Strona 148 z 154 PierwszyPierwszy ... 48 98 138 146 147 148 149 150 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 2,941 do 2,960 z 3078
Like Tree1341Likes

Wątek: PLL LOT - rezerwacja biletów: ceny, reklamacje, zmiany itp.

  1. #2941

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie


    Polecamy

    A co jeśli bilet kupuje firma i w międzyczasie dochodzi do rozwiązania stosunku pracy (nieważne z jakiego powodu)? Dalej pasażer ma prawo polecieć a nabywca nie ma prawa anulować?
    mcxmcx and kaspric like this.

  2. #2942
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Dzięki,
    Kiepsko, chociaż... czy zwroty "dowód prima facie" jest tutaj prawnie jednoznaczny? Nie jestem może prymusem w rozumieniu łacińskich sentencji , le ja bym to raczej odczytywał jako "zakłada się, że jest to umowa między przewoźnikiem a pasażerem w zakresie dalszych zapisów regulaminu (ciężko, żeby np. zapisy dotyczące odprawy czy rzeczy na pokładzie dotyczyły innej osoby, niż pasażer).
    De facto powinien być moim zdaniem w takim regulaminie np. zapis, kto może dokonywać zmian. Są tylko takie podpunkty o zwrotach:

    11.2. OSOBA UPRAWNIONA DO OTRZYMANIA ZWROTU11.2.1. Oprócz wyjątków przewidzianych poniżej przewoźnik dokonuje zwrotu osobie wymienionej w bilecie lub osobie, która zapłaciła za bilet, po uzyskaniu dowodu zapłaty na rzecz przewoźnika.
    11.2.2. Pasażer, którego nazwisko jest podane w bilecie lub osoba, która za niego zapłaciła może upoważnić wskazaną przez siebie osobę do odbioru należności za niewykorzystany bilet lub jego część. Jeżeli bilet został opłacony przez inną osobę niż pasażer wymieniony w bilecie i przewoźnik wpisał do biletu zastrzeżenie ograniczające wypłatę zwrotu, to przewoźnik dokona go jedynie osobie, która za bilet zapłaciła albo osobie przez nią upoważnionej.
    11.2.3. Z wyjątkiem przypadku zagubienia biletu oraz biletów elektronicznych zwroty są dokonywane tylko po oddaniu przewoźnikowi wszystkich niewykorzystanych odcinków lotu wraz z odcinkiem potwierdzeniem dla pasażera i ewentualnym rachunkiem.
    11.2.4. Zwrot dokonany osobie przedstawiającej odcinek dla pasażera wraz z niewykorzystanymi odcinkami lotu i ewentualnym rachunkiem, zgodnie z postanowieniami pkt 11.2.1. lub 11.2.2., jest uważany za zwrot osobie uprawnionej i zwalnia przewoźnika od dalszej odpowiedzialności z tytułu zwrotu.
    11.2.5 Zwrot dokonywany jest w takiej samej formie, w jakiej zapłacono za bilet.
    Prawda jest pewnie taka, że jeśli zadzwonię i bilet anuluję, to LOT się nie zająknie tutaj i zwrot pójdzie (w końcu jestem osobą, która zapłaciła, a zwrot na kartę, z której była płatność). Odnośnie pogrubienia w 11.2.2. to mam nauczkę, że może lepiej takie zastrzeżenie zawsze robić (jesli kupuję przez infolinię). Zakładam, że jest tu założenie dobrej woli i jeżeli ktoś ma pnr i nazwisko, to ma pozwolenie na zmiany. Zapewne przy ewentualnym kwasie też LOT mówiłby, że to nie jego problem.

    No nie wiem, ogólnie ta osoba (czy raczej osoby z jej otoczenia) zaczęła robić taki kwas, że reakcje mogą być różne, a niespecjalnie potrzebne są nam oskarżenia o bezprawne działania. Pachnie trochę podobną sytuacją, jak wyrzucenie na bruk najemcy, który nie płaci najmu - niby oczywiste, a jednak nie możesz go po prostu wyrzucić.

  3. #2943

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    Pachnie trochę podobną sytuacją, jak wyrzucenie na bruk najemcy, który nie płaci najmu - niby oczywiste, a jednak nie możesz go po prostu wyrzucić.
    To prawo jest zapisane w ustawie.

  4. #2944
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    ^^ to tylko analogia, gdyby w moim przypadku była ustawa, nie poruszałbym tego tematu .

  5. #2945

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Właśnie to miałem na myśli. Jeżeli opłaciłeś komuś bilet i ten ktoś nie oddał Tobie pieniędzy za niego, a z dowolnych powodów zmieniłeś zdanie, to w mojej opinii możesz ten bilet anulować. Przy czym po anulowaniu elegancko będzie poinformować o tym fakcie niedoszłego pasażera.

    Ponieważ sprawa jest nieco tajemnicza, ale nie oczekujemy szczegółów, to zastrzegam sobie prawo bycia w błędzie

  6. #2946
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    ^^ W skrócie żona zajmuje się ewakuacją Ukr do Japonii, w co jest zaangażowanych trochę osób po tamtej stronie, załatwiają im wizę (do czego potrzeba gwaranta w Jpn), została zebrana kasa na bilety dla tych ludzi, ogarniają im tam życie (kwarantanna, uni, praca itd.). Tymczasem jedna z tych osób (i jej otoczenie) po załatwieniu wizy i kupieniu biletu postanowiła się obrazić, napisać kilka oszczerczych zarzutów, "zmienić osoby, które pomagają" i praktycznie zerwać kontakt (jak dziewczyna w gimnazjum, która nagle bez słowa przestaje pisać do chłopaka). Oczywiście kupno biletu bez reszty pomocy wchodzi w grę, ale tu poszło zachowanie zupełnie bez szacunku i absurdalne biorąc pod uwagę, ile można stracić (może myślała, że bilet jest bez możliwości zwrotu, nie wiem).

    Tak czy siak - postanowiłem spróbować dopisać do biletu tę adnotację o zwrocie tylko dla osoby, która opłacała bilet. W zasadzie to czemu nie miałoby to być możliwe po wystawieniu biletu, skoro robi to osoba, która bilet opłaciła. No ale skontaktuj się w lipcu z LOT. Napisałem na messangerze w piątek - na odpowiedź dalej czekam (dla porównania połączenie z agentem w KLM, AF czy Finnair udawało mi się w przeciągu dnia). Próbowałem wczoraj przez telefon, wprawdzie wyskoczył nie tak wysoki nr, 37, no ale... nie mogąc się doczekać w końcu położyłem się do łóżka z słuchawkami na uszach, niestety w końcu przysnąłem gdzieś o 2:30, a o 3 obudziła mnie już ankieta . Dzisiaj ok 20 podało nr 60 któryś, więc nawet nie próbowałem. Oczywiście informacji o postępie w kolejce wprowadzić się nie da (zgłosiłem to już kilka razy różnymi kanałami). Te infolinie to naprawdę taki problem do ogarnięcia?
    pascall likes this.

  7. #2947

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    ^^ W skrócie żona zajmuje się ewakuacją Ukr do Japonii, w co jest zaangażowanych trochę osób po tamtej stronie, załatwiają im wizę (do czego potrzeba gwaranta w Jpn), została zebrana kasa na bilety dla tych ludzi, ogarniają im tam życie (kwarantanna, uni, praca itd.). Tymczasem jedna z tych osób (i jej otoczenie) po załatwieniu wizy i kupieniu biletu postanowiła się obrazić, napisać kilka oszczerczych zarzutów, "zmienić osoby, które pomagają" i praktycznie zerwać kontakt (jak dziewczyna w gimnazjum, która nagle bez słowa przestaje pisać do chłopaka). Oczywiście kupno biletu bez reszty pomocy wchodzi w grę, ale tu poszło zachowanie zupełnie bez szacunku i absurdalne biorąc pod uwagę, ile można stracić (może myślała, że bilet jest bez możliwości zwrotu, nie wiem).

    Tak czy siak - postanowiłem spróbować dopisać do biletu tę adnotację o zwrocie tylko dla osoby, która opłacała bilet. W zasadzie to czemu nie miałoby to być możliwe po wystawieniu biletu, skoro robi to osoba, która bilet opłaciła. No ale skontaktuj się w lipcu z LOT. Napisałem na messangerze w piątek - na odpowiedź dalej czekam (dla porównania połączenie z agentem w KLM, AF czy Finnair udawało mi się w przeciągu dnia). Próbowałem wczoraj przez telefon, wprawdzie wyskoczył nie tak wysoki nr, 37, no ale... nie mogąc się doczekać w końcu położyłem się do łóżka z słuchawkami na uszach, niestety w końcu przysnąłem gdzieś o 2:30, a o 3 obudziła mnie już ankieta . Dzisiaj ok 20 podało nr 60 któryś, więc nawet nie próbowałem. Oczywiście informacji o postępie w kolejce wprowadzić się nie da (zgłosiłem to już kilka razy różnymi kanałami). Te infolinie to naprawdę taki problem do ogarnięcia?
    Nie jest tak, że linia zwraca tylko na kartę, którą zapłacono za bilet? na moje 200+ zwrotów (od startu pandemii) od różnych linii lotniczych wszystkie wróciły na kartę, którą bilety były opłacone. Nie przypominam sobie opcji, gdzie by zaoferowano mi przelew bankowy lub czek.
    olekorlo, mpg774 and pascall like this.
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  8. #2948
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    ^^ sam nie wiem, z tego "11.2.2. Pasażer, którego nazwisko jest podane w bilecie lub osoba, która za niego zapłaciła może upoważnić wskazaną przez siebie osobę do odbioru należności za niewykorzystany bilet lub jego część." by wynikało, że można na wniosek pasażera oddać komuś innemu (więc nie na tę samą kartę).

  9. #2949

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    ^^ sam nie wiem, z tego "11.2.2. Pasażer, którego nazwisko jest podane w bilecie lub osoba, która za niego zapłaciła może upoważnić wskazaną przez siebie osobę do odbioru należności za niewykorzystany bilet lub jego część." by wynikało, że można na wniosek pasażera oddać komuś innemu (więc nie na tę samą kartę).
    Nie możesz po prostu zwrobić zwrot biletu i tyle?
    olekorlo and pasazernagape like this.
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  10. #2950
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Nie możesz po prostu zwrobić zwrot biletu i tyle?
    Temat jeszcze nie jest do końca wyjaśniony (dziewczyna wydaje się dość zmanipulowana) i nie wchodząc w powody chcemy jeszcze bilet potrzymać (lot jest na koniec lipca, a taryf w Y LO już w tym miesiącu nie ma). Zresztą pierwsze pytanie było, czy jest prawnie jednoznaczne, że możemy to zrobić (jak wspomniano umowa jest z pasażerem).

  11. #2951

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Ja ostatnio robiłem zwrot w KLM ale to nie ja płaciłem za bilet - z automaru trafiło do osoby która płaciła, nawet nie miałem opcji zmiany metody/osoby
    Co do infolinii - moje 4 ostatnie próby z KLM to do AMS dodzwoniłem się po 130 minutach, do polskiego KLM raz po 5 minutach a kolejne dwa razy juz sie nie udało i po ok 20 minutach mnie rozłączało. Generalnie jest ciezko z infoliniami

  12. #2952

    Dołączył
    Apr 2019
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Miałem zarezerwowane konkretne miejsce na lot - 4B, po czym dzisiaj sprawdzam, i zmieniono mi na 4C. Tym samolotu ten sam (B788). Mogą tak bez pytania zmieniać? Było wolne 4A, więc sobie zmieniłem z 4C na 4A, ale zastanawiam się, czy znowu mi nie zmienią, a zależy mi żeby siedzieć przed dziećmi, które mają 5A i B. Zrobiłem sobie zrzut ekranu na dowód mojej rezerwacji miejsca, ale nie wiem, czy to mi coś pomoże, jak mnie znów gdzieś przesadzą. Ktoś ważniejszy się trafił, z lepszym statusem, że mnie przesadzili?

  13. #2953
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    W 788 4 rząd jest rzędem z kołyskami, więc jak się trafia klient, który potrzebuje kołyski, to cóż, niestety czasem innych trzeba przesadzić.
    Piotr1974 likes this.

  14. #2954

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Piotr1974 Zobacz posta
    Miałem zarezerwowane konkretne miejsce na lot - 4B, po czym dzisiaj sprawdzam, i zmieniono mi na 4C. Tym samolotu ten sam (B788). Mogą tak bez pytania zmieniać? Było wolne 4A, więc sobie zmieniłem z 4C na 4A, ale zastanawiam się, czy znowu mi nie zmienią, a zależy mi żeby siedzieć przed dziećmi, które mają 5A i B. Zrobiłem sobie zrzut ekranu na dowód mojej rezerwacji miejsca, ale nie wiem, czy to mi coś pomoże, jak mnie znów gdzieś przesadzą. Ktoś ważniejszy się trafił, z lepszym statusem, że mnie przesadzili?
    W potwierdzeniu zakupu biletu masz zapisane wybrane miejsce, więc można łatwo to sprawdzić.

  15. #2955

    Dołączył
    Apr 2019
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Rozumiem ten priorytet, moje dzieci (dawno) też kiedyś były w wieku kołyskowym. Ale jeżeli jest jeszcze ileś wolnych miejsc do wyboru, to wypadałoby chyba przed przesadzeniem uzgodnić z pasażerem, gdzie się go przesadza.
    Hmm, jeśli z powodu pasażera z małym dzieckiem, to może jednak zmienię miejsce. Myślisz, że tylko to mogło być przyczyną?

  16. #2956

    Dołączył
    Apr 2019
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Co do tego, że zostałem przesadzony, nie mam wątpliwości. Chodziło mi tylko o przyczynę. Jeśli to z powodu pasażera z kołyską, to nawet z potwierdzeniem wybranego miejsca nic nie wskóram.

  17. #2957

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    To wszystko robi automat, może być chwilowa zmiana samolotu czy coś, wybór miejsc się sypie. Jak przeczytasz T&Cs to jest tam napisane, że linia z przyczyn operacyjnych może cię przesadzić i co im zrobisz? nikt się tym nie przejmuje - kontrakt z linią jest by przewieźć cię z A do B, niestety.
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  18. #2958
    Awatar tango fox

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    obok EPBC

    Domyślnie

    Cieszcie się, że nie sprzedają biletów na miejsca stojące może byłyby 50% tańsze
    A swoją drogą lot z Warszawy do Lublina(Świdnik) trwa 28 minut- tyle można postać
    Wit90 likes this.
    lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota

  19. #2959

    Dołączył
    Apr 2019
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    To wszystko robi automat, może być chwilowa zmiana samolotu czy coś, wybór miejsc się sypie. Jak przeczytasz T&Cs to jest tam napisane, że linia z przyczyn operacyjnych może cię przesadzić i co im zrobisz? nikt się tym nie przejmuje - kontrakt z linią jest by przewieźć cię z A do B, niestety.
    Znam życie i wiem, że mogę im "nafiukać" co najwyżej. Trzy lata temu boksowałem się o zwrot kilkuset złotych z powodu źle wyliczonej ceny biletu po rabacie udzielonym mi z powodu opóźnienia innego lotu. Najpierw mailami, przysyłali szymelową odpowiedź, że cena jest prawidłowa, a jak wysłałem w Excelu kalkulację, to w ogóle przestali odpowiadać. Wysłałem - o święta naiwności !!! - pismo do Prezesa PLL (przepraszam, jeżeli ktoś w tym momencie coś jadł lub pił i właśnie się krztusi), mam nawet potwierdzenie odbioru z sekretariatu, oczywiście żadnej odpowiedzi się nie doczekałem. To działa na zasadzie "Ja tu jestem kierownikiem tej szatni, nie mamy pańskiego płaszcza i co nam pan zrobi".
    mpg774, paulus and tartal like this.

  20. #2960
    TWM
    TWM jest nieaktywny
    Awatar TWM

    Dołączył
    Jan 2017
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Na facebooku pojawił się post o rzekomych zmianach w taryfie saver. Wynika z niej że do tej taryfy dodali bagaż podręczny dostępny wcześniej tylko w wyższych taryfach. Kolejny dziwny ruch ze strony działu marketingu czy błąd w tłumaczeniu?

Strona 148 z 154 PierwszyPierwszy ... 48 98 138 146 147 148 149 150 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 24-06-2015, 10:42
  2. 17-06-2015, 10:25
  3. 01-06-2015, 00:44
  4. 24-03-2015, 17:16
  5. 24-03-2015, 17:12
  6. 23-03-2015, 13:33
  7. 06-03-2015, 13:17
  8. 05-02-2015, 15:12
  9. 03-02-2015, 15:26
  10. 03-02-2015, 14:15
  11. 26-01-2015, 16:41
  12. 20-01-2015, 17:58
  13. 04-01-2015, 18:21
  14. 03-01-2015, 17:56
  15. 26-12-2014, 02:34
  16. 09-10-2014, 17:55
  17. 14-09-2014, 18:15
  18. 14-09-2014, 10:25
  19. 11-09-2014, 02:08
  20. 02-09-2014, 02:14
  21. 24-08-2014, 03:19
  22. 05-08-2014, 10:11
  23. 01-08-2014, 20:08
  24. 29-07-2014, 12:11
  25. 11-07-2014, 18:26
  26. 17-06-2014, 22:45
  27. 14-04-2014, 11:11
  28. 13-04-2014, 17:21
  29. 17-03-2014, 09:26
  30. 01-03-2014, 15:40
  31. 23-02-2014, 22:52
  32. 23-02-2014, 22:45
  33. 30-01-2014, 21:09
  34. 20-01-2014, 11:33
  35. 04-11-2013, 15:41
  36. 31-10-2013, 14:08
  37. 29-10-2013, 21:22
  38. 30-09-2013, 17:31
  39. 18-09-2013, 13:52
  40. 03-09-2013, 21:50
  41. 01-09-2013, 17:21
  42. 28-08-2013, 13:31
  43. 26-08-2013, 03:22
  44. 19-08-2013, 20:35
  45. 19-08-2013, 20:20
  46. 19-06-2013, 13:22
  47. 22-05-2013, 16:09
  48. 07-05-2013, 18:38
  49. 22-04-2013, 13:51
  50. 17-04-2013, 14:47

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •