekania. Nie wiem czy byl taki komunikat, ale przypuszczam ze nie.
    Jak pisalem mi tez zdazyl sie zwij systemu przy kupnie kredytowka w locie, czekalem 20minut i zamknalem okienko, juz dlugo po tym jak doszedl mail z potwierdzeniem. Tak sie dziac nie powinno i nie jest to kwestia dlugiej autoryzacji z banku bo mail doszedl normalnie. Maja chyba jakis niestabilny system.
    Pewnie linie moga robic co im sie podoba, ale czy to jest legalne ?
    Zreszta czy ja wiem ze niekasowanie blednych rezerwacji to jakis plus ? I tak zadna z nich znajomemu sie nie przyda. A dzieki temu linia sprzedaje teraz drozsze bilety.

  6. #6
    Awatar Marta

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warsaw, Warszawa, Poland, 108126032553728, Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad
    Ja o tym wiem ze nie odswierzac, ale znajomy ktory to robil chyba stracil cierpliwosc bo conajminej kilku minutach czekania. Nie wiem czy byl taki komunikat, ale przypuszczam ze nie.
    Jak pisalem mi tez zdazyl sie zwij systemu przy kupnie kredytowka w locie, czekalem 20minut i zamknalem okienko, juz dlugo po tym jak doszedl mail z potwierdzeniem. Tak sie dziac nie powinno i nie jest to kwestia dlugiej autoryzacji z banku bo mail doszedl normalnie. Maja chyba jakis niestabilny system.
    Pewnie linie moga robic co im sie podoba, ale czy to jest legalne ?
    Sie mu w sumie nie dziwie, bo ja tez kiedys stracilam w firmie przy Aer Lingusie i musialam potem wieki odkrecac ze Pani Kowalska ma tylko jedna rezerwacje i prosze zeby zachowac jedna z trzech,a nie kasowac wszystkich .
    System faktycznie moze byc niestabilny, ale podobne problemy ma ostatnio lufa i sas, w ogole jakos bardzien Satr Alliance; nie wiem moze migruja na inny system rezerwacyjny? Strasznie to nam utrudnia prace i widze ze rowniez osobom robiacym rezerwacje online...
    Niestety nie do konca wszystko jest legalne, ale podanie linii do sadu raczej jest malo sensowne, choc wiem ze jeden z naszych klientow mial ogromna ochote na to by podac do sadu... Etihad za downgrading do zwyklej ekonomii z biznesu, oczywiscie bez zwrotu roznicy. Inny klal na czym swiat stoi kiedy TAROM skasowal mu rezerwacje, bo byla dupe. On o tym wiedzial i duuzo wczesniej w biurze podrozy skasowal jedna z nich, ale linia widzila ja jako active i 'dziabneli' nie informujac paxa. Pardon, informujac go na check in . Pozyczylismy im powodzenia
    Takich przypadkow jest duzo wiecej...
    Sorry, ze sie ciut wkurzylam , ale przed chwila tlumaczylam pewnej wkurzonej Brytyjce czemu za bilet zaplaci 100GBP wiecej i to byla wlasnie zmiana taryfy przed zbiletowaniem...
    Linia teraz spzredaje drozsze bilety niekoniecznie dlatego ze poszlo 6 rezerwacji na raz. Oni z treguly je kasuja automatycznie, nie wiem chyba jakos ich system wyszukuje czy pax nie ma takiej samej rezerwacji, a wtedy kasuja wszystkie. A ceny sa wyzsze tez dlatego, ze minal tzw 'last day to purchase' dla danej taryfy (tanszej), czyli po prostu przestala obowiazywac.

  7. #7
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Czyli bledow cala masa, nikt sie w tym nie lapie tyle ze na zwyklego czlowieka wypada to pewnie srednio 1problem na 10 zakupow biletow W sumie sam to odczulem raz przy podniesieniu oplaty paliwowej juz porezerwacji ale przed kupnem, pozniej po obnizeniu oplaty tydzien po kupnie (innego biletu oczywiscie). W lufie mialem jak pisalem, czekalem 4 dni i cena wrocila do najnizszej, w locie mailem tez tak ze wybieralem w odstepach 1-2 minutowych te same polaczenia w te same dni i za kazdym razem byla inna cena, oczywiscie wybieralem tak dlugo az byla najnizsza. Zaczynam sie bac kiedy trafie na powazniejsze problemy
    Ale puscic kogos w ekonomicznej w cenie business to juz porazka - i to niby linii z ambicjami.

  8. #8
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Mam ciag dalszy. Wczesniejsze rezerwacje skasowali, zostawili jedna oczywiscie po cenie po jakie dalo sie kupic jak jeszcze te 6 rezerwacji bylo. Po zniknieciu dodatkowych 5 rezerwacji okazalo sie ze wbrew temu co pan przez telefon wczoraj mowil jest dostepna nizsza taryfa. Znajomi zadzwonili do lotu z prosba by ten przelew ktory juz do lotu dotarl byl platnoscia za nowa rezerwacje z nizsza taryfa. Pan zrobil nowa rezerwacje i kazal czekac dobe na wystawienie biletu bo musza sprawdzic czy przelew jest ok i w tej o prawidlowej wartosci - jesli bilet nie wystawia w dome to kazali znowu dzwonic.
    Po tym wszystkim juz sie nie zdziwie jak sie okaze jutro ze znowu nie ma najnizszej taryfy, przelew jako niezrealizowany wrocil do znajomych a oni zostali na lodzie i musza doplacac.

  9. #9
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Nie bardzo rozumie Twoje pretensje. Problemy z dostepem tanszych biletow wziely sie z nieprawidlowego postepowania Twoich znajomych. Tak jak Marta pisala, nie wolno pod zadnym pretekstem w trakcie realizacji tranzakcji odswiezac strony. Nawet podejrzenie o mala stabilnosc mechanizmu zakupu online nic nie zmienia.
    Po za tym, ze Ty przelales pieniadze na czyjes konto i dodatkowo mozesz sobie wydrukowac potwierdzenie tego przelewu nie oznacza ze te pieniadze juz tam dotarly. Jest wiele czynników od ktorych zalezy jak szybko przelew zostanie zrealizowany. Trudno sie dziwic ze linie lotnicze zanim nie dostana pieniedzy nie chca wystawic biletu.

  10. #10
    Awatar Marta

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warsaw, Warszawa, Poland, 108126032553728, Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad
    Mam ciag dalszy. Wczesniejsze rezerwacje skasowali, zostawili jedna oczywiscie po cenie po jakie dalo sie kupic jak jeszcze te 6 rezerwacji bylo. Po zniknieciu dodatkowych 5 rezerwacji okazalo sie ze wbrew temu co pan przez telefon wczoraj mowil jest dostepna nizsza taryfa. Znajomi zadzwonili do lotu z prosba by ten przelew ktory juz do lotu dotarl byl platnoscia za nowa rezerwacje z nizsza taryfa. Pan zrobil nowa rezerwacje i kazal czekac dobe na wystawienie biletu bo musza sprawdzic czy przelew jest ok i w tej o prawidlowej wartosci - jesli bilet nie wystawia w dome to kazali znowu dzwonic.
    Po tym wszystkim juz sie nie zdziwie jak sie okaze jutro ze znowu nie ma najnizszej taryfy, przelew jako niezrealizowany wrocil do znajomych a oni zostali na lodzie i musza doplacac.
    Jesli dostales takie info bezposrednio z call center LO (ze nowa rezerwacja i ze mozna po nizszej cenie), to powinna byc jednak mozliwosc wystawienia po nizszej cenie. Wyglada na to, ze bedzie OK . ZAstanawia mnie tylko po co robic nowa rezerwacje jesli zachowali te z nizsza cena? Tym samym prezciez znowu jest dupe booking, choc mnie juz nic nie zdziwi . Na pzrelewach sie nie znam, bo u nas nie ma takiej opcji placenia...Jak macie taka mozliwosc, to nastepnym razem sprobujcie zaplacic karta - moj przelew kiedys 'zaginal' jak placilam za bilet Centrala . Ale widze ze ten pzrelew dotarl, wiec chyba sie problem rozwiazal.

  11. #11
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Gabec, przy platnosci przelewem nie ma w locie komuniatu ze nie mozna odswierzac. Pan w locie potwierdzil ze przelew dotarl.

  12. #12
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Marta ta rezerwacja jaka zostala byla z wyzsza taryfa. Zrobili nowa z nizsza. To byla propozycja pana z call center. Znajomemu bylo wszystko jedno czy tym raem zaplaci karta czy przelewem ktory juz wczesniej poscil. Pytanie tylko czy lot sobie z tym poradzi

  13. #13
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    A proposito przelewu, jak to wygląda z rezerwacją i wystawianiem biletu? Przykłądowo robię dziś rezerwację i wybieram przelew jako formę płatności. Rozumiem, że rezerwacja zostaje założona, otrzymuję jej numer. Przewoźnik określa dzień, do którego będzie trzymana? Jeśli przelew nie dotrze do owego dnia, to rezerwacja jest kasowana? Jak długo jest taka rezerwacja trzymana? Czy jak zrobię dziś, to tzreba wykupić do jutra? A jak zrobię jutro, to będzie aż do poniedziałku?

  14. #14
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Ja tez tak nigdy nie placilem ale z tego co slyszalem to w locie daja 24h a w aero.pl gdzie rodzina kupuje daja 3dni.

  15. #15
    Awatar Marta

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warsaw, Warszawa, Poland, 108126032553728, Warsaw, Poland

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad
    Marta ta rezerwacja jaka zostala byla z wyzsza taryfa. Zrobili nowa z nizsza. To byla propozycja pana z call center. Znajomemu bylo wszystko jedno czy tym raem zaplaci karta czy przelewem ktory juz wczesniej poscil. Pytanie tylko czy lot sobie z tym poradzi
    Tia, to bardzo dobre pytanie . W Centralu tylko zgubili przelew, tu go chociaz maja .

    stenus, tak to mniej wiecej wyglada. Masz potweierdzenie, a dostajesz cos w rodzaju drugiego potweirdzenia rezerwacji po zaplacie, czyli po tym kiedy ktos to w firmie zaksieguje i zsotanie wydany bilet. W C0 bylo chyba tez trzy dni, ale byli elastyczni i tak +24h jeszcze akceptowali. Oczywiscie jesli nie bedzie przelewu, to rezerwacja bedzie skasowana. To bylo juz prawie dwa lata temu, wiec cos sie moze zmienilo, a ostatnio za C0 juz placilam kredytowa VISA mojej kolezanki.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •