Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 66
Like Tree1Likes

Wątek: Incydent w Hanoi

  1. #1
    Awatar stefann

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie Incydent w Hanoi


    Polecamy


  2. #2
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Dobre to. Najlepszy paragraf o Vietnam airlines.
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  3. #3
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Pomarudzi, pomarudzi, a jak bilet znowu tani będzie to wróci.
    No i w sumie, jak ktoś widzi rozkład 3x w tygodniu to jednak można się spodziewać w razie fakapu czekania 2 dni.

    Przynajmniej LF wysoki na powrocie również.

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    A mnie się najbardziej podoba fragmencik o LOTowskim przedstawicielu. Czy to był taki Pan Halinek Kawopij wysłany na placówkę?

    To jest najbardziej wnerwiające w LOT, wysyłanie niektórych pracowników znajomych królika zagranicę na placówki, a jeśli wydarzy się coś, co sprawia że trzeba od ekspresu do kawy odejść i nagle pomagać pasażerom, to i tak wszystko musi robić Warszawa, bo przecież "w Wietnamie/Syrii/Egipcie nic nie da się załatwić". Tak jak tłumaczenie stron internetowych i marketing, to też musi załatwiać Warszawa.

    Czy ten przedstawiciel LOTu znał wietnamski?

    Za to wszystko należy się reklamacja a później w razie jej nieuwzględnienia skarga do ULCu za naruszenie Rozporządzenia (WE) 261/2004.

    LOT powinien był Ci zapewnić wystarczająco jedzenia i picia za darmo na czas oczekiwania na lot alternatywny, zwrócić Ci kasę jeśli zapłaciłeś sam za lot VN, ponadto należy Ci się najpewniej odszkodowanie w wysokości 600 EUR ( ), choć najpierw musi być wyjaśnione, czy LOT za ten wjazd w błoto odpowiada.


    Ja jednak jeśli miałbym lecieć do Hanoi, wybieram tylko LOT - pamiętaj, że LOT jest jedynym przewoźnikiem, który pasażerom w Hanoi ma prawny obowiązek płacić odszkodowanie, organizować najszybszą podróż alternatywną, fundować noclegi, jedzenie i picie, w razie opóźnień i odwołań, poza odszkodowaniem, to nawet w przypadku monsunów czy inwazji szarańczy.

    Żaden inny przewoźnik nie jest do tego zobowiązany, bo nie jest przewoźnikiem wspólnotowym - no chyba, że przeoczyłem jakiś inny system prawny uprzedniej ochrony pasażerom.

    No, to teraz wiesz dokąd pisać

  5. #5
    Awatar Awerik

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Pomarudzi, pomarudzi, a jak bilet znowu tani będzie to wróci.
    Taki już los backpackera, z drugiej strony jeśli LOT będzie w takiej samej cenie co konkurencja, to wybierze tą drugą.

  6. #6
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Awerik Zobacz posta
    Taki już los backpackera, z drugiej strony jeśli LOT będzie w takiej samej cenie co konkurencja, to wybierze tą drugą.
    Dlatego z marketingowego punktu widzenia tacy klienci są niestety najmniej wartościowi. I to niezależnie od branży.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  7. #7
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Ja jednak jeśli miałbym lecieć do Hanoi, wybieram tylko LOT - pamiętaj, że LOT jest jedynym przewoźnikiem, który pasażerom w Hanoi ma prawny obowiązek płacić odszkodowanie, organizować najszybszą podróż alternatywną, fundować noclegi, jedzenie i picie, w razie opóźnień i odwołań, poza odszkodowaniem, to nawet w przypadku monsunów czy inwazji szarańczy.
    Jesteś pewien? Bo coś mi się wydaje, że zasady dotyczą nie przewoźników europejskich, ale połączeń do/z EU.

  8. #8
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    A mnie się najbardziej podoba fragmencik o LOTowskim przedstawicielu. Czy to był taki Pan Halinek Kawopij wysłany na placówkę?
    Trochę ca mało informacji - czy to był w ogóle ktoś z LOTu czy tylko lokalny najemnik (co by potwierdzało konieczność jego sprowadzenia na lotnisko w godzinach operacyjnych LO).

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Żaden inny przewoźnik nie jest do tego zobowiązany, bo nie jest przewoźnikiem wspólnotowym - no chyba, że przeoczyłem jakiś inny system prawny uprzedniej ochrony pasażerom.
    A kto wie, może w Wietnamie mają jeszcze przyjaźniejsze pasażerom przepisy lokalne?

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Jesteś pewien? Bo coś mi się wydaje, że zasady dotyczą nie przewoźników europejskich, ale połączeń do/z EU.
    Tak na szybko sobie doczytałem: "z" owszem. "Do" już tylko przewoźników ze wspólnoty.

  9. #9
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Tak na szybko sobie doczytałem: "z" owszem. "Do" już tylko przewoźników ze wspólnoty.
    ROZPORZADZENIE (WE) NR 261/2004
    Zakres zastosowania
    1. Niniejsze rozporzadzenie ma zastosowanie:
    a) do pasazerów odlatujacych z lotniska znajdujacego sie na terytorium Panstwa
    Członkowskiego, do którego ma zastosowanie Traktat;
    b) do pasazerów odlatujacych z lotniska znajdujacego sie w kraju trzecim i ladujacych na
    lotnisku w Panstwie Członkowskim, do którego ma zastosowanie Traktat, chyba ze
    otrzymali oni korzysci lub odszkodowanie oraz udzielono im opieki w tym kraju trzecim,
    jezeli przewoznik lotniczy obsługujacy dany lot jest przewoznikiem wspólnotowym.

    Punkt b jest niejednoznaczny. Znalazłem takie dodatkowe wytłumaczenie, chyba macie racje:

    Question 3: Do passengers flying to the EU from a third country who have already
    received compensation and/or assistance at the point of departure lose their rights
    under the provision of the Regulation?6
    The Regulation does not apply to non-EU air carriers' flights into the EU.
    The Regulation applies to operating air carriers licensed in a Member State of the EU
    (Community carrier) flying from outside the EU into the EU and to passengers (including non-
    EU citizens) using such flights.
    However, these passengers are not entitled to the provisions of the Regulation where
    benefits or compensation and assistance are given on the basis of local regulations in non-
    EU countries.7 The legislation of the third country always needs to be respected.
    If such local

  10. #10
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Punkt b jest niejednoznaczny. Znalazłem takie dodatkowe wytłumaczenie, chyba macie racje:
    Jest jak najbardziej jednoznaczne. Opieka nie przysługuje jeśli przewoźnik "do" jest spoza wspólnoty lub (między 2 a 3 przecinkiem) pasażer otrzymał już opiekę na miejscu z mocy lokalnych przepisów.

  11. #11
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Dlatego z marketingowego punktu widzenia tacy klienci są niestety najmniej wartościowi. I to niezależnie od branży.
    Najlepsze jest to, ze ktos leci na low-costowe wakacje, spi w hostelach, jezdzi zdezelowanymi autobusami i pociagami wietnamskimi, motorem po tragicznych drogach, je zupki pho na ulicy u babci co myje naczynia w miednicy na chodniku i to jest cool i wielka przygoda bo mozna sie znajomym pochwalic jakie to sie egzotyczne wakacje mialo... Niestety jak juz sie wsiadzie do "swoich" to trzeba pokazac jakim to sie jest "salonowcem"...
    Ogolnie przyznaje temu czlowiekowi racje odnosnie calej sytuacji (np pozne pojawienie sie przedstawiciela i zero informacji od obslugi lotniska) ale wiekszosc rzeczy jest MOCNO przesadzonych i pisanych pod to co przyciagnie czytelnika takiego bloga...
    Uwag odnosnie jakosci jedzenia juz calkowicie nie rozumiem. Po prostu zostaly wydane porcje przewidziane na ten lot - nie wiem czego ta osoba sie spodziewala? Tak przy okazji to czy Vietnam Airlines nie bierze na tym lotnisku cateringu od tej samej firmy co LOT? Przypal z samolotem byl niezly ale taka sytuacja nie zdarza sie przeciez czesto a polaczenie turystycznie naprawde jest ciekawe bo Hanoi jest dobra baza wypadowa m.in do Laosu.
    Jeszcze raz podkreslam, ze po czesci zgadzam sie z zarzutami tej osoby ale opis jest bardzo subiektywny i niestety przekoloryzowany.

  12. #12
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Jest jak najbardziej jednoznaczne. Opieka nie przysługuje jeśli przewoźnik "do" jest spoza wspólnoty lub (między 2 a 3 przecinkiem) pasażer otrzymał już opiekę na miejscu z mocy lokalnych przepisów.
    No niekoniecznie:
    do pasazerów odlatujacych z lotniska znajdujacego sie w kraju trzecim i ladujacych na
    lotnisku w Panstwie Członkowskim, do którego ma zastosowanie Traktat, chyba ze
    otrzymali oni korzysci lub odszkodowanie oraz udzielono im opieki w tym kraju trzecim,
    jezeli przewoznik lotniczy obsługujacy dany lot jest przewoznikiem wspólnotowym.

    Gdyby "jeżeli" było przed przed "chyba że" byłoby jasne, a tak logicznie to nie ma jasnosci, czy "chyba że" dotyczy również tego po "jeżeli" czy już nie.
    Powiem wprost, logicznie z tego zdania wynika, że dotyczy to wszystkich pasazerów lecących z krajów trzecich do EU, chyba że:
    otrzymali korzysci w kraju trzecim w przypadku gdy przewoznik jest przewoznikiem wspolnotowym
    Wszystko byłoby logicznie ok, gdyby przed "jeżeli" była kropka, a nie przecinek.

  13. #13

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    Jeszcze raz podkreslam, ze po czesci zgadzam sie z zarzutami tej osoby ale opis jest bardzo subiektywny i niestety przekoloryzowany.
    Tak, tylko cena jedzenia na ulicy w Wietnamie jest kilka tysięcy razy niższa, niż cena biletu sprzedanego przez LOT, zatem te rzeczy są nieporównywalne.
    W kraju niskich kosztów, kiedy płacisz europejską cenę naturalnie oczekujesz przynajmniej przeciętnej obsługi, nawet jeśli przeciętny dzienny budżet wyjazdu wynosił grosze.

  14. #14
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ztof Zobacz posta
    kiedy płacisz europejską cenę naturalnie oczekujesz przynajmniej przeciętnej obsługi.
    A skad wiesz, ze w tym przypadku jej nie bylo? Wlasnie caly moj post byl na ten temat a nawet sam raczyles zacytowac wspomniany fragment... widocznie bez zrozumienia.
    Facet przekoloryzowal historie i to strasznie. Po prostu bylo przecietnie i tyle... nic powyzej i nic ponizej tego co mozna zobaczyc na kazdym europejskim lotnisku w podobnej sytuacji. Ludzie dostali jedzenie, transport do hotelu byl, jak byly miejsca to z automatu lecieli innymi liniami, informacja na temat tego co sie dzieje kulala ale to glownie zasluga obslugi lotniska, ktorej angielski jest na skandalicznie niskim poziomie jak na wykonywanie takiej funkcji (przedstawiciel mogl sie pojawic wczesniej i z tym sie od poczatku z autorem tesktu zgadzam)e. Naprawde ten tekst to nic wiecej jak proba wykreowania sie na za%$#@bistego blogera, wyluzowanego obiezyswiata co nagle postanowil pojechac po swoich bo juz myslami byl w Polsce i zapomnial w jakich warunkach spedzil ostatnie dni i w ogole mu to nie przeszkadzalo.
    Ja rozumiem, ze trzeba wymagac i nie mozna sie pocieszac, ze gdzies indziej jest gorzej tylko trzeba sie rownac do lepszych ale nie podoba mi sie, ze tak beznadziejny tekst jest podstawa do oceniania LOT'u w tym temacie i na tym forum.
    Rozumiem, ze niektorzy maja uprzedzenia i kazdy test, ktory moze jeszcze dobic lezacego jest w cenie ale jak chcemy byc profesjonalni to przyda sie troche obiektywizmu a nie lykanie wszystkiego jak leci i robienie z tego taniej sensacji.

  15. #15

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    A skad wiesz, ze w tym przypadku jej nie bylo? Wlasnie caly moj post byl na ten temat a nawet sam raczyles zacytowac wspomniany fragment... widocznie bez zrozumienia.
    Całkowicie bez zrozumienia dla niesamowitej wyrozumiałości z jaką spotyka się ta marnie zarządzana firma.

  16. #16
    Awatar Awerik

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    Najlepsze jest to, ze ktos leci na low-costowe wakacje, spi w hostelach, jezdzi zdezelowanymi autobusami i pociagami wietnamskimi, motorem po tragicznych drogach, je zupki pho na ulicy u babci co myje naczynia w miednicy na chodniku i to jest cool i wielka przygoda bo mozna sie znajomym pochwalic jakie to sie egzotyczne wakacje mialo... Niestety jak juz sie wsiadzie do "swoich" to trzeba pokazac jakim to sie jest "salonowcem"...
    Ogolnie przyznaje temu czlowiekowi racje odnosnie calej sytuacji (np pozne pojawienie sie przedstawiciela i zero informacji od obslugi lotniska) ale wiekszosc rzeczy jest MOCNO przesadzonych i pisanych pod to co przyciagnie czytelnika takiego bloga...
    Uwag odnosnie jakosci jedzenia juz calkowicie nie rozumiem. Po prostu zostaly wydane porcje przewidziane na ten lot - nie wiem czego ta osoba sie spodziewala? Tak przy okazji to czy Vietnam Airlines nie bierze na tym lotnisku cateringu od tej samej firmy co LOT? Przypal z samolotem byl niezly ale taka sytuacja nie zdarza sie przeciez czesto a polaczenie turystycznie naprawde jest ciekawe bo Hanoi jest dobra baza wypadowa m.in do Laosu.
    Jeszcze raz podkreslam, ze po czesci zgadzam sie z zarzutami tej osoby ale opis jest bardzo subiektywny i niestety przekoloryzowany.
    Przesadzasz, z doświadczenia wiem, że egzotycznymi wakacjami to się lubią chwalić "podróżnicy" którzy śpią w Hiltonach, jedzą w przyhotelowych restauracjach a wieczorami chodzą do irish pubów. Zupełnie nie rozumiem też dlaczego osoba wracająca z hiperekonomicznych wakacji powinna wymagać od linii mniej niż inni pasażerowie.

  17. #17
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Awerik Zobacz posta
    Zupełnie nie rozumiem też dlaczego osoba wracająca z hiperekonomicznych wakacji powinna wymagać od linii mniej niż inni pasażerowie.
    A kto tak napisal i w ktorym miejscu?

  18. #18
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Awerik Zobacz posta
    Przesadzasz, z doświadczenia wiem, że egzotycznymi wakacjami to się lubią chwalić "podróżnicy" którzy śpią w Hiltonach, jedzą w przyhotelowych restauracjach a wieczorami chodzą do irish pubów.
    A czym się różnią owi 'podróżnicy' od podróżników??
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  19. #19
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Dajcie spokój. Każdy sobie lata jak chce i jak lubi. To jego sprawa co zwiedza, jak i ile na to wydaje - to nie ma znaczenia dla oczekiwań pasażera względem linii w sytuacji kryzysowej.

  20. #20
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie


    Polecamy

    No i dobrze by było poznać relację station managera, która jak znam życie i kilkanaście sytuacji kryzysowych, w których miałem nieprzyjemność zobaczyć roszczeniowych pasażerów w akcji, mogłaby się nieco różnić w szczegółach od tego, co pisze szanowny pan blogger.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •