Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 55
Like Tree1Likes

Wątek: Skasowanie niektórych rejsów TATL PLL LOT 5-6 kwietnia

  1. #1
    Awatar monumental

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Białystok

    Domyślnie Skasowanie niektórych rejsów TATL PLL LOT 5-6 kwietnia


    Polecamy

    Witam

    W związku z awarią któregoś z B767 (ponoć 4 dni temu) sypnął się rozkład LO TALT.
    Z Polski skasowano 5/04 LO 006/07 i LO 011/12. Dziś również brak LO006. Najbliższe rejsy z PL LO006 i LO015, z nieoficjalnych informacji są zagrożone canx.

    Ktoś wie coś więcej na temat awarii jednej z maszyn?

  2. #2
    Awatar Rudi

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez monumental Zobacz posta
    Witam

    W związku z awarią któregoś z B767 (ponoć 4 dni temu) sypnął się rozkład LO TALT.
    Z Polski skasowano 5/04 LO 006/07 i LO 011/12. Dziś również brak LO006. Najbliższe rejsy z PL LO006 i LO015, z nieoficjalnych informacji są zagrożone canx.

    Ktoś wie coś więcej na temat awarii jednej z maszyn?
    Niech odpowiedzą ci, którzy tu twierdzą że latanie na starzejących się w przyspieszonym tempie 767 aż do przyjścia 787 (nadal nie wiadomo kiedy) to był jedyny możliwy wariant strategii flotowej w Locie. Ostatnie lata zostały całkowicie zmarnowane i Lot zamienił jak zwykle sukces na klęskę. Mieliśmy być pierwszym w Europie operatorem najnowocześniejszego samolotu, a zostaliśmy skansenem i muzeum, bo od kilku lat tą firmą zarządzają politycy. To dopiero początek sezonu, a pomyśl co się będzie działo ze starą flotą dalej, to znaczy w szczycie letnim.
    Do tego dochodzą bardzo wysokie w stosunku do np. A330 albo B777 koszty operacyjne, ale również i rosnące wykładniczo koszty obsługi technicznej. Czy Lot ma na przykład w swoich 767 wymienione już pylony silników? To jest ogromny wydatek, rzędu kilku milionów USD na każdy samolot 767 w wieku ok. dwudziestu lat, czyli właśnie taki jakie latają w Locie.
    Rudi

  3. #3
    Awatar AirbusA330

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    Bucureşti ,România

    Domyślnie

    Rudi jak tak bardzo zależy Ci na A330 czy 777 w barwach LOTu i uważasz,że wet lease jest jedynym mądrym rozwiązaniem to go ufunduj po prostu a potem procent z wielkich zysków z nim związanych bankowo dostaniesz. A tak na poważnie to nie uważasz,że gdyby tylko w LO była kasa to dalej by latali na tym co muszą... samo oddanie jednego 767 i niezastąpienie go niczym pokazuje,że sytuacja jest dosyć marna.Można było wziąć kilka lat temu kilkanaście sztuk A330 ale to już historia i nie ma co do tego wracać i gdybać co powinno być dobre dla LOTu bo nic to nie zmieni 767 będą zastąpione 787 i wątpie osobiście,że zdecydują się na inny typ maszyny dodatkowo do czasu przyjścia 787.

  4. #4
    Awatar Rudi

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AirbusA330 Zobacz posta
    Rudi jak tak bardzo zależy Ci na A330 czy 777 w barwach LOTu i uważasz,że wet lease jest jedynym mądrym rozwiązaniem to go ufunduj po prostu a potem procent z wielkich zysków z nim związanych bankowo dostaniesz. A tak na poważnie to nie uważasz,że gdyby tylko w LO była kasa to dalej by latali na tym co muszą... samo oddanie jednego 767 i niezastąpienie go niczym pokazuje,że sytuacja jest dosyć marna.Można było wziąć kilka lat temu kilkanaście sztuk A330 ale to już historia i nie ma co do tego wracać i gdybać co powinno być dobre dla LOTu bo nic to nie zmieni 767 będą zastąpione 787 i wątpie osobiście,że zdecydują się na inny typ maszyny dodatkowo do czasu przyjścia 787.
    Ależ oczywiście, że ja nie proponuję ACMI dla osiągania"wielkich zysków"! Gdyby to było rozwiązanie korzystne ekonomicznie, to po prostu wszystkie linie by tak latały zamiast kupować swoje własne samoloty ;-)
    Uważam, że wet leasy w sezonie letnim, to byłoby tylko koło ratunkowe, które powstrzymałoby utratę resztek lojalnych pasażerów na long haulu i pozwoliłoby zapobiec wielkim stratom, które zobaczymy w tym roku na Atlantyku. To nie jest wybór pomiędzy mniejszym zyskiem na starym 767 i wielkim zyskiem na 777 ACMI. To jest wybór pomiędzy wielką stratą na starych Benkach-emerytach a małą stratą, może jakimś wynikiem zerowym na nowoczesnych samolotach w drogim wet-lease. Ale tylko na pik sezonu, na krótko przed przyjściem ekonomicznego 787.
    Zresztą tu nie ma co teoretyzować: przecież już teraz wiadomo, że jak nie będzie żadnego samolotu na ACMI w tym roku, to trzeba będzie ciąć rejsy. No więc życie pokaże w ciągu kilku tygodni czy miałem rację - zdziwię się jeżeli nie pojawi się w lecie jakiś wynajęty samolot w Locie. Zapewne jakiś stary trup złapany w ostatniej chwili na łapu-capu. Taki sam drogi jak umówiony wcześniej A330, a dużo mniej ekonomiczny. Ale tak to już jest w dzisiejszym Locie - żadnego planowania dalej niż na miesiąc do przodu.
    Rudi

  5. #5
    Awatar burn

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    (troche na pólnoc od Poznania)

    Domyślnie

    Nastepny zawalony zezon letni to wieksza ucieczka paxow do innych przewoznikow... I jesli juz nawet doczekamy tych 787 ( czego juz nie jestem taki pewny) to kto nimi bedzie latal..? wroca w imie patriotyzmu wobec ojczyzny? czy wogole zarzadowi i i ministrom zalezy na LOCIE..?

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez burn Zobacz posta
    Nastepny zawalony zezon letni to wieksza ucieczka paxow do innych przewoznikow... I jesli juz nawet doczekamy tych 787 ( czego juz nie jestem taki pewny) to kto nimi bedzie latal..? wroca w imie patriotyzmu wobec ojczyzny? czy wogole zarzadowi i i ministrom zalezy na LOCIE..?
    Wrócą, bo poza ceną nie będzie innych aspektów które będą mogły sluzyc rozwazeniu lotu inną linią. Będzie dobry produkt, bezposrednio z Polski

  7. #7

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Wrócą, bo poza ceną nie będzie innych aspektów które będą mogły sluzyc rozwazeniu lotu inną linią. Będzie dobry produkt, bezposrednio z Polski
    Z Warszawy może tak, ale z regionów? Co za różnica, lecąc z Gdańska, Poznania, Krakowa lub Rzeszowa, czy mam przesiadkę w WAW czy we FRA/MUC/...?

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marekb Zobacz posta
    Z Warszawy może tak, ale z regionów? Co za różnica, lecąc z Gdańska, Poznania, Krakowa lub Rzeszowa, czy mam przesiadkę w WAW czy we FRA/MUC/...?
    Jak masz przesiadkę we FRA na B747 LH, albo w WAW na B787 to tylko ktos kto nie wie jak wygląda FRA, nie leciał nigdy B747 wybierze LH jesli nie bedzie istotnej roznicy w cenie.

  9. #9

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    787 spowoduje na pewno dwucyfrowe wzrosty efektywności i zysku.
    Zastanawia mnie kwestia planowania w systemie. Załóżmy, że na dany dzień planowany jest 787, a jak to w LO bywa leci 767... I co wtedy, poza rozczarowaniem?

  10. #10
    Awatar monumental

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Białystok

    Domyślnie

    LO 006 8kwietnia jednak poleci (info z call center LOT). Radząc konkretniej i szybciej (bez żadnych leasingów przynajmniej w kwietniu/maju) może by zmodyfikować rozkład i przesunąć maszynę z YYZ lub EWR na JFK/ORD ? Tu chyba większy LF.

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez symbian Zobacz posta
    787 spowoduje na pewno dwucyfrowe wzrosty efektywności i zysku.
    Zastanawia mnie kwestia planowania w systemie. Załóżmy, że na dany dzień planowany jest 787, a jak to w LO bywa leci 767... I co wtedy, poza rozczarowaniem?
    To zalezy tylko i wyłącznie od przewoznika. Ostatni taka afera była z LH, która miała latac do NYC A380 po czym zmieniła samolot na mniejszy - reakcja pasazerów (części) do poczytania na airliners

  12. #12
    Awatar michastrain

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Suwałki / Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marekb Zobacz posta
    Z Warszawy może tak, ale z regionów? Co za różnica, lecąc z Gdańska, Poznania, Krakowa lub Rzeszowa, czy mam przesiadkę w WAW czy we FRA/MUC/...?
    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Jak masz przesiadkę we FRA na B747 LH, albo w WAW na B787 to tylko ktos kto nie wie jak wygląda FRA, nie leciał nigdy B747 wybierze LH jesli nie bedzie istotnej roznicy w cenie.
    Nie wiem jaki jest stan dla ogółu pasażerów, ale z ludzi, których znam, bardzo wielu wybiera lot z przesiadką poza Polską tylko ze względu na cenę. Gdyby to nie motywowało, wielu wolałoby się przesiadać w Polsce/lecieć bezpośrednio z Polski. Dlaczego? Część (zwłaszcza osoby starsze) gubi się, boją się że się nie dogadają jeśli coś będzie się działo, itd. Poza tym fajnie, jak ma się obsługę mówiącą po polsku, w polskim samolocie czuliby się bardziej swobodnie.

    Co do typów samolotów, to większość z nich nie rozróżnia typów samolotów, ani nie zwraca szczególnej uwagi na ciasnotę, bo nie latają na co dzień i wydaje im się, że w każdym samolocie oprócz Ryanair są takie same odstępy. Jak pytam czym lecieli, to mówią: duży/mały, śmigłowy, dwa/cztery silniki, piętrowy/z garbem, ten nowy-wielki, dali dobre/złe jedzenie, mało/dużo jedzenia, były telewizorki więc nie musiałem książki czytać. Po 3 tygodniach zapominają o wszystkim co było wewnątrz, po pół roku pamiętają że lecieli linią amerykańską/niemiecką/angielską (chociaż czasem lecieli inną, bo był code-share) i znów wracają do punktu wyjścia przy wyborze biletu - ceny.

    Ale jak napisałem - to jest próbka społeczeństwa z mojego otoczenia. Jak ktoś lata często i za firmowe, to pewnie bardziej przebiera.
    manica likes this.

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez symbian Zobacz posta
    787 spowoduje na pewno dwucyfrowe wzrosty efektywności i zysku.
    Zastanawia mnie kwestia planowania w systemie. Załóżmy, że na dany dzień planowany jest 787, a jak to w LO bywa leci 767... I co wtedy, poza rozczarowaniem?
    Jeśli w chwili zakupu biletu (przed zakupem) do pasażera będzie kierowana oferta specjalnego produktu DREAMLINER, to będzie prawnapodstawa reklamacji. Jeśli nie - nie.

    Ale 787 mają mieć trzy klasy, więc rotacje zapewne będą ułożone osobno.

  14. #14
    Awatar AirbusA330

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    Bucureşti ,România

    Domyślnie

    Rudi dlaczego pragniesz wpoić komuś,że 767 to staruch zło konieczne i nie powinno to w ogóle latać a prawa jest taka,że linie lotniczę inwestują w ten samolot i mają ich wielkie ilości chociażby w Stanach czy Azji i proszę Cię nie pisz,że nie jest to ich flagowy samolot i mają inne... ale 767 to chyba najczęściej latający typ za atlantyk i na prawdę gdyby tylko Lotowskie maszyny miały wyższy komfort ptv i inne bajery to po prostu nikt by na nie złego słowa nie powiedział.
    A co do tego co będzie jak zamiast 787 miałby polecieć 767 to mi się wydaje,że po prostu gdy LO otrzyma satysfakcojunącą ich liczbę 787 w szybkim czasie to całkowicie po prostu wycofają się z 767 i będą latać tylko i wyłącznie na 787.

  15. #15
    Awatar mArT

    Dołączył
    May 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez monumental Zobacz posta
    Witam

    W związku z awarią któregoś z B767 (ponoć 4 dni temu) sypnął się rozkład LO TALT.
    Z Polski skasowano 5/04 LO 006/07 i LO 011/12. Dziś również brak LO006. Najbliższe rejsy z PL LO006 i LO015, z nieoficjalnych informacji są zagrożone canx.

    Ktoś wie coś więcej na temat awarii jednej z maszyn?


    SP-LPG KEWR-EPWA LO16 01APR - overspeed (wypuszczone klapy ) po starcie.

    pozdrawiam
    money for nothing ...


  16. #16
    Amadeusz
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Jeśli w chwili zakupu biletu (przed zakupem) do pasażera będzie kierowana oferta specjalnego produktu DREAMLINER, to będzie prawnapodstawa reklamacji. Jeśli nie - nie.

    Ale 787 mają mieć trzy klasy, więc rotacje zapewne będą ułożone osobno.
    Na bilecie takiej informacji nie będzie ale na rezerwacji już tak. Jak to widzisz?

  17. #17
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Amadeusz Zobacz posta
    Na bilecie takiej informacji nie będzie ale na rezerwacji już tak. Jak to widzisz?
    No bez jaj, equipment change zdarza się codziennie setki razy...
    KZ

  18. #18
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mArT Zobacz posta
    SP-LPG KEWR-EPWA LO16 01APR - overspeed (wypuszczone klapy ) po starcie.
    No to nasi kozaczą. Najpierw drifting w Hanoi, teraz overspeed, ciekawe co będzie następne...

  19. #19

    Dołączył
    Nov 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mArT Zobacz posta
    SP-LPG KEWR-EPWA LO16 01APR - overspeed (wypuszczone klapy ) po starcie.

    pozdrawiam
    a mozna prośić bardziej po ludzku dla tych mniej zaawansowanych

  20. #20

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Amadeusz Zobacz posta
    Na bilecie takiej informacji nie będzie ale na rezerwacji już tak. Jak to widzisz?
    W razie podmiany 787 na 767 reklamacje będą mogli składać pasażerowie Y+ downgrade'owani do Y (bo w 767 klasy Y+ nie ma).

    Jeśli produkt LOTowski na 787 otrzyma jakieś specjalne oznaczenie typu DreamlinerEco, DreamlinerElite albo coś w ten deseń, i będzie to oferowane przy bookingu jako inny produkt niż odpowiednia klasa w 767, to podmiana na 767 będzie uzasadniała złożenie reklamacji także w braku downgrade'ingu, choć nie będzie to regulowane sztywnymi przepisami jak z art. 10 EU261.

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 22-04-2012, 14:45
  2. 09-04-2012, 11:37

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •